A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
15/115-ről a 2, 39-esről 1, 191-esről akár 2, tehát összesen 4 kocsit lehet a 16A-ra előtúrni az 5 forgalmi mellé. A 157-es 3 U10-es menne 27-esre. Tehát 216-ra mondjuk 5, 157-esre meg 3 szólót, a többire meg 4 kocsi kéne előtúrni. 12 kocsi azért ne jelentsen már gondot. Bár nem hiszem, hogy ilyen eshetőséggel számolni kéne.
Kelenföldön 9 darab 405-ös van, amelyből a munkanapi kiadásuk 5 darab, tehát 4 darab tartalékkal lehet számolni. Karsan kiadás is elég magas 14 darabot kell teljesíteni, amelyből már csak 15 van a tegnapi esett miatt. Midi Modulobol 16-ot kell kiadni a 20-ból, de az sem megy sok esetben zökkenőmentesen. Tehát midikből nincs nagy tartalék Kelenföldön, ezért nem igen van lehetőség a Karsanokat ideiglenesen kivonni, és más típust küldeni a helyükre.
Mondjuk olvasónk, Kerék Zoltán is elmehet a k. anyjába, mert a videozás, meg b@szogatás helyett éppen segíthetett is volna. Mint látható, van más busz is a környéken, talán lehetett volna keríteni még tűzoltókészüléket.
Látszik, hogy nem gyenge a gép és szép lett valóban. Ahhoz képest, hogy több mint másfél év állás után ma visszatért forgalomba tisztességgel végig dolgozta a napot 282E/284E-n, aztán 85-re küldték cserére és még most is kint van. Azért jó ilyet látni, mert a visszatérő 435-k első napjukat nem tudták végig dolgozni.
Lehet jobb lenne még a nyár előtt átvizsgálni az összes Karsant, mert egy fullra tömött busz kezd kigyulladni a Váralagútban az igen komoly problémákat vethet fel.
Nem volna célszerűbb pár hétig a 16A - 216-os kombinációt közlekedtetni, ahol 16A az elektromos esetleg pár 405-ös lenne. Az utasok biztonsága ennyit megérne szvsz.
Ugyan lehet én se jártam volna el körültekintőbben ilyen helyzetben, de azért a karosszékből elnézve ezt a videót lenne pár gondolatom a jövőre nézve:
- Ha egy járműből kijön a működtető füst, nem az az első, hogy áramtalanítom?
- Az évi egyszeri tűzvédelmi oktatáson mintha nem így mutatnák, hogy hogyan kell használni az oltóberendezést. Ha talán végig az oldalsó rácson nyomná be az anyagot, akkor mintha jobb hatása lenne.
Mondom, lehet én se jártam volna el különbül, de az évi egyszer félálomban átszendergett oktatáson mintha nem a videón látottakat mondanák jótanácsként.
Aztán ettől függetlenül felmerül, hogy pár napja volt egy majdnem tűzeset, az után kik és milyen gondossággal nézték át a flottát. Ráadásul nem az első busztűz. Látjuk milyennel. Szomorú.
Egy kicsit megtörném a Karsan-témát. BPI-940-ről mit tudunk? FUTÁR-szerint majd' fél éve nem volt kint, de sehol nem találtam nyomát, hogy kidobták volna.
Ezen a ,,csodás" tavaszi napon visszatért a 08-01.
Kívülről gyönyörű, belül azért vannak fapados megoldások (pl padló maradt a régi, kapaszkodók nem mindenhol lettek lefestve). De kapott kék üléseket, sötétített ablakokat (a hátsó szélvédő maradt a régi, ázik is be rendesen..).
Ja és kapott narancs kijelzőket is! :))