Nem nagyon javasolnám a ponyvát. Egyrész mert nagyon alá tud párásodni és nem szellőzik, nem szárad ki, másrészt a fényezés sem biztos, hogy örül neki mert egy kicsit úgyis tud rajta surlódni + a por bemegy alá, így olyan, mintha csiszolgatnád valami finom papírral.
Gyári minőségben soha semmit nem lehet megcsinálni. Valóban színkód alapján dolgoztak, valóban eltalálták a színt, csakhogy NEM UGYANAZ A MINŐSÉGI FESTÉK volt...
Szóval valami szarabb festéket használtak helyette. Ha tudtad vételkor hogy megzúzták az autót és nem garis, akkor erről is informálniuk kellett volna.
Ennyi erővel színkód ide vagy oda, a szép piros 38-as színű suzukimat le is fújhatom neolux-szal, mert abban is van 38-as piros. A vicc az, hogy az ajtók alján kíváncsiságból tettem egy próbát, tényleg ugyanaz a szín... Nade ugyanannyira tartós is?
Apropó!
..
Tud vki segíteni, mennyire árt az autónak az, ha októbertől márciusig nem használom (csillaggarázs, második autó) és leponyvázom? Ez a második autó egy swift, és nem szeretném ha a rozsda megenné. Melyik a jobb? Ponyva vagy nem ponyva? (a tisztánlátáshoz az is hozzátartozik hogy napfénytető is van benne, ami közismerten nem szereti - főleg a mechanikai és a vezérlő elektronika - ha belefagy a jégbe...)
Két éve vettem az autót használtan márkakereskedőtől. Azt mondta, az egyik oldalt lebontotta egy kukásautó, ezért azok a keaosszéria elemek cserélve lettek. Jó.
Most nyáron viszont az eddig teljesen azonos színű fényezés a cserélt oldalon jelentősen kifakult. Mintha nem is ugyanaz a szín lenne. Pedig hivatalos márkaszervízben csinálták az új elemek fényezését is szinkód alapján. Akkor meg mi a túró van?
Ha felpolíroz(tat)om várható javulás? Mit javasolnátok, érdemes házilagosan polírozni? Ugyanis ilyent még sosem csináltam. Milyen eszközökkel essek neki?
Probaljatok meg a "Fektisztito"-t vagy a "Katranyoldo"-t. Mindegyik jo oreg "Prevent" termek, majdnem mindenhol lehet kapni (pl. cora is meg ilyenek). Gyakorlatilag ugyan az a ketto, a fektisztito erosebb. En mindig ezzel megyek neki az ilyen foltoknak/pottyoknek a fenyezest ugy tunik nem bantja.
Apam kocsijara Horvatorszagban rafolyt egy farol valami gyanta-szeru trutyi, majd jol ra is szaradt. Mivel lehet leszedni, mert eleg makacsnak tunik. Bogareltavolito spray jo lehet? Mas egyeb?
Attol fugg milyen allapotu a fenyezesed.Ha jo, kar nekiesni a geppel, a pasztas wax minden igenyt kielegit.
Ha mar oreg, kopott, akkor erdemes a folyekonnyal probalkozni, vagy geppel persze.
a szinkodos kenceket csak akrilfestekes autokon erdemes kiprobalni. Nekem a Ferrari-piros automon bejott, de a metal festesre eszembe nem jutna kiprobalni. Ez a Turtle Wax cucc szintelen, mindenfele metalfenyezesre jo.
De igazan latvanyos eredmenyt ugyis csak a gepi polir hoz :-)
hali
szelvedo peremenenl tomites gumi csik (nem tudtam jobban korulirni:-) nehany helyen kezd kicsit oregedni. Mivel lehetne annak elejet venni, hogy tonkremenjen, van ra valanmi jo apoloszer?
Szilikon pl? Bar allitolag vigyazni kell, nehogy az ablakra menjen, mert igen nehezen jon le, ha egyatalan lejon.
Kezdő lennék a szépítgetésben, ezért inkább kérdezek:
Írtad, hogy jók a tapasztalataid a Turtle Vax Metallic pasztával. Ez szintelen, vagy létezik több szinben is? A legjobban hasonlító árnyalatot kell kiválasztani, vagy fix szinek vannak? Lécci segíts!
