Keresés

Részletes keresés

freex Creative Commons License 2009.09.06 0 0 11228
Kapcsolási rajzokat lehet találni a neten, abból ki lehet silabizálni. De elég macerás, mert minden össze van kötve egymással, amúgy meg processzor vezérel mindent. Még a szinusz jelalakot is proci meg d/a átalakítóval oldják meg.
Én hivatalosan megkérdeztem az apc-t, de visszautasítottak, hogy nem támogatják az ups szétszerelését, így segítséget tőlük nem lehet várni.
Mindenképp kell töltésvezérlőt használni, mert az akkukat és az invertert is hamar gallyra lehet vágni. Végül is nem kell nagy dologra gondolni, egy feszültségfigyelő áramkör elég hozzá, ha nagyon megemelkedne, műterhelést nyom a szélkerékre (direktben, de hasznosabb és hatékonyabb inverteren keresztül), majd amikor bizonyos értékre visszaesik újra tölt. A szélkereket egyszerűen lekapcsolni nem szabad, mert terheletlen állapotban túlpörög és szétmegy.
Én csak azért nem használok az sok szedett-vedett vacak autóaksihoz töltésvezérlőt, mert azoknak úgyis mindegy, meg azért van akkora pakk (kb. 300Ah), hogy elég megtölteni.
Egyébként én is bemértem több ups-t, terhelés nélkül standby-ban a legkisebb is 20W-ot eszik, a 900VA-es meg 30W körül. Viszont van nekem egy szivargyújtós 150W-os kis inverterem, meglepő módon mindössze 2W-ot (!!!) eszik standy-ban. Pl. vaterán lehet kapni 8-9e Ft körül ilyen 500-600W-os autós invertert, ha azok is ennyi standy-al megelégednének, még érdemes is lenne gondolkodni rajta.
Előzmény: Jesu (11220)
freex Creative Commons License 2009.09.06 0 0 11227
Papíron engem sem érdekel mi szabályos. Amíg nem lopom az áramot, amit elhasználok kifizetem, a rendszerbe zavart nem viszek, addig nem zavarnak a papír dolgok.
A szinuszos invertert hozzáértő szerintem simán át tudná alakítani, végül is minden megvan benne.
Egyébként több százezer ft-ért én sem vennék visszatápláló invertert, hiszen irreálisan magas az ára, meg mint írtam a hazai szélviszonyok mellett ki sem lehetne használni, de léteznek olcsók, pl. az ebay-en rengeteget árulnak 200 usd körül. Azért 40e körül hozzájutni egy 200-250W-os plug and play cucchoz nem lenne rossz. Kár, hogy szinte mindegyik amcsiban van és nem nagyon küldik Európába. Nemrég eladtak egyet 100 euró körüli áron, Görögországban volt, sajnos lemaradtam róla.
Emellett ezek azért is jók, mert ellentétben a Sunny- illetve WindyBoy-jal, illetve az olcsóbb StecaGrid-del szemben, ezek már 14V bemenő feszültség között táplálnak vissza.
Előzmény: Jesu (11221)
freex Creative Commons License 2009.09.06 0 0 11226
Kár, hogy ilyen szeles napok csak párszor fordulnak elő. Ha nem is minden nap lenne ilyen, de legalább hetente 1-2-szer, már rég csináltam vagy vettem volna 1-2kW-os gépet meg visszatápláló invertert. Sajnos ahogy mondod, legtöbbször olyan gyenge a szél, annyira kevés az energia benne, hogy egy komoly beruházás sohasem hozná vissza az árát.
Különben nálam is pörög, mint a bolondóra. Meg persze a turbulencia is dolgozik, néha teljesen körbefordul. A szeles haverom felajánlotta, hogy egy másik régi 1kW-os gépére épített kísérleti függőleges tengelyű gépet felszerelhetem, így ha kapok olcsón, veszek még egy oszlopot és kirakom a tetőre. Na annak nem lesz gond a turbulencia.
Előzmény: Inoxy (11224)
Barret02 Creative Commons License 2009.09.06 0 0 11225
mini tárcsagenerátor,kár hogy nem jó semmire :P
Inoxy Creative Commons License 2009.09.06 0 0 11224

Sziasztok Kollégák.

