Keresés

Részletes keresés

Wattocsak Creative Commons License 2015.03.28 0 0 78325

A hőszivattyú élettartamát meghatározni elég nehéz, de egy tízest simán ki kéne bírnia.

Szerintem ha ilyen jó házat építesz akkor a nap sem süt be ergó nem is kell a hűtéssel számolni. Ha a napot kizárod akkor nem kell hűteni. Szellőzéssel hogy állsz. Ez a gépészet mostani rákfenéje? Az ablak nyitogatást felejtsd el, nem megoldás. 

Előzmény: Kovacs Nocraft Jozsefne (78318)
Wattocsak Creative Commons License 2015.03.28 0 0 78324

Sarkítva, ha valaki szar munkát csinál akkor simán menjünk el mellette és ne is figyeljünk rá, hiszen ez lesz a természetes rövidesen. Én meg szoktam mondani még szakmai berkekben is, ha valamilyen szakszerűtlen munkát látok. Ha folyamatosan elmegyünk mellette, akkor ez lesz a trendi, hiszen tegnap is így csináltuk. Azt meg, hogy valakit lehülyézünk az miért baj ha tényleg az? Mit mondjunk neki jól van Pistike csak így tovább? Termeld csak a szemetet.

A megrendelők így termelték ki a rengeteg kókler szakembert. Ezeket etetik és ajnározzák. Aki meg ért a szakmához az már elköltözött, vagy a temetőbe, vagy Londonba:-)

Előzmény: cucu (78323)
cucu Creative Commons License 2015.03.28 0 0 78323

A purhab kis ráfordítással simán eltávolítható. Éles késsel, fűrészlappal, vagy egy oda illő csavarhúzóval. Tény, hogy nem való oda, mert szívja a vizet, de aki csinálta, az tudhatja rá a választ. De az nem én voltam, lévén nem vagyok vízszerelő. Csak gondoltam, nem illik lehülyézni a szakit, főleg nem ebben a topicban, ahol leginkább vízszerelők vannak. Úgymint asztalos műhelyben az asztalosokat, lakatos műhelyben a lakatosokat, taxiban a taxisokat, kórházban az orvosokat, ügyvédi irodában az ügyvédeket, és még sorolhatnám a példákat.

Előzmény: joevagyok68 (78321)
topikolos Creative Commons License 2015.03.28 0 0 78322

Köszi!

Előzmény: kiggyo (78314)
joevagyok68 Creative Commons License 2015.03.28 0 0 78321

És itt ne hülyéz senkit sem!

 

Mé nem szabad ? Te csinaltad ?

:-) 

 

Amugy meg nem az a baja, hogy a purhabtol nem tudja kitrekerni !

Hanem az , hogy a purhab elenged, es a falikorongot-csovet fogja 'tekergetni' kozben !

Szerintem

Előzmény: cucu (78312)
joevagyok68 Creative Commons License 2015.03.28 0 0 78320

Pl. azt, hogy nem lesz nyomas alatt es megis be van kotve zart rendszerbe !

Az volt a kerdes, hogy 'bekotheto-e?' !

:-) 

Előzmény: lala1961 (78316)
Vakeráznak Creative Commons License 2015.03.28 0 0 78319

A nyomás miatt kérdeztem, nem tudom mit bír, még csak most venném.

Előzmény: joevagyok68 (78311)
Kovacs Nocraft Jozsefne Creative Commons License 2015.03.28 0 0 78318

Most nagyon feladtad nekem a leckét, mert a hőszivattyú+vizes felületfűtés megoldásnál a fűtési költségbe azt is bele kell számítani, hogy x év elteltével cserélni kell a hőszivattyút vagy a hőszivattyúként használt klímát. Így hiába jön ki nekem 22 ezres fűtésszámla egy évre, ha mondjuk ötévente cserélni kell a klímát vagy a hőszivattyút, mert ennek egy évre eső költsége magasabb, mint maga a tényleges fűtési költség (ami persze biztos nőni fog az áram áremelkedése miatt). 

