Na még egyet, ugyanebből az időszakból. :) Szóval, van a Laminátka dizájnja (a dizájnról, és nem a megmaradt, pl. magánvasúti példányok aktuális állapotáról beszélek!), és van a pacal. Annyiban mindenképpen hasonlítanak egymáshoz, hogy szeretni és utálni szokták őket, az átlagosnál vékonyabb átfedéssel. Bevallom, jópofának tartom a Laminátka dizájnját, és szeretem a pacalt. A Laminátka plussssz pedig nem más, mint az S699.0-ból kinőtt CsSz4. Sajnálom, anno eleget láttam őket ahhoz, hogy a pacallal együtt a szívemhez nőjenek. :) Évekig dédelgettem egy tervet, hogy az egyetlen telephelyre visszaszorult, orosz CsSz4-esekből lövök egyet. Addig-addig dédelgettem, amíg most már cseszhetem, az az egy totemállat maradt, amit vasutas rendezvényeken mutogatnak. Ígyhát elégedjünk meg az UZ kissé csöpögő trafóolajú példányával:
Ráadásul az SBB 6 részesében 535 ülőhely van ebből 120 első osztályú, a WB 6 részes IC kivitelben meg 526. Nem is biztos, hogy kell 6 részesnél nagyobb.
...és még villamosított is, és látszik, hogy a munkavezeték-magasság (kb.) ugyanaz. Tehát igen, megtalálható a közös tartomány, legalábbis egy állomáson, korlátozott körülmények között.
Bocsánat, de eredetileg 19cm volt a vágánytengely-távolság (tehát nem csökkentett, hanem ez volt az alap, természetesen faaljon, vagy egyszerű betonaljon), ehhez képest a mostani 29cm a növelt, amit a GEO-leerősítés éa az előfeszített, GEO-rendszerhez alkalmassá tett betonalja indokolnak.
Én úgy tapasztaltam, Csapon, hogy megengedik a felsővezeték-használatot a fonódott vágányon - a szlovák villanygépeknek. A Csap-Ágcsernyő kishatár vonatot villanygép hozza-viszi, és Csapon az 1. vágány fonódott. Szóval van élő példa a villamos vontatásra fonódott vágányon. Van fotóm róla, csak most nincs kéznél.
Így igaz, fotóm nekem is van róla, meg ki is próbáltam a járatot. :) Erre írtam a 433899-ben, hogy "...bejártak villanygépek Szlovákia felől, illetve jelenleg is bejárnak Csapig". Rövid távon, sebességkorlátozással lehet róla szó, illetve régebben, faaljakon, csökkentett vágánytengely-eltolás mellett, hosszabb távon (de szintén korlátozással) is lehetett róla szó. De hogy ma, nagyobb vágánytengely-eltolás mellett, egy komplett Csap-Munkács távon engedélyezzék, na ahhoz azért picit nagyobb levegőre volna szüksége a hatóságnak.
Ungvár szvsz jóval nagyobb város és jelentősebb központ*, mint Munkács.
A kettő együtt érne valamit, viszont a vasúti kapcsolatuk Csapon át vezet, és ahogy írod, Ungvárra már nincs normálnyomtáv.
"A jelen feltétfüzet alapján beszerzett villamos motorvonatokkal a MÁV-START Zrt. elsősorban a budapesti elővárosi vonalak forgalmát kívánja lebonyolítani.
A járművek tervezett elsődleges felhasználási területe az alábbiakban felsorolt vasútvonalak:
- Budapest – Hatvan – Gyöngyös,
- Budapest – Újszász – Szolnok,
- Budapest – Cegléd – Szolnok,
- Budapest – Cegléd – Kecskemét,
- Budapest – Vác – Szob
- Budapest – Érd alsó/Érd felső – Martonvásár – Székesfehérvár,
de egyébként a mindenkori utasforgalmi igények alapján, csúcsidőszakon kívül, illetve hétvégi időszakban a járművek valamennyi villamosított vasútvonal forgalmában részt vehetnek. A motorvonat utaskényelmi berendezéseit 120 perces utazási időre kell méretezni, de az ülések kényelme a távolsági forgalom igényeinek is megfeleljen."
Vannak benne más érdekességek is, például a variálható utastérkialakítás (max. 72 fix ülőhely kivételével min. 24 db kerékpár elhelyezésére alkalmas variálható teret kell biztosítani), vagy az utasszámláló berendezés, mely az utasok részére tájékoztatást nyújt a kevésbé zsúfolt vonatrészek helyzetéről.
1. Ungvár szvsz jóval nagyobb város és jelentősebb központ*, mint Munkács. Napi Heti 4-5 utasért normál nyomtávon közlekedtetni? Hááát.
*Munkácson nem jártam még, de Ungváron igen, a határátlépők 99%-ának a célpontja a piac Ungváron... vagyis sejthető, hogy kik vennék elsősorban igénybe.
Ungvárra pedig nem megy normál vágány, csak Szlovákia felől, ők gyakorlatilag ma is közlekedtethetnének Kassa-Ungvár vonatot (teher van), de még a hozzá vezető nagykaposi (villamosított) vasútvonalon is szünetel a belföldi személyszállítás.
2. Anno emlékszem, amikor a Záhonyiak kilobbizták az IC-ket, egy idő után (2005 körül) szinte mindegyik átjárt kompletten Csapra (étkezőkocsistól, első osztállyal), amelyet a fináncok szinte darabokra szedtek minden alkalommal, a 2G-s kocsik köpedelem, hogy néztek ki.... nem véletlenül lett törölve kishatárforgalomban a Latorca is. A hagyományos Bhv ide azt kell hogy mondjam, tökéletes komfortszint.
