A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Ez egy olyan üzem, hogy sajnos benne van a pakliban, hogy a kiadott 800 járműből 1 beázik, nyilván ilyenkor jelezni kell a problémát.
Ugye ezt te sem gondoltad komolyan, ide a rozsdás bökőt, hogy g86 topiktárs által jelzet egy darab autóbusz mellett még volt legalább 50 amelyik beázott/beázik.
Én azért kíváncsi lennék adott járműnek a könyvére... hányszor lett beírva a beázás. Mert biztos nem tegnap volt az első alkalom.
Másfelől nem hiszem, hogy a járművezetőnek a kompetenciája eldönteni, hogy van-e cserekocsi, vagy más megoldás. Fogja a kis kezét, megzargatja a menetiránytót, az meg a műszakot, aztán kitalálnak valamit.
Az a szándékosság, hogy egy évtizedek óta képtelenek megoldani, hogy ilyen kocsik ne kerüljenek ki forgalomba. A "fék meg kormány" hozzáállással nehezen is fog menni.....
Hiába erősködik pár ember, mivel Óbudás csuklósról van szó, ezért csere nem lett volna csuklósra, maximum szóló lett volna cserére, abból pedig ugyanúgy hiszti lenne. Baj, ha beázik a busz és senki se magyarázza meg, hogy normális. Viszont tényleg 2 opció van, amit nohab is leírt, vagy megpróbálja kikerülni az utas a beázott területet, vagy menetkimaradás van és ázhatnak az utasok a megállóban és a következő kocsira lehet nem férnek fel. Ez egy olyan üzem, hogy sajnos benne van a pakliban, hogy a kiadott 800 járműből 1 beázik, nyilván ilyenkor jelezni kell a problémát.
Én nem látom alátámasztottnak, hogy ne lett volna cserejármű a közelben - simán lehet, hogy a járművezető csak így akarta lerázni a kérdezőt. De a leírt jelenet semmiképpen nem a szolgáltatói szemléletről tanúskodik. (Ahogy a hozzászólások sem.)
A topiktárs hozzászólása nyomán követelem a BKV üzletszabályzatának módosítását, hogy tartalmazza:
A BKV közforgalmú autóbuszaival kapcsolatos hibabejelentés és a szolgáltatás ellenőrzések jegyzőkönyvei az index fórumok A BKV buszai topikján belül történnek.
Te amúgy magadnál vagy? Nem haveri alapon működik Budapest közlekedése. Vagyis de, de ez egy hatalmas hiba és valamiért, aki nem akarja annyiban hagyni, az lesz féreg. A szar szolgáltatás fölött szemet kell hunyni, mert komám komája a megmondóember és nem akarjuk megbántani. Kellhet még az üdülőhely nyáron. Meg a tehénnek a tőgyét.
Nem mondta senki, hogy a műszak lyukasztja ki a buszokat, az idő teszi. A műszaknak viszont be kéne foltoznia azokat. A nosztalgiaflotta kabrió buszától eltekintve a utasforgalomban résztvevő járművek nem ázhatnak be és pont. Ez nem vitaindító gondolat, hanem kijelentés. Az, hogy a valóságban sok beázik, egy hatalmas szégyen (a sok közül).
Igen, de a körülményekkel nem árt tisztában lenni és több okai is lehet, hogy beázott a jármű. Másrészről nem értem, hogy miért nem lehet humános megoldást találni és értesíteni az adott divíziót vagy beírni ide fórumba az adott problémát jelentgetés helyett, majd ezt kárörvendően beírni ide fórumba. Nem volt benne szándékosság a BKV részéről, viszont a problémát máshogy is lehetett volna közölni.
