Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

MaRTiNuS Creative Commons License 2001.08.18 0 0 248
Ismerősömnek egy BX-e volt azt XM-re hajtott, de egy XM tulaj meg egy szerelő lebeszélte róla, mert nagyon sok mindent kell mindig rajta cserélni.
Előzmény: CXmaniac (247)
CXmaniac Creative Commons License 2001.08.18 0 0 247
Zyz!

1. Igen-talán
2. 2,1-es a kisebbik diesel, a 2,5-ös sokkal drágább
3. A Citroën legalább annyira megbízható mint bármelyik használt autó. Ha karban van tartva nem okoz meglepetést. Persze nem árt, ha az ember ismer olyan szerelőt aki keni-vágja a Citroëneket.
Hosszú útra kiválóan alkalmas.
4. Valóban nem nagyon érdemes itthon keresni. Ki lehet fogni egy-két igen jó állapotút odakint.

Előzmény: zyz (245)
CXmaniac Creative Commons License 2001.08.18 0 0 246
Zyz!

1. Igen-talán
2. 2,1-es a kisebbik diesel, a 2,5-ös sokkal drágább
3. A Citroën legalább annyir

Előzmény: zyz (245)
zyz Creative Commons License 2001.08.18 0 0 245
CXmanic!

Egyenlore csak erdeklodes szintjen van a dolog.
Szoval:
1. Lehet-e jo allapotu dizel XM-et talalni 1.2-1.3M korul?
2. Van-e belole 2.0-as, vagy csak 2.1 es 2.5? (a kotelezo bizt. a duplaja)
3. Sajnos nem nagyon ertek az autokhoz, de nagyon szeretnek egy XM-t. Mennyire megbizhatoak? Ajanlanad-e olyanvalakinek, aki tokhuje az autokhoz, vagy ilyet csak a megszallottak vegyenek? Altalaban azt tanacsoljak, hogy vegyek egy megbizhato japan kocsit, azzal nem lesz baj... De ki akar egy japan csodaban zotyklolodni?!?
Idonkent mennenk vele nagyobb, nehany ezer km-es utakra, de egyebkent nem hasznalnam tul sokat.
4. Ugy tunik, hogy az itthoni XM-ek elegge le vannak strapalva. Erdemes behozni egyet? Kulfoldon vannak ilyen arfekvesben megkimeltebbek?

koszi az infokat,
zyz

Előzmény: CXmaniac (244)
CXmaniac Creative Commons License 2001.08.17 0 0 244
Szerintem itthon nem érdemes használtat venni. Sok a töröttként bejött vagy itthon törött autó.
Ha érdekel nézek kint neked.
Előzmény: aamen (240)
LátoGató Creative Commons License 2001.08.17 0 0 243
.azt....
LátoGató Creative Commons License 2001.08.17 0 0 242
HELLO MINDENKI!

Ti tudjátok használni a Citroen fórumát?
Nekem kb. egy hete nem sikerül bejutni!

SEGÍTSÉÉÉG!

LátoGató Creative Commons License 2001.08.17 0 0 241
Keress fel egy-két márkakereskedőt, ha ott veszel használt kocsit garanciát is kapsz rá. Az ár sokmindentől függ, én viszonylag fiatal kocsit a Pásztornál láttam Pesten, ugyan nem most de 2.9 volt az ára 2.0 benzines mocival. aszt hiszem 2.5 éves volt. Nem tudom megítélni sok vagy kevés az ár, de tájékoztatónak jó.
Üdv
Előzmény: aamen (240)
aamen Creative Commons License 2001.08.15 0 0 240
TD vagy HDI xantia, 1-2 eves alighasznalt, kb. mennyibe kerulhet? es hol lehet vajon ilyenhez hozzajutni?

