Keresés

Részletes keresés

segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.12.09 0 0 433929

Pont a felmerült kérdések kapcsán lapoztam bele ismét a kelet-ukrajnai fejezetekbe a hmsoft utazások között.

Kíváncsi vagyok, mennyit változott arra a világ azóta. Vagy továbbra is áll az idő? D1, ilyesmik tekintetében, főleg.

Előzmény: hmsoft (433928)
hmsoft Creative Commons License 2016.12.09 0 0 433928

Na még egyet, ugyanebből az időszakból. :) Szóval, van a Laminátka dizájnja (a dizájnról, és nem a megmaradt, pl. magánvasúti példányok aktuális állapotáról beszélek!), és van a pacal. Annyiban mindenképpen hasonlítanak egymáshoz, hogy szeretni és utálni szokták őket, az átlagosnál vékonyabb átfedéssel. Bevallom, jópofának tartom a Laminátka dizájnját, és szeretem a pacalt. A Laminátka plussssz pedig nem más, mint az S699.0-ból kinőtt CsSz4. Sajnálom, anno eleget láttam őket ahhoz, hogy a pacallal együtt a szívemhez nőjenek. :) Évekig dédelgettem egy tervet, hogy az egyetlen telephelyre visszaszorult, orosz CsSz4-esekből lövök egyet. Addig-addig dédelgettem, amíg most már cseszhetem, az az egy totemállat maradt, amit vasutas rendezvényeken mutogatnak. Ígyhát elégedjünk meg az UZ kissé csöpögő trafóolajú példányával:

hm

r1232 Creative Commons License 2016.12.09 0 0 433927

Ráadásul az SBB 6 részesében 535 ülőhely van ebből 120 első osztályú, a WB 6 részes IC kivitelben meg 526. Nem is biztos, hogy kell 6 részesnél nagyobb.

Előzmény: Ashi Valkoinen (433925)
hmsoft Creative Commons License 2016.12.09 0 0 433926

Nézegetem ezeket a 10 évvel ezelőtti, nyugat-ukrajnai képeket... Na ez aranyos:

Ékes ukrán nyelven: Ülni (mármint az ütközőbakon) tilos. Bírság 10 grivnya. (Csak az nem világos, hogy óránként, vagy hogy kell fizetni? :) )

 

hm

 

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2016.12.09 0 0 433925

Mivel petike azt _hitte_, hogy KISS-ből is max. hatrészes van, mint FLIRT-ből. Aztán hopp, KISS-ből van 8 kocsis is.

Előzmény: 1047 005-2 (433918)
hmsoft Creative Commons License 2016.12.09 0 0 433924

azt hiszem, a harnadik vágány is fonódott

 

Nemhogy fonódott, hanem... :)

...és még villamosított is, és látszik, hogy a munkavezeték-magasság (kb.) ugyanaz. Tehát igen, megtalálható a közös tartomány, legalábbis egy állomáson, korlátozott körülmények között.

 

hm

Előzmény: kihúzóvágány (433921)
kihúzóvágány Creative Commons License 2016.12.09 0 0 433923

Bocsánat, de eredetileg 19cm volt a vágánytengely-távolság (tehát nem csökkentett, hanem ez volt az alap, természetesen faaljon, vagy egyszerű betonaljon), ehhez képest a mostani 29cm a növelt, amit a GEO-leerősítés éa az előfeszített, GEO-rendszerhez alkalmassá tett betonalja indokolnak.

Előzmény: hmsoft (433922)
hmsoft Creative Commons License 2016.12.09 0 0 433922

Én úgy tapasztaltam, Csapon, hogy megengedik a felsővezeték-használatot a fonódott vágányon - a szlovák villanygépeknek.
A Csap-Ágcsernyő kishatár vonatot villanygép hozza-viszi, és Csapon az 1. vágány fonódott. Szóval van élő példa a villamos vontatásra fonódott vágányon. Van fotóm róla, csak most nincs kéznél.

Így igaz, fotóm nekem is van róla, meg ki is próbáltam a járatot. :) Erre írtam a 433899-ben, hogy "...bejártak villanygépek Szlovákia felől, illetve jelenleg is bejárnak Csapig". Rövid távon, sebességkorlátozással lehet róla szó, illetve régebben, faaljakon, csökkentett vágánytengely-eltolás mellett, hosszabb távon (de szintén korlátozással) is lehetett róla szó. De hogy ma, nagyobb vágánytengely-eltolás mellett, egy komplett Csap-Munkács távon engedélyezzék, na ahhoz azért picit nagyobb levegőre volna szüksége a hatóságnak.

