A fekvőkocsi magyar, a háló cseh. Utaztam mindkettőben, bőven jót aludtam Prága és kb Érsekújvár között. A fekvőben, ha vannak, többen 4-6an, a hálóban maximum 3-an. A háló vagy férfi vagy női, a fekvő vegyes. Ha szerencséd van olyan fülkét kapsz hálóban, ahol saját wc van, nem csak kézmosó. A cseh vagonok pár évesek a magyar fekvők bőven 10 felett, érezni a különbséget. A hálóban lyukkártyával zárható az ajtó, nem a hagyományos zárak vannak.
Személyes és szubjektív vélemény alapján én a hálót választanám, a T3 és 4-es fekvő között nincsen akkor a különbség árban.
A vagon valószínűleg nincsen lezárva, de a fülkéket belülről bezárják. Sokan írták már, értékeket a fejek alá (ha fent vagy ez egyszerűbb, meg kisebb az esélye hogy valaki felmászik oda) vagy be a párnába. De mindentől függetlenül szerintem sokkal biztonságosabb, mint sima fülkésben vagy termesben aludni.
Hát én a fülkésben aludtam Bécstől - Rosenheimig, visszafelé meg Münchentől - Bécsig, megvan mindenem. Nyilván a szlovák és a cseh utazó közönség azért más, de szerintem vállalható. ;)
A Metropollal jönnék haza Berlinből Bp-re.Csak fekvőhelyesre van hely. Azt szeretném megkérdezni, hogy a fekvőben lehet azért szunyókálni vagy teljesen reménytelen? A fekvőhelyes kocsit nem is zárják?Biztonságos?
Isztambulban a Sirkeci palyaudvaron arulnak budapesti jegyeket, halokocsiba (igaz nem erre a vonatra) mar most is :)
Igen, sőt Amsterdamba is adtak jegyet az utasnak Istanbulban, amikor én voltam a MÁV hálókocsin!
Csak épp azt felejtették el közölni az utassal, hogy több napig tartó utazásra készüljön fel!:-)) A nő meg elindult 2 gyerekkel, és kaja, ital nélkül, mert azt mondták neki, hogy másnap reggel ott lesz Amsterdamban!
Még szerencse hogy Bulgáriában vágányzár miatt kerülővel mentünk, és az egyik állomáson körül kellett járnia a gépnek, addíg tudtam venni nekik kaját az állomási büfében!
A nemet vagy az osztrak iranyu forgalomban mennyi valtozas volt az elmult 1 honapban? elmult 3-4ben?
Abban nincs változás!
Kis kivancsisag: Vannak nekem is 80-as evekbeli menetrendjeim,de mivel akkor meg kis krampusz voltam, annyira nem kovettem a vonatokat. Mennyien utaztak ezzel a sok nemzetkozi vonattal, amik pl. NDK-Bulgaria kozott mentek, vagy akar a Praga-Bp utvonalon kozlekedo napi 6-8 vonaton.
Ezek a vonatok általában fullon voltak, pedig 10-15 kocsival jártak!
Az SZMPSZ forgalomnak hála, annyiba került kb. egy Budapest-Drezda nemzetközi jegy, mint egy Győr-Debrecen belföldi...:-)
Én sokszor utaztam ezekkel a vonatokkal, nagyon ki kellett sakkoznom, hogy kényelmesen, üres fülkében tudjak utazni!
Mondjuk egy hálokocsi jegy is 140 Ft volt akkoriban a szabadjegy mellé...:-)
Isztambulban a Sirkeci palyaudvaron arulnak budapesti jegyeket, halokocsiba (igaz nem erre a vonatra) mar most is :)
Erre az egeszre amit irsz megint csak azt lehet mondani, hogy nagyon magyaros.
A nemet vagy az osztrak iranyu forgalomban mennyi valtozas volt az elmult 1 honapban? elmult 3-4ben?
Amugy igen is szoljanak bele az onkormanyzatok legalabb, mert lattunk mar olyan menetrendet, ami mindent figyelembe vett csak az utas erdeket nem. Korabban elindulo csatlakozas stb. Csak a vasutra hagyatkozni szomoru eredmenyt hozna.
Kis kivancsisag: Vannak nekem is 80-as evekbeli menetrendjeim,de mivel akkor meg kis krampusz voltam, annyira nem kovettem a vonatokat. Mennyien utaztak ezzel a sok nemzetkozi vonattal, amik pl. NDK-Bulgaria kozott mentek, vagy akar a Praga-Bp utvonalon kozlekedo napi 6-8 vonaton.
Ti véditek a mundér becsületét, de amikor nem volt RKI meg semmi hasonló ugyanez volt az eredmény, mint most.