(Kék) Clin aktív zsíroldó. Mindent levisz. De csak az üvegre, a fényezés nem nagyon szereti.
Vagy ha van, isopropil alkohol. (ezt kicsit hígítva lehet fényezésre is)
Még jó hogy nem vitte át a szélvédőt! :) Esetleg kinyilhatott volna a légzák is, ha kicsit kövérebb:)
Node. Próbáltad rovaroldó sprével? Vagy alkohol,ilyesmi.
Egy héttel elütöttem valami nagyot (lódarázs), 15 centis plecsni lett a szélvédőn, amit egyből ablakmosóval letöröltem, de lett az ablaktörlőgumi nyomán egy fél centi széles csík végállástól végállásig ahol elkente (nem tudom miért, 8e km van az autóban, Astra), meg marad egy két centis plecsi odaragadva.
sz*rtam rá :) Nem kellett volna.
Most egy hét múlva meg már nem jön le.
Próbáltam:
kézi mosó, csuti nagynyomású víz + szivacs
gépi mosó full full mosatás
kézi levakerászás a kútnál a nyeles vacakkal
Ablakmosó folyadék rongyra és sűrű kapirgálás.
Eredmény 0.
Úgy néz ki, mintha valaki egy 2 centis ragasztópöttyöt tett volna a szélvédőre, és azt az ablaktörlő ívével végighúzta volna a szélvédőn.
Van valami 5let hogyan szedjem le? Olyan mint a megszáradt ragasztó.
Gondoltam most spontan is megnyilatkozom.
Szoval nagyon jo tapasztalatom van a Turtle Wax Metallic pasztaval nagyon szep lesz tole a fenyezes.Csak fel kell kenni meg kell varni mig megszarad, es letorolni.Aztan fenyesre kell torolgetni az egeszet.Nincs vele sok munka.
Ja, es a femdoboz is szepen leszankazik utana a karosszerian.Egesz mas tapintasa van a karosszerianak pasztazas utan.
Na, ennyi.
hát ha a Kotánékra gondolsz, akkor inkább ne is mondd. :-(
Azt mondta, nem tudja mennyi lesz a lengőkar javító készlet, mert múlt évben 15 ezer volt darabja, most biztos több. Én meg idén vettem 7800-ért darabját, boltból, számlával.
Megcsinálták a bal első perselyem, most 2 hónappal később megint nyikorog... na bravo
a kocsi csak 2 nappal később volt kész, mint ahogy ígérték... pedig csak olajcsere volt, meg eza persely ( másik kollegának 1 óra volt, azóta se nyikorog)
"szerinted bárki is fusiban megcsinál egy 50000 km-es garanciás kb 2 éves autót?"
Oh igen, ismerek ilyen embert. Olyant is tapasztaltam, hogy valaki a vadiúj S-Klasse Mergájához keresett 18"-os (?) Barum gumikat, mert azok olcsók.
...fényezőműhelyben műszefalat...
...megcsinálják.
Amúgy én valamikor tavaly nyár elején fényeztettem át a lökhárítóimat, mert még az elôzô tulaj meghúzta mind a kettôt. Márkaszervizben csinálták, s mivel ismernek hogy kekeckedôs maximalista állat vagyok, nagyon szépen csinálták meg. Azóta sincs rajta egy fél repedezés sem, hátul idôközben belecsattant egy motoros, kicsit megkarcolta, de nem hámlik. A fényezés után ugyanolyan textúrája lett, mint az eredetinek, (mikor erre rákérdeztem azt mondták "ez magától értetôdik" -- nem tudom, hogyan csinálják, ne is kérdezd,) ugyanolyan apró rücskös a felülete. Szerintem nem is nagyon lehet megmondani hogy nem az eredeti műanyag felületet látod hanem egy már fényezett elemet.
(Ja, a kocsi lökhárítója kétrészes, egyik fele színre fényezett, de a másik meg natúr szürke műanyag. Ezt csinálták rücskösre.)