 

Ma itt kaposvár környékén reggel 8 óra óta folyamatosan fúj a szél. Nem mértem, de olyan 4-5 m/sec lehet, természetesen turbulenciával "fűszerezve". Tapasztalataim szerint este 6 körül fog megállni, vagy lecsökkenni annyira, hogy már nincs benn számottevő energia. Ilyen viszonyok között a generátor 20-90 V között adott feszültséget. Ez a 25 ohm-os bojler betéten 16-320 W. Ha ennek az átlagát veszem, akkor estig kb. 1,6 kWh-át termel.

A mi lakásunk napi "bojler" energiaigénye kb 5,8 kWh. Ma ennek  a 28%-át megtermeltem. Szerintem nem rossz.

És ez még javul, mert a jövő héten nég felteszek rá 16 db mágnest a már meglevők tetejére. Ahogy számolom kb. 25%-ot fog javulni.

tuutuu Creative Commons License 2009.09.06 0 0 11223

Én mindenképpen visszatáplálással látom értelmét , másrészt az akku csak szűrőkapacként szolgálna, hiszen a hálózatba lehet tolni a teljesítményt ( nyilván alkalmas szabályzóval.

Aztán a max. teljesítmény fölött meg le kell állítani a rotort, akkor belép az Inoxy által közölt szélnyomás, azt ki kell bírja a gépezet

Előzmény: freex (11218)
erbe Creative Commons License 2009.09.06 0 0 11222
freex
Felelőtlen dolog szabályzó nélkül ráengedni akkukra a töltést. Amellett, hogy az élettartamának nem tesz jót, zseléseknél még a gazda "élettartamában" is kárt tehet. A 14,4-14,9 a ciklikusan megengedhető csúcsfeszültséget jelzi rajta, folyamatos töltéshez 13,8-at írnak. 16-17 Volt, az már szándékos károkozásnak minősül. Nem csoda, hogy az UPS sem tolerálta.

Az UPS-ek, kivéve néhány különleges online változatot, egyáltalán nincsenek szinkronban a hálózattal, hiszen olyankor lépnek működésbe, amikor a hálózaton nincs semmi. Olyankor sem a hálózat felé táplálnak, hanem arról leválva belső szakaszra. Még a hálózattal szinkron online UPS-ek se képesek kifelé teljesítményt továbbítani. A rátápláló inverterek felépítése egész más. Az aránytalan ár-teljesítmény viszonyt nem igazán értem én sem, hiszen nem sokkal van több benne, sőt inkább kevesebb, mint néhány komoly UPS-ben.
Előzmény: Jesu (11221)
Jesu Creative Commons License 2009.09.06 0 0 11221
Elvileg a szünetmentessek szinkronban tarják magukat a hálózattal, nem?
Nem lehetne ezt úgy átalakítani, hogy a visszatáplálást szolgálja? Papírton persze nem szabályos, de engem kiakaszt, hogy egy legális, visszatáplálós inverter fél milla és felette van...
Előzmény: freex (11218)
Jesu Creative Commons License 2009.09.06 0 0 11220
Csak féligmeddig értem, amiről beszéltek, de szeretném átlátni, mert hasonló rendszerben gondolkodom. Vettem már 1db APC szinusz 1400VA/960W-os szünetmentest, amire majd külső aksikat szeretnék rakni. A saját töltőrészét valahogy ki kéne iktatni, (elég sokat megesz, 30-50Wh a készenléti) mivel nagyobb aksit nem is bírna el (elpukkanás lenne a vége), legfeljebb majdnem totál feltöltött aksit tudna esetleg cseptölteni.

