Egy felszínes rápillantásra feltűnt a 3.2.1-2. sz. melléklet bevezető mondata:
"Vonalak, állomásközök felsorolása, ahol a mozdony építési sajátossága miatt a jelzőkre történő előírt rálátási távolság a mozdony vezetőállásának menetirány szerinti - jobb oldalról nem biztosítható, a csak mozdonyvezetővel közlekedés nem alkalmazható"
Az első gondolatom az volt, hogy vajon létezik-e lista a bal oldali mozdony vezetőállásokra vonatkozóan hasonló lista?! Hiszen logikus volna, közlekedésbiztonsági szempontból csak így lenne "zárt a rendszer". Elkezdtem hát lefelé menni a dokumentumba, ám az csak nem akart "véget érni", olyan sok az érintett vonalszakasz! Márpedig a fenti kritériumnak megfelelő vonalakon MA vonatok százai közlekednek csak mozdonyvezetővel!!!
Így pánikszerűen megnyitottam a Hatályos HÜSZ-t, amiből kiderült, hogy MA még nem jelent közlekedésbiztonsági kockázatot a nem látszó jelző a legtöbb vonat esetén, majd csak jövő vasárnaptól!
Egész biztos, hogy minden érintett (vasútvállalat) tisztában van a fenti igen-igen jelentős változással?
Szerintem e változás olyan mértékű, hogy az még a mozdonyvezetők vonalismeretének további érvényességét is megkérdőjelezheti!!!
Miért vannak HÜSZ egyeztetések, ha egy ilyen horderejű változást meg lehetett tenni anélkül, hogy erről érdemi szakmai egyeztetés történt volna?!?!
Azért a svájci államvasút vigyáz arra, hogy elsősorban hazai munkaerőt vegyen fel. Akit felvesz annak min. már állampolgárság és több éves tartózkodásnak meg kell lennie. Viszont "átjáróknak" előszeretettel alkalmaznak a magáncégek németeket meg olaszokat is.
Az SBB fizetési szintje alatt kissé tartva a bérszintet. Egy német kisebb olasz tudással Baselbe belépve akár Chiassoig lemehet. Kicsit elgondolkodik mit mondanak rádión és közli olaszul megértette ennyi. Íme egy példa hanggal:
Rohadt lusta vagyok, utálok tanulni, biflázni. Viszont bevallom sok buzeránssal ellentétben, hogy jobb siránkozni, mint tenni valamit érte....
A hazai vasútnál megértem-megcsináltam mindent ami számít. Megéltem az igazi tolatóstehereket Ivánnal cibáltam személy és gyorsvonatokat Pupossal. Fűtés etc...Becsavarogtam a Dunántúlt szabadteheres szergejes békebeli 16-26 órás tehrekkel. Végigbokszoltam a kötelezőt nagyállomáson Bobóval ( Gs ) illetve Fradit az állítólagos szállítsi csúcsban 86-ban. Átállítóztam berúgtam a Körülszarosban bár a törzshelyem a Sport volt....Ruszki szekciók dupla üres sóderes rakott sóderes alig fékkel. Tehervonati vonókészülék szakadós hosszúteherekkel OPW kiegyenlítések Ivnnal Pupossal Mt bobós teher Istenfasza...Aztán a lepukkanó kocsi és mozdonyparkkal hagyományos személy győri pápaszemes rapidban, illetve ledegradált pápaszemesek 80-100-al. Majd 16-18 kocsis Veneziák majd 4-5 kocsis Drávák, 8 kocsis Goldoni, 16 kocsis Maestral, 8 kocsis fehérvári szerelvényes személyek alig fékezve és a többi fos. Német retkek mindenféle vegyesfelvágott.
Aztán flirtes 160asok talentos 140-esek 160-150-es 1-es vonali igazi fasza hajtós nemzetközik ( máig a kedvenceim ! ) meg mindenféle ami létezik. Szerinted ! Itthon van még más valami ? Persze....A redva Csörgő. Az amit a régi gazdáik ma már a pokolra kívánnak. Erre mondtam egy nálam jóval idősebb dombóvári a fénykorukban azokon ceebekedő kollégának: Bazd meg anno ti hajtottátok mindet mi Sáskák csak ábrándoztunk róla. Hát akkor egyétek most is ! Igazat adott és úgy utálja őket mint ahogy annak előtte szerette....
