A távolsági közlekedés meg elég jól visszafejlődött.
Ez nem lehet, hogy abból adódik, hogy:
- évek óta semmilyen érdemi szolgáltatás fejlesztés nem történt (a negatív irányt nem számítva: pl. niiiiiiiiiiiiincs kocsiiiiiiiiiiiiiiiiii)
- néhány vidéki várost elért az autópálya, v. egyéb közúti infrafejlesztés
- pálya oldalról a presztízs beruházásokat erőltetjük a kézzel fogható előnyöket hozókkal szemben?
- stb.
Az IC-k hajhászása a pótdíj bevétel miatt, ez is egy elavult marhaság. Minden vasút kivezette a pótdíj, meg helyjegy kötelező létét, egy-két kivétel maradt persze főleg a nagysebességű vonalakon (TGV, ETR).
Egyszer megkérdeztem egy ÖBB vasúti vezetőt, hogy náluk miért nincs pótdíj?
Azt mondta, hogy ha az utas megvált egy Wien-Salzburg jegyet, úgy is csak IC-vel tud utazni (akkor még nem volt RJ), és nem akarjuk plusz költségbe verni! Na, ez normális hozzá állás.
A pótdíj nem ITF kérdés (ez már le lett írva), hanem tarifális. Ha nincs pótdíj az szerintem is segít a rendszer optimalizálásában, hiszen, aki hosszabb távra utazik az a gyorsabb vonatot fogja preferálni, nem az esetleges rendszerben lévő hosszabb viszonylatú ráhordó-elosztót.
Zürich és Bern között is van (volt) gyorsvonat, de ott a közbenső állomások között utaztak vele és nem végig.
Erre szolgál a menetrend-alapú infrafejlesztés, hogy ilyenek ne legyenek. Zürich után azért megy 200-al a vonat (azért építettek 200-as pályát), hogy Oltenban elérje a pókot.
Muszáj annak a celli vonatnak a nemtudomhányas vágányról indulni győrben? nem indulhat pl. közös peronról?
Hasonló basz Debrecenben is lesz, ha elméletileg 160-nal menne a vonat az új, 160-ra alkalmas pályán, akkor Debrecenbe nem a pók idejében érkezik. Tehát elég lett volna 120-as pályát építeni, vagy 200-as kell itt is. A realitás az lesz, hogy megyünk 120-szal a 160-as pénzekért helyrerakott pályán.
Ja, még mielőtt: ez nem az itf hibája, ha érted...
Ha a másodiknak érkező vonatrész az utsó főjelzőtől tolatási mozgásként (25 ill. 40km/h) közlekedik, akkor sokkal gyorsabb, mint max. 15-tel, ami valójában inkább 10.
Ha engedélyezzük a középütközős járművek megállás nélkül (utasokkal elfoglaltan is) történő összezárását, ha a deknit nem kell minden esetben használni, akkor motorvonatokkal pikk-pakk megoldható a vonategyesítés.
Az óbb példákat tudom mondani, ott azonban még gyorsabb a dolog, a vágányokat megosztó jelzők miatt.
Egy Bp-ről és Schwechatról érkező rj pár pl. 8 perc alatt egybesül (figyelem, csavarkapocs!), és megy tovább Salzburg felé, ahol ismét szétakad. És fordítva.
Egy dupla talentes (4020, cityjet is) mutatvány ilyen esetben 4 perces történet (Bruck/L, Nezsider, Bécsi S-Bahn, stb.). Szétakadni kettő.
Pályahasználati díj felejtős, mert az egyik zsebből a másikba esete.
Kopnak-kopnak, mikroszkopikus mértékben. Az autóval való összehasonlítás azért nem jó, mert amikor egy autót eldobsz x százezer km után, akkor a vonat még csak a közlekedési hatóság által előírt futópróbánál tart.
csak kíváncsiságból: a szabályozási környezetet NEM nézve, egy ilyen művelet végrehajtható lenne gyorsan és biztonságosan, üzemszerűen? (Azaz, technikai probléma is van, vagy csak szabályozási?) Ha van technikai probléma, az feloldható ésszerű áron?
Az itf-ben nem bukik csatakozás, mert vagy minden csatlakozás bukik, vagy egyik sem. Azonkívül az itf-nek lételeme a pók, ami éppen a koncentrált csatlakozásokon alapul, tehát nem nagyon értem, hogy mi bukna.
Így van, pont azért nem jó, mert ha nincs csatlakozás, akkor mindig nincs!
