Keresés

Részletes keresés

alex_86 Creative Commons License 2016.12.09 0 0 433916

Szerintem fordítva van, a sárga a normál, a sötét az 1520 mm-es.

Előzmény: _Nyuszi (433910)
alex_86 Creative Commons License 2016.12.09 0 0 433915

Jó pénzért bérelhetnének szlovák 163-asokat, milyen fílingesek lennének normál nyomtávon :)

Előzmény: gmarc (433912)
alex_86 Creative Commons License 2016.12.09 0 0 433914

1. Ungvár szvsz jóval nagyobb város és jelentősebb központ*, mint Munkács. Napi Heti 4-5 utasért normál nyomtávon közlekedtetni? Hááát.

*Munkácson nem jártam még, de Ungváron igen, a határátlépők 99%-ának a célpontja a piac Ungváron... vagyis sejthető, hogy kik vennék elsősorban igénybe.

 

Ungvárra pedig nem megy normál vágány, csak Szlovákia felől, ők gyakorlatilag ma is közlekedtethetnének Kassa-Ungvár vonatot (teher van), de még a hozzá vezető nagykaposi (villamosított) vasútvonalon is szünetel a belföldi személyszállítás.

 

2. Anno emlékszem, amikor a Záhonyiak kilobbizták az IC-ket, egy idő után (2005 körül) szinte mindegyik átjárt kompletten Csapra (étkezőkocsistól, első osztállyal), amelyet a fináncok szinte darabokra szedtek minden alkalommal, a 2G-s kocsik köpedelem, hogy néztek ki.... nem véletlenül lett törölve kishatárforgalomban a Latorca is. A hagyományos Bhv ide azt kell hogy mondjam, tökéletes komfortszint.

Előzmény: hmsoft (433867)
a Zsóti Creative Commons License 2016.12.09 0 1 433913

A törvény szerinti ajánlattételi határidőt adták meg, ergo ebből nem szűrheted le azt, hogy a Stadleren kívül senki nem tud indulni. Kivéve persze, ha erről mélységesen meg vagy győződve.

Előzmény: Törölt nick (433908)
gmarc Creative Commons License 2016.12.09 0 0 433912

A Csap-Ágcsernyő kishatár vonatot villanygép hozza-viszi, és Csapon az 1. vágány fonódott. Szóval van élő példa a villamos vontatásra fonódott vágányon. Van fotóm róla, csak most nincs kéznél. 

Előzmény: hmsoft (433899)
M63 010 Creative Commons License 2016.12.09 0 0 433911

600 ülőhely kissé húzós lesz, a 6 részes emeletesbe sem fér bele annyi. Korábban 400férőhelyessen gondolkodtak. A 600 az jobb, de szerintem nem fog elférni benne.

 

A Wikipedia-ban 414+112 ülőhelyes 6 részes vonatuk van, az első osztályt felszorozva2. osztálynak, ez ca. 564 ülőhelynek felelne meg.

 

Előzmény: Törölt nick (433907)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.12.09 0 0 433910

 

Előzmény: _Nyuszi (433909)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.12.09 0 0 433909

Nincs helyismeretem, de Eperjeske-Rendezőre van szignózva a kép (illetve Mándokon is hasonló módon van jelölve a pulton).

Forrás: intranet.mav.hu

 

 

A sárga vágánycsík jelöli a széles, a sötétszürke (aka. fekete) csík a normál nyomtávot.

Előzmény: vrobee (433890)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.09 -1 0 433908

Az ajánlattételi határidő viszont szokatlanul rövid. Nem véletlenül, gyakorlatilag a Stadleren kívül más nem is tud indulni.

Előzmény: Törölt nick (433907)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.09 0 0 433907

Itt a nagykapacitású motorvonatok tendere (végre!):

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:434039-2016:TEXT:HU:HTML&src=0

 

