Keresés

Részletes keresés

Fradista Utazó Creative Commons License 2017.04.13 -1 0 111547

Nem hiszem, hogy ez magyar specialitás volna.

Előzmény: trizs77 (111545)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.04.13 0 2 111546

Ez pont így igaz, ahogy írod. A magyar közbeszerzéssel általában a vételár lényegesen magasabb, mint amennyiért egyébként bárki megveheti a boltban.

De: ha ez nem lenne, akkor az esetek egy igen jelentős részében nem az történne, hogy az illetékes bemegy a boltba és megveszi az A4-es papírt 799-ért, hanem az, hogy megvenné a Sógor és Koma Kft-től 4999-ért.

Előzmény: 18-09 (111541)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.13 -1 7 111545

OFF

 

 

Te összekevered a közbeszerzés magyarázatát, a magyar közbeszerzés magyarázatával.

 

 

ON

Előzmény: 18-09 (111541)
7-es troli Creative Commons License 2017.04.13 -2 5 111544
Előzmény: 7-es troli (111543)
7-es troli Creative Commons License 2017.04.13 -3 5 111543

Picit off: Ha már jönnek a 2 ajtós Volvók...anno amikor tízes számban voltak elérhetőék ezek a VanHoolok, le kellett volna csapni rájuk. a kettő busz ajtóelrendezését tekintve egy egy külvárosi vonalra sokkal alkalmasabb lenne a vh. Persze tudjuk, hogy a mostani hibrid beszerzés egy BKV-ra erőltetett dolog.

 

on

Előzmény: KZX003 (111542)
KZX003 Creative Commons License 2017.04.12 0 6 111542

Úton van a következő adag is.

Előzmény: RózsaszínPárduc (111513)
18-09 Creative Commons License 2017.04.12 -3 6 111541

Hidd el, hogy a közbeszerzés pont arra jó, hogy azt a A4-es papír 500-as csomagját ne 799-ért vegyék, ha nem 1199-ért. De még hány ilyen példát lehetne mondani... biszem-baszom a boltban 100, közbeszerzéssel 600. Vagy kutyafüle boltban 1000, közbeszerzésnél 1600, stb... s mivel általában két kézen megy át a dolog, mindenkinek jól kell járnia. 

 

Vagy amikor a 200e tétel 500e jön be. Közbeszerzés. Az. Aki kitalálta, fel is dughatná magának. 

 

A valósággal egyezés természetesen a véletlen műve, ugye ;) 

Előzmény: 430 322 (111540)
430 322 Creative Commons License 2017.04.12 -5 4 111540

Már nem látom át a BKV finanszírozását, de azt hiszem, közpénzből gazdálkodik, kvázi minden egyes forinttal el kell számolnia. Ha nem így lenne, akkor valószínűleg pl. a fénymásoló papír darabját 1000 forintért vennék, hogy a "haver is jól lakjon". Az Arriva magánkézben van, ott jobban megfogják a pénzt, jobban megnézik, mire költenek.

Előzmény: norbee601 (111538)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.04.12 0 15 111539

Jaja. Kb. másnap vásárolnának Lacus feje fölött kettő darab harmincöt éves használt, üzemképtelen Ikarus 256-ost valamelyik vidéki Volán hagyatékából, darabját ötszáztízmillió forintért. 

Nem mondom, hogy jó a közbeszerzési törvény, de, hogy teljesen szükségtelen volna, az felvetésnek is elég komolytalan. 

Előzmény: norbee601 (111538)
norbee601 Creative Commons License 2017.04.12 -8 2 111538
a közbeszerzéses baromságot kéne megszüntetni. Vehessen ugyanúgy saját hatáskörben olyan buszt amit megfelelőnek itél mint egy VT.
Előzmény: P.stephenson (111536)
1244 Creative Commons License 2017.04.12 0 5 111537
11-55 kapott kék műbőr üléseket.
P.stephenson Creative Commons License 2017.04.12 0 7 111536

Régóta mondom, hogy a egy európai fővárosban csak fel kellene lassan ezzel a használtazással hagyni, b ha meg csináljuk, akkor valóban kevésbé az arculati és jobban a tartalmi dolgokra kellene rámenni.

