Négy éve mentem úgy vizsgázni Egerbe egy kora reggeli saújhelyi gyorssal, hogy az 5 kocsiból 2-ben fűtés, 3-ban világítás volt, nem volt közös halmaz. Halbik (és mostmár posta-bhv-k) nélkül a távolsági személyforgalom működtetése lehetetlenné vált volna.
Nem írt a DB - ről Donaudampfschiff némileg sarkos véleményt, ami kifejtve azért érthetőbb. Itt van egy kis adalék hozzá. A Reichsbahn IC - k menetideje összehasonlítva a 2000/2001 - es DB menetidőkkel.
Egy kis carszekojeszelói+ukrajnai: Moszkva-Odessza hűtőjárat (rzd-partner.ru, ridus.ru, kp.ua alapján)
Orosz-ukrán kapcsolatok ide vagy oda, azért járnak még vonatok a két ország között. A 23-as Moszkva-Odessza járatnak ezúttal sikerült felkeltenie a sajtó figyelmét. A helyi idő szerint tegnap 21:21-kor elindult vonat egyik kocsijában ugyanis nem volt fűtés, ami a mínusz 5 és mínusz 10 közötti moszkvai hőmérsékletet figyelembe véve, már nem annyira a játék kategóriája. Egyes ablakok szigetelésével is gondok adódtak, így az utasok viszonylag hamar ugyanazt tapasztalták odabenn, mint kint: sok-sok fehér havat. Egy hölgyutas, kabátba-takaróba burkolózva félálomba szenderedett, aztán arra ébredt, hogy hólabda esett a fejére. Az utaskísérő megpróbálta bizonygatni, hogy ő fűt, végül előkerült a vezető utaskísérő, aki beismerte, hogy sajnos elfogyott a szén (úgy értve, már induláskor), viszont nem volt hajlandó átszállítani az utasokat a működő fűtésű kocsik valamelyikébe. Több utas már Kijevben jogi képviselőhöz fordult, az UZ részéről az eset kivizsgálását és a felelősök felelősségre vonását ígérték.
A 23-as összes kocsiját az UZ adja, tehát az nem volt opció, hogy pl. az utasokat átszállítják FPK kocsikba, vagy akár - késést vállalva - szerelvényt/kocsit cseréljenek. Ezt az UZ-nek kellett volna kérnie - és értelemszerűen fizetni érte. Viszont a CsSz7 vígan elfűtöget villamosan akár 24 kocsit, és az UZ kocsik közül is elég sok alkalmas a kombinált fűtésre. Nem kizárt azonban (sajnos nem találok rá egyértelmű utalást), hogy a mai helyzetben ezt is külön jelezni kell az RZsD felé (és fizetni érte), ellenkező esetben pl. össze se rakják a villamos fővezetéket.
Nem voltak azok a hidak mindig 20-asok. A 20 kifejezett előrelépés volt egy időben.
Másrészt mi értelme ott gyorsan menni, hisz Vm felé lejt, de nem túlságosan. Eplény felé nyilván emelkedik, de nem vészes, ill. van annál sokkal durvább.
Hogy mit értünk egészséges félélemérzet alatt, ezek szerint újfent különbözik. Nálam ez a "jobb félni, mint megijedni" elv, azaz a preaktivítás, szemben az utókezeléssel.
Másrészt még nem találkoztam olyannal, akinek az első hegyi élmény egy combosabbal lefelé ne hozta volna a szájára a "húb...meg" témát.
Ja, persze, lehet személyeskedni, meg okoskázni, végül is megszoktam már. És ha neked ez az ultima ratio, akkor toljad csak! Gondolom örömöd is telik benne.
Magad írtad, az autógyár saját járatokkal operál, és a kérdéses területet elég jól le is fedi. Hovatovább a komplexum a városközponttól elég szép távolságra van. Ha csak az Audi szerepelne jelentős ingázólétszámot generáló tényezőként, akkor miért használják mégis annyian a többi eszközt? Gondolod, hogy a hét település csak egy cég miatt "váltott megyét" nem is oly régen?
(egyébként hasonló mértékben, mint az akkor felfuttatott kettes vonal, a beszerzett dezasztrókkal, meg ítéeffel),
Ami amúgy nem így volt, de ez is ezerszer meg volt énekelve. A 2-sen az "utasszámrobbanás" még a Bézék (és a beállásukkal bevezetett sűrűbb menetrend) alatt történt és ezen a Dezsők sem változtattak jelentős mértékben.
A 15-ös vonalon már az utasszámrobbanást okozott (egyébként hasonló mértékben, mint az akkor felfuttatott kettes vonal, a beszerzett dezasztrókkal, meg ítéeffel), hogy átalakították a menetrendet, meg kib...zták a bézéket (gyesev béhák voltak akkor helyettük, később a rigók).
Annakidején meg lett itt is, máshol is énekelve elégszer.
"amire a MÁV-nak nem volt forrása, ennél fontosabb vonalakra sem jutott."
Ez igaz. Ami a repcééknél fővonal, az a MÁV-nál mellékvonal (minden relatív).
De azért jutott arra, hogy az 1996-ban lefektetett Murony-Békéscsaba 120-as pályát felszedjék, és helyette egy másik 120-as pályát építsenek, kilométerenként 6-700 millióért :D
Én 4x voltam Tárnokon az elmúlt 3 hétben, és mindig megpróbáltam az "A" peron liftjét, egyszer sem működött. De, egyébként messziről tényleg úgy tűnt mintha működne.