A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Én láttam este a műhelyben, ahogy a szerelők lyukakat fúrtak a busz tetejére, hogy az utasoknak direkt rossz legyen. Ilyen gonoszok ezek a BKV-sok. Bizony.
Nem a köcsög SZECS miatt ne ázzon be a busz, hanem mert vannak nem járművezetők, nem bevételellenőrök, nem egyéb dolgozók (ú.n. utasok), akik számítanak. Nekik szolgáltattok. Nekik legyen tiszta és üzemkész a jármű.
Ha ezt nem látjátok be, ne sírjatok a minőségi kifogások miatti kötbérezésen.
És jöhet a mínuszeső, attól ez még nem lesz nem igaz :-)
Amíg válaszoltam, addig írta. Megengeded, hogy rendesen megírjak egy hsz.-t, vagy azért is beszólás jár? Bár nálad ez inkább kijelentő mondat lehetne...
Okés g! Bocs, sokáig kerestem a táblát, mert nem tudtam hirtelen hova raktam el. Óbuda 25 reggel, nem tudom mennyijük van összesen hirtelen, de nem nézem meg, mert még írtok valamit, amíg ezt fogalmazom és akkor arra sem fogok válaszolni aztán azért is beszólogat ez a ... Peto ;)
79-ből (7000A, 7700A egyben) 68 kocsit ad ki reggel a garázs. Ez a 79 igazából csak 75 most, mert az FLR-708 a Novában van. Ha Lacus rendelkezésre állásos táblázatára visszaemlékszünk, 90% körüli volt mindkét típus rendelkezésre állása (ugye a 7700A-k együtt voltak megadva, de fogadjuk el ezt csak az FLR-ekre is, bár valamivel jobbnak kéne lenniük). Ugye vegyük hozzá azt is, hogy nem a leg közlekedési eszköz barátabbak az időjárási körülmények:
Szóval: a 29 genfi Volvo rendelkezésre állása: 26,1 (a 0,1 lehet az NTP-529:)
49 FLR rendelkezésre állása: 44,1.
Tehát az összesen 70 kocsi. Ebből ad ki reggel a garázs 68-at.
A két részes Cinkotás és Volvo-val kiadott fordák közül egyedül a 44-es és a 244-es vonal 3 fordája tárol Cinkotán (egyiken ezek közül ráadásul csak a berendelt autókkal jár az állandó vezér), a többi mind megy Kőbányára, vagy Kökire, vagy Örsre, vagy Kőalsóra (bár oda már talán nem). Borzasztó egyszerű: üzemanyagköltség spórolás.
A konklúzió levonását rádhagyom. Jöhet az frsz. is, megírom.
Nem is gondoltam egy percig sem, hogy el lehet vele oltani. De fékezni a tűz továbbterjedését, húzni az időt a tűzoltók kiérkezéséig talán lett volna értelme. Ha másért nem, akkor meg azért, hogy a köcsögök ne mondjanak el minden szarnak egy ilyen fórumon. Mert lehet, hogy hatástalan, de állni egy tragédia mellett és kamerázni kizárólag abból a célból, hogy mekkora király leszek a Neten egy percig, az nekem azért egy picit sok, mindegy, hogy halottakról vagy tűzről van szó.
Maga a felvétel is lehet alkalmas sok mindenre, különböző célokra. Például lehet látni, hogy nem volt leáramtalanítva a kocsi, vagy az oltás módját. Ezeket fel lehet használni oktatáskor, meg az embere elmarasztalására is.
Írsz egy típust és egy garázst? Megnézem a kiadásiban, hogy van-e cserekocsi reggel. Bár délutánra se biztos, hogy lesz, vagy lett, mert el szoktak csúszni mostanság mindenhol.
Belefutottam egy buszba, ami beázott. Nem kicsit. Szólok a sofőrnek. Válasz: vállvonás, majd este beírja és akkor foglalkoznak vele. Mondom neki, kérjen cserekocsit a végállomásra. Válasz: az nincs. Na persze.
Ok, ha nem megy szép szóval, majd megy erővel. A forgalmi ellenôrök kezelésbe vették a buszt.
A kiszabott kötbér miatt nyilván ez alkalommal is a BKK lesz az aljas, sunyi, tolvaj, stb. megrendelő. :D
Amikor kezdődik a videó és elkezdett égni a hátfal, akkor már ötven poroltóval sem tudták volna eloltani. Nagyon sok busztűz van a Youtube-on, érdemes egy-kettőt megnézni. Sajnos az esetek kilencven százalékában nem sikerül poroltóval eloltani ezeket a tüzeket. :-(
Jól láttad, a BPO-346 az egyik. Én múlt héten láttam még egy 435-ös maradványait, a BPO-853-at és egy másik 280-ast, aminek nem tudtam leolvasni az azonosítóját.
BPO878 is végre kimerészkedett ma utcára 85E-re, ugyebár ő házon belül készült el, remélem páran értékelni fogják az apró esztétikai és műszaki megoldásokat (pl.: az utánfutóban).