A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Igen különlegesnek számít, amúgy az utolsó fekete korlátos 280-as, ami még forgalomban van Budapesten. Azért remélhetőleg pár évig még velünk lesz a metrópótlás miatt.
A 978 óbudás ittlét alatt kétszer volt 134-es vonalán is, és sikerült vele mennem. Eléggé ütött-kopott állapotban van már az utastere, de amin meglepődtem, hogy még fekete kapaszkodókkal van. Jó volt egy ilyen retroval még menni, gondolom hamarosan nyugdíjazzák. :)
Ki kellene már képeznem magamat ezekből a használt lomokból. Bezzeg az AG300-ashoz még volt magyar nyelvű gyári leírás, az nagyjából azóta is megvan fejben. :D
Gondolom a tartalékidőkből (a rövidebb számok végén általában szerepel több-kevesebbszer 10 perc garázstartalékoskodás), vagy túlórákból (utóbbi esetben persze csak az megy aki akar, mint az előfordult nem kevésszer amikor még a város másik végére kellett a CNG-s kocsikat tankolni vinni). Vagy az alapból is bent lévő tartalékemberekkel (ami kb. ugyanaz mint az első verzió ezzel kapcsolatban lényeges része).
Nem kerül be előre beosztásba, mivel az ilyeneket a vezénylés készítésnél nem tudják előre. Általában ha csoportos szállítás van, akkor megy +1 busz, ami utána visszaviszi őket a saját telephelyükhöz. Visszacsoportosításnál meg asszem vagy a munkalapra írják rá vagy szólnak műszakkezdéskor vagy előtte való napi végzéskor, hogy este nem itt végzel, hanem ott, aztán haza megy közösségi közlekedéssel, vagy, ha nem megoldható (mert mondjuk vidéki és megy a vonata stb..), akkor még az is előfordul, hogy a délutános/éjszakás GT-vel végeztetik el az átszállítást.
Teljesen laikusként kérdezem, kíváncsiságból: Az ilyen mozgatások hogy történnek? Néhány sofőrnek előre bekerül a havi beosztásába, hogy "8 kör 123-asozás után el kell vinni Kőbányára egy buszt"? Utána Kőbányáról megy haza vagy vissza Dél-Pestre, ahogy akar?
...a fene se ismeri ki magát lassan "papír" nélkül...:) A két NUV valamiért csuklósként maradt meg, pedig adja magát a 682, 683 az MKL után. (Egyáltalán ennyi ideig fenn lehet tartani nekik a rendszámot, vagy hogy megy ez?)
A 412-esek tudtommal csak néhány ülésben különböznek.
A többi valóban kimaradt. És a csuklós Volvoknál akkor én már inkább szedném 3 felé. :D A kiégettek helyére meg a NUU kivételével tudtommal nem került a többitől nagyon eltérő kocsi). A Volvo a Mercivel ellentétben nem gyártott fekvő és állómotorost is belőlük. A C1-k esetében ugye az is nagyban növeli a különbözőséget.
Az E6-os kocsik elfeljtését meg pont annyira nem tudom, mint a csuklós Volvok szétválasztását. :D
De kar hogy nem most vagyunk 7-14 eves gyerekek, milyen boldogsag lett volna ennyi tipus. Nekunk mar az is csoda volt amikor a hutoracs teljesen feketere volt festve 1-2 busznal, 85 utan pedig a fekete vezetofulke vilagszam volt.
412ből két(+1) altípus van (.10A .10C .30A) A volvo 7700A ból 2 féle van az FLRek sok mindenben különböznek a többiektől. Volvo 7700ból szintén 2 féle van. Zf és Voith váltósok. + A kiégettek helyére került buszok. Illetve az off Arrivához: citaroból 2 féle van szólóból és csuklósból egyaránt
Eredetileg teljes listának indult, vagy inkább csak egy ilyen szkeccsnek, de végül csak ide tettem be, szóval véletlen maradt benne, bocsi mindenkitől!
És azóta csak nőtt a lista.... Az Agora jól emlékszem, hogy nem lesz már?