Ha Záhony olyan 200 km-rel keletebbre lenne (mondjuk Kárpátalja kapujában) vagy hazánk fővárosa Sopron lenne, itthon is közlekednének nagy valószínűséggel. Mellesleg a Csehszlovák időkben nagy hagyománya volt a hálókocsis utazásnak, Kassáról Prága felé jelentősebb forgalom volt (még az ezredforduló környékén is öt éjszakai vonat közlekedett), Pozsony másodlagos célpont volt.
Aki ilyen vonattal utazik három órát az egyszerűen hülye! Én anno mentem Dezsővel Pestről Nyíregyházára, azóta nem is ültem IC-re. Ha már alacsonyabb komfortfokozatú vonatokat állítanak be, akkor legalább a helyjegy lehetne rájuk olcsóbb.
Az kizárt! KN-es vonat csak Szhely-Kőszeg és Körmend-Zalalövő között volt. Meg volt egy MÁV-os próbálkozás a KN-es Bz-mot mellékekre, amivel 1-2 év után felhagytak.
Na ja, ez még a MÁV-os korszak terméke, a Szombathelyi Igazgatóság érdeme, az emeletes az már a GYSEV-korszak terméke. (Persze, akkor még csak Soprontól Szombathelyig volt GYSEV.)
Nem teljesen ilyen vonatok voltak de gondolom te emlékszel még a Szombathely-Záhony illetve a Szombathely-Sátoraljaújhely gyorsvonatra büfékocsival! Ezek voltak a régi szép idök azóta ismerem az egyik "legkeményebb italt" a kamut illetve a "tréfás" szendvicset!
Az igaz, csak idehaza nincs akkora város olyan távolságban, hogy megélne egy ilyen, mert Budapest középen van, Pozsony meg a szélén, ahogyan Bécs is, így ott megéri, míg idehaza nem. Persze, Erdélybe már megérné. Pontosabban megéri, mert közlekedik, csak az már nem Magyarország...
Donyecki Gyermekvasút, 2008 május 10. A vezető nélkül álló Ikarus magától elindult hátrafelé a lejtőn és nekiütközött az éppen arra közlekedő TU2-038 dízelmozdonynak. A mozdony az oldalára dőlt. A benne tartózkodó négy gyermekvasutas és egy instruktor sérüléseket szenvedett.
Első fokon három és fél év letöltendőt kapott a bad aiblingi forgalmista, 12 rendbeli gondatlanságból elkövetett emberölés és 85 rendbeli gondatlanságból elkövetett súlyos testi sértés elkövetésében találta vétkesnek a traunsteini bíróság.
Sajnos már nincs és így tovább. Valamikor volt, de akkor meg nem volt olyan egyszerű, olyan mintha ma Svájcba menne valaki. De ez mindíg egy kényszer valamilyen szinten, attúl még lehet jó, de dagonya itt is van.
Kissé közelebbi példa. Annó volt olyan, hogy heti egy alkalommal Szombathely-Graz közvetlen kocsi, kedvező díjszabással, csurig tele egy B-s sorozatú fülkés kocsi. Sőt, azt mesélték, hogy volt, amikor nem is egy kocsi, hanem 4 ment ki. Igaz, a díjszabása is elégé vonzó volt, mert oda-vissza került az út 400 Ft-tba, ami a kilencvenes évek közepén nem volt azért annyira sok pénz. 3 liter benzin ára talán?
Nos, ekkoriban odafelé semmi extra, Gotthárdig a csörgős vonat végén, sógoréknál meg a Schilerenes szerelvény végén ment a kocsi. Visszaúton kissé eltért a helyzet, ugyanis a vonat csak Fehringig ment, ami vontatta a kocsit. Onnan Gotthárdig egy 5047-es (Jenbacher) ment. Ahhoz kötötték hozzá az egy szem kocsit Gotthárdig. Igaz, ott sík a terep, és sógorék sem vitték túlzásba a pályafentartást, így 80-nal, majd 60-nal mentünk. Kissé vicces, hogy most Gotthárdig villany 120-szal, onnan tovább Fehringig inkább a 60, majd a 80 a jellemző dízelle, és csak onnan megy rendes sebességgel 100-120-szal a vonat Gleisdorfig. Onnan meg a kemény emelkedők miatt kell lassítania. A villamosítás napirenden van, de valahogy mindig csak húzódik. Más kérdés, hogy a vonal végére már nem nagyon akarnak költeni, így van róla szó, hogy Jennersdorfig átveszi a GYSEV, és akkor ott 25 kV lesz az utolsó szakaszon.