Szerintem az is sokat dobna a dolgon, ha ezek a két-három kocsis csepegtetések megszűnnének. Értek én mindent, de ez a veszünk két kocsit, ami már van, de egy olyan helyről, ahonnan még korábban nem, és olyan kialakítással, amilyen még nincs, az sokat nem old meg. Nincs napi szintű kiadási probléma, hogy ezekre a kocsikra olyan nagyon szükség legyen.

 

Értem én, hogy olcsó, de az ezerféle kialakítású kocsit állományban tartani hosszabb távon nem kifizetődő. Értelemszerűen nem az utólag beszerezgetett genfi kocsikra, meg a donornak vett Citarókra gondolok.

Előzmény: Törölt nick (111533)
lapaj74 Creative Commons License 2017.04.12 0 4 111535

Kéne újból a jó kis SALLAY főműhely . 

Előzmény: Törölt nick (111533)
g86 Creative Commons License 2017.04.12 -1 5 111534

Műszaki felkészítés + fényezés + FUTÁR kb. két hét. Ilyenre amúgy volt példa a KV-nál is, ha nem is kettő, de három-négy hét átfutással.

 

A hibrid azért ennél komplexebb sztori. Új technológia, ami jelentős felkészülést igényel. Hiába lenne kész a busz két héten belül, ha nincs szerelő, aki javítsa, nincs alkatrész, nincs konnektor, amire este fel lehet tenni tölteni, stb.

Előzmény: 18-09 (111532)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.12 0 5 111533

Nehéz kérdés.

Kétségtelen nagyon szegényházas kinézetű úgy a dolog, és egyébként nem is a fényezés a legfőbb időtényező.

Régóta mondom, hogy a egy európai fővárosban csak fel kellene lassan ezzel a használtazással hagyni, b ha meg csináljuk, akkor valóban kevésbé az arculati és jobban a tartalmi dolgokra kellene rámenni.

Dehát itt jön az, hogy közpénzből gazdálkodunk, közbeszerzésben szerzünk be ami ezen a piacon nem javítja az esélyeinket a legeslegjobb flották megcsipésére.

Előzmény: 18-09 (111532)
18-09 Creative Commons License 2017.04.12 -2 1 111532

Megrendelői oldalról miért nem lehet kicsit engedni abban, hogy ne feltétlenül kelljen "honosítva" forgalomba állítani a kocsikat? Nem kell fel a nap többé, ha mondjuk sárgán megy ki az utcára és nem flottafényben zelikával? Mint a LYH-k anno. 

Előzmény: Törölt nick (111531)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.12 0 6 111531

Ennek több aspektusa van.

Van egy kvázi emberi, szándék beli amiről meglehet a véleményem, de egy nyilvános fórumon nem kibeszélhető.

És van egy objektív: a lengyel háttéripar, a buszos "biznisz" jóval fejlettebb mint a mienk...

Mindig elmondom a tanpéldámat: akármilyen is volt az Ikarus a 90-es években (elég sok sebből vérzett már) csak 50 egyforma busz teljes felújítására az akkori kor elfogadható szintjén képes volt belátható időn belül. Ugyanezt ma meg tudod e a BKV környzetében csinálni? Megmondom: nem. Ismerem és tisztelem a pár korrekt hazai felújítonkat akik vezetőinek nem egyikével személyes jó viszonyba vagyok. De úgy tudják ők mint én is, hogy kb 1-2-3 jármű per hónap a kapacításuk...

Előzmény: 18-09 (111530)
18-09 Creative Commons License 2017.04.12 -4 2 111530

A lengyeleknek miért sikerül 1-2 hónapon belül flottákat honosítani? Sőt... 

 

Szeptember... lesz abból év vége. De van egy olyan gyanúm, hogy az utolsó kocsik majd jövő ilyenkor állnak forgalomba. 

