Keresés

Részletes keresés

DJ. Bakter Creative Commons License 2016.12.06 0 0 433854

Nem en irtam a cikket. Az újságíró nyilván nincs képben.

Előzmény: haha 1970 (433852)
haha 1970 Creative Commons License 2016.12.06 -1 0 433853

Ha alacsonyabb komfort fokozatú kocsi van oda olcsóbb a helyjegy!

Előzmény: kristoof (433850)
haha 1970 Creative Commons License 2016.12.06 0 0 433852

Légyszi segits értelmezni " Flirt motorvonatok helyettesitik az IC vonatokat", igazából én olyan vonatról nem tudok amelynél így lenne!

Előzmény: DJ. Bakter (433849)
alex_86 Creative Commons License 2016.12.06 0 0 433851

Ha Záhony olyan 200 km-rel keletebbre lenne (mondjuk Kárpátalja kapujában) vagy hazánk fővárosa Sopron lenne, itthon is közlekednének nagy valószínűséggel. Mellesleg a Csehszlovák időkben nagy hagyománya volt a hálókocsis utazásnak, Kassáról Prága felé jelentősebb forgalom volt (még az ezredforduló környékén is öt éjszakai vonat közlekedett), Pozsony másodlagos célpont volt.

Előzmény: JCSABA (433844)
kristoof Creative Commons License 2016.12.06 0 0 433850

Aki ilyen vonattal utazik három órát az egyszerűen hülye! Én anno mentem Dezsővel Pestről Nyíregyházára, azóta nem is ültem IC-re. Ha már alacsonyabb komfortfokozatú vonatokat állítanak be, akkor legalább a helyjegy lehetne rájuk olcsóbb.

Előzmény: DJ. Bakter (433849)
DJ. Bakter Creative Commons License 2016.12.06 0 0 433849

http://www.origo.hu/gazdasag/20161206-flirt-vonatok-helyettesitik-a-korszerutlen-intercityket.html

 

"korszerű távolsági vonatokon emellett minden utasnak jár a 230 voltos csatlakozás."

Járni jár, de nem jut. Csak a T. újságíró annak nem nézett utána, hogy pont a (kék) Flirtben még van is, ellentétben a többi "távolsági" kocsival.

M63 010 Creative Commons License 2016.12.05 0 0 433848

Az kizárt! KN-es vonat csak Szhely-Kőszeg és Körmend-Zalalövő között volt. Meg volt egy MÁV-os próbálkozás a KN-es Bz-mot mellékekre, amivel 1-2 év után felhagytak.

Előzmény: GOLAZ111 (433828)
M63 010 Creative Commons License 2016.12.05 0 0 433847

Na ja, ez még a MÁV-os korszak terméke, a Szombathelyi Igazgatóság érdeme, az emeletes az már a GYSEV-korszak terméke. (Persze, akkor még csak Soprontól Szombathelyig volt GYSEV.)

Előzmény: haha 1970 (433831)
haha 1970 Creative Commons License 2016.12.05 0 0 433846

Nem teljesen ilyen vonatok voltak de gondolom te emlékszel még a Szombathely-Záhony illetve a Szombathely-Sátoraljaújhely gyorsvonatra büfékocsival! Ezek voltak a régi szép idök azóta ismerem az egyik "legkeményebb italt" a kamut illetve a "tréfás" szendvicset!

Előzmény: M63 010 (433845)
M63 010 Creative Commons License 2016.12.05 0 0 433845

Az igaz, csak idehaza nincs akkora város olyan távolságban, hogy megélne egy ilyen, mert Budapest középen van, Pozsony meg a szélén, ahogyan Bécs is, így ott megéri, míg idehaza nem. Persze, Erdélybe már megérné. Pontosabban megéri, mert közlekedik, csak az már nem Magyarország...

Előzmény: JCSABA (433844)
JCSABA Creative Commons License 2016.12.05 0 0 433844

Ilyen alapon Magyarországon is lehetne Záhony-Keszthely-Tapolca hálóvonat...

http://www.slovakrail.sk/sk/nocne-vlaky0/priamy-vozen-bratislava-kosice.html

Vilibáttya Creative Commons License 2016.12.05 0 0 433843

Ja, most látom, hogy már kiderült...

Vilibáttya Creative Commons License 2016.12.05 0 0 433842

Vilibáttya Creative Commons License 2016.12.05 0 0 433841

Szerintem ez Örményország (is lehet), pár éve voltam ott, minden tiszta ex Szovjetúnió, pl.:

 

Előzmény: Muurola (433838)
hmsoft Creative Commons License 2016.12.05 0 0 433840

Donyecki Gyermekvasút, 2008 május 10. A vezető nélkül álló Ikarus magától elindult hátrafelé a lejtőn és nekiütközött az éppen arra közlekedő TU2-038 dízelmozdonynak. A mozdony az oldalára dőlt. A benne tartózkodó négy gyermekvasutas és egy instruktor sérüléseket szenvedett.