Ezek szerint nem használtok komolyabb töltésvezérlőt a töltésre, csak rá van direktben kötve az aksi a betápra? (szélgenerátor?)
Nem az lene a lényeg, hogy intelligens töltésvezérlő folyamatossan kövesse a dolgokat és ennek megfelelően kapcsolja az aksi pakkra töltést? Mi a legjobb megoldás hatékonyság/ akksikímélés szempontból?
Más kérdés: marha drágák ezek a szolár aksik. 80-100E a 200Ah. Megér az ennyit?
Előzmény: szsrobert (11219)
szsrobert Creative Commons License 2009.09.06 0 0 11219
Szia Freex. Ügyesen kell megoldani, különben az akkuamortizáció jóval magasabb lesz, mint ha vásároltuk volna a hálózati áramot, és még lesz egy rakás rossz akkunk, amit vagy újrafeldlgoznak, vagy nem. Itt lép előtérbe az energiatakarékosság.
Előzmény: freex (11218)
freex Creative Commons License 2009.09.06 0 0 11218
Amik az ups-ekbe vannak zárva kis (pár Ah) akkuk, azok tényleg semmire sem jók. Nekem kívülről volt rákapcsolva a 40Ah pakk, aminek elvileg jónak kellene lennie. Mindegyik savzselés, ciklikus akku. Az tény, hogy a kettőre összesen 4A helyett kapott néha 10-12A-t, aminek hatására kúszott fel a kapocsfesz ilyen mértékben.
Mondjuk ha tényleg nagyon szabályosak akarunk lenni és C10 felett nem nagyon tölteni, akkor már egy 200W/12V-os szélkerékhez 230Ah-s akku kellene.
Írtad a terheléssel való szabályzást. Ebben igazad van, viszont olyan inverter kellene hozzá, ami legalább akkora, mint a szélkerék maximális teljesítménye. Így egy hiszterézissel rendelkező áramkőrrel figyelni lehetne a kapocsfeszt, amint a kritikus értéket eléri, nem az akkuoldalon iktat be műterhelést, hanem a 230V-os oldalon, pl. relével bekapcsol egy bojler fűtőbetétet.
Ha mindezeknek az árába belegondolunk (100-200e Ft), akkor én mégiscsak a visszatáplálás gondolatával foglalkoznék. Persze akinek nem oda-visszaforgós villanyórája van vagy nem szereltet fel ad-vesz villanyórát, az rossz esetben (akkor van szél, amikor nincs fogyasztás) ingyen adja az áramot a szolgáltatónak.
Előzmény: tuutuu (11217)
tuutuu Creative Commons License 2009.09.06 0 0 11217

Nem biztos, hogy az UPS alkalmazása a gond.

Én ugyan csak elméletileg(...:}}}) de ölég alaposan indokoltan azt ugatom (és ebben Inoxy is egyetértett velem  jó régen), hogy a terheléssel kell szabályozni a dolgokat.

Az UPS-ekben használt zárt akkuk meg szarnak se jók, csak szólok...

Már elég sok mérést, ( továbbá elméletet is...:}}) ideömlesztettem, 14.4 V felett nem szabad nagy árammal tolni semmilyen ólom alapú akkut.

Még a gyalog hagyományost se, nemhogy a gondozásmentes zártat.

Nem a feszültséggel volt a baj, hanem a nagy árammal...

Előzmény: freex (11216)
freex Creative Commons License 2009.09.06 0 0 11216
Nemrég volt szó ups inverterként való felhasználására.
Úgy tapasztalom, az ups-ek nem igazán szeretik a változó, de legfőképp a túl magasra emelkedő feszültséget. Ugyanis már a második ups-em durrant szét. Ha az akkufesz a kicsi vagy leamortizált akkupakk miatt 40-50%-kal megemelkedik, az ups elszáll. Nekem egy apc meg egy mercury durrant el.
Egyik esetben a vacak akkuk miatt tudott az akkufesz jelentősen megemelkedni, ekkor az apc fetjei robbantak fel, tegnap pedig 2 db párhuzamosan kapcsolt 20Ah-s, de tökéletes Diamec akkut töltöttem a szélkerékkel, miközben az ups rá volt kapcsolva. 16-17V-ig kúszott fel a feszültség, ennyi elég is volt a mercury ups-nek, a fetek szintén petárda effektussal a túlvilágra távoztak.
Szóval csak óvatosan az ups-ekkel, meg az örök igazság, szélkerékhez csak hozzá méretezetten megfelelő kapacitású és állapotú akkut érdemes használni.
Barret02 Creative Commons License 2009.09.03 0 0 11215
Csak az a baj velük,hogy nem lehet minden árokparton találni....
Szerintem is ezek a legjobbak,legfontosabb a ragadásmentes indulás.
A vasmag mentes tárcsagenerátor a legjobb Ez nem lehet kérdés.
Előzmény: Inoxy (11212)
Atis57 Creative Commons License 2009.09.03 0 0 11214
szia!
persze lehetne mindenkinek! MERT: a játékboltban kapható250-1000 Ft közötti szélforgó erre 1 ajtózár mágnest ragasztva-vele szemben 1 relétekercs és máris villog 1-2-4 leed -ha kiteszed az ablakba-erkélyre ....
szerintem ennyire 1X -ű
Előzmény: Inoxy (11213)
Inoxy Creative Commons License 2009.09.02 0 0 11213

Ha ez ilyen egyszerű lenne, akkor már  inden második embernek lenne szélkereke.