hali,

aamen

Előzmény: CXmaniac (234)
T.Z. Creative Commons License 2001.08.15 0 0 239
Ez offtopic volt :))!
Előzmény: MaRTiNuS (238)
MaRTiNuS Creative Commons License 2001.08.15 0 0 238
Xantiába egy jó van olcsón megkapsz fiatalt is és még jól is néz ki, de nekem akkor is jobban tetszik a Laguna :)
Előzmény: T.Z. (237)
T.Z. Creative Commons License 2001.08.15 0 0 237
Véleményem szerint egészen biztos nem fogsz csalódni benne. Sőt, ha elviszed a rokonokat, ismerősöket egy körre, meglátod, mennyire ledöbbennek majd - személyes tapasztalat :))))).
Üdv:
Zoli, a PSA-s
Előzmény: tarnol (236)
tarnol Creative Commons License 2001.08.15 0 0 236
Koszi mindenkinek a tanacsot!

A Xantia all nekem is kozelebb a szivemhez, mert azert mindket autot ismerem valamennyire. A rugozas a legfobb erv, ami miatt valoszinu a Xantia mellet dontok.

T.Z. Creative Commons License 2001.08.14 0 0 235
Gyönyörűen megfogalmaztad. Maximálisan egyetértek.
Üdv:
Zoli
Előzmény: CXmaniac (234)
CXmaniac Creative Commons License 2001.08.14 0 0 234
A 2,1-es TD-ről és a HDI-ről nem is beszélve.
A Xantia talán az egyetlen Citroën ami igazán jól tartja az árát.
Ha olcsó jó autót akarsz venni ami jó a családnak, gazdaságos, akkor Xsara-t.
Ha kényelmes, a családnak igazán jó, kicsit kevésbé gazdaságos (a Xsara-hoz képest), szép autót akarsz akkor Xantia-t.
Nekem tetszik a Xsara, de....
A Xantia elegáns, nagyon kényelmes, hosszú utakra kiválóan alkalmas autó. Viszont egy kicsit több törődést igényel. Ez abban merül ki, hogy be kell tartani a szervíz periódusokat, és amikor amit cserélni kell, azt ki kell cserélni. Ezt főleg a hidraulikára értem. Sokan nem tudják, hogy az LHM-et 60000 Km-ként le kell cserélni. Ezzel megelőzheted a hidraulikus hibákat. Gyakorlatilag nem lesz vele baj. Persze mivel fiatal autóról van szó, nem valószínű, hogy bármi is tönkre menne benne.
Most jól belebonyolódtam.
Szerintem is inkább Xantia-t vegyél. Aztán kérd egy szakember tanácsát az elvégzendő karbantartásokról. Nem produkál több hibát mint a Xsara.

Üdv:
Nem csak CX maniac

CITROËN az AUTO

Előzmény: T.Z. (233)
T.Z. Creative Commons License 2001.08.14 0 0 233
A Xantia méretileg is nagyobb, és ami a legfontosabb, az a rugózása. Lehet akármilyen acélrugós futómű, a hidropneumatikának a nyomába sem érhet. Főleg, ha ki tudsz fogni egy kicsit fiatalabbat, amin Hidractiv 2 rendszer van, meglátod, acélrugós autóba nem nagyon akarsz majd visszaülni. A Xsara is egy kiforrott, nagyon jó, szép autó, jó felszereltséggel, de én mindenképpen a Xantiát ajánlom, még ha egy kicsit idősebb is. Az 1.8-as, 2.0-es benzinmotorok igen jól mennek, valamint az 1.9-es TD is kiváló választás.
Üdv:
Zoli
N.fero Creative Commons License 2001.08.14 0 0 232
Tarnol!
Hát nehéz helyzetben lehetsz,mert nehéz dönteni. A Xantia nagyobb,magasabb kategória,de bizonyos motorok azonosak ami a Xsarában van.Nagyobb kasznit,nehezebben visz.Meg kell nézni akort,motort,felszereltséget és az ehhez tartozó árat,melyik a jobb vétel. Ha több a pénzed szerintem Xantiát vegyél. De ez csak az én véleményem, Te döntesz!!
Előzmény: tarnol (231)
tarnol Creative Commons License 2001.08.14 0 0 231
Sziasztok!

