A magyar nép egyre gazdagabb és tehetősebb , így semmi problémát nem jelent az embereknek az 1000 ft-os szendvics megvétele a budapesti repülőtéren a korszerű Sky Courtban hiszen a magyar emberek nagy többsége a jóléti államban már multimilliomos.
Sokan gondolkodnak úgy hogy a horrorisztikus bérleti díjak csak horrorisztikus árakkal termelhetők ki. Van egy céljuk ez mellett, egy bizonyos profit elérése és a beruházás mielőbbi megtérülése. Alacsony árakkal ez esélytelen, túl magas árakkal is hasonló lesz a helyzet. Sokan tanultál ezt a szakmát különböző formákban,de igen kevesen vannak akiknek normális rálátásuk van egy megfelelő árképzésre. Sajnos ezt méginkább nehezíti a hazai adózási és járulék költségek. Viszont ezen túl, ezekkel a hátrányokkal, sok üzletvezető és vállalkozó van aki úgy gondolkodik hogy rövid távon még többet és egyre többet. Annyit elismerek, egy reptér frekventált helynek minősül üzleti szempontból, de ezek mellett nem gondolom hogy egy európai 4-5*-os hotel árait kellene érvényesíteniük. Túl sok reptéren én nem jártam,de azt bátran merem állítani hogy mind olcsóbb volt. Csodálkozom is hogy egyszerűen van utas aki BUD-on hajlandó bármit is venni.
Arra adjatok nekem választ légyszi, hogy miért van szükség mind itt, mind a plázákban ezekre a horribilis árakra? Miért kell egy fonnyadt szendvicsnek 1000 HUF körüli értékbe kerülnie? Egy kávé 3-400 HUF, stb...! Csak én látom úgy, hogy ha valamelyest olcsóbban adnák, akkor több fogyna belőle, ezáltal mégis nagyobb lenne a haszon pénztárzáráskor?
Nagyrészt egyet tudok érteni veled, de van az éremnek másik oldala.... Ha elutazok valahová, nem vetközök ki magamból, nem viselkedek úgy, hogy ez itt a balkán, mindent megtehetek, mert én vagyok a nagy nyugati világ utazója. Ez akkor érdekes amikor az (maradjunk reptéren) egyik külföldi utas nekem mondja, hogy milyen felháborító módon viselkedik a másik utas, aki szintén külföldi..
Úgy tűnik, nem igazán jött le, hogy mire gondoltam. Véleményem szerint a Malévnál és a Reptéren még nyomon követhető a "régi rendszer" (értsd: a külföldi vendégnek jól kell éreznie magát) hatása. Szemben rengeteg "modern" "vendég"látóhellyel, ahol már kizárólag az új típusú (értsd: hogyan fejjünk le mindenkit, aki betéved ide) üzletpolitika zajlik. Természetesen a paletta széles, és persze a döntő többség a két szélsőség között helyezkedik el. De ugyanakkor az is tény, hogy a tömeg valóban átpozicionálódik az utóbbi felé. Már amig még jön turista az országba.
Hát, nyolc éve itthon foglalkozom érintőlegesen idegenforgalommal. Nem kérdés, hanem tény, hogy sereghajtókká lettünk. Hogy ebben a reptér mennyiben nevezhető mintaértékűnek? Szerintem nem igazán. Úgy láltom, hogy ott még valamennyire viszi a lendület az ügyeket. Azaz, szerintem még az átlag fölött van.
Ezúton tájékoztatunk Benneteket, hogy a repülőtéri belépőkártyákat kiállító „Polaroid” új helyre költözik. Az újranyitás már az új helyen, a kifejezetten erre a célra (is) épült új központi SRA belépőpont épületében lesz.
Fontos! A Polaroidot kívülről ezen túl csak a D portán keresztül, a belterületi busszal lehet megközelíteni. A belépőkártyával még nem rendelkező kollégáknak a D-portán ideiglenes belépési engedélyt (ún. cetlit) kell felvenniük."
Sorry, látván az előző hozzászólást,akkor 2B-vel kapcsolatban tévedtem, mi 2A-ról mentünk, ott már nincs útlevél vizsgálat, és bár néztem a 2B irányába is,de ezt nem vettem észre.
Egybe van nyitva, tehát szabad mozgásod van a Sky Court és az A-B terminálok között,természetesen a külső váróba már nem tudsz kimenni, De a biztonsági ellenőrzésen túli rész szinte egybe van teljesen.
átgyalogolsz a dutyn, shoppingolsz :-), ha kijöttél belőle akkor balra (2B) vagy jobbra (2A) fordulsz, és addig mész amíg át nem érsz. A 2B felé van még egy útlevélvizsgálat is mielőtt odaérnél.
Nem nagyok a távolságok, a duty kijáratától max 2-3 perc a legtávolabbi kapu is (plusz az útleveles idő)