 

hm

Előzmény: Muurola (433838)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.12.05 0 0 433839

http://flickrhivemind.net/Tags/tu2/Recent

 

Elsőre, laikusként Vinogradov és hasonlókra gondolok.

Előzmény: Muurola (433838)
Muurola Creative Commons License 2016.12.05 0 0 433838

Hol és mikor készülhettek az alábbi képek?

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.12.05 0 0 433837

Br. 245           2012-töl

LINT 54 / 81   2011-töl

PESA Link

Előzmény: Törölt nick (433836)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.05 0 0 433836

Már hogyne lenne?

Előzmény: GOLAZ111 (433832)
attus germanicus Creative Commons License 2016.12.05 0 0 433835

Első fokon három és fél év letöltendőt kapott a bad aiblingi forgalmista, 12 rendbeli gondatlanságból elkövetett emberölés és 85 rendbeli gondatlanságból elkövetett súlyos testi sértés elkövetésében találta vétkesnek a traunsteini bíróság.

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2016.12.05 0 0 433834

'98 decemberében egy GKB (Graz-Köflacher Bahn) emeletes szerelvényt láttam Szombathelyen ácsorogni. Az is valami ilyesmi célból lehetett ott?

Előzmény: haha 1970 (433831)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.12.05 0 0 433833

Az jóval később lehetett. A Gigant Clubon kellene megnézni, hátha van kép.

Előzmény: haha 1970 (433831)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.12.05 0 0 433832

A MÁV - nál nincs sok minden, az tény. Új dízel nem nagyon lesz. De az a németeknél sem nagyon van. 

Előzmény: sörösgigant (433822)
haha 1970 Creative Commons License 2016.12.05 0 0 433831

Nekem ez valahogy nem rémlik, ellenben emeletes"Citthyshuttle" szerelvény inkább!

Előzmény: M63 010 (433826)
troglodita Creative Commons License 2016.12.05 0 0 433830

na és az Alstom az vezetőállásos- vagy vezetőfülkés és van-e rálátása a vezetőnek az előtte álló szerelvényre?

Előzmény: r1232 (433821)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.12.05 0 0 433829

Sajnos már nincs és így tovább. Valamikor volt, de akkor meg nem volt olyan egyszerű, olyan mintha ma Svájcba menne valaki. De ez mindíg egy kényszer valamilyen szinten, attúl még lehet jó, de dagonya itt is van.

 

 

Előzmény: sörösgigant (433822)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.12.05 0 0 433828

Nekem erről a vonalról kalauz nélküli KN betűs Bz - k rémlenek. De azok nem mentek át Ausztriába. 

Előzmény: M63 010 (433826)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2016.12.05 0 0 433827

Nem vonat ütötte el, megölhették az osztrák fiút Siófokon

 

http://index.hu/belfold/2016/12/05/nem_vonat_utotte_el_megolhettek_az_osztrak_fiut_siofokon/

Előzmény: oldmumus_v.2 (433790)
M63 010 Creative Commons License 2016.12.04 0 0 433826

Kissé közelebbi példa. Annó volt olyan, hogy heti egy alkalommal Szombathely-Graz közvetlen kocsi, kedvező díjszabással, csurig tele egy B-s sorozatú fülkés kocsi. Sőt, azt mesélték, hogy volt, amikor nem is egy kocsi, hanem 4 ment ki. Igaz, a díjszabása is elégé vonzó volt, mert oda-vissza került az út 400 Ft-tba, ami a kilencvenes évek közepén nem volt azért annyira sok pénz. 3 liter benzin ára talán?

Nos, ekkoriban odafelé semmi extra, Gotthárdig a csörgős vonat végén, sógoréknál meg a Schilerenes szerelvény végén ment a kocsi. Visszaúton kissé eltért a helyzet, ugyanis a vonat csak Fehringig ment, ami vontatta a kocsit. Onnan Gotthárdig egy 5047-es (Jenbacher) ment. Ahhoz kötötték hozzá az egy szem kocsit Gotthárdig. Igaz, ott sík a terep, és sógorék sem vitték túlzásba a pályafentartást, így 80-nal, majd 60-nal mentünk. Kissé vicces, hogy most Gotthárdig villany 120-szal, onnan tovább Fehringig inkább a 60, majd a 80 a jellemző dízelle, és csak onnan megy rendes sebességgel 100-120-szal a vonat Gleisdorfig. Onnan meg a kemény emelkedők miatt kell lassítania. A villamosítás napirenden van, de valahogy mindig csak húzódik. Más kérdés, hogy a vonal végére már nem nagyon akarnak költeni, így van róla szó, hogy Jennersdorfig átveszi a GYSEV, és akkor ott 25 kV lesz az utolsó szakaszon.

 

 

 

Előzmény: hmsoft (433820)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.12.04 0 1 433825

Az utolsó videónál már azt hittem, hogy beragadt a jutyúb.

Előzmény: hmsoft (433820)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!