Pár éve így volt ez az Ózdi vonalon (ha jól emlékszem), minden vonat 5 perccel azután ért be Miskolcra, hogy elment Bp. felé a másik! Meg a 108-as vonalon is hasonló volt a helyzet, akkor szóvá is tettem itt ugyanezt, azóta mások az időadatok.
De biztos van most is olyan vonal, ahol bukik a helyzet.
De hogy konkrét példát is hozzak: Győrben az 1-es vonal itf, a 10-es nem. Az 1-esen nem lehet az itf miatt a perceken módosítani, a 10-esen meg azért nem, mert az 1 vágány miatt ugye a keresztek. Ezért van, hogy 3-4 percek miatt bukik a csatlakozás, de olyan is volt hogy 12.10-re érkezett a hegyesi, ugyanakkor meg indult a celli!
Most is van 54, meg 56-os celli érkezés, ugyanakkor 48-as hegyesi indulás.
Amíg azok a szabályok élnek, amik, addig a vonattal foglaltra érkezés-összezárás történet elég felejtős. Kelenföldön hat és fél kilométer 15-ös battyogás, megáll, dekni le, rájár, izé-bizé, addigra már a nap is lement.
Azért lehet, hogy voltak rajta öten. Na, hurrá, akkor már önköltségben volt ez a vonat...
5 ember már kitermeli az önköltséget? Mert azért van itt pályahasználati díj, energia felhasználás, személyzet költség.
És ugye amortizációs költség is, mert ha áll a vonat a tárolón, igaz, nem termel, ha viszont fut, kopnak azok azok az alkatrészek, amelyek (esetleg idő előtti) cseréje nem kis költség. Mint az autónál...ott se csak üzemanyag költség van, igaz?
Bármelyik Kö-Ki-Martonvásár, vagy Keleti-Gödöllő vonat!
Rendszeresen szoktam kelenföldről kökire utazni déltájban, kelenföldön sokan kiszállnak, ez igaz, de hogy üres vonat menne tovább kökire, az messze nem áll.
"...nem lehet a percektől eltérni (még ha csatlakozás is bukik miatta) mert csak óra 10-re, meg óra 40-re érkezhet a vonat..."
Az itf-ben nem bukik csatakozás, mert vagy minden csatlakozás bukik, vagy egyik sem. Azonkívül az itf-nek lételeme a pók, ami éppen a koncentrált csatlakozásokon alapul, tehát nem nagyon értem, hogy mi bukna.
Igen, szerintem is jobb, amikor így mennek a vonatok, ez igazán utasbarát, visszasírom (konkrét példa):
Igazából mi itt irhatunk bármit pro és kontra ha akik változtathatnának rajta öket nem érdekli az egész és nem érdekli öket hogy aki teheti nem vonattal utazik már! Sajnos nincs konkurencia,ezért is irtam hogy "kizárt" hogy változtatni fognak pozitiv irányba, egyébként én örülnék neki ha tévedek!Sajnos a realitás az amit irtam!
Igen, ez (sajnos) így van!
Egyébként nem vagyok itf gyűlölő, mert pl. Svájcban nagyon jól működik, ott szívesen vonatozok. De ahogy nálunk bevezették, meg amilyen vonatok lettek azóta (nem időben, minőségben...) hát nem az igazi.
Meg hogy nem lehet a percektől eltérni (még ha csatlakozás is bukik miatta) mert csak óra 10-re, meg óra 40-re érkezhet a vonat! Ráadásul 2 vágányú pályán. Ezekkel nem értek egyet.
Nem, nem érted. Még szépen le is vezeted, hogy semmit nem értettél meg abból, amit neked írtak...
Hát lehet, de attól még a véleményemet fenntartom.
Igaz, kicsit elkalandoztunk attól az eredeti felvetésemtől, hogy az itf-nek vannak negatív hozadékai, de mindegy.
Amúgy nem vagyok egyedül a véleményemmel, mert jó néhány embernek (és nem csak vasutasnak) az a véleménye, hogy jobb volt az itf előtti menetrend. De persze, sok vonalon nyertek az utasok vele, azt nem vitatom, de csak az elővárosban hozott áttörést.
A távolsági közlekedés meg elég jól visszafejlődött. Az IC-k hajhászása a pótdíj bevétel miatt, ez is egy elavult marhaság. Minden vasút kivezette a pótdíj, meg helyjegy kötelező létét, egy-két kivétel maradt persze főleg a nagysebességű vonalakon (TGV, ETR).
Egyszer megkérdeztem egy ÖBB vasúti vezetőt, hogy náluk miért nincs pótdíj?
