Keresés

Részletes keresés

segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.12.15 0 2 434129

A valamikori szombathelyin (60-80) is érdekes volt a zöld félegyházi.

Nem volt két egyforma fékezés, mert vagy átállt a sebességfüggő fék nagynyomásúra, vagy nem. És ahány kocsi, annyiféleképp. Vagy körbetekertél minden kart az ablakban, hogy megálljon, vagy meg nem győzted elvonszolni a csikorgó cuccot a peron végéig...

Előzmény: sörösgigant (434128)
sörösgigant Creative Commons License 2016.12.15 0 0 434128

A MÁV-nál nem tudok ról. Ott mindegyik halberstadti P-ben közlekedik.

 

A Gysev kocsik mehettek-mentek R-ben. 

A 2014-2015-ös menetrendben volt, hogy erdész illetve királyi kocsik voltak fele-fele arányban. Érdekesen lehetett velük dolgozni...

Az előző menetrendben már csak királyi halbisok voltak a gyorsok, Vmax 120, P-ben....

Előzmény: segélyvonókészülék (434125)
schlumberger Creative Commons License 2016.12.14 0 0 434127

Tökéletesen igazad van: fél órát buktam emiatt. Csak az S10-re radaroztam. Mire kapcsoltam, már csak a zárlámpáját láttam az oroszlányinak.

Előzmény: Ashi Valkoinen (434126)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2016.12.14 0 0 434126

"A többségnek megfelel."

 

Amíg ez a mentalitás az uralkodó, akkor valóban ez lesz. Szerintem meg félretájékoztatás, mert egy arrafelé járatlan és ismeretlen ember nem száll fel az S12-re, mert az S10-et várja vagy fordítva.

Előzmény: r1232 (434119)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.12.14 0 0 434125

Aztán lett valami papír, hogy kb. két éve csak a tuskósok.

Nem tudom, mennyire lett kihirdetve, az az időpont nekem már kívül esett a felhasználás időszakán.

És nem tudom, hogyan terjeszzették az új verziót.

Előzmény: lineagialla (434122)
schlumberger Creative Commons License 2016.12.14 0 0 434124

Köszönöm a választ Gyuri! 

Örülök, hogy még a vezetékszakadás előtt elhagytam a kritikus zónát :-)

Bébicsőszködtem Budaörsön, délután meg már egy másik unokával volt dolgom TB-n :-)

Előzmény: István Gyuri (434115)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.12.14 0 0 434123

Van. P. Mind.

Előzmény: lineagialla (434121)
lineagialla Creative Commons License 2016.12.14 0 0 434122

P-ben, igen. A tuskósok.

 

Mondom, tessék megnézni a 9204-9209 párost, egyértelmű a dolog.

Előzmény: r1232 (434101)
lineagialla Creative Commons License 2016.12.14 0 0 434121

Sikerült telefonálnod, van eredményed? :)

Előzmény: segélyvonókészülék (434098)
pavarotti Creative Commons License 2016.12.14 0 0 434120

A 70-es vonalon a tavalyi utastájékoztatós projekt óta folyamatosan sírunk/nevetünk... rákötötték a rendszert a központi adatbázisra... így a vonatot (először és utoljára) pl. 3-4 perccel hamarabb mondja mint érkezik... a vágány mellett kérjük vigyázzanak... akkor húz be mondjuk szemből a másik vágányra te meg eleinte nézel hogy mi van?....

 

Rendszer szempontból nézve egyébként a helyes megoldás nem a helyi felülbírálat kéne, hogy legyen (még ha ez is tűnik a kézenfekvőnek), hanem javítása/pontosítása - de nyilván erre kevés az esély...

Azt hallottam amikor a helyiek jelezték hogy ez nem igazán jó így, az volt a válasz hogy de ez jó így mert...

Előzmény: Ashi Valkoinen (434109)
r1232 Creative Commons License 2016.12.14 0 0 434119

Szvsz.még mindig jobb, ha egy Tatabányán keresztül közlekedő vonatnak, Tatabányát mond be végállomásnak, mint ha semmit sem mond. A többségnek megfelel.

