ValakineK sikerült öszehoznija az apritot? Ma sikerült az esztergélyosal öszehozni a tengelyeket. A késeknek egymás mellé kell zárniuk vagy ha egymásra akkor a két kés között menyinek kell lenni?
a közútkezelő másik üzemegységével még szerződésem is van de valami van az ügyben ami miatt nem akarnak dűlőre jutni...vagy nem tudom elképzelni,hogy mi is lehet az igazi ok.De a jövő hét elején ha törik ha szakad akkor is megtalálom a nyitját.
Menjél a főnökhöz, mondjad neki, hogy te költséget takarítasz meg nekik, mivel le kellene nekik darálni, vagy elégetni. Kérjél egy írásos hozzájárulást / pecsét, akáírás stb. /a munka elvégzéséhez és mutogasd annak aki kételkedik. Hajrá magyarok.
Már napok/hetek óta /rajta vagyok de az aki vágatta arra mutogat aki vágta az meg vissza...szóval valamit várnak a zsebbe de nem akarják kinyögni,hogy mi is lenne az a szabadszemmel is látható összeg....talán holnap okosabb leszek.
Esetleg valaki a közelből van erre?Szivesen megosztanám ha sikerül végre zöld ágra vergődni velük....
Próbálom ugyanúgy csinálni de az itteni emberektől nagyon sok segítséget kapok ha kérdezek tőlük /ezuton is szeretném megköszönni tőlük/. Motornak egyelőre csak egy briggs 5le motorom van de ha nem bírja akkor átalakítás lesz egy hidraulikus meghajtásra hidromotorral.A vázszerkezete ugyanojan mint az amerikai. Avatóbuli remélem még a tavasszal .
Végig olvastam ezt a fórumot. Tetszik az az amerikai gép. Ugyanúgy csinálod ahogy azon a honlapon van? Milyen motort szánsz neki? Hasonló vázszerkezetre raknád? Mikorra tervevzed az avató bulit :) ?
Csinálom én is csak most a tengely van az esztergályosnál a ház ki van vágva a késtartó készen van már csak a tengelyek csapágyházak elkészítése van hátra na meg a kések .Aztán lehet összerakni az egésszet.
Valamivel kisebbek a késeim, de a "mentésen" túl 1500.-at kért a kovács, 2500-at az edző a 3 késért. A kialakítás, fúrás, köszörülés már az én dolgom volt. Persze formárahozás-fúrás edzés előtt, köszörülés utána. :-)
Üdv. Megnéztem a gépeket ami a linken van. A legelső gép kialakítását el kell felejteni, olyan hosszú tengely az égszíjtárcsa és a csapágy közt őrültség. Kinyírja a csapágyat az ékszíj feszítése.
Az én gépem is ott van a végén, igaz azóta már kapott szép festést is. Én önbeálló egysoros 45mm-es tengelycsonkara való csapágyat használok. Potom összegért hozzá lehet jutni, ha 3 évente kell cserélnem akkor is megéri. Ha az egész csapágyat veszem akkor 2700Ft, ha csak a belső önbeálló részt akkor 1500Ft. Ezt már nem lehet fokozni lefelé.
Amíg nem vág a penge addig sem tengelyirányban hat az erő a tárcsára, mivel forog a tárcsa ezért inkább elforgatná az ágakat. Ezért ferdén hat. De elég szomorú lennék ha így működne a gép, mert azt jelentené hogy a tárcsa egész fényes lenne az elején. És rengeteg felesleges energia menne el erre. Ha mégis előfodulna akkor van rá egy nagy trükk, csökkenteni kell az előtölás sebességét.
sztem ezeket többnyire golyóssal szerelik, és megnéztem a terhelhetőségüket, elégnek is kell lennie, de kérdezz rá hogy mennyivel több a hengergörgős, mert sokkal jobbak és hosszú távon megtérül. az oldalirányú terhelés elhanyagolható ha jól van kialakítva a gép, és a kis axiális terhelés növeli a radiális csapágyazások élettartamát! csak oda kell figyelni az előtolásnál, hogy nehogy neki tolja két penge között a tárcsának a fát, az lehet nem kellemes már.
Elakadtunk , nem tudjuk milyen csapággyal készítsük a 700as korongos,30vastag aprítót az 50-60 as körüli tengelyénél.
http://kecel.hu/dbase/csapagy.pdf felraktam pár képet a megvalósított "gyári-kisipari" gépekről hogy milyen csapágy-csapágyházat haszálnak. Volt aki mutatott dupla görgös önbeálost, van aki azt mondta sima golyos is jo oda. Ha már csináljuk normálisra akarjuk szerintetek milyen valo ilyen terhelésre?
Mekkora terhelés lehet oldalirányu, pl mikor a behuzo tolja neki a fát a korongnak, mik le nem nyisszantja?
Az anyakgeménységben nem igazán vagyok otthon olyan szinten mint ahogy irtad. A normál anyagkeménység az mennyi? Elegendö 40*40 négyszögacél tengelynek?