"Keretmegállapodás 40 db nagykapacitású, minimum 600 ülőhellyel rendelkező villamos motorvonatok szállítására, üzembe helyezésére, illetőleg kapcsolódó szolgáltatások (különösen: üzemeltetési, karbantartási dokumentáció, oktatás, szoftverek, diagnosztika, üzemeltetési készlet) teljesítésére a Közbeszerzési Dokumentumokban és az annak részét képező szerződéstervezetben (keretmegállapodásban), valamint a műszaki feltétfüzetben részletezettek szerint, a MÁV-Start Zrt. részére. Ajánlatkérőt a keretmegállapodás alapján „lehívási”, azaz esti szerződés megkötésére vonatkozó kötelezettség nem terheli, azonban Ajánlatkérő vállalja, hogy amennyiben írásbeli konzultációt folytat le, a megkötendő Első Eseti Szerződésben legalább 10 db motorvonat leszállítását rendeli meg, mely mennyiség mellett a keretmegállapodás szerinti, a motorvonatok üzembe helyezéséhez és közlekedtetéséhez kapcsolódó egyes szolgáltatások (pl. dokumentáció átadása, oktatások, képzések, üzemeltetési készlet leszállítása) is teljesítendők. A későbbi konzultációk eredményeként kötendő további Eseti Szerződések kapcsán Ajánlatkérő vállalja, hogy Eseti Szerződésenként legalább 3 db motorvonat leszállítását rendeli meg azzal, hogy ezen Eseti Szerződések alapján már számos (jellegénél fogva újra nem leszállítandó) kapcsolódó szolgáltatás teljesítésére már nem kell, hogy sor kerüljön.

 

A szerződés, a keretmegállapodás vagy a dinamikus beszerzési rendszer időtartama

Az időtartam hónapban: 96

A szerződés meghosszabbítható: nem

kihúzóvágány Creative Commons License 2016.12.08 0 0 433906

Én úgy tapasztaltam, Csapon, hogy megengedik a felsővezeték-használatot a fonódott vágányon - a szlovák villanygépeknek.

Előzmény: hmsoft (433901)
M63 010 Creative Commons License 2016.12.08 0 0 433905

Egy gépcsere belefér Záhonyban simán, ahogyan Szombathely felé is belefért 20 évig.

Előzmény: hmsoft (433904)
hmsoft Creative Commons License 2016.12.08 0 0 433904

Mit kell lovagolni a gépcserén, amikor a Tisza hídon sincsen már tyúkbél.
Amennyi erővel 300 méternyi 1435 mm-es vágányt építenének az álmodozók Munkácson, és amennyi erővel ennek a sokszorosát lennének kénytelenek elkövetni Csap-Munkács között, hogy a közbeeső állomásokon ne tízzel, a kertek alatt kelljen bóklászni, annyi erővel 3 km felsővezeték is belefér az álomba.

dízelmozdonnyal is muszáj lassan menni 1435-ön
Nem muszáj.

2. gépcsere is simán belefér Csapon az ellenőrzés idejébe.
A magyarországi ellenőrzés legyen a vonaton, pl. Nyíregy és Záhony között. Az ukrajnai pedig a Csapon leszállóknak úgy, ahogy most is, a Munkácsig utazóknak szintén a vonaton. Csap és Munkács között ne álljon meg a vonat, ha már IC. Ezzel a megoldással kiiktatható lehetne a gépcsere. (Mármint, ha a leírtak mellett különösebb értelme volna.)

hm

Előzmény: M63 010 (433903)
M63 010 Creative Commons License 2016.12.08 0 0 433903

2. gépcsere is simán belefér Csapon az ellenőrzés idejébe. Tehát ez a tényező nem releváns az állomási tartózkodás miatt.

Előzmény: M63 010 (433902)
M63 010 Creative Commons License 2016.12.08 0 0 433902

Mit kell lovagolni a gépcserén, amikor a Tisza hídon sincsen már tyúkbél. Tehát azt úgysem ússzuk meg. A kérdésem az volt, hogy dízelmozdonnyal is muszáj lassan menni 1435-ön, vagy csak a villannyal?

Előzmény: hmsoft (433901)
hmsoft Creative Commons License 2016.12.08 0 0 433901

Dízellel vontatva mennyivel más, mint villannyal?

Semennyivel (3 kocsival a hegyek közé is bemehetne a Csörgő, ha lenne Munkács után 1435 mm), viszont akkor a gépcsere bele lesz kódolva a rendszerbe - ez áll szemben a sebességkorlátozással, vagy azzal, hogy a hatóság egyáltalán nem engedi meg a fonódott vágányon, 1435 mm-ről a felsővezeték-használatot. (Utóbbi esetben persze már tökmindegy.)