Előzmény: Ashi Valkoinen (434109)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.14 0 0 434118
haha 1970 Creative Commons License 2016.12.14 0 0 434117

Nézz utána mert én ilyet nem irtam,vagy legalábbis nem emlékszrm rá!

Előzmény: norbee601 (434116)
norbee601 Creative Commons License 2016.12.14 0 0 434116
Te magad írtad hogy BIZONYTALAN nak mondták be.

Arra meg logikus lépés.
Előzmény: haha 1970 (434114)
István Gyuri Creative Commons License 2016.12.14 0 0 434115

schlumberger: Reggel Budaörsről tartottam Tatabányára, akkor 10 perc késést mondott a hangos, majd 20 percet, majd 30-at, és Tatabányán már azt mondta, közlekedése bizonytalan. Ezért kérdeztem.

Ja, hogy késő este kérdezel rá a reggelire?! Erre nem gondoltam :)

 

Reggel felsővezeték-szakadás volt Kőfelső-Keleti, majd Kelenföld-Budaörs között.

https://www.mavcsoport.hu/mavinform/hatvani-es-ujszaszi-vonalak-hajnaltol-menetrend-szerint-indulhat-forgalom

https://www.mavcsoport.hu/mavinform/gyori-fovonalon-este-all-helyre-menetrend-teljesen

 

Előzmény: schlumberger (434108)
haha 1970 Creative Commons License 2016.12.14 0 0 434114

Ugye ezt csak viccböl irtad,hogy 20 perc késés miatt elküldenek egy másik szerelvényt,föleg úgy hogy a Hortobágy Pkp szerelvény!

Előzmény: norbee601 (434110)
mcg Creative Commons License 2016.12.14 0 0 434113

Kelenfödlről vélhetően ekkor már nem 40 perc volt bejutni, így a 49-es érkezés téves adat, s kész.

19:19-kor megállt a vonat.

Előzmény: kihúzóvágány (434112)
kihúzóvágány Creative Commons License 2016.12.14 0 0 434112

Lehet, vagy tényleg így volt?

Előzmény: norbee601 (434110)
1047 005-2 Creative Commons License 2016.12.14 0 0 434111
norbee601 Creative Commons License 2016.12.14 0 0 434110
"Mondjuk én is néztem hogy érdekes
vonat 19:49-kor érkezett a Keletibe és
19:40-kor meg tovább indult
Nyíregyháza felé!Ezek szerint vannak
még csodák!"

Lehet elküldtek egy tartalékszerelvényt az eredeti vonat meg ment amikor tudott.
Előzmény: haha 1970 (434107)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2016.12.14 0 0 434109

Tegnap Budaörsön akadt dolgom, győri személlyel kimentem Budapestről, majd visszafelé pont lekéstem az Oroszlány felől jövő S12-őt, nem baj, fél órával rá van másik Budapest felé. 15:00-kor bemondja a hangos, hogy "S10 személyvonat érkezik Budapest Délipályaudvarról, majd 15:03-kor továbbközlekedik Tatabányára."

 

Kár, hogy az érintett vonat már S12 és Oroszlányig közlekedik, nem jutott el a hangos frissítése Budaörsre? S persze élőszavas tájékoztatás nem volt arról, hogy amit a hangos bemond, szimplán nem igaz, vagy akkor már az is jobb lett volna, ha nem mondja be a vonatot...

schlumberger Creative Commons License 2016.12.14 0 0 434108

Reggel Budaörsről tartottam Tatabányára, akkor 10 perc késést mondott a hangos, majd 20 percet, majd 30-at, és Tatabányán már azt mondta, közlekedése bizonytalan. Ezért kérdeztem.

Előzmény: István Gyuri (434106)
haha 1970 Creative Commons License 2016.12.14 0 0 434107

Mondjuk én is néztem hogy érdekes vonat 19:49-kor érkezett a Keletibe és 19:40-kor meg tovább indult Nyíregyháza felé!Ezek szerint vannak még csodák!

Előzmény: István Gyuri (434106)
István Gyuri Creative Commons License 2016.12.13 0 0 434106

schlumberger: A Hortobágy IC-vel mi történt ma?

Mire gondolsz? Nagyjából időben volt, a 120a-n a rumli miatt egy kicsit megkésett, de nem vészes...