Ungvár szvsz jóval nagyobb város és jelentősebb központ*, mint Munkács.

A kettő együtt érne valamit, viszont a vasúti kapcsolatuk Csapon át vezet, és ahogy írod, Ungvárra már nincs normálnyomtáv.

hm

kihúzóvágány Creative Commons License 2016.12.09 0 0 433921

Nemcsak az első vágányra tud bejáni, azt hiszem, a harnadik vágány is fonódott.

Előzmény: gmarc (433912)
kihúzóvágány Creative Commons License 2016.12.09 0 0 433920

163-ast miért bérelnél? Hol tudna menni Magyarországon?

Előzmény: alex_86 (433915)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.12.09 0 0 433919

Igen, közben más is írt nekem.

Köszönöm a pontosítást! :)

Előzmény: alex_86 (433916)
1047 005-2 Creative Commons License 2016.12.09 0 0 433918

"A Wikipedia-ban"

 

A gyártó meg ezt írja saját oldalán:

 

 

http://www.stadlerrail.com/en/products/kiss/

 

 

 

"A 600 az jobb, de szerintem nem fog elférni benne."

 

 

Gondolom az 1000-s szám azért van benne,mert annyian is utazhatnak egyszerre rajta.

Előzmény: M63 010 (433911)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.12.09 0 0 433917

A Műszaki Feltétfüzet szerint

"A jelen feltétfüzet alapján beszerzett villamos motorvonatokkal a MÁV-START Zrt. elsősorban a budapesti elővárosi vonalak forgalmát kívánja lebonyolítani.

A járművek tervezett elsődleges felhasználási területe az alábbiakban felsorolt vasútvonalak:

- Budapest – Hatvan – Gyöngyös,

- Budapest – Újszász – Szolnok,

- Budapest – Cegléd – Szolnok,

- Budapest – Cegléd – Kecskemét,

- Budapest – Vác – Szob

- Budapest – Érd alsó/Érd felső – Martonvásár – Székesfehérvár,

de egyébként a mindenkori utasforgalmi igények alapján, csúcsidőszakon kívül, illetve hétvégi időszakban a járművek valamennyi villamosított vasútvonal forgalmában részt vehetnek. A motorvonat utaskényelmi berendezéseit 120 perces utazási időre kell méretezni, de az ülések kényelme a távolsági forgalom igényeinek is megfeleljen."

 

Vannak benne más érdekességek is, például a variálható utastérkialakítás (max. 72 fix ülőhely kivételével min. 24 db kerékpár elhelyezésére alkalmas variálható teret kell biztosítani), vagy az utasszámláló berendezés, mely az utasok részére tájékoztatást nyújt a kevésbé zsúfolt vonatrészek helyzetéről.

Előzmény: Törölt nick (433907)
alex_86 Creative Commons License 2016.12.09 0 0 433916

Szerintem fordítva van, a sárga a normál, a sötét az 1520 mm-es.

Előzmény: _Nyuszi (433910)
alex_86 Creative Commons License 2016.12.09 0 0 433915

Jó pénzért bérelhetnének szlovák 163-asokat, milyen fílingesek lennének normál nyomtávon :)

Előzmény: gmarc (433912)
alex_86 Creative Commons License 2016.12.09 0 0 433914

1. Ungvár szvsz jóval nagyobb város és jelentősebb központ*, mint Munkács. Napi Heti 4-5 utasért normál nyomtávon közlekedtetni? Hááát.

*Munkácson nem jártam még, de Ungváron igen, a határátlépők 99%-ának a célpontja a piac Ungváron... vagyis sejthető, hogy kik vennék elsősorban igénybe.

 

Ungvárra pedig nem megy normál vágány, csak Szlovákia felől, ők gyakorlatilag ma is közlekedtethetnének Kassa-Ungvár vonatot (teher van), de még a hozzá vezető nagykaposi (villamosított) vasútvonalon is szünetel a belföldi személyszállítás.