Azt mondta, hogy ha az utas megvált egy Wien-Salzburg jegyet, úgy is csak IC-vel tud utazni (akkor még nem volt RJ), és nem akarjuk plusz költségbe verni! Na, ez normális hozzá állás.
Igazából mi itt irhatunk bármit pro és kontra ha akik változtathatnának rajta öket nem érdekli az egész és nem érdekli öket hogy aki teheti nem vonattal utazik már! Sajnos nincs konkurencia,ezért is irtam hogy "kizárt" hogy változtatni fognak pozitiv irányba, egyébként én örülnék neki ha tévedek!Sajnos a realitás az amit irtam!
Ma de. láttam KöKin az egyik kápolnásnyéki érkezőt. Kb. 60 fő szállt le róla.
Lehet, nem mondom.
Én a múltkor 11 óra körül láttam egy érkezőt Kelenföldön, ami Kö-Ki-ről jött, megállt majd hosszú várakozás után ment Martonra, vagy Tárnokra, szinte tök üresen. Ráadásul míg állt Kelenföldön, előre ment egy Déli-Sv. vonat...szóval nem hinném, hogy ekkora kínálat kell ott délelőtt 11-kor.
Tisztelt topictárs, pont ez lett megszüntetve amit vissza akarsz állitani, ezért is lett megcsinálva a 16-os vonal villamositása hogy ne kelljen "stokkozni" Csornán és ez álltal önálló szerelvény tudjon menni Szombathelyröl illetve Sopronból, ami menetidő csökkenéssel is járt!Egy apróság még ha vissza lenne állitva a 2 óránkénti IC akkor a Szombathely(Sopron)-Győr-Keleti gyorsokat is vissza kellene állittani ami úgymond "kizárt" kategoria!
Miért is kizárt kategória, hogy vissza álljanak a gyorsok?
Hiszen itt írták néhányan, hogy az nem az itf hozadéka, hogy megszűntek. Most akkor hogy van ez? Egyszer hivatkozunk az itf-re, máskor meg nem?
Menetidő rövidítéssel egyetértek, bár az az 5-10 perc, amit ezzel lehet nyerni, nekem pl. elhanyagolható.
Ja, igen, a menetrendet nézve az 57-kor induló vonatot simán nem tudod meghosszabbítani, mert akkor bukik a csatlakozás a Délishez - illetve egymás akadályozzák, illetve ha csak simán hosszabbítasz, akkor akadályozza a mögötte jövő gyorsot (ami óra 30-kor indul), ezért gondoltam vagy az össszecsatolásra, vagy a két vonat budapesti végének a megcserélésére.
És, könnyen hosszabbítható is lenne, ha Kelenföldtől a sebes helyett - személyvonatként közlekedne, annak menetvonalán. Így a 30a budapesti megállói is visszakapnák a Székesfehérvári kapcsolatot.
A délis rész pedig mehetne Dél-Marton között, kelenföldön átszállást biztosítva.
Így minden vonat gyorsulna, megszűnne a kökis 9 perces várakozása Kelenföldön. (ez a várakozás városon belül eléggé versenyképtelenné teszi, pont ezzel veszti ez az időnyereséget a városi közlekedéshez képest, a Kökire).
Avagy - leehhhetetlen:
A délis és a Kökis vonat Kelenföldön összecsatol és együtt, egy menetvonalon megy le Szfvárra, visszafelé ugyanígy. Mennyi idő egy ilyen szét- és összecsatolás?
A Köki-Tárnok-(Marton) vonatokat Székesfehérvárig kellene meghosszabítani. Így kevésbé vonzó, ahogy most közlekedik, az ami :57 kor indul Kökiről....
Óra 11-kor érkeznek Kelenföldre, óra 17-kor van zónázó Fehérvárra! Kivéve, amikor nagy fontosságú tehervonattal vagy késett EC-vel, RJ-tel verik pofán:-(
Délután azt sem értem miért szerelvénymenetben jön le a 17:53 as Keleti-Győr gyorsított személy szerelvénye, miért nem szállít utast lefelé Komáromtól a Keletiig.
A Köki-Tárnok-(Marton) vonatokat Székesfehérvárig kellene meghosszabítani. Így kevésbé vonzó, ahogy most közlekedik, az ami :57 kor indul Kökiről....
Kökin meg ha nem a 2 ről megy már fatal error , mert az utasok ezt szokták meg.
Amikor a miklósi megy a 2 ről akkor mindig van Sorúton leszálló eltévedt utas hiába mondjuk be, meg hívjuk fel a Tisztelt Utas figyelmét arra, hogy attól, hogy Flirt nem mind Fehérvár felé megy...