Előzmény: schlumberger (434105)
schlumberger Creative Commons License 2016.12.13 0 0 434105

A Hortobágy IC-vel mi történt ma?

f_k Creative Commons License 2016.12.13 0 0 434104

Délelőtt karbantartásra szoktak kiállni a szerelvények.

 

Ez olyan amikor a buszok a reggeli csúcs idő után bemennek tankolni mosni stb. a műszaki telepre.

Flirtet is kell takarítani, fel kell mosni ,vizet kell tölteni szippantani, ezt nem mindig lehet éjjel elvégezni, illetve ha rövid a fordulás akkor napközben kell un. kiállási idő ahogy a többi más közlekedési cégeknél.

 

Ha olyan a struktúra akkor reggel délután sűrítők többletvonatok gyorsított személyek stb. alkalmazásával lehet ezt megoldani.

 

Az, hogy kinek mi az ütemes az nézőpont kérdése.

 

A kínálati menetrendnek van előnye, de sajnos a kihasználatlan vonatok rontják a statisztikát, ez a mostani vezetés idején fontos.

 

Sok vonalon azért nincs utas mert a csatlakozó vonalakon megszűnt jó pár vonat vagy a személyszállítás szünetel.

Pl.: a 150 es vonal Kunszentmiklós alatti része haldoklik...

 

80 as vonal új struktúrája a megbízhatatlan BDV-kkel , a felsővezetékszakadásokkal együtt egy borzalmas színvonalat is hozhat. Ezen ronthat a korábbi kínálati ütemes menetrend maradványainak a szétverése....

 

December 8-án is volt kettő felsővezetékszakadás a 80 ason ma 13-án megint káosz volt, 11-én a 80 as felső részén a 418 as mozdonyok fekve maradása miatt volt jelentős késés, sajnos lassan elmondható, hogy a menetrend is csak tájékoztató jellegű, ezen csak rontott a vonatok kihúzogatása...

Előzmény: névtelen (434102)
Izsó001 Creative Commons License 2016.12.13 0 0 434103

Sem pro, sem kontra, csak egy mai aktualitás az ütemes kérdéshez:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=142070537&t=9166131

névtelen Creative Commons License 2016.12.13 0 1 434102

"Ez nem igaz! Pályahasználati díj, állomáshasználati díj, menetvonal megrendelés, járműtárolás.... ezt mind-mind fizeti a cég."

Ez viszont nem feltéten jó gyakorlat. Németorszában is azért szűntek meg az éjszakai vonatok, mert az amúgy éjjel kihasználatlan pályán magas volt a díj és más egy éjjeli vonat helykihasználása. Így, relatíve drágábbnak van árazva, az, aminek épp, hogy olcsóbbnak kéne lennie.

 

Ha a struktúra ilyen, akkor az a stuktúra nem jó. Épp úgy, mint ami csak a késést nézi a kötbérnél, és a további hatásokat (pl, csatlakozásmulasztás) meg nem. Ezek mesterségesen kreált, torzító mutatók.

 

Ha egy délelőtti - viszonylag gyengén kihasznált, de amúgy önmagában nyereséges vonat (mert a bért a fűtést fizetni kell, ha áll is) - a PHD miatt jön úgy ki, hogy nem éri meg közlekedtetni, akkor az a rendszer rossz. Meg eszembe jut az a fajta vkm csökkentés, amikor a vonat ugyan kénytelen volt leközlekedni a forda miatt, de szerelvényvonatként. Abszurd.

 

Mi a megoldás?

Előzmény: alex_86 (434091)
r1232 Creative Commons License 2016.12.13 0 0 434101

Biztos hogy nem. Nem vették külön a kocsikat. Ezt onnan tudom, hogy erre anno direkt rá is kérdeztünk. Ráadásul a kocsik ténylegesen is P-ben közlekedtek minden esetben.

Előzmény: bádoglovas (434096)
v_peti Creative Commons License 2016.12.13 -1 0 434100

Ez csak elvileg igaz, mert ha a tényleges költségek vannak visszaosztva vonatokra, akkor több vonat esetén egy vonatra kevesebb költség fog jutni.

Előzmény: alex_86 (434091)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!