Néha egy szeg is bonyolult tud lenni.

Előzmény: Barret02 (11207)
Inoxy Creative Commons License 2009.09.02 0 0 11212

Sziasztok.

 

Ezek az állítható megoldások nagyon jól hangzanak, papíron jól néznek ki , csak a valóságban szerintem nem működnének. Aki épített már neodimium mágnesből generátort az tudja igazán mekkora erőkről beszélünk. Hatalmasakról.

 

Nem értem mia baj a vasmag nélküli tárcsagenerátorral. Amit én építettem ( most ez van fent) a két oldalon 16 db átm 40x10-es mágnesekkel és a 3x4 tekerccsel (átm. 1,3-as huzal 140 menet/tekercs) csillagba kötve majd egyenirányítva az elmúlt szombaton a kb 10 m/sec szélben 120V-ot teljesített. Ez a 25 ohm-os betéten 576W. Ez nem rossz. A baj az volt, hogy a szél nem fújt állandó 10m/sec-el.

 

Nincs ragadás és könnyen indul. Én kb 100-as fordulatnál kezdem el terhelni, addig szabadon forog. Egy potival a ford. számot tudom állítani, hogy hol kezdjem el terhelni. Ekkor nyit a FET és kezdi terhelni, ha csökken a fordulatszám leveszi a terhelést, a rotor felpörög ismét terheli és ez így ismétlődik. Így szabályozom a néhány alkatrészből épített szabályzóval.

 

Fotó a tekercsekről.

 

 

freex Creative Commons License 2009.09.02 0 0 11211
Azok a neodym mágnesek, amiket házilagos 1-2kW-os szélkerekeinkbe használunk, egyenként 10-60kg húzóerővel rendelkeznek. Hát amikor ilyenből 10-20 db kezdi húzni egymást...Nem csoda a sok sérülés.
Előzmény: wolf1111 (11209)
erbe Creative Commons License 2009.09.02 0 0 11210
A neodim mágnesek olyan erősek, hogy inkább azzal lesz gondod, hogyan nyomod ki, amikor nem fúj a szél.
Korábban sokat írogattunk a kínai 500W-os generátorról. Többen ráfizettek a szerelési kísérletekre. Ujjak és egyéb sérülések...
4634-es hozzászólás és környéke.
Ötletesen oldották meg, hogy ne ragadjon és mégis hatékonyan termeljen. Nem 3 fázisú rendszerben gondolkoztak, hanem ahány pólustörzs, mind egyedi tekercs - fázis. 20 mágnessel szemben van az állórészben 51 horony, mindegyikhez tartozik egy-egy tekercs. Ezek körbe vannak ugyan kötve, de egyenként egy-egy Graetz egyenirányítja. Az 51/20-as elosztással elérték, hogy mindig ugyanannyi mágnes húzzon, mint taszítson. Egyenletes a járás, könnyen indul. Ellenben a forgórészt az állórészből kihúzni nem egyszerű mulatság. Képek: 4603.
Előzmény: jochye (11204)
wolf1111 Creative Commons License 2009.09.02 0 0 11209

Ja. Az enyém meg 32 cm.

 

Talán még a Zsiguli hátsó rugó is kevés, hogy kitoljon egy jófajta mágnesből készölt állórészt.

Vagy nem???

 