Ez nem igaz! Ugyanis a 80'-as években decemberben megjelent könyv alakban a menetrend tervezet (van belőle jó pár darabom, ha nem hiszed beteszem valamelyik címlapját), amiben a következő év május végétől érvényes menetrend volt!
Ez olyannyira megbízható, és hiteles forrás volt, hogy lehetett belőle dolgozni, igaz voltak kisebb eltérések még a menetrendváltozásig, de nagyobbak már nem!
Ma meg csak az utolsó 1 hónapban kb. 3-4 változat volt, és még mindíg nem mondom, hogy végleges a tervezet!
Következésképp nincs is értelme publikálni!
Arról nem is beszélve, hogy régen a vasut csinálta a saját menetrendjét, nem volt belepofázás senki részéről (esetleg egy-két haver tanácselnök, meg menetirányító el tudott intézni ezt-azt, de ennyi!), ma meg a vasuton kívül szinte mindenki belevau-vau a dolgokba, és sajnos, ha jó, ha nem az ötlet, a vasutnak csinálni kell!
Ezért állnak meg gyorsvonatok olyan helyeken, ahol a heti uatsszám nem éri el a 10 főt, mint pl. Vaszar, meg ezért változtatgatják meg a vonatokat egyéni érdekek alapján, mert az egyik ismerős RKI-s, a másik meg politikus, stb.
Sokszor ezek miatt még az idegen vasutakkal is szembe mennek az érdekek!
Az Istanbulba menő vonat menetrendje pl. úgy lesz benne a nagy könyvben, hogy csak Bp.-Beograd között, de az is csak azért "biztos", mert az Avala viszi a kocsikat! Belgrád-Istanbul között ?
Akkor hogy adjon ki jegyet a nemzetközi pénztáros pl. erre a vonatra? Igaz, csak nyáron fog közlekedni, de akkor sem biztos hogy a két hónapos elővételi határidőig meglesz a pontos menetrendje a Szerb, Bolgár, és Török vasútra!
A várnai hálókocsi kérdése legalább már eldőlt...:-))
Oké, sok igazság van abban amit írsz, csak éppen akkor a megfelelő címet kell anyázni, ami jelenleg nem a MÁV.:-) Másrészt meg az X. számú menetrendváltozattal nem mész semmire. Ha én előre akarnék dolgozni, és elővenném valamelyik tervezetet, akkor elég gyakran pofára esnék, és kezdhetném előlről a munkát. A tervezetekkel semmire nem megyek, csak a kész menetrenddel, és gyanítom, hogy az utas is így van ezzel. Lehet ábrándozni arról, hogy elmegyek meglátogatni a nagymamát a tervezett vonattal, de ténylegesen odautazni csak a megrendelttel és meghirdetettel lehet.
Értem, amit írsz, csak Te is értsd meg a másik oldalt: hogy mondjon biztosra nemzetközi vonatot, amikor még mindig van/nemrég volt olyan járat, amiről nem lehet/lehetett biztosan tudni, lesz-e jövőre vagy sem? Felelőtlenül meg nem kéne behazudni nemzetközi vonatokat, viszonylatokat pláne, ezt nem is teszik meg - nagyon helyesen.
Ez a nemzetközi része a dolgoknak, de hidd el, hogy a belföldi ügyekben is megy a kavarás még az utolsó pillanatban is, sőt...
Természetesen jó lenne, ha meglenne minden időben (labancnál megvan, ez tény), de amíg vannak "renitens" társvasutak és belföldi ügyekben kiválóan kavaró egyének, addig nem lehet mást tenni.
Nekem ugyan semmi bajom nincs a pályavasúttal. Csak az a gondom, hogy baromira nem jutok információhoz, mert megy a maszatolás. Ti véditek a mundér becsületét, de amikor nem volt RKI meg semmi hasonló ugyanez volt az eredmény, mint most.
3 hozzászólással lejjebb linkeltem az RKI-t vagy KTI-t vagy éppen aminek hívják. Van ott bármi is? Nincsen. Kérdeztem, hogy akkor hol tudom megtekinteni. Válasz volt? Nem. Innentől téma lezárva, nem offolom tovább a szegény nemzetközi utazókat. A várnai háló is csak példa volt, mert épeszű turista nem megy vonattal oda. Olcsóbb a repülő - a vasutasok meg úgyis elvannak vele, legalább ők olcsón mennek nyaralni,mindegy melyik útvonalon.
Amúgy meg remek példa a magyar vasút (igencsak nem érdekel, hogy Start, Trakció, pályavasút akármi - egy a kuckó a kemencével) frankó hozzáállásra, amit kicsivel lejjebb Nandesz írt, vagy például ha nemzetközi jegyet akar venni valaki a NAGY SZENT MENETRENDVÁLTÁS előtt. Tavaly dec 5-én a pénztárosnő a Nyugatiban alig akart jegyet kiadni dec 22-re, mert még nincsen neki az új menetrendből és ő így nem tudja, meg talán a gép tudja izé. Menetrendváltáskor azt sem tudják megmondani melyik kocsi közlekedik, melyik nem. Elég visszamenni tavaly decemberre, lehet csemegézni a hozzászólások között.