A tegnapi időjárás elég extrémnek számított április közepén, ezért több busz hibásodott meg napközben, mint enyhébb időben. Illetve az 5 BKV-s garázs közül bátran kijelenthető sajnos, hogy jelenleg Óbuda van a legrosszabb helyzetben. Csoda, hogy még adnak ki onnan kocsit, mert tavaly ősszel mindenki abban a tudatban volt, hogy bezárják végleg. Sikerült beléjük rúgni egyet és ezt még büszkén elmeséled ebben a topikban, amikor semmi szándékosság nem történt a BKV részéről, sőt még le is írtad, hogy a sofőr mondta, hogy beírja majd és akkor foglalkoznak a problémával. Az, hogy nincs cserekocsi abban valóban igaza volt. Tegnapi nap folyamán több óbudai FKU-t is cserélni kellett, valamint 25 darab a munkanapi kiadásuk a 30-ból, bár FKU-905 egy ideje nincs forgalomban, ezért 29-el lehet számolni. Remélem most már nyugodtan alszol éjszaka, hogy a forgalmi ellenőröket rá küldted. Kicsit humánosabb megoldás lenne, ha legközelebb ide a fórumba beírnád, mert akkor is foglalkoznának az említett kocsival.
Én láttam este a műhelyben, ahogy a szerelők lyukakat fúrtak a busz tetejére, hogy az utasoknak direkt rossz legyen. Ilyen gonoszok ezek a BKV-sok. Bizony.
Nem a köcsög SZECS miatt ne ázzon be a busz, hanem mert vannak nem járművezetők, nem bevételellenőrök, nem egyéb dolgozók (ú.n. utasok), akik számítanak. Nekik szolgáltattok. Nekik legyen tiszta és üzemkész a jármű.
Ha ezt nem látjátok be, ne sírjatok a minőségi kifogások miatti kötbérezésen.
És jöhet a mínuszeső, attól ez még nem lesz nem igaz :-)
Amíg válaszoltam, addig írta. Megengeded, hogy rendesen megírjak egy hsz.-t, vagy azért is beszólás jár? Bár nálad ez inkább kijelentő mondat lehetne...
Okés g! Bocs, sokáig kerestem a táblát, mert nem tudtam hirtelen hova raktam el. Óbuda 25 reggel, nem tudom mennyijük van összesen hirtelen, de nem nézem meg, mert még írtok valamit, amíg ezt fogalmazom és akkor arra sem fogok válaszolni aztán azért is beszólogat ez a ... Peto ;)
79-ből (7000A, 7700A egyben) 68 kocsit ad ki reggel a garázs. Ez a 79 igazából csak 75 most, mert az FLR-708 a Novában van. Ha Lacus rendelkezésre állásos táblázatára visszaemlékszünk, 90% körüli volt mindkét típus rendelkezésre állása (ugye a 7700A-k együtt voltak megadva, de fogadjuk el ezt csak az FLR-ekre is, bár valamivel jobbnak kéne lenniük). Ugye vegyük hozzá azt is, hogy nem a leg közlekedési eszköz barátabbak az időjárási körülmények:
Szóval: a 29 genfi Volvo rendelkezésre állása: 26,1 (a 0,1 lehet az NTP-529:)
49 FLR rendelkezésre állása: 44,1.
Tehát az összesen 70 kocsi. Ebből ad ki reggel a garázs 68-at.
A két részes Cinkotás és Volvo-val kiadott fordák közül egyedül a 44-es és a 244-es vonal 3 fordája tárol Cinkotán (egyiken ezek közül ráadásul csak a berendelt autókkal jár az állandó vezér), a többi mind megy Kőbányára, vagy Kökire, vagy Örsre, vagy Kőalsóra (bár oda már talán nem). Borzasztó egyszerű: üzemanyagköltség spórolás.
A konklúzió levonását rádhagyom. Jöhet az frsz. is, megírom.
Nem is gondoltam egy percig sem, hogy el lehet vele oltani. De fékezni a tűz továbbterjedését, húzni az időt a tűzoltók kiérkezéséig talán lett volna értelme. Ha másért nem, akkor meg azért, hogy a köcsögök ne mondjanak el minden szarnak egy ilyen fórumon. Mert lehet, hogy hatástalan, de állni egy tragédia mellett és kamerázni kizárólag abból a célból, hogy mekkora király leszek a Neten egy percig, az nekem azért egy picit sok, mindegy, hogy halottakról vagy tűzről van szó.
Maga a felvétel is lehet alkalmas sok mindenre, különböző célokra. Például lehet látni, hogy nem volt leáramtalanítva a kocsi, vagy az oltás módját. Ezeket fel lehet használni oktatáskor, meg az embere elmarasztalására is.