 

A nagy ismeretlen itt a hőszivattyú vagy klíma élettartama, figyelembe véve azt, hogy a fűtési üzemmód miatt jóval nagyobb terhelésnek van kitéve, mint ha csak a szokásos nyári hűtésre lenne használva. Pl. 0 fokos kinti hőmérsékletnél egy 3kW-os fűtőteljesítményű klímának napi 4-5 órát kellene járnia ahhoz, hogy megtermelje az egész napi fűtésre való melegvizet. 

 

Tudom, hogy nem lehet korrekt választ adni, hatalmas a szórás és a bizonytalanság, de tapasztalatod szerint egy átlagos klíma (250 ezer körül) vagy egy kisebb víz-levegő hőszivattyú, pl. ebből a legkisebb, az MD10D:

 

http://www.rifeng-hoszivattyu.hu/meeting_hoszivattyu/md20d-hoszivattyu

 

hány évig bírhatja a gyűrődést? Vagy inkább így kérdezem: az általad felszerelt, fűtésre is használt hőszivattyúk/klímák meddig szokták bírni? 

 

Amúgy nagyon köszönöm a tippet, igen megfontolandó. Ahogy elnézem, a fűtőfóliák is jó árban kaphatók. Egyetlen hátránya, hogy hűtésre nem használható. 

 

 

Előzmény: Wattocsak (78317)
Wattocsak Creative Commons License 2015.03.27 0 0 78317

Könnyen megeshet, hogy egy kis elektromos fűtés napelemmel sokkal gazdaságosabb és egyszerűbb a kivitelezése is mint a vizes rendszerrel tekeregni a falon födémben, padlóban.

Ezt a szcenárióval számoltál.

Előzmény: Kovacs Nocraft Jozsefne (78313)
lala1961 Creative Commons License 2015.03.27 0 0 78316

Lehet rosszul értelmezem a kérdést,de a lemezkazán zárt rendszerbe kötésén mit segít,hogy  hőcserélővel van beépítve?Remélem érted mire gondolok?

Előzmény: joevagyok68 (78311)
PetiCsokvaomány Creative Commons License 2015.03.27 0 0 78315

"Aki csinálta, az jól tudja"....vagy csak simán hülye!!   ;)

Előzmény: cucu (78312)
kiggyo Creative Commons License 2015.03.27 0 0 78314

Az én házam full abból van, kb 600 m van csak a falban belőle. Nem volt rossz minőségű, ellenben jó áron volt.

Előzmény: topikolos (78310)
Kovacs Nocraft Jozsefne Creative Commons License 2015.03.27 0 0 78313

Bruttó 80m2-t tervezek, válaszfalak nélkül kb. nettó 76m2. A falakat Porotherm 38K+20cm sima EPS-sel gondoltam, ez U=0.12, illetve kicsit több EPS kell, hogy kompenzáljam a dübeleket. Ennél többet nem érdemes, mert pl. 5 cm plusz EPS a fűtési megtakarításból kb. 80 év alatt hozná be az árát változatlan energiaáraknál (egyfajta law of diminishing returns). 

 

"a határoló falak is jó hőtechnikai tulajdonságokkal bírnak, akkor a felületi hőmérsékletek is közel lesznek a belsőhöz"

 

Ha a levegő és a határoló fal belső felülete között 8W/(m2*K) hőátadási tényezővel számolok, akkor -10 fok napi külső átlaghőmérsékletnél és +20 fok belső hőmérsékletnél a fal 0.44 C fokkal lesz hűvösebb a levegőnél. De még 6W/(m2*K) esetén is csak 0.59 fok a különbség. Fűtési idényenként ált. nincs több 2-3 ilyen napnál. 

 

A Balaton déli partjához közel lakunk, a házat is itt a közelben, kb. 2-3 km-re a parttól tervezzük építeni. Jól rémlik, hogy te Budapesten vagy? 

 

 

Előzmény: Wattocsak (78298)
cucu Creative Commons License 2015.03.27 0 0 78312

A purhabtól biztosan ki lehet tekerni. Aki csinálta, az jól tudja.

És itt ne hülyéz senkit sem!