 

2. Anno emlékszem, amikor a Záhonyiak kilobbizták az IC-ket, egy idő után (2005 körül) szinte mindegyik átjárt kompletten Csapra (étkezőkocsistól, első osztállyal), amelyet a fináncok szinte darabokra szedtek minden alkalommal, a 2G-s kocsik köpedelem, hogy néztek ki.... nem véletlenül lett törölve kishatárforgalomban a Latorca is. A hagyományos Bhv ide azt kell hogy mondjam, tökéletes komfortszint.

Előzmény: hmsoft (433867)
a Zsóti Creative Commons License 2016.12.09 0 1 433913

A törvény szerinti ajánlattételi határidőt adták meg, ergo ebből nem szűrheted le azt, hogy a Stadleren kívül senki nem tud indulni. Kivéve persze, ha erről mélységesen meg vagy győződve.

Előzmény: Törölt nick (433908)
gmarc Creative Commons License 2016.12.09 0 0 433912

A Csap-Ágcsernyő kishatár vonatot villanygép hozza-viszi, és Csapon az 1. vágány fonódott. Szóval van élő példa a villamos vontatásra fonódott vágányon. Van fotóm róla, csak most nincs kéznél. 

Előzmény: hmsoft (433899)
M63 010 Creative Commons License 2016.12.09 0 0 433911

600 ülőhely kissé húzós lesz, a 6 részes emeletesbe sem fér bele annyi. Korábban 400férőhelyessen gondolkodtak. A 600 az jobb, de szerintem nem fog elférni benne.

 

A Wikipedia-ban 414+112 ülőhelyes 6 részes vonatuk van, az első osztályt felszorozva2. osztálynak, ez ca. 564 ülőhelynek felelne meg.

 

Előzmény: Törölt nick (433907)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.12.09 0 0 433910

 

Előzmény: _Nyuszi (433909)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.12.09 0 0 433909

Nincs helyismeretem, de Eperjeske-Rendezőre van szignózva a kép (illetve Mándokon is hasonló módon van jelölve a pulton).

Forrás: intranet.mav.hu

 

 

A sárga vágánycsík jelöli a széles, a sötétszürke (aka. fekete) csík a normál nyomtávot.

Előzmény: vrobee (433890)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.09 -1 0 433908

Az ajánlattételi határidő viszont szokatlanul rövid. Nem véletlenül, gyakorlatilag a Stadleren kívül más nem is tud indulni.

Előzmény: Törölt nick (433907)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.09 0 0 433907

Itt a nagykapacitású motorvonatok tendere (végre!):

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:434039-2016:TEXT:HU:HTML&src=0

 

"Keretmegállapodás 40 db nagykapacitású, minimum 600 ülőhellyel rendelkező villamos motorvonatok szállítására, üzembe helyezésére, illetőleg kapcsolódó szolgáltatások (különösen: üzemeltetési, karbantartási dokumentáció, oktatás, szoftverek, diagnosztika, üzemeltetési készlet) teljesítésére a Közbeszerzési Dokumentumokban és az annak részét képező szerződéstervezetben (keretmegállapodásban), valamint a műszaki feltétfüzetben részletezettek szerint, a MÁV-Start Zrt. részére. Ajánlatkérőt a keretmegállapodás alapján „lehívási”, azaz esti szerződés megkötésére vonatkozó kötelezettség nem terheli, azonban Ajánlatkérő vállalja, hogy amennyiben írásbeli konzultációt folytat le, a megkötendő Első Eseti Szerződésben legalább 10 db motorvonat leszállítását rendeli meg, mely mennyiség mellett a keretmegállapodás szerinti, a motorvonatok üzembe helyezéséhez és közlekedtetéséhez kapcsolódó egyes szolgáltatások (pl. dokumentáció átadása, oktatások, képzések, üzemeltetési készlet leszállítása) is teljesítendők. A későbbi konzultációk eredményeként kötendő további Eseti Szerződések kapcsán Ajánlatkérő vállalja, hogy Eseti Szerződésenként legalább 3 db motorvonat leszállítását rendeli meg azzal, hogy ezen Eseti Szerződések alapján már számos (jellegénél fogva újra nem leszállítandó) kapcsolódó szolgáltatás teljesítésére már nem kell, hogy sor kerüljön.

