Igen mindig direktbe van kötve a pufi a kazánnal!Ha jól van méretezve akkor nincs különbség a hatékonyságban.Az a baj ,hogy a használt lemezkazán a "sötét ló",mert gyakorlatban megcsinálhatnád csőkígyó nélküli direkt pufferesre a rendszered(persze ide is kellenek a biztonsági berendezések) csak ha a kb 2 bar nyomásnál szétmegy akkor ki lesz a hunyó .?Annyi ha így oldod meg akkor lehet a tágulásid a kazán vagy a pufi mellett is .Egy kicsit olvas vissza a pufferes topikba és aludj rá párat aztán visszatérünk a dolgokra. Ha csak kiegészítő fűtésnek szánod a kazánt(akkor elég nagy)akkor csak próbáld nyitottra megcsinálni (fent tágulási)+ egy hőcserélő a gázkazán felé ahogy Joe IS javasolta.
A kazán mellé beteszed a pufit (ha tudod egy picit magasabbra, emelvényre), összekötöd 2" csővel, és nem töltöd tele. A pufi magasabb legyen persze mint a kazán.
Bele a réz csőkígyó (méretezve) és ennyi.
A tágulási tér maga a tartály teteje.
Itt egy némileg összetettebb, de működő rendszer leírása:
Szellőztetést ha nagyon profi vagy akkor CO2-re szabályozod, de ha nem akarok nagy faxnit csinálni belőle lehet, akkor egy 3ezer Forintos időkapcsolóra rákötöd és boldogság van. Nekem ilyenekről megy a kazán, kávéfőző, locsoló, zuhany padlófűtés vezérlés és nagyon bevált.
Akár lehetne így is ,de ennek 1 feltétele mindenképpen kéne legyen ,mégpedig hogy a vegyes kazán pufi között megfelelő vastagságú csövekből összehozott gravitációs keringtetés megvalósuljon.Még fontos lehet a pufiba beépített csőkígyó megfelelő méretezése a radiátorok és lakás hőigényéhez.A képen látható kazán fára számolva szinte biztos hogy 20 Kw alatt van!
Ebben az esetben nincs tágulási tartály, vagy is van, csak az a puffer?
Mert ez a bajom, az egész történettel, hogy a lakás legmagasabb radiátor pontja, ami a kazántól magasságba 10 méterre van, (ami alapból egy bar víznyomás). nem szeretnék nyitott kivezetést barkácsolni a fürdőszobába...
Jól mondod, puffer esetén nyitott rendszerben mehet a kazán a pufferrel. A fűtés meg egy csőkígyóval zárt rendszerben. Hosszútávon ez az olcsóbb mert problémamentesebb...
Itt most én vesztettem el a fonalat. :) Ki az a Dajcse Szilárd?
Én levegő-vizes hőszivattyra gondoltam, olyat is linkeltem be, de ahogy gondolkodom a dolgon, egyre rokonszenvesebbnek tűnik a villanyos javaslatod. Akár még napelem nélkül is, ha figyelembe veszem - és kell is - a hőszivattyú esetleges javítását, pótlását.
"Szabályozhatósága meg a lehető legegyszerűbb, bár nálad ez nem igaz mert, mindenféle csoda szerkezetet (két marék ellenállást) akarsz beletenni"
A szellőztetéshez mindenképpen csinálok mikrokontrolleres vezérlést, akkor meg már semmiség a meglévő vezérlőre rátenni pár hőmérőt és elektronikus kapcsolót. Egyébként hogyan szokták szabályozni? Ha van még egyszerűbb, azt is megfontolom.
Szia! A régi kazánokon is szokott lenni adattábla, nézd meg mi van rajta. Üzemi nyomás, próbanyomás, csak nyitott rendszerben üzemeltethető, stb cuccok szoktak rajta lenni.
Elvileg nem nagyon illik zártba kötni ezeket még ha bírja a nyomást is, de ha erre adod a fejed akkor a következők merülnek fel:
- milyen csőből van most a gázfűtéses radiátoros rendszer? Ha 5 rétegű akkor felejtős, az első forralásnál kampec a csőnek
- milyen régi a rendszer? Nem okoz-e gondot egy kis ruskó ami a kazánból fog jönni? Ha eddig is vascsöves, éti kazános rendszer volt akkor no para. A kazánok meg az új radiátorszelepek sem komálják a ruskót. Mennyire modern a kazán?
- huzatszabályozó kötelező
- nagy kapacitású lefúvószelep kötelező, ami a 30kW gőztetermelődést levezeti ha nyitvamarad a hamuzóajtó, és a huzatszabályozó nem tud dolgozni
- jól méretezett, nagy zárt tágulási (nagyobb kell mint eddig, az akár 120fok miatt is)
- mekkora a hőigényed? Mennyire lesz kényelmetlen fűtögetni? A kis hőigényű házaknál könnyen túlfűtöd
- van-e termofej a radiátorokon? Jópárat le kell szedni hiszen ha mind lezár felforr a kazán.
