"Fék hibalámpa: fékfolyadék tartályt töltsd fel, alacsony a folyadékszint. "
Kösz, de a fékfolyadék szintjével semmi gond, és az ABS hibalámpa is folyamatosan ég.
Az időközben beszerzett 99500-83E00-01H számú szervizkézikönyv 5E1 fejezetének 17. oldalán található "E" diagnosztikai folyamat-táblázat szerint - tovább kellene menni az 5E1 fejezet "B" táblázatában található diagnosztikai lépésein, de ahhoz valahogy ki kellene olvasni a diagnosztikai hibakódot.
Ehhez műszerünk nincs (de úgy látszik az általunk megkeresett 3 autószerelő sem rendelkezik az ezt a típust kezelni képes változattal - állítólag az európai gyártóknak ez idő tájt nem/sem igazán fülött foguk az együttműködésre), ezért kérdeztünk Titeket - mint WagonR+-ban járatosokat - hogy ilyen esetben mit lehetne tenni.
A kézikönyv állítólag ír olyasmit, hogy van valami "monitorcsatlakozó" az anyósülés előtti részen, és ha annak a
diagnosztikai kapcsoló érintkezőjét a testtel összekötjük, és a gyújtáskapcsolót "BE" állásba kapcsoljuk, akkor az ABS lámpa visszaadja a tárolt DTC kódo(ka)t - a kérdés az, hogy ez melyik csatlakozó, milyen színű?
Egy másik lehetőség, amit még megpróbálunk, hogy a keréksebesség-érzékelő szenzorok ellenállását, illetve a kerék megforgatásakor az azon mérhető váltakozó feszültséget kimérjük - reméljünk előrébb jutunk.
Vagyis: Amit mondtál, arról tudom, hogy van ilyen, de nem tudom hogy működik... :-(
(Bonyolítja a dolgot, hogy egy agyonmókolt e107-es rendszer a régi, amibe teljesen belerondítottak a támadáskor. Az új meg WordPress... A hatalmas adatbázis bugok miatt nem akarok a régi "gyökerekben" turkálni... )
- Megkezdődött a képtár "átmentése" és a küllem is megvan, mármint ahogy kinéz majd a lap... Lehet majd tabletről és okostelefonról is böngészni.
- elkezdtem átmásolni a híreket is, jelen pillanatig 2005.07.30-ig jutottam... :-( (Van még vissza 118 oldal, oldalanként öt hír, vagyis 590 hír átmásolása, a hozzávaló kép kikeresgélése) Már most látom, hogy a közlemények mennek a kukába...
A fentiek alapján a visszaszámláló aktuális száma:
Adott egy ~100.000 km-t futott, 2002 novemberi, 1,3-as GLX Wagon R+ autónk (G13-as motorral), melynél a gyújtás ráadása után, az ABS és a fék hibajelző lámpa felgyullad, de nem alszik el, hanem továbbra is égve marad - a kocsiban így bár nincs ABS, de fék szerencsére van.
A hiba a műszaki vizsgáztatás közben jelentkezett, előtte alváz- és motormosáson esett át.
A jeladó szenzorokat megnéztük: a két hátsó keréknél a dobfékben a szenzorok erősen fémporral szennyezettek voltak - ezeket letisztítottuk (gondolván, hogy ez okozta a hibát) - de a hibajelzés továbbra is fennáll (gyanítjuk, "ki kellene ütni" a hibakódot a rendszerből).
Kérdésünk az lenne, hogy milyen diagnosztikai eszköz/mód van az ABS pontos hibakódjának kiolvasására/kiütésére? Képes-e OBD-II kapcsolatra? Két szerelőnél is jártunk vele, de egyik sem tudott vele mit kezdeni (az egyiknek pont elromlott a kiolvasó műszere, a másiknak meg ezzel a típussal nem kommunikált az eszküze).
az egyik gyertya kormos volt és volt nemrégiben olyan hiba , hogy arról a gyertyáról lesett a pipa , mikro vissza nyomtam úgy rendbe lett .
Debrecen környékén nincs viszont eladótok .. lehet hogy jó lenne egy Ismétlődő szó törlése szet , gázos a kocsi és volt már gyújtás probléma vele .. lehet hogy trafó is meg érne egy cserére , de azt még kiméretem
(Az M13-as motorokra gyakran felteszik a G13 motorhoz való kb 1 cm-el rövidebb gyertyapipákat. A saru nem éri el a gyertyát, egy ideig jó aztán ahogy szétég a saru és a gyertyacsatlakozó egyre rosszabb lesz. Nálad ez nem lehet a gond)
Ettől függetlenül ha a gyertyacsatlakozón, a szigetelőn, a gyertyapipa gumis rész belsején vagy a műanyag "csövön" égésnyomok, elszíneződések vannak az rossz jel. A gyertya elektródák állapota is árulkodó lehet.
Szeretnék érdeklődni hogy milyen programmal illetve milyen eszközökkel lehet hibakódót olvasni, élő adatokat nyerni egy 2000-es évjáratú Wagon R+-ból. Hobby szerelő vagyok és bekerült a családba egy ilyen autó. Köszi az infót előre is!
gyorsitásnál berángat az autó , függetlenül , hogy meleg vagy hideg a motor .. merre keresem a hibát . előre is kösz ha segít valaki egy hozzászólással .
sziasztok a szerelő kiakarja cserélni a kartelt mondván kifog jukadni. (ly) nm akadtam fent Sehol sem. A motorba is csak 90 van. Igaz 13 éves. Cakga igaz, rozsdás egy kicsit ott a kartelnél, de Ennyi idő alatt nm jyukadhat az ott ki. Nm?
Segítséget szeretnék kérni! Magyar Suzuki Wagon R +- ban (2001-es) hol kell keresni a tolatólámpa kapcsolót? Más: a szagérzők egy része azt mondja, hogy láncos, másik része szerint ékszíjas a vezérlése. Hogy lehet ezt megtudni bontás nélkül? Milyen motorszámnál láncos? Köszönöm előre is és BÚÉK!
Az a bimál egy biztonsági dolog a rendszerben. A ventilátor motor nem szorul? Amikor szorulása van a motornak, megnő az áramfelvétele, ezzel jobban melegíti az ellenállást. Aztán egy ponton az ón megolvad és lekapcsolja az áramot a motorról. Ezzel védve a motort és az ellenállást.