 

Mégvalami, a fonódott vágány és az állomástáv témájára. Korántsem kizárt, hogy az állomástávolságú közlekedéssel puhították meg anno a hatóságot, mert így az állomásközben elvileg nem tartózkodhat egynél több vonat. És akkor kevésbé merül fel a kérdés, hogy vajon a 2,5 MN hosszirányú erőkre nem méretezett (európai) és arra méretezett (1520 mm-es) járművek mennyire merészkedhetnek közel egymáshoz.

hm

Előzmény: M63 010 (433900)
M63 010 Creative Commons License 2016.12.08 0 0 433900

Köszi. Akkor vegyük azt, hogy Záhonyban van fél óra várakozás. Csapi tartózkodás ellenőrzés és átszerelés 2 óra a hosszú vonatoknál, rövidebbnél (3 kocsi) legyen másfél óra, így összességében egy jó órát lehetne csak nyerni az átszerelés kihagyásával, mert a kétoldali ellenőrzésre elég sok idő megy el, a tengelyátszerelés meg rövidebb lehet némileg 3 kocsinál, mint 12-nél, így nem sok értelme van az átszerelés kihagyásával rövidíteni a menetidőt.

Dízellel vontatva mennyivel más, mint villannyal? Ilyenkor a felsővezetékkel nem kell foglalkozni, csak a pályával. Az most mennyiben más a használhatóságában dízellel, mint az 1520-as?

Előzmény: hmsoft (433899)
hmsoft Creative Commons License 2016.12.08 0 0 433899

Viszont, ez esetben egy 4 sínes megoldással - ha az űrszelvénybe belefér - elférhet? sínfej + nyomkarima + tartalék  = 115 + tartalék. Mennyivel szélesebb űrszerlvény kéne ehhez?

Tehát fogjuk pl. a MÁV C űrszelvényt, beletesszük az 1520 mm-en szabványos Sz jelű űrszelvénybe, majd a MÁV C-t elmozdítjuk oldalirányban 290 mm-rel, és megnézzük, hogy még mindig belefér-e. A félszélessége az egyiknek 2000, a másiknak 2450 mm, az egyik 4800 mm-en lesz 1500 mm félszélességű, a másik 4300-6400 között szűkül maximumról 1120 félszélességre. Most nem fektetem őket egymásra, de szemre jó lesz. Viszont inkább azt kellene nézni, hogy egy 290 mm-re oldalra mozdított UIC-505 szerkesztési szelvény belefér-e az Sz űrszelvénybe. Ránézésre szintén igen.

Bár különösebben nem kell nézegetni, hiszen Csap-Munkács között a két vágányból az egyik jelenleg is fonódott, mégpedig betonaljas felépítménnyel építve, tehát szelvény-szempontból a probléma régóta megoldva. Na de villamos vontatás szempontjából? A felsővezetéket az 1520 mm-es vágánytengelyhez képest telepítették, és az 1520 mm-en szabványos magasságértékekkel. Ami 5750 mm minimum és 6900 mm maximum magasságot jelent, minimum 300 és maximum 500 mm kígyózással. Megjegyzem, 3 kV= feszültségnemen megtűrhető (még) az 5550 mm-es munkavezeték magasság, esetünkben tehát idáig le lehet menni. Így biztosan lesz közös része az 1520 mm-es és az európai magasságtartománynak. Vagyis ha a szűkebb tartományra belőhető a tényleges magasság, és ezt a szűkebb tartományt az illetékes közlekedési hatóság engedélyezi, akkor rendben vagyunk - félig. A 290 mm oldalirányú eltolás azonban gond a kígyózás miatt. 190 mm mellett még volna némi mozgástér, de 290 mm-rel... Pedig anno a munkácsi normálnyomtávú, teher fejállomásig (ez az 1520 mm-es "nagyállomás" előtt található) bejártak villanygépek Szlovákia felől, illetve jelenleg is bejárnak Csapig. A kígyózásprobléma miatt viszont garantált a sebességkorlátozás számukra, ami a Budapest-Munkács IC-nek megint nem jönne jól (amit megspórolunk a tengelyátszereléssel stb. stb.).

azért megnézném egy ilyennek a biztosító berendezését

A dolgot leegyszerűsítették, íme:

Ez bizony egy közönséges, kétfényű előjelző. A fonódott vágányon állomástáv van (az a vágány ott jobbra, Eperjeske felől érkezik).

A 2 óra csapi tartózkodásból mennyi idő az átszerelés, és mennyi az ellenőrzés?

