A valamikori szombathelyin (60-80) is érdekes volt a zöld félegyházi.
Nem volt két egyforma fékezés, mert vagy átállt a sebességfüggő fék nagynyomásúra, vagy nem. És ahány kocsi, annyiféleképp. Vagy körbetekertél minden kart az ablakban, hogy megálljon, vagy meg nem győzted elvonszolni a csikorgó cuccot a peron végéig...
Amíg ez a mentalitás az uralkodó, akkor valóban ez lesz. Szerintem meg félretájékoztatás, mert egy arrafelé járatlan és ismeretlen ember nem száll fel az S12-re, mert az S10-et várja vagy fordítva.
A 70-es vonalon a tavalyi utastájékoztatós projekt óta folyamatosan sírunk/nevetünk... rákötötték a rendszert a központi adatbázisra... így a vonatot (először és utoljára) pl. 3-4 perccel hamarabb mondja mint érkezik... a vágány mellett kérjük vigyázzanak... akkor húz be mondjuk szemből a másik vágányra te meg eleinte nézel hogy mi van?....
Rendszer szempontból nézve egyébként a helyes megoldás nem a helyi felülbírálat kéne, hogy legyen (még ha ez is tűnik a kézenfekvőnek), hanem javítása/pontosítása - de nyilván erre kevés az esély...
Azt hallottam amikor a helyiek jelezték hogy ez nem igazán jó így, az volt a válasz hogy de ez jó így mert...
Szvsz.még mindig jobb, ha egy Tatabányán keresztül közlekedő vonatnak, Tatabányát mond be végállomásnak, mint ha semmit sem mond. A többségnek megfelel.
schlumberger: Reggel Budaörsről tartottam Tatabányára, akkor 10 perc késést mondott a hangos, majd 20 percet, majd 30-at, és Tatabányán már azt mondta, közlekedése bizonytalan. Ezért kérdeztem.
Ja, hogy késő este kérdezel rá a reggelire?! Erre nem gondoltam :)
Reggel felsővezeték-szakadás volt Kőfelső-Keleti, majd Kelenföld-Budaörs között.
"Mondjuk én is néztem hogy érdekes
vonat 19:49-kor érkezett a Keletibe és
19:40-kor meg tovább indult
Nyíregyháza felé!Ezek szerint vannak
még csodák!"
Lehet elküldtek egy tartalékszerelvényt az eredeti vonat meg ment amikor tudott.
Tegnap Budaörsön akadt dolgom, győri személlyel kimentem Budapestről, majd visszafelé pont lekéstem az Oroszlány felől jövő S12-őt, nem baj, fél órával rá van másik Budapest felé. 15:00-kor bemondja a hangos, hogy "S10 személyvonat érkezik Budapest Délipályaudvarról, majd 15:03-kor továbbközlekedik Tatabányára."
Kár, hogy az érintett vonat már S12 és Oroszlányig közlekedik, nem jutott el a hangos frissítése Budaörsre? S persze élőszavas tájékoztatás nem volt arról, hogy amit a hangos bemond, szimplán nem igaz, vagy akkor már az is jobb lett volna, ha nem mondja be a vonatot...
Reggel Budaörsről tartottam Tatabányára, akkor 10 perc késést mondott a hangos, majd 20 percet, majd 30-at, és Tatabányán már azt mondta, közlekedése bizonytalan. Ezért kérdeztem.
Délelőtt karbantartásra szoktak kiállni a szerelvények.
Ez olyan amikor a buszok a reggeli csúcs idő után bemennek tankolni mosni stb. a műszaki telepre.
Flirtet is kell takarítani, fel kell mosni ,vizet kell tölteni szippantani, ezt nem mindig lehet éjjel elvégezni, illetve ha rövid a fordulás akkor napközben kell un. kiállási idő ahogy a többi más közlekedési cégeknél.
Ha olyan a struktúra akkor reggel délután sűrítők többletvonatok gyorsított személyek stb. alkalmazásával lehet ezt megoldani.
Az, hogy kinek mi az ütemes az nézőpont kérdése.
A kínálati menetrendnek van előnye, de sajnos a kihasználatlan vonatok rontják a statisztikát, ez a mostani vezetés idején fontos.
Sok vonalon azért nincs utas mert a csatlakozó vonalakon megszűnt jó pár vonat vagy a személyszállítás szünetel.
Pl.: a 150 es vonal Kunszentmiklós alatti része haldoklik...
80 as vonal új struktúrája a megbízhatatlan BDV-kkel , a felsővezetékszakadásokkal együtt egy borzalmas színvonalat is hozhat. Ezen ronthat a korábbi kínálati ütemes menetrend maradványainak a szétverése....
December 8-án is volt kettő felsővezetékszakadás a 80 ason ma 13-án megint káosz volt, 11-én a 80 as felső részén a 418 as mozdonyok fekve maradása miatt volt jelentős késés, sajnos lassan elmondható, hogy a menetrend is csak tájékoztató jellegű, ezen csak rontott a vonatok kihúzogatása...
"Ez nem igaz! Pályahasználati díj, állomáshasználati díj, menetvonal megrendelés, járműtárolás.... ezt mind-mind fizeti a cég."
Ez viszont nem feltéten jó gyakorlat. Németorszában is azért szűntek meg az éjszakai vonatok, mert az amúgy éjjel kihasználatlan pályán magas volt a díj és más egy éjjeli vonat helykihasználása. Így, relatíve drágábbnak van árazva, az, aminek épp, hogy olcsóbbnak kéne lennie.
Ha a struktúra ilyen, akkor az a stuktúra nem jó. Épp úgy, mint ami csak a késést nézi a kötbérnél, és a további hatásokat (pl, csatlakozásmulasztás) meg nem. Ezek mesterségesen kreált, torzító mutatók.
Ha egy délelőtti - viszonylag gyengén kihasznált, de amúgy önmagában nyereséges vonat (mert a bért a fűtést fizetni kell, ha áll is) - a PHD miatt jön úgy ki, hogy nem éri meg közlekedtetni, akkor az a rendszer rossz. Meg eszembe jut az a fajta vkm csökkentés, amikor a vonat ugyan kénytelen volt leközlekedni a forda miatt, de szerelvényvonatként. Abszurd.
Biztos hogy nem. Nem vették külön a kocsikat. Ezt onnan tudom, hogy erre anno direkt rá is kérdeztünk. Ráadásul a kocsik ténylegesen is P-ben közlekedtek minden esetben.