A törvény szerinti ajánlattételi határidőt adták meg, ergo ebből nem szűrheted le azt, hogy a Stadleren kívül senki nem tud indulni. Kivéve persze, ha erről mélységesen meg vagy győződve.
A Csap-Ágcsernyő kishatár vonatot villanygép hozza-viszi, és Csapon az 1. vágány fonódott. Szóval van élő példa a villamos vontatásra fonódott vágányon. Van fotóm róla, csak most nincs kéznél.
600 ülőhely kissé húzós lesz, a 6 részes emeletesbe sem fér bele annyi. Korábban 400férőhelyessen gondolkodtak. A 600 az jobb, de szerintem nem fog elférni benne.
A Wikipedia-ban 414+112 ülőhelyes 6 részes vonatuk van, az első osztályt felszorozva2. osztálynak, ez ca. 564 ülőhelynek felelne meg.
"Keretmegállapodás 40 db nagykapacitású, minimum 600 ülőhellyel rendelkező villamos motorvonatok szállítására, üzembe helyezésére, illetőleg kapcsolódó szolgáltatások (különösen: üzemeltetési, karbantartási dokumentáció, oktatás, szoftverek, diagnosztika, üzemeltetési készlet) teljesítésére a Közbeszerzési Dokumentumokban és az annak részét képező szerződéstervezetben (keretmegállapodásban), valamint a műszaki feltétfüzetben részletezettek szerint, a MÁV-Start Zrt. részére. Ajánlatkérőt a keretmegállapodás alapján „lehívási”, azaz esti szerződés megkötésére vonatkozó kötelezettség nem terheli, azonban Ajánlatkérő vállalja, hogy amennyiben írásbeli konzultációt folytat le, a megkötendő Első Eseti Szerződésben legalább 10 db motorvonat leszállítását rendeli meg, mely mennyiség mellett a keretmegállapodás szerinti, a motorvonatok üzembe helyezéséhez és közlekedtetéséhez kapcsolódó egyes szolgáltatások (pl. dokumentáció átadása, oktatások, képzések, üzemeltetési készlet leszállítása) is teljesítendők. A későbbi konzultációk eredményeként kötendő további Eseti Szerződések kapcsán Ajánlatkérő vállalja, hogy Eseti Szerződésenként legalább 3 db motorvonat leszállítását rendeli meg azzal, hogy ezen Eseti Szerződések alapján már számos (jellegénél fogva újra nem leszállítandó) kapcsolódó szolgáltatás teljesítésére már nem kell, hogy sor kerüljön.
A szerződés, a keretmegállapodás vagy a dinamikus beszerzési rendszer időtartama
Mit kell lovagolni a gépcserén, amikor a Tisza hídon sincsen már tyúkbél. Amennyi erővel 300 méternyi 1435 mm-es vágányt építenének az álmodozók Munkácson, és amennyi erővel ennek a sokszorosát lennének kénytelenek elkövetni Csap-Munkács között, hogy a közbeeső állomásokon ne tízzel, a kertek alatt kelljen bóklászni, annyi erővel 3 km felsővezeték is belefér az álomba.
dízelmozdonnyal is muszáj lassan menni 1435-ön Nem muszáj.
2. gépcsere is simán belefér Csapon az ellenőrzés idejébe. A magyarországi ellenőrzés legyen a vonaton, pl. Nyíregy és Záhony között. Az ukrajnai pedig a Csapon leszállóknak úgy, ahogy most is, a Munkácsig utazóknak szintén a vonaton. Csap és Munkács között ne álljon meg a vonat, ha már IC. Ezzel a megoldással kiiktatható lehetne a gépcsere. (Mármint, ha a leírtak mellett különösebb értelme volna.)
Mit kell lovagolni a gépcserén, amikor a Tisza hídon sincsen már tyúkbél. Tehát azt úgysem ússzuk meg. A kérdésem az volt, hogy dízelmozdonnyal is muszáj lassan menni 1435-ön, vagy csak a villannyal?
Semennyivel (3 kocsival a hegyek közé is bemehetne a Csörgő, ha lenne Munkács után 1435 mm), viszont akkor a gépcsere bele lesz kódolva a rendszerbe - ez áll szemben a sebességkorlátozással, vagy azzal, hogy a hatóság egyáltalán nem engedi meg a fonódott vágányon, 1435 mm-ről a felsővezeték-használatot. (Utóbbi esetben persze már tökmindegy.)
Mégvalami, a fonódott vágány és az állomástáv témájára. Korántsem kizárt, hogy az állomástávolságú közlekedéssel puhították meg anno a hatóságot, mert így az állomásközben elvileg nem tartózkodhat egynél több vonat. És akkor kevésbé merül fel a kérdés, hogy vajon a 2,5 MN hosszirányú erőkre nem méretezett (európai) és arra méretezett (1520 mm-es) járművek mennyire merészkedhetnek közel egymáshoz.
Köszi. Akkor vegyük azt, hogy Záhonyban van fél óra várakozás. Csapi tartózkodás ellenőrzés és átszerelés 2 óra a hosszú vonatoknál, rövidebbnél (3 kocsi) legyen másfél óra, így összességében egy jó órát lehetne csak nyerni az átszerelés kihagyásával, mert a kétoldali ellenőrzésre elég sok idő megy el, a tengelyátszerelés meg rövidebb lehet némileg 3 kocsinál, mint 12-nél, így nem sok értelme van az átszerelés kihagyásával rövidíteni a menetidőt.
Dízellel vontatva mennyivel más, mint villannyal? Ilyenkor a felsővezetékkel nem kell foglalkozni, csak a pályával. Az most mennyiben más a használhatóságában dízellel, mint az 1520-as?