A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Megrendelői oldalról miért nem lehet kicsit engedni abban, hogy ne feltétlenül kelljen "honosítva" forgalomba állítani a kocsikat? Nem kell fel a nap többé, ha mondjuk sárgán megy ki az utcára és nem flottafényben zelikával? Mint a LYH-k anno.
Van egy kvázi emberi, szándék beli amiről meglehet a véleményem, de egy nyilvános fórumon nem kibeszélhető.
És van egy objektív: a lengyel háttéripar, a buszos "biznisz" jóval fejlettebb mint a mienk...
Mindig elmondom a tanpéldámat: akármilyen is volt az Ikarus a 90-es években (elég sok sebből vérzett már) csak 50 egyforma busz teljes felújítására az akkori kor elfogadható szintjén képes volt belátható időn belül. Ugyanezt ma meg tudod e a BKV környzetében csinálni? Megmondom: nem. Ismerem és tisztelem a pár korrekt hazai felújítonkat akik vezetőinek nem egyikével személyes jó viszonyba vagyok. De úgy tudják ők mint én is, hogy kb 1-2-3 jármű per hónap a kapacításuk...
Értem én a gondolkodásodat, de azért azt ne feledd, hogy itt nem az ukrán cigánnyal az utcasarkon az ezeröcsire kötendő adás-vételről beszélünk. Itt közpénzek elköltéséről van szó egy olyan speciális céggel, amelyik félig közpénzes, félig önálló gazdálkodású.
Ma reggel vele jöttem dolgozni. A kapaszkodók kékek lettek, az ülések Zelikásak. A belső matricák az újak. Padló, utastájékoztató a régi, külső fény maradt.
Egy arculatos kocsinak nem illene így kinéznie, a takarítatlanság továbbra is komoly kihívás! (Nem pár hetes retek lehet...)
Valamint a mostani kellemes nyár közeli melegben jó lenne, ha a járművezetők néha kinyitnák az ablakokat vagy a tető szellőzőt, mert a !fűtés! hatására már elviselhetetlen az utastéri levegő. Más kérdés, hogy az utasok 95% sem veszi észre, hogy valami nagyon nem okés, és még akár hozzá is nyúlhatnának az ablakokhoz. :-(
Ahogy a kis Solarist meg a két Van Hool-t elnézem, a második verzióra sokkal nagyobb az esély. Valamelyik garázst vagy garázsokat bevonhatnák a honosításba, mint a luxemburgi Van Hool esetében.
És valaki tudja, hogy az FKU-901-esn történt-e valami hasonló színváltozás? Több, mint 3 hónapig nem volt utcán, tegnap meg Futár szerint 34-esen volt, csak nem volt hozzá szerencsém, hogy szemrevételezzem.
A kérdés a szokásos. :D Van-e hiba az égkék kocsik listájában és van-e égkék ami a táblázatban nem az. Annyi könnyítéssel, hogy most kivételesen csak ennyi érdekel, hogy pontosan milyen szintű beavatkozáson estek át az nem.