Köszönöm a linkeket. Tehát látható hogy itt sem a helyi "Máv" bocsátotta vitára, hanem az, akinek ez a gondjaira van bízva: a közlekedési szolgáltatások megrendelője, ott éppen a regionális közlekedési szövetségek. Nálunk egy ilyen szervezet volt (BKSZ), de azt éppen a nyáron eresztették szélnek. Ebben a kategóriában vannak még az RKI-k, kizárásos alapon náluk kell érdeklődni. Ha nem megy, a habzó szájjal hőbörgést az ő irányukba lehet folytatni. De a várnai hálókocsi menetrendjét tőlük is hiába kéred, gondolom nem kell magyarázni (csak hogy lehetőség szerint ismét a topik témájánál és a vitaindító felvetésnél maradjunk).
Persze szóljanak bele az önkormányzatok (meg is teszik), már ha azzal valóban az utasok érdekeit érvényesítik és nem éppen egyes képviselőik egyéni ötletbörzét tartanak. Az nem igazán működik, hogy az egyik szerint később menjen a vonat, de a szomszéd faluban már azt kérik hogy oda korábban érkezzen. Akkor pláne helyén kell az ilyet kezelni, amikor egyébként egyik faluból sincs napi 5-nél több felszálló, átutazóban viszont vonatonként van 150-200 utas.
Nos, bezzeg cseheknel, szepen ki vannak rakva a regiok (kraj) kozlekedesszervezo hivatalanak a honlapjara. Barki megnezheti es velemenyezheti is. Ha vannak elegen valtozik is. A cel, hogy a buszok es a vonatok osszehangoltan kozlekedjenek.
Szoval akkor ha mutatsz olyan honlapot, ahol szepen fent vannak a tervezetek Mo-n, akkor kivancsian varom. AG teljesitmenye es "misszioja" meg kulon ertekelendo.
A nemzetkozi vonatok meg nem azert fontosak, mert adofizeto adjak vagy sem a penzt ra, hanem azert mert az adja az utemes menetrend egyik alapjat.
Igenis szoljanak bele Mo-n is az onkormanyzatok abba, hogy mikor menjen a gyors, amennyire a keretek engedik, mert elvileg ertuk van ez az egesz, nem modellvasut. A funyiro mas kerdes, az nem a vasutasok bune, sajnalatos, hogy sokszor meglevo utemeket rendszereket, ganyolnak szet sporolas cimszoval.
Pont hogy beleszólnak. Itt még álljon meg a gyors, az még legyen 20 perccel később és társai. Amikor ez lezajlott, azt követi a fűnyíró... éppen ezért változik folyamatosan, még akár mostanában is.
Szeretném, ha leírnád, hogy az adóforintokból finanszírozott magyar vasút jővő évi menetrendjét, testvérem, aki dunakeszi lakos hol,mikor tudja véleményezni, megtekinteni?
Ugyanakkor és ugyanott, ahol például a szintén adóforintokból finanszírozott közvilágítás és csatornázás ügyes-bajos dolgait is. Legkritkábban négyévente a szavazófülkében.
De ha a topik témájánál (Utazás nemzetközi vonatokon) és az eredeti felvetéseknél (miért nem hirdeti meg a "Máv" a nemzetközi menetrendeket jó előre) maradunk, nos az sem Magyarországon, de sehol Közép-Európában nem közszolgáltatás, így az adóforintoknak első megközelítésben nincs is hozzá túl sok köze. Ettől még persze véleményezheti egy dunakeszi adófizető állampolgár, feltéve hogy egy nemzetközi jeggyel a zsebében mondjuk éppen Prágába utazik.
Arra pedig komolyan kíváncsi vagyok hogy melyik vasútnak szokása a tervezeteket meghirdetni, mert őszintén érdekel. Ismereteim szerint pl. amennyire a bezzegcseheknél nyilvános, pont annyira az nálunk is. AG nem győzi reklámozni a honlapját...
Megint bebizonyította a vasút, hogy rugalmatlanságban verhetetlen.
Úgy alakult, hogy volt 25 percem a Keletiben, így a jövő héten esedékes németországi utamhoz gondoltam megváltom a premium felárat. (Merthogy a neten persze nem lehetett megvenni, amikor a jegyet foglaltam, sőt, automatikusan kifoglaltak nekem egy ülőhelyet az első osztályon, amire semmi szükségem nem lett volna.)