Az átszerelés, mondjuk 3 kocsira nézve, kb. a következőképpen alakul: megérkezik a vonat Csap személyre (T+0), vonatgép leakad, CsME3 ráakad (T+7), tengelyátszerelőre kihúz (T+10), a három kocsit elosztja ugyanazon vágány három csoportemelői között (T+16), kijár a vágányról (T+18), fékrudazatot lekötik (T+25), végrehajtják az emelést (T+30), forgóvázakat kitolják (T+35) - és ugyanez visszafelé, összesen tehát bő 1 óra.

hm

015-ös Gringó Creative Commons License 2016.12.08 0 0 433898

Ügyesen kitalálták, némelyik rész megmosolyogtatja az embert.

Előzmény: vrobee (433876)
015-ös Gringó Creative Commons License 2016.12.08 0 0 433897

Örülök, már nem volt felesleges beszúrni.

Előzmény: schlumberger (433874)
Tamasch Creative Commons License 2016.12.08 0 0 433896

Hol van az a fonódó dominó?

 

Záhonyi térségben.

Előzmény: vrobee (433890)
attus germanicus Creative Commons License 2016.12.08 0 0 433895

A Bombardier bezárja a henningsdorfi üzemet, 2.500 embert bocsátanak el. 

KVZOLI Creative Commons License 2016.12.08 0 0 433894

Meg figyelj,ha a 4-ről megy,általában 2 vonat szokott rajta állni.

Előzmény: gjovar (433886)
KVZOLI Creative Commons License 2016.12.08 0 0 433893

Amikor én utaztam rajta,a 4-ről ment.

Előzmény: gjovar (433886)
kopaszsop Creative Commons License 2016.12.08 -1 0 433892

de.

minden vonatnak minden szolgálati helyen van kijelölt vágánya, melyet ad-hoc módon változtathatnak.

Előzmény: norbee601 (433891)
norbee601 Creative Commons License 2016.12.08 0 0 433891
Általában 4. vagy 5. , de nem kőbe vésett.
Előzmény: gjovar (433886)
vrobee Creative Commons License 2016.12.08 0 0 433890

Hogy érted, hogy meg kell duplázni?

Ha nem kell megduplázni, annál jobb. (Arra gondoltam, hogy pl. szigeteltsínből azért kell mindkét pályába egy, de hogy ezeknek a jelei hol találkozhatnak - hogy például kell-e tudnia a bizbernek, hogy milyen vonat ment el, vagy már a helyszínen össze lehet kötni), az részemről passz.

 

A két vége, ahol a fonódás nemfonódásba megy át pedig fiktív váltóként lenne

Igen, én is ilyesmire gondoltam volna. Hol van az a fonódó dominó? Azonos rendszerek fonódnak?

Előzmény: _Nyuszi (433888)
orangutan Creative Commons License 2016.12.08 0 0 433889

Azon a 30 km-en van 2 nagyobb vasúti csomópont, ahol eleve 4-4 irány van, nem 2. Feltételezem, hogy nem egy biztosítóberendezés kezeli az egészet, hanem egymás utáni állomási és nyíltvonali szakaszok.

Előzmény: troglodita (433885)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.12.08 0 0 433888

Hogy érted, hogy meg kell duplázni?

Szerintem biztber szempontból simán mehet az egymás mellett lévő, két különböző nyomtávhoz tartozó sín villamosan ekvipotenciálisként, a másik sínszál pedig ettől elszigetelve. (Már ha háromsínszálas építésben gondolkodunk).

A két vége, ahol a fonódás nemfonódásba megy át pedig fiktív váltóként lenne (azaz logikailag ott lenne a váltó, de nyilván nincs hajtómű, mert nincs a külső téren mozgó alkatrész).

(Van fonódó Dominója az országnak, és azt hiszem, ott így oldották meg. - de a részleteket nem ismerem.)

Előzmény: vrobee (433887)
vrobee Creative Commons License 2016.12.08 0 0 433887

Ha hosszú közös üzem van, állomásokkal meg mindennel, akkor bizber szempontjából - feltételezem - a legegyszerűbb egy vágányként kezelni a fonódó szakaszt. Akkor annyi a nehézség, hogy a vonatbefolyásolást/foglaltságérzékelést/akármit meg kell duplázni, és nyilván nem egyszerűsíti a helyzetet, hogy totál más a két vasút (a nyomtávon kívül is). De valami közös nevezőt csak lehet találni.

Előzmény: troglodita (433885)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!