Előzmény: Barret02 (11207)
Barret02 Creative Commons License 2009.09.02 0 0 11208
A lapátkerékre is igen komoly erők hatnak,ha megjön a "szél" Hol itt a gond?
Tárcsagenerátornál elég 40 mm-t mozgatni. Meg lehet támasztani egy segédrugóval,máris elég pár "kiló" a mozgatásához.És így nincs felesleges teljesítményzabáló áttétel. Nem kell szélerőt sem mérni. Ha megforog,már lesz ereje pozícióba állítani a generátort is!
Előzmény: freex (11206)
Barret02 Creative Commons License 2009.09.02 0 0 11207
Ezt én már rég átgondoltam,sokkal egyszerűbb....egy csúszógyűrű kell,megtámasztva egy rugóval.Ha nem fúj a szél.akkor szét van csúszva a generátor.Ha fújni kezd,akkor megforog a lapátkerék,és evvel egyidőben a rá ható erő hátratolja a csúszógyűrűvel a generátor "mozgó" elemét. Kb ennyi,egyszerű mint a szög.És nincs RAGADÁS!!!
Előzmény: jochye (11204)
freex Creative Commons License 2009.09.02 0 0 11206
Ennél egyszerűbb pl. a robogó variátora.
Görgők vannak benne, amint nő a fordulatszám a görgők centrifugálisan kijjebb kerülnek, a tárcsák közti távolság csökken. Valami hasonló elven pl. a légrés méretét lehetne változtatni. Persze ez elméletben szép, csak azért a rugó-mágnes erőt igencsak ki kell egyensúlyozni, mivel a neodym mágnesek vonzását nagyon komoly rugóerővel lehet csak egyensúlyozni.
De ha jól értelek nem tárcsagenerátort tervezel, így igen nagy távolságokat kell majd mozgatnod. Az a gond, ha kicsi vagy jön-megy a szél, akkor a hidraulika mozgatása és a vezérlő áramkör többet fog fogyasztani, mint amit esetleg termelsz.
A szeles haveromnál láttam jópár vasmagos tárcsagenerátort, némelyikben akkora neodymek vannak, mint az öklöm, a légrés bankkártya vastagságú, ennek ellenére alig ragadt, 2-3m-es szél simán indítja. Ugyanakkor láttam nála neodymmel átalakított autógenerátort, a tengelyt csak csőfogóval lehetett megmozdítani. Szóval vasmagosban trükközés nélkül lehet nagyon jót, de nagyon rosszat is csinálni.
A gyári gépek egyesek szerint vasmagosak, márpedig ha igen, akkor ott megoldották, hogy lehelletkönnyen induljon. Na egy ilyenbe kellene belenézni, pólusokat megszámolni, távolságokat lemérni.
Előzmény: jochye (11204)
jochye Creative Commons License 2009.09.01 0 0 11204

Sziasztok!

Én egy vasmagos állandómágneses generátort tervezek, és félig már el is készült.

Olvastam itt, hogy probléma a cogging effect vagyis az, hogy ragad a generátor.

Ezt ki lehet küszöbölni pl. a mágnesek elrendezésével, de így csökken a hatékonyság. Van egy ötletem, ami megtartja a maximális hatékonyságot a nulla kezdeti terhelőellenállással.

A következő: a forgórész, a mágnesekkel csak a fordulatszám emelkedésével csúszik az állórészbe, így amikor nem forog-nincs szél- akkor teljesen ki van csúszva, a forgórész és nem fejt ki fékezőerőt. Ezért a kerék könnyedén elindul. A fordulatszám növekedésével, egy hidraulika(autóemelőből?) betolja a forgórészt a működési tartományba.

Persze ez még csak elmélet, és eléggé bonyolult mechanika lenne, de már bennem megvan, és gyüjtögetem az alkatrészeket. Így egyesíteni lehetne a vasmagos és a légmagos előnyeit, igaz sokkal bonyolultabb mechanikával. De érdekes lenne. Nem?

Nézzétek meg a korábbi hozzászólásaimat is.

 

m joy Creative Commons License 2009.08.31 0 0 11203

"Azt meg el se várom, hogy megértsed, mi a francnak kell szélsebességet mérni, és miért értelmetlen akár az egy perces átlagsebességet rögzíteni."

 

Nem Tudod ,hogy miről beszélsz . 3921  gyüjti ,elemzi az adatokat ,és cselekszik !

Nézd meg ,mielött vádaskodsz.

Előzmény: tuutuu (11199)
freex Creative Commons License 2009.08.31 0 0 11202
Teljesen egyetértek, a tett halála az okoskodás.
Én is így voltam egy évig. Csak terveztem, jártam faterhoz, hogy MAJD milyen legyen a gép. Közben gondolkodtam, megéri ez nekem (idő, macera, pénz), majd sikeresen lebeszéltem magam.
Aztán egyszer fogtam 2 csövet, összehegesztettük, a tetejére csapágyház, rá pvc lapátok. Az egész egy faoszlop tetejére került, amit falból kiszedett aludrótokkal "pányváztam" ki. Aztán rákerült egy dc motor. A döntő pillanat az volt, amikor fújt a szél és egy kis izzó világított. Onnéttól nem volt visszaút, csak a tökéletesítésre törekedtem. Szinte minden nap leszedtem, átszereltem. Rengeteg motorral, áttétellel próbálkoztam. Legutóbb 1 hétig csináltam egy gépet, ami egy mikróampert sem termelt.
Mindig az első lépés megtétele a nehéz, ami már nem visszavonható. Ha meglesz a tornyod, hamar lesz rajta gép is. Addig csapj le a majdnem ingyen toronyra, amíg más el nem viszi.
Előzmény: tuutuu (11201)
tuutuu Creative Commons License 2009.08.31 0 0 11201

Azért itt tavaly volt némi elmélkedés azon is, ha már légmagos, hogyan is legyen az elrendezés.