Magyarán itthon minden meglett és nem is bánom hogy a jósorsom illteve mások lehetővé tették hogy......Hogy megpróbálhattam azt amit mások irigykedve néznek illetve annak előtte én is irigykedve néztem az amúgy jó dombóvári hagyományosokról .......
Nagy a csend az augusztusra beharangozott motorvonat-tender és az őszi "vegyünk a sógoroktól használt cuccot" kampány körül. Tudna valaki érdemben információt szolgáltatni (akár privátban is)? Köszönöm! Sz.L.
Amíg meg nem látod, hogy milyen állapotban van. Ha átszámítanánk, akkor lehet, hogy a DR - nél jobban kerestek. Hogy a feltételek relatíve jobbak voltak, abban biztos vagyok.
Hidd el, Münchenben, vagy Frankfurtban nem olyan nagy szám mozdonyvezetőnek lenni. Inkább Ausztriát javasolnám, esetleg, ha tudsz csehül, akkor érdemes lenne ott próbálkozni. Ők a jövő Németországa, ha a sok pénz nem veszi el az eszüket.
Azért írtam főleg a teherszállításban, mert itt vannak konkrétabb adataim. Te lehet jobban tudod a személyszállítási konkurenseket - esetleg azok számát is -, de én egy szeptemberi rendezvényen negyvennyolc teherfuvarozásban érdekelt kisebb-nagyobb céget számoltam össze.
DB-nek nagyon erős főleg teherszállítás területén a magánvasúti konkurencia. Azaz sok vonatot elvittek a különféle magáncégek. A magáncégek vezetői meg olyan technikai "vívmányokat" akarnak amivel hosszútávon gondolkodva munkaerőt tudnának megspórolni. Ezek a cégek - nem szakmai vezetői - a mozdony és biztber fejlesztőket ostromozzák mindenféle futurisztikus ötletekkel. Még egyesek tetemes pénzt is hajlandóak áldozni. Csak pár aprósággal el lehetett őket gondolkodtatni olyan tényezőkről mint:
- falevél
- por
- jég
Hiába van óriási fejlődés, de ezek hatásait csak ember tudja legjobban felfogni és korrigálni.
Szerintem elég, ha annyit tudsz, hogy Das ist ein Flachmatuch, illetve savanyúkáposzta van a bőrgatyámban, ezzel még az angol kémek is bőven elboldogultak a harmadik birodalomban:)
Örömmel mennék ha nem lennék ilyen vén dög, annyi némettudással amit annak idején a hangalámodásos sportfilmekből ( Tiroli bőrnadrág, Szepi és a kis Bertha az istálló megett...) szereztem. Amúgy - 10 évvel előbb belevágtam volna....Persze vannak kivételek, több kolléga is, de nekik meg voltak a nyelvi alapok....
Örömmel várnának. Már csak azért is, mert mások meg nem annyira szívesen lennének, ezért elég komoly munkaerő-hiány van.
De ha mindenáron külföldre akarsz menni mozdonyvezetőnek, akkor ajánlanám inkább a francia, olasz, holland vasutakat, ott lényegesen (akár kétszer) magasabbak a mozdonyvezetői fizetések, mint a DB-nél. Svájcról nem is beszélve.
A DB mozdonyvezetői jóval a német átlagfizetések alatt keresnek.
Előfűtetlen 4004a, aztán ha volt akkor a plusz kocsiban nem, illetve mikor ráfűtött a Pupos akkor az amúgy frankó kisgyőriben hirtelen gejzírként előtörő rozsdalé, bónusz gőzfürdővel....
Menetben meghibásodó fűtés, fél vonat hol sötét, hol hideg....
Amúgy a németszemét nélkül nagy trottyban lenne a vasút....
Pedig ez tök korrekt. A vizsgára készülés befejezésére kivilágított, vérpezsdítő atmoszférájú vagonok szolgálnak, ha meg már mindent tudsz, átmehetsz a szunyókálós szekcióba :) .
Négy éve mentem úgy vizsgázni Egerbe egy kora reggeli saújhelyi gyorssal, hogy az 5 kocsiból 2-ben fűtés, 3-ban világítás volt, nem volt közös halmaz. Halbik (és mostmár posta-bhv-k) nélkül a távolsági személyforgalom működtetése lehetetlenné vált volna.
Nem írt a DB - ről Donaudampfschiff némileg sarkos véleményt, ami kifejtve azért érthetőbb. Itt van egy kis adalék hozzá. A Reichsbahn IC - k menetideje összehasonlítva a 2000/2001 - es DB menetidőkkel.