 

A szerződés, a keretmegállapodás vagy a dinamikus beszerzési rendszer időtartama

Az időtartam hónapban: 96

A szerződés meghosszabbítható: nem

kihúzóvágány Creative Commons License 2016.12.08 0 0 433906

Én úgy tapasztaltam, Csapon, hogy megengedik a felsővezeték-használatot a fonódott vágányon - a szlovák villanygépeknek.

Előzmény: hmsoft (433901)
M63 010 Creative Commons License 2016.12.08 0 0 433905

Egy gépcsere belefér Záhonyban simán, ahogyan Szombathely felé is belefért 20 évig.

Előzmény: hmsoft (433904)
hmsoft Creative Commons License 2016.12.08 0 0 433904

Mit kell lovagolni a gépcserén, amikor a Tisza hídon sincsen már tyúkbél.
Amennyi erővel 300 méternyi 1435 mm-es vágányt építenének az álmodozók Munkácson, és amennyi erővel ennek a sokszorosát lennének kénytelenek elkövetni Csap-Munkács között, hogy a közbeeső állomásokon ne tízzel, a kertek alatt kelljen bóklászni, annyi erővel 3 km felsővezeték is belefér az álomba.

dízelmozdonnyal is muszáj lassan menni 1435-ön
Nem muszáj.

2. gépcsere is simán belefér Csapon az ellenőrzés idejébe.
A magyarországi ellenőrzés legyen a vonaton, pl. Nyíregy és Záhony között. Az ukrajnai pedig a Csapon leszállóknak úgy, ahogy most is, a Munkácsig utazóknak szintén a vonaton. Csap és Munkács között ne álljon meg a vonat, ha már IC. Ezzel a megoldással kiiktatható lehetne a gépcsere. (Mármint, ha a leírtak mellett különösebb értelme volna.)

hm

Előzmény: M63 010 (433903)
M63 010 Creative Commons License 2016.12.08 0 0 433903

2. gépcsere is simán belefér Csapon az ellenőrzés idejébe. Tehát ez a tényező nem releváns az állomási tartózkodás miatt.

Előzmény: M63 010 (433902)
M63 010 Creative Commons License 2016.12.08 0 0 433902

Mit kell lovagolni a gépcserén, amikor a Tisza hídon sincsen már tyúkbél. Tehát azt úgysem ússzuk meg. A kérdésem az volt, hogy dízelmozdonnyal is muszáj lassan menni 1435-ön, vagy csak a villannyal?

Előzmény: hmsoft (433901)
hmsoft Creative Commons License 2016.12.08 0 0 433901

Dízellel vontatva mennyivel más, mint villannyal?

Semennyivel (3 kocsival a hegyek közé is bemehetne a Csörgő, ha lenne Munkács után 1435 mm), viszont akkor a gépcsere bele lesz kódolva a rendszerbe - ez áll szemben a sebességkorlátozással, vagy azzal, hogy a hatóság egyáltalán nem engedi meg a fonódott vágányon, 1435 mm-ről a felsővezeték-használatot. (Utóbbi esetben persze már tökmindegy.)

 

Mégvalami, a fonódott vágány és az állomástáv témájára. Korántsem kizárt, hogy az állomástávolságú közlekedéssel puhították meg anno a hatóságot, mert így az állomásközben elvileg nem tartózkodhat egynél több vonat. És akkor kevésbé merül fel a kérdés, hogy vajon a 2,5 MN hosszirányú erőkre nem méretezett (európai) és arra méretezett (1520 mm-es) járművek mennyire merészkedhetnek közel egymáshoz.

hm

Előzmény: M63 010 (433900)
M63 010 Creative Commons License 2016.12.08 0 0 433900

Köszi. Akkor vegyük azt, hogy Záhonyban van fél óra várakozás. Csapi tartózkodás ellenőrzés és átszerelés 2 óra a hosszú vonatoknál, rövidebbnél (3 kocsi) legyen másfél óra, így összességében egy jó órát lehetne csak nyerni az átszerelés kihagyásával, mert a kétoldali ellenőrzésre elég sok idő megy el, a tengelyátszerelés meg rövidebb lehet némileg 3 kocsinál, mint 12-nél, így nem sok értelme van az átszerelés kihagyásával rövidíteni a menetidőt.

Dízellel vontatva mennyivel más, mint villannyal? Ilyenkor a felsővezetékkel nem kell foglalkozni, csak a pályával. Az most mennyiben más a használhatóságában dízellel, mint az 1520-as?

Előzmény: hmsoft (433899)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!