Persze most sem jártam sikerrel, mert csak úgy adják ki a premium felárat, ha bemutatom hozzá a jegyemet. Fantasztikus. Bizonyára sokan szórakoznak azzal, hogy premium helyeket foglalgatnak 25€-ért, miközben nincsen menetjegyük...
Persze egy logikus magyarázat lenne erre az egészre. Ha az eredetileg lefoglalt helyemet törölnék, és visszatennék a rendszerbe, amikor megveszem a premium felárat. De ez nyilván nem fog megtörténni.
Ellovagolhatsz ezen, de a lényegen nem változtat. Külföldön van beleszólása, az önkormányzatoknak, lakosoknak, közösségeknek a menetrend kialakításába, Magyarországon ez a legkevésbé sem transzparens.
Szeretném, ha leírnád, hogy az adóforintokból finanszírozott magyar vasút jővő évi menetrendjét, testvérem, aki dunakeszi lakos hol,mikor tudja véleményezni, megtekinteni?
Ez még mindig egy háttérben zajló valami otthon, ami az 1000 éve ott dolgozó "öregek" gittegylete, ami nem transzparens és semmiképpen sem hatékony. (Kb. 20 éve nem sikerül a buszmenetrendet összehangolni a vasúttal). Ide meg nem kell a kommentár, hogy állam bácsi, meg volán lobbi. Csak a menetrend készítésről és annak publikálásról van szó.
Vélehtően meg tudod vásárolni a nemzetközi pénztárakban a menetjegyet és a helyjegyet is. A MÁV benne van a nemzetközi elektornikus helyfoglaló rendszerben vagy 35 éve, amelyenek korábban a központja Frankfurt am Mainban volt.
A legbiztosabbat a MÁV pénztárak illetve az ügyfélszolgálati telefonvonala tud mondani.
Jövő 7végén utaznék Frankfurtbe. Ausztriában,Klagenfurtban szállnék át az onnan induló Franklfurtba menő EC vonatra. Utána FRankfurtból jönnék közvetlen RJ-tel Budapestre. Szerintetek Inter Rail kell,az a legkorrektebb árban? Ha igen,elég német InterRail,vagy Globált kell vennem? Mert ugye Magyarországon kivül Ausztriát és Németo.-ot érintem.
Az időpontok stimmelnek, de a nevek egyelőre nem. Az IC61458, lehet hogy német belföldi forgalomban így ismeretes, de Prágából biztos, hogy EN Phoenix néven fog menni. Most Hasekként jár EC abban az időben, de a tervezetek szerint decembertől Slovan lesz a neve. Ha a jegy Budapest-Lipcse útvonalra szól, akkor szerintem nem kell igazolást kérni késés esetén se, mivel eleve nincsen közvetlen vonat. Majd kijavítanak ha tévedek.
A főpályaudvaron az információban és pénztárakban beszélnek angolul és németül is. A legtöbb kalauz valamennyit beszél angolul, talán németül is. Ha kézzel lábbal előadod, hogy delay Leipzig, Germany akkor mükődhet a dolog.
Amúgy a Haseket általában pont megvárja a Phoenix EN - a Hasek az 1-es vágányra szokott bejárni, az EN meg a hatosról indul. Ha késik a Hasek akkor gyakran közös peronra hozzák. Olyan 10-15 percet tuti vár a csatlakozásra. Viszont menetrendváltástól szerintem a Hasek 13.25-kor fog indulni és 20.18 körül ér Prágába. Ahhoz azt hiszem már nincsen csatlakozás. Ebben az esetben a Slovan EC-re lesz szükség, amelyiken ugyanolyan kocsik lesznek mint a Haseken. EC 274.
És ezt helyileg hol a vonaton a kalauznál, vagy majd az állomáson? Mert sajnos a cseh nyelvet nem beszélem, nem tudom, hogy meg tudnám e értetni a dolgot.
Tervezem januárban, hogy Lipcsébe utazom a családdal. Első tervem a EC 174-es Jeszenszky János vonaton lett volna, mert a német kocsikon van konnektor, viszont ezek helyét december-ben magyar kocsik veszik át. Tehát nincs konnektor.
Gondoltam akkor nézek másik vonatot. Találtam a EC-272 Jeroslav Hasek vonatot amelyen van elméletileg van konnektor. Gondoltam egye fenne legalább Prágáig tudunk videózni.
Viszont van is közvetlen vonat Prágából Lipcséig mindössze 11 perc átszállási idővel.
Mit gondoltok megvárja a Hasekot a Lipcsébe menő vonat, ha késne?
Félek, hogy kevés ez a 11 perces átszállási idő.
Meg, ha előre megveszem a bahn.de -en a jegyet másik vonatra nem szálhatok fel, csak amelyikre szól a jegyem.