Előzmény: Törölt nick (111521)
RózsaszínPárduc Creative Commons License 2017.04.12 -5 4 111529

Értem én a gondolkodásodat, de azért azt ne feledd, hogy itt nem az ukrán cigánnyal az utcasarkon az ezeröcsire kötendő adás-vételről beszélünk. Itt közpénzek elköltéséről van szó egy olyan speciális céggel, amelyik félig közpénzes, félig önálló gazdálkodású. 

Előzmény: Törölt nick (111527)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.12 0 0 111528

Én csak annyit mondok, hajrá.

Előzmény: RózsaszínPárduc (111523)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.12 0 1 111527

Már fél éve itt vannak és még mindig nem sikerült rendezni a tulajdonviszonyt? Ajjaj...

Előzmény: RózsaszínPárduc (111525)
RózsaszínPárduc Creative Commons License 2017.04.12 0 6 111526

Ma reggel vele jöttem dolgozni. A kapaszkodók kékek lettek, az ülések Zelikásak. A belső matricák az újak. Padló, utastájékoztató a régi, külső fény maradt. 

Érdekes... 

Előzmény: Hangya Szövetkezet (111510)
RózsaszínPárduc Creative Commons License 2017.04.11 -1 3 111525

"Mondjuk ha 3 busznak se bírtak emiatt nekiállni, akkor 40 busznak hogy fognak, az jó kérdés."

 

Nem emiatt nem bírtak nekiállni...

 

"Ha Dél-Pesten honosítják a luxemburgit, akkor mit keres Kelenföldön? Ez is jó kérdés."

 

Mondjuk azt, hogy még nem a KV tulajdona pl. és így jobb, ha addig nem nyúlnak hozzá. Mellesleg ugyanez a helyzet a 3 VJSz-ben lévő kocsival is.

Előzmény: Törölt nick (111520)
Dante001 Creative Commons License 2017.04.11 0 2 111524

Pedig a legszebb 2-3 hónap még csak most jön majd, a klímaszezonban... :D

Előzmény: hamzsabusz (111522)
RózsaszínPárduc Creative Commons License 2017.04.11 0 3 111523

Szeptember a megcélzott dátum. Legalábbis az elejének mindenképpen.

Előzmény: MCA-001 (111519)
hamzsabusz Creative Commons License 2017.04.11 -2 5 111522

Egy arculatos kocsinak nem illene így kinéznie, a takarítatlanság továbbra is komoly kihívás! (Nem pár hetes retek lehet...)

Valamint a mostani kellemes nyár közeli melegben jó lenne, ha a járművezetők néha kinyitnák az ablakokat vagy a tető szellőzőt, mert a !fűtés! hatására már elviselhetetlen az utastéri levegő. Más kérdés, hogy az utasok 95% sem veszi észre, hogy valami nagyon nem okés, és még akár hozzá is nyúlhatnának az ablakokhoz. :-(

Köszönöm

 

Törölt nick Creative Commons License 2017.04.11 -2 5 111521

Ha csak a VJSZ csinálja a honosítást és a kijelzőcserén + fényezésen kívül mást is csinálnak rajtuk, akkor kb. 2019-2020 környékére saccolnám...

Előzmény: MCA-001 (111519)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.11 -2 1 111520

Ideje volt. A VJSZ-nek van éppen elég elfoglaltsága a fő profiljával.

Mondjuk ha 3 busznak se bírtak emiatt nekiállni, akkor 40 busznak hogy fognak, az jó kérdés.

Ha Dél-Pesten honosítják a luxemburgit, akkor mit keres Kelenföldön? Ez is jó kérdés.

Előzmény: Törölt nick (111517)
MCA-001 Creative Commons License 2017.04.11 0 0 111519

Várhatóan mikor állnak forgalomba a hibridek?

Előzmény: Törölt nick (111517)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.11 -2 1 111518

Az elektromos busz - mai fejlettségi szintjén - sík városba (pl.Szeged) való, nem Budapestre.

 

Ha Budapesten kell járatni akkor a 174-175 vonalra kell tenni.

 

 

Előzmény: MCA-001 (111515)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!