Előzmény: tubi0019 (78307)
joevagyok68 Creative Commons License 2015.03.27 0 0 78311

Hocserelovel !?

Előzmény: Vakeráznak (78309)
topikolos Creative Commons License 2015.03.27 0 0 78310

Sziasztok!

 

Superpipe nevű 5 rétegű csőről mi a vélemény? Pár évvel ezelőtti hozzászólásokat találtam, nem mindenki volt elájulva tőle...

Ez van helyben, ha nem javasoljátok, akkor csúszik 1-2 hetet a projekt, amíg szerzek elfogadható áron jó minőséget.

 

Köszi.

Vakeráznak Creative Commons License 2015.03.27 0 0 78309

Üdv.

 

egy ilyen régi típusú Monori kazán köthető zárt rendszerre, kombi kazán mellé?

 

mistermekkmester Creative Commons License 2015.03.27 0 0 78308

13- as imbuszkulcs vagy cafni kulcs... Ha szerelvènyezèskor lett beletève a csaphosszabbító, akk ki kellene neki jönni rongálódás nèlkül.

Előzmény: tubi0019 (78307)
tubi0019 Creative Commons License 2015.03.27 0 0 78307

Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy hogyan lehet kitekerni a falikorongból a csaphosszabítót ami kenderrel lett tömítve.bontás nélkül lehetőleg. És az a baj hogy a hülye vizes purhabbal rögzítette a falikorongot ezáltal nem merem nagyon feszegetni mert kijöhet a csö a press idomból előre is köszi a választ. 

pocsolya84 Creative Commons License 2015.03.26 0 0 78306

OK, köszi a választ. :)

Előzmény: C20NE (78305)
C20NE Creative Commons License 2015.03.26 0 0 78305

Nem, ilyen összefüggés nincs. Az adott hőmérsékletű előremenőhöz és hőigényhez van egy tömegáram azt át kell tudni préselni a csövön. A vastagság nem függ a betonvastagságtól. Én amikor a sajátomat számolgattam egy mérettel felfelé kerekítettem.

Előzmény: pocsolya84 (78304)
pocsolya84 Creative Commons License 2015.03.26 0 0 78304

És ahhoz nincs köze, hogy mondjuk vastagabb aljzatbetonba a vastagabb csöveket ajánlják vagy nagyobb komfortot ad valamelyik vagy bármi egyéb?

 

Nem lehet, hogy ha mondjuk vastagabb a cső akkor alacsonyabb előremenő hőmérséklet is elegendő?

Előzmény: C20NE (78303)
C20NE Creative Commons License 2015.03.26 0 0 78303

Kiszámolod a nyomásveszteséget a 16-os és a 20-as csővel is a köreidre a szükséges tömegáramhoz ( ehhez vannak táblázatok a csőgyártóknál ) és a kapott értékhez keresel egy szivattyút. Ha nem találsz szivattyút a 16-os csőhöz kapott értékhez akkor növeled a csőátmérőt és ezzel csökkented a csőveszteséget amit a szivattyúnak le kell győznie.

Előzmény: pocsolya84 (78302)
pocsolya84 Creative Commons License 2015.03.26 0 0 78302

Padlófűtés kapcsán mi a jelentősége annak, hogy 16-os vagy 20-as csövet tesznek a padlóba? Mikor kell 16-osat és mikor kell 20-asat?

topikolos Creative Commons License 2015.03.26 0 0 78301

Köszi, remélem ebből nincs hamisítvány... :)

Előzmény: C20NE (78297)
topikolos Creative Commons License 2015.03.26 0 0 78300

Persze, azét kérdezem, mert nem az ár az elsődleges szempont, de ha találok jót, olcsón...

A "találtam" annyit tesz, hogy böngészek, de nem csak boltok oldalain, hanem apróhirdetésekben is, és ha szerencsém van, akkor nem kell sokat költenem a jóra.

 

Ha a henco jó, akkor megpróbálok hozzzájutni, köszi.

Előzmény: Wattocsak (78299)
Wattocsak Creative Commons License 2015.03.26 0 0 78299

Mindent elmondtál a minőségről a találtam valami...

