A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Ez pont így igaz, ahogy írod. A magyar közbeszerzéssel általában a vételár lényegesen magasabb, mint amennyiért egyébként bárki megveheti a boltban.
De: ha ez nem lenne, akkor az esetek egy igen jelentős részében nem az történne, hogy az illetékes bemegy a boltba és megveszi az A4-es papírt 799-ért, hanem az, hogy megvenné a Sógor és Koma Kft-től 4999-ért.
Picit off: Ha már jönnek a 2 ajtós Volvók...anno amikor tízes számban voltak elérhetőék ezek a VanHoolok, le kellett volna csapni rájuk. a kettő busz ajtóelrendezését tekintve egy egy külvárosi vonalra sokkal alkalmasabb lenne a vh. Persze tudjuk, hogy a mostani hibrid beszerzés egy BKV-ra erőltetett dolog.
Hidd el, hogy a közbeszerzés pont arra jó, hogy azt a A4-es papír 500-as csomagját ne 799-ért vegyék, ha nem 1199-ért. De még hány ilyen példát lehetne mondani... biszem-baszom a boltban 100, közbeszerzéssel 600. Vagy kutyafüle boltban 1000, közbeszerzésnél 1600, stb... s mivel általában két kézen megy át a dolog, mindenkinek jól kell járnia.
Vagy amikor a 200e tétel 500e jön be. Közbeszerzés. Az. Aki kitalálta, fel is dughatná magának.
A valósággal egyezés természetesen a véletlen műve, ugye ;)
Már nem látom át a BKV finanszírozását, de azt hiszem, közpénzből gazdálkodik, kvázi minden egyes forinttal el kell számolnia. Ha nem így lenne, akkor valószínűleg pl. a fénymásoló papír darabját 1000 forintért vennék, hogy a "haver is jól lakjon". Az Arriva magánkézben van, ott jobban megfogják a pénzt, jobban megnézik, mire költenek.
Jaja. Kb. másnap vásárolnának Lacus feje fölött kettő darab harmincöt éves használt, üzemképtelen Ikarus 256-ost valamelyik vidéki Volán hagyatékából, darabját ötszáztízmillió forintért.
Nem mondom, hogy jó a közbeszerzési törvény, de, hogy teljesen szükségtelen volna, az felvetésnek is elég komolytalan.
Régóta mondom, hogy a egy európai fővárosban csak fel kellene lassan ezzel a használtazással hagyni, b ha meg csináljuk, akkor valóban kevésbé az arculati és jobban a tartalmi dolgokra kellene rámenni.
Szerintem az is sokat dobna a dolgon, ha ezek a két-három kocsis csepegtetések megszűnnének. Értek én mindent, de ez a veszünk két kocsit, ami már van, de egy olyan helyről, ahonnan még korábban nem, és olyan kialakítással, amilyen még nincs, az sokat nem old meg. Nincs napi szintű kiadási probléma, hogy ezekre a kocsikra olyan nagyon szükség legyen.
Értem én, hogy olcsó, de az ezerféle kialakítású kocsit állományban tartani hosszabb távon nem kifizetődő. Értelemszerűen nem az utólag beszerezgetett genfi kocsikra, meg a donornak vett Citarókra gondolok.
Műszaki felkészítés + fényezés + FUTÁR kb. két hét. Ilyenre amúgy volt példa a KV-nál is, ha nem is kettő, de három-négy hét átfutással.
A hibrid azért ennél komplexebb sztori. Új technológia, ami jelentős felkészülést igényel. Hiába lenne kész a busz két héten belül, ha nincs szerelő, aki javítsa, nincs alkatrész, nincs konnektor, amire este fel lehet tenni tölteni, stb.
Kétségtelen nagyon szegényházas kinézetű úgy a dolog, és egyébként nem is a fényezés a legfőbb időtényező.
Régóta mondom, hogy a egy európai fővárosban csak fel kellene lassan ezzel a használtazással hagyni, b ha meg csináljuk, akkor valóban kevésbé az arculati és jobban a tartalmi dolgokra kellene rámenni.
Dehát itt jön az, hogy közpénzből gazdálkodunk, közbeszerzésben szerzünk be ami ezen a piacon nem javítja az esélyeinket a legeslegjobb flották megcsipésére.
Megrendelői oldalról miért nem lehet kicsit engedni abban, hogy ne feltétlenül kelljen "honosítva" forgalomba állítani a kocsikat? Nem kell fel a nap többé, ha mondjuk sárgán megy ki az utcára és nem flottafényben zelikával? Mint a LYH-k anno.
Van egy kvázi emberi, szándék beli amiről meglehet a véleményem, de egy nyilvános fórumon nem kibeszélhető.
És van egy objektív: a lengyel háttéripar, a buszos "biznisz" jóval fejlettebb mint a mienk...
Mindig elmondom a tanpéldámat: akármilyen is volt az Ikarus a 90-es években (elég sok sebből vérzett már) csak 50 egyforma busz teljes felújítására az akkori kor elfogadható szintjén képes volt belátható időn belül. Ugyanezt ma meg tudod e a BKV környzetében csinálni? Megmondom: nem. Ismerem és tisztelem a pár korrekt hazai felújítonkat akik vezetőinek nem egyikével személyes jó viszonyba vagyok. De úgy tudják ők mint én is, hogy kb 1-2-3 jármű per hónap a kapacításuk...
Értem én a gondolkodásodat, de azért azt ne feledd, hogy itt nem az ukrán cigánnyal az utcasarkon az ezeröcsire kötendő adás-vételről beszélünk. Itt közpénzek elköltéséről van szó egy olyan speciális céggel, amelyik félig közpénzes, félig önálló gazdálkodású.
Ma reggel vele jöttem dolgozni. A kapaszkodók kékek lettek, az ülések Zelikásak. A belső matricák az újak. Padló, utastájékoztató a régi, külső fény maradt.
Egy arculatos kocsinak nem illene így kinéznie, a takarítatlanság továbbra is komoly kihívás! (Nem pár hetes retek lehet...)
Valamint a mostani kellemes nyár közeli melegben jó lenne, ha a járművezetők néha kinyitnák az ablakokat vagy a tető szellőzőt, mert a !fűtés! hatására már elviselhetetlen az utastéri levegő. Más kérdés, hogy az utasok 95% sem veszi észre, hogy valami nagyon nem okés, és még akár hozzá is nyúlhatnának az ablakokhoz. :-(