A fentiek átgondolása nélkül is működik, de kis figyelmetlenséggel nagy kárt lehet csinálni, kazánt robbantani.
Ha van helyed én vennék egy puffert (használt vastartály) a kazán mellé, abba gravitációsan a kazán dolgozna, ha felforr akkor nem gond. Abból höcserélővel mehetne a rendszer, úgy ahogy eddig is.
Ha jól méretezed a puffert akkor 1-2 naponta egy begyújtással állandó hőfokod lesz bent, a gázhoz hasonló kényelem mellett.
Az elektromos fűtés kétségtelenül olcsóbb kivitelezni mint a vizest. Szabályozhatósága meg a lehető legegyszerűbb, bár nálad ez nem igaz mert, mindenféle csoda szerkezetet (két marék ellenállást) akarsz beletenni, már csak azért is nehogy olcsóbb legyen, és legyen mivel baszakodni unalmas téli estéken.
A hőszivattyú ha víz vizes az nem igazán áll meg 1,5-2 milla alatt melegvíz termeléssel együtt. Ezért már megvan a napelem és az ingyen fűtés és ingyen HMV (Dajcse Szilárd meg elmehet a 3,14 csába) Ha valami ingyen az nem elég jó?:-)
Joe,látod Én meg a kérdést úgy értelmeztem ,hogy maga a monori kazán lehet-e zárt rendszerben X nyomás alatt!De lehet most IS igazad van. Mi valószínű értjük ,reméljük a kérdező is érti.
A tisztán elektromos fűtés előnye lenne még az, hogy abszolút pontosan lehet szabályozni az egyes helyiségek fűtését, sőt akár szegmensenként a fűtőfóliákat. Szegmensenként (fél vagy egy négyzetméter) egy SSR-rel vagy házilag egy triakkal és egy optocsatolóval (ezres alatti összáron) lehet akár néhány másodpercenként ki-bekapcsolgatni. Fázishasításos szabályozásnak nincs értelme, mert ahhoz több alkatrész kell és a kapcsolási veszteség (plusz az elektromos zavar) is jóval nagyobb - na meg a fűtött felület hőtehetetlensége miatt szükség sincs rá.
Gond viszont, hogy erre nem lehet H tarifát igényelni, bár egy meglévő bármilyen erre jogosult eszközre már "okosban" lehet csatlakozni.
A hűtésigényre még nem készítettem számításokat, csak a fűtésre. Ha azzal is elkészülök, esetleg elküldöm neked a spreadsheetet véleményezésre, amennyiben ez még belefér egy fórumos tanácsadás kereteibe. :)
A hőszivattyú élettartamát meghatározni elég nehéz, de egy tízest simán ki kéne bírnia.
Szerintem ha ilyen jó házat építesz akkor a nap sem süt be ergó nem is kell a hűtéssel számolni. Ha a napot kizárod akkor nem kell hűteni. Szellőzéssel hogy állsz. Ez a gépészet mostani rákfenéje? Az ablak nyitogatást felejtsd el, nem megoldás.
Sarkítva, ha valaki szar munkát csinál akkor simán menjünk el mellette és ne is figyeljünk rá, hiszen ez lesz a természetes rövidesen. Én meg szoktam mondani még szakmai berkekben is, ha valamilyen szakszerűtlen munkát látok. Ha folyamatosan elmegyünk mellette, akkor ez lesz a trendi, hiszen tegnap is így csináltuk. Azt meg, hogy valakit lehülyézünk az miért baj ha tényleg az? Mit mondjunk neki jól van Pistike csak így tovább? Termeld csak a szemetet.
A megrendelők így termelték ki a rengeteg kókler szakembert. Ezeket etetik és ajnározzák. Aki meg ért a szakmához az már elköltözött, vagy a temetőbe, vagy Londonba:-)
A purhab kis ráfordítással simán eltávolítható. Éles késsel, fűrészlappal, vagy egy oda illő csavarhúzóval. Tény, hogy nem való oda, mert szívja a vizet, de aki csinálta, az tudhatja rá a választ. De az nem én voltam, lévén nem vagyok vízszerelő. Csak gondoltam, nem illik lehülyézni a szakit, főleg nem ebben a topicban, ahol leginkább vízszerelők vannak. Úgymint asztalos műhelyben az asztalosokat, lakatos műhelyben a lakatosokat, taxiban a taxisokat, kórházban az orvosokat, ügyvédi irodában az ügyvédeket, és még sorolhatnám a példákat.