Nem! nem tervezem az új nevet, csak max egy régit elevenítek fel ismét... :-) Igen, valóban gyorsan sikerült, a vártnál is gyorsabban és ez okoz majd némi kavarodást. Szerencsére a feleségem AUDI A2-esét tudom használni, de persze annak erősen korlátozottak a lehetőségei, elsősorban pakolás szempontjából... Szerencsére hamarosan pár hétre szabin leszek és így nem létfontosságú az autó és a szabi végén, ha minden jól megy akkor már lesz autóm. A gond akkor lesz, ha Johni javaslatára inkább egy új VW-t (vagy nem Johni javaslatára, de szintén új O-III-at választok és még rá kell húzni ~3-4 hónapot mire megjön az autó.
De majd kiderül! :-)
Van egy olyan mondás, hogy az ember egy autónak kétszer tud örülni, egyszer amikor megveszi és egyszer amikor eladja. Na én a kettő között is végig "örültem" hiszen életem első "komoly" autója volt az Octi és a nálam töltött majdnem 7 év és ~300 ezer km igazán örömteli és problémamentes volt. Rengeteg emlék fűz ehhez az autóhoz, a család több tagja pityeredett el miután elvitték. Remélem az új gazdájára is úgy fog vigyázni mint ahogy rám, ránk vigyázott és cserében az új tulaj is úgy fog gondoskodni róla mint ahogy én tettem.
Cikkszámokon keresd a fedeleket. Skoda patikán megtalálod. De bármelyik autóalkatrész bolt beszerzi. Alapból fekete, ezért még egy fényezővel is konzultálni kell.
Szerintem túl olcsón raktad ki, 1.5M-ért is elvitték volna. A KM mindegy, mert ha nepper viszi, lemegy az még akár 100e KM-re is. Kicsit kiglancolja, aztán eladja 2 millióért.
Valamelyik sales tréningen mondogatták: nem mindegy, hogy eladsz, vagy vesznek Tőled:) Szerintem a Tied jó termék: megfizethető árkategória, takarékos dizel, magánszemély hirdető, olcsón adod:)
...és még egy dolog, bár ez erősen szubjektív és a teljesen laikusoknál talán nem is így van: egy egészségesen koszos és száraz motortér sokkal vonzóbb mint egy szépen és frissen kimosott, ne adj isten szilikontól csöpögő!
(Az előzőben a csillag azt jelentené, hogy technikailag még nem adtam el az autót...)
...én nem tudom, de engem kifejezetten irritál az innen-onnan ilyen-olyan szögből csinált "művészi" alkotások! Valamint szintén úgy vagyok vele, hogy az index képet nem is nézem, csak a fontos paramétereket, megnyitok 5-6 találatot és akkor nézem a képeket. Itt szokott "rosszul esni" ha a képen nem azt látom ami érdekel, hanem valami aberrált művészieskedő vackot... Aki a HaHu-n nézelődik az autót keres, nem fog meglepődni egy szépen fotózott autó láttán!
A listával nagyon egyet tudok érteni. Talán annyit fűznék hozzá, hogy fontos a kulturált háttér, de messze nem kritikus. (persze putriba nehezen jön a vásárló, de az Aldi hátulja meg kereskedői hangulatot sugall. Szerintem a téma a fontosabb és az az autó. Mindamellett és ezt több nepper képeiből is látom mostanában, egy kulturált családi ház udvarán készült képek pont a "magánszemélytől eladó" vagy a "gondos gazda" képzetét kelthetik.
Nekem nem ez a szakmám, most lesz az első HaHu-n értékesített autóm, de igazán meg vagyok döbbenve az érdeklődésen és a vételi szándékon amit szinte az első perc óta tapasztalok. Úgy néz ki, hogy egy 311 ezret futott, 8 és fél éves, dízel autót két nap alatt cirka a hirdetési áron fogok eladni. Két nap alatt! Amennyiben most kb.: egy órán belül érkezik vevő, nem, viszi el akkor a most pár perce jelentkező vevő már indul is érte és ezen kívül még van két másik komoly érdeklődő.
Ha szemétkedni akarnék akkor még licitre is bocsájthatnám...
Szerintem a kulcs a jól megválasztott ár (ha el akarod adni és gyorsan, akkor úgy árazd be, ha csak nézegetni akarod a hirdetést akkor mehetsz fentebb is) az, hogy magánszemélytől aki ráadásul nem a sokadik tulajdonos, a korrekt, részletes hirdetési szöveg (bizalmat kelt, ha nem halandzsázik az ember hanem fontos, lényeges és bőséges, nem csak az erényekre kitérő leírást ad) és a nagy felbontású korrekt képek amik eladják az autót, nagyjából hasonló fontossági sorrendben.
Persze ez csak, és csak egy igazán rapid eladás tapasztalatai és nem vonom kétségbe a te tudásodat, csak egy-két elemével állítom szembe a friss eladási tapasztalataimat* meg az utóbbi jó pár hónap keresési szokásaim tapasztalatait. Még csak nem is azt mondom, hogy mindenki úgy keres autót mint én, de szerintem ez így hatékony...
Igazat kell adjak Neked, hogy ez egy szakma. Hirdetgettem többször a zöldet, nem volt érte tolongás. Elvittem oda ahol az újat kinéztem, lefotózta-felrakta a kereskedés, rá egy hétre elvitték.
2) keresünk szép hátteret (ez egy Aldi áruház háta)
3) kipróbáljuk, mikor szépek a fények
4) a szorgalmasabbak próbálkozhatnak derítéssel is (akár egy nagyobb fehér lepedő is segíthet, amit két gyerek feszít ki)
5) érdemes olyan szöget választani, ami más mint az összes többi autóé, ami kijön egy listázásra
6) előnyben van az, aki egy picit a photoshophoz is ért
7) nem szabad sajnálni azt a 180 forintot, amibe a 12 db nagyfelbontású kép feltöltése kerül
A használt autó hirdetés is úgy működik, mint minden más kereskedelmi tevékenység. A nézelődőből, érdeklődőből lesz a vásárló. Minél több nézelődőt vonz be egy jó indítókép a kilistázásról, annál előbb lesz meg az, aki nézelődőből érdeklődővé, érdeklődőből vásárlóvá válik.
Autó adásvételben külföldi vásárló esetében van-e valakinek tapasztalata? Mit kell ilyenkor csinálni, milyen dokumentumokra van ilyenkor szükség stb...?
Sziasztok, egy olyan problémával fordulok hozzátok, hogy Octavia II-m szivargyújtója meghibásodott. A biztosíték csere megvolt, de amint betettem az újat, levágta. Úgy néz ki rövidzárlatos. Szeretném kicserélni, de nem akarok szétbarmolni semmit. Tudna valaki nekem mellékelni egy "how-to" linket, vagy pdf et? Köszönöm.