Sajnos ebből a szempontból az 1U octaviákat nem ismerem, érdemes lehet kicsit túrni a netet, vagy legvégső esetben, ha a vészvillogó megy akkor a hang után keresni.
Én egy A2-esben a műszerfal alján, a klímapanel mögött találtam meg... szóval el tudják dugni ha akarják!
A cégnél is kapott az egyik vezető egy 1,6-os CRDI-t és többet fogyaszt neki, mint előtte egy 1,4-es Roomster fogyasztott. Már kérvényeznie kellett, hogy emeljék meg a havi üzemanyag költségkeretét, mert a múlt héten akart bele tankolni, de a MOL rendszere nem engedte, mert túllépte volna a limitét, pedig ez korábban sosem fordult elő.
Még csak 4 ezer km van benne, a márkakereskedés szerint majd csökken a fogyasztás, de akkor is fura ez a bejáratás alatti magas fogyasztás.
Ilyen mélységben nem értek hozzá, (a számítógépes részhez) szervizes mondta, hogy ha regenerálási szakaszban van, akkor az kiolvasható belőle. (két hétig már csak nem regenerál...)
Két hete rohangálok a városban vele - még nem oktatok - de 6 liter alá nem tudom lenyomni, átlag 6.4-7 közt vagyok klíma nélkül. A PD-vel 6 alatt voltam mindig. Hibabejegyzés nincs az ECU-ban.
Mi a túró miatt eszik ez ennyire? Pedig híresen puha talpam van :-))
nem Octavia, de márkatestvér, Seat Leon MK1 (a régi Leon).
Kicsit elfáradt a lámpa kapcsolóm, és automatikusan kapcsolja a ködlámpát is.
Újban eléggé horror árat mondtak érte (közel 50e), szóval, ha van valakinek valami beszerzési forrása, az dobjon meg egy elérhetőségel, legyen oly kedves!
Nem mondom, hogy teljesen egyetértünk, de vannak igazán vájt fülű emberek és még én is megerősíthetem, hogy egy olajcsere után határozottan halkabb a motor járása. Talán van aki 7-8 deci friss olaj beöntése után is képes hallani a különbséget. Ki tudja? ...minden esetre én irigylem a hallását ha így van.
Nem akarom azt mondani hogy kizárt. De ha a nívón belül van az olaj kb. ki merem mondani, hogy kizárt, hogy hangosabb lesz ettől a motor. Volt jópár PD-m, CR-em, de ilyen jellegű zajnövekedés egyikkel sem volt. (szerintem nem is szabad lennie, mert az azt jelentené, hogy megfelelő szint mellett valahova nem jut elég kenőanyag)
Nem tudom a pontos okokat, de az biztos, hogy a kettes kaszniba az 1.9-es TDI blokkok kissé megbillentve kerültek beépítésre és erre például a váltó olajcserje során, illetve a munkafolyamat leírásában külön fel is hívják a figyelmet. (nem használható a szint megállapítására a váltó oldalán a beöntő és szintező nyílás, hanem a tolatólámpa kapcsolójának a helyén kell betölteni a pontosan kimért töltetet)
De ez ugyanennél a motornál és váltónál csak is ennél a modellnél van így, ugyanez egy Golfban, Jettában, vagy Passatban nem így van. Ha figyelembe vesszük azt a megfigyelésemet, hogy az előírt 4,3 liter helyett már 4 liter betöltése után maximumot mutat a pálcán és szinte csak alig észrevehetően a fél jelzés alatt már sipákol, akkor szerintem ezt a motort egy kicsit előre billentve építették be. Szerintem a nívópálcát és a szintellenőrző szenzort nem cseréltek. Nekem amikor szól, és akkor pálca szerint fél szinten van, akkor ~3 decivel ismét maximumon van megint.