De belátom, a tett halála az okoskodás.

 

Ezt elfogadva, szerintem meg hétszer mérj, míg egyszer vágsz.

 

Ez utóbbi bölcsességert is elfogadtam, és még így is tudok hibázni.

 

Szóval tény, hogy már rég kellett volna valamit csinálnom, és nem szép a felelősséget toligálni, de a feleségem még most sincs arról meggyőződve, hogy nekem el kellene azt a tornyot hoznom, amit szinte ingyen megkapnék, és persze onnan az élet sokkal haladósabb lenne...

Előzmény: freex (11200)
freex Creative Commons License 2009.08.31 0 0 11200
A vasmagos dologhoz fűznék hozzá.
Megint csak a szeles haverom tapasztalatára, tudására támaszkodnék.
Kb. tényként közölte velem, hogy a vasmagos gép 3-szor annyit termel, mint ugyanannak a gépnek a légmagos verziója. Tehát nem kérdés, hogy jobb-e vasmaggal. De az igazán nagy tudás a vasmagos gép megtervezéséhez, megépítéséhez és beállításához kell, hogy az egyrészt termeljen másrészt ne csak csőfogóval induljon el. A lényeg az apró dolgokban van elrejtve. Ha a tekercsek, mágnesek nem abszolut pontossággal vannak felragasztva, a tárcsák csak kicsit nem párhuzamosak, a légrés mérete kritikus, akkor ugyanaz a gép töredékét termeli és ragad, mint az állat.
Az is biztos, hogy aki jó vasmagos gépet akar építeni, annak nagyon elszántnak és anyagilag eleresztettnek kell lennie, mert pár beöntött tekercs, mágnes garnitúra nem fog a torony tetejére kerülni. Márpedig ezek a legköltségesebb részei az egésznek.
A lényeg, aki kezdő vagy biztosra akar menni, hogy induljon is meg azért termeljen is az csináljon légmagos gépet.
Előzmény: tuutuu (11195)
tuutuu Creative Commons License 2009.08.31 0 0 11199

Nix beßáren, én egészen biztosan soklapátos kereket fogok csinálni, ha...:}}

Már eleve ötlapátos volt a minimum, amivel számolgattam, és nem bánom, hogy nem csináltam olyan kereket, ami áll a szélben.

A kicsiben, persze.

 

Azt meg el se várom, hogy megértsed, mi a francnak kell szélsebességet mérni, és miért értelmetlen akár az egy perces átlagsebességet rögzíteni.

 

Mindenki másképp csinálja.

A hátrafeszítő erőt persze bárki megtalálhatná a szakirodalomban, de mostmár tényleg emberszabású alakban elő fogom vezetni  ( remélem ráérek nemsokára).

 

Megnyugodtam, erbe olvtárs se csinált semmit, de a szakvéleményére bizony oda kellene figyelni, én azt teszem.

 

Azért , ha visszaolvasol, vannak itt a topicban is mókás építések, a csoda, hogy nem lett még nagyobb baj belőlük...

 

Ezt szeretném elkerülni, ha megengeded.

Előzmény: 3921 (11198)
3921 Creative Commons License 2009.08.31 0 0 11198
Nem nézlek "lükének", csak számomra nem vagy hiteles. Miért hallgatnék rád bármiben is (tudom nem kértél rá) amikor a saját bevallásod szerint még nem csináltál semmit, csak gondolkodtál. "úgy 30 éve törpölök egy rendes szélkeréken" Ennyi idő alatt azért gyakorlatilag mindenki tovább jut még elméleti téren is mint amilyen kérdéseket mostanában feszegetsz......de nem húzlak, gondolkodj csak tovább hátha lesz belőle valami. (Velem már megtörtént hogy ilyen "csak elméleti" ember felhívott hogy minek szívok a hat lapátos szélkerékkel, mert igaz hogy hamarabb indul, de nagy szélben meg nem pörög annyira mint kéne és kevesebbet fogok termelni. Aztán elkészült a szerkezet és kiderült hogy minden olyan szélsebességnél ami nálam előfordul, sokkal jobban termel a hatlapátos.)
Előzmény: tuutuu (11194)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!