Hát itt nem is oly rég a toldáson ment a vita. Szerintem toldani nem bűn de szutyok csövet beépíteni az már igen.

Hencoban nem csalódhatsz, ne fillérezzél mert sokat veszítesz ha nem jön be. Mit nyerhetsz most, pár ezret? Mit veszthetsz? Pár százezret! Kétségtelen tény, hogy nagy kaland ha kilyukad a cső a padlóban.

Előzmény: topikolos (78295)
Wattocsak Creative Commons License 2015.03.26 0 0 78298

Ez az 1500 W tulajdonképen semmi. Kérdés, hogy ez milyen felületre vonatkozik azaz mekkora a fűtött tér területe. 

Ha minden felületet szeretnél fűteni az elég nagy költséget jelent, és igazából sok értelme sincs. Hihetetlen sok anyagot kell beépíteni, nagy szivattyút, nagyobb csőátmérővel kell számolni. Ha kicsi az előremenőd akkor a dt is kicsi ergó nagy a tömegáram. Ha a hőigény kicsi, az azt jelenti, hogy a határoló falak is jó hőtechnikai tulajdonságokkal bír, akkor a felületi hőmérsékletek is közel lesznek a belsőhöz, így nem lesz kellemetlen a közérzeted. Ráadásul, ha mindent be akarsz csövezni akkor a falak vakolása is többletköltséggel jár mivel a vakolat vastagsága legalább a kétszerese lesz. Szerintem elegendő a mennyezet vagy a falat, vagy a padlót megfűteni, de semmikép sem az egész külső felületet. Ha megteszed kiemelt üzleti partner leszel a csőgyártónál. 

Nem tudom hol vagy vagy hol nem, de ha eljössz hozzám sokkal hatékonyabb és gyorsabb a kommunikáció, és még van néhány minta is amit a kezedbe lehet fogni és el tudod képzelni milyen nehézségekkel kell megküzdeni.

Előzmény: Kovacs Nocraft Jozsefne (78296)
C20NE Creative Commons License 2015.03.26 0 0 78297

A HENCO szerintem jó minőségű cső.

Előzmény: topikolos (78295)
Kovacs Nocraft Jozsefne Creative Commons License 2015.03.26 0 0 78296

"Az alacsony hőmérséklet dicsérendő de azért csak óvatosan. Szerintem 35 alá nem kéne menni, mert így is nagy többségében huszonfokos előremenővel ki lehet fűteni a lakást és a felületek sem lesznek óriásiak."

Egyelőre még csak gondolkodom, és inkább kérdezek öt hülyeséget, amiről később belátom, hogy azok, mint hogy egyszer ne kérdezzek, és aztán már túl késő látom be, hogy hülyeség volt. Szóval bátran hülyézz le, ha megérdemlem: inkább vagyok hülye most, mintsem hogy később is az maradjak. :D

Abból indulok ki, hogy igazából a jó fűtésnek nem a helyiséget kell fűtenie, hanem a veszteségeket pótolnia lehetőleg ott, ahol azok fellépnek: határoló falak, padló, mennyezet - az ablakokat egyelőre hagyjuk. Mit szólsz egy olyan elképzeléshez, hogy az összes határoló felületet fűtöm, de csak annyira, hogy elérjék a kívánt belső levegőhőmérsékletet? Tehát ha 21 fokos levegőt akarok, akkor 21 fokosra fűtőm fel a határoló falakat, a mennyezetet és a padlót. Ehhez használhatnék egészen alacsony előremenőt, de az esetleg túl nagy tömegárammal járna, helyette lehetne-e a szokásos 10 cm-nél nagyobb térközökkel felrakni a csöveket? Vagy akkor már túl egyenetlen lenne a fal hőmérséklete? 

Egyébként nincs szó nagy fűtőteljesítményről, -10 fok külső és 20 fok belső hőmérsékletnél 1500W-ra számoltam ki a hőigényt (transzmissziós és filtrációs együtt). 

Előzmény: Wattocsak (78243)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!