Szerintetek egy viszonylag uj (1-2 eves) Xsarat vagy egy akar idosebb Xantiat erdemes venni? A Xantia nekem jobban tetszik, de a Xsara megbizhatobbnak tunik. Ti mit mondtok??

tarnol

MaRTiNuS Creative Commons License 2001.08.07 0 0 230
Hát ezt a gyorsulást nevezem nem rossz. Tuning megtette hatását :) Te mennyire fújtad fel a kerekeket mikor így megpakolva mentél és hétköznapilag mekkora nyomáson használod?
Előzmény: bbks (229)
bbks Creative Commons License 2001.08.06 0 0 229
Na, én is visszajövel szabadságrul.

Kipróbáltam mit tud az autó menni (Picasso HDi). Mostmár tíz-egynéhány ezer kilométerrel a háta mögött Szóval valamivel 180 km/h felett szabályozott le az elektronika. Addig viszont nem volt baj a menetteljesítménnyel. Az autó egyenletesen és jól húzott minden tartományban, ráadásul az autó eléggé le is volt terhelve minden nyaraláshoz szükséges kacattal, meg kajával. Egyedül voltam, de még a hátsó ülés is tele volt pakolva konzervvel, tartóstejjel, meg dinnyével stb. A fogyasztás is 9,0 lityi körül (inkább alatta) volt ennél a sebességnél, sík terepen a pillanatnyi adatok szerint. Szerintem az eredeti szoftverrel is kb. itt szabályoz le, mert a tuningnál mondták is, hogy ahhoz nem nyúlnak hozzá. A végsebesség alapvetően nem változik, csak amennyi idő alatt azt eléri :-)

Megmértem (igaz nem hiteles módon, hanem karórám stopperjével), mennyi idő alatt gyorsulok fel álló helyzetből 100 km/h-ra. A kerekek kipörgése nélkül mindezt 10 sec-en belül tudtam megcsinálni három kísérletből háromszor. Az eredmények 9-10 sec között voltak. Ez azért egy olajkályhától talán nem rossz. Pláne, ha a gyárilag megadott érték 12,6 sec!

bbks /saca

MaRTiNuS Creative Commons License 2001.08.04 0 0 228
Tegnap láttam egy VW Transporteren, hogy az elején volt egy bőr vagy műbőr huzat ami takarta a kocsi elejét a lökhárítóval együtt gondolom a bogarak miatt. Ilyet lehet kapni Picassora is?
Előzmény: MaRTiNuS (227)
MaRTiNuS Creative Commons License 2001.08.01 0 0 227
Asszem a legmagasabban a Grossglochneri úton voltunk az 25xxm körül van. 1.8T Passat elég szépen ment föl :)

A 23%-os emelkedő a térképen volt jelezve táblán nem volt, de 15% volt, de szerintem volt ott meredekebb rész is. Az volt a szerencse ez nem olyan hágó volt ahol éppen elfér az autó és be lehet venni a kanyart, hanem viszonylag széles volt az út és hosszabb részek voltak benne ahol fel lehetett gyorsulni. Lefele szerintem 50-en körül mentünk, de volt olyan tábla is 15%-os lejtő és válts 1-esbe itt 2-esben lejöttünk és a fékek is jók voltak. Egy Passatos itt szerintem 100-zal is ment előtte még hallottam belegyorsított :) (Parkolóban kajáltunk.)

Előzmény: igazi hős (226)
igazi hős Creative Commons License 2001.08.01 0 0 226
MaRTiNuS,
milyen magasan voltatok? Merthogy a turbó nélküli autók 3000m körül elgyengülnek a csökkent légnyomás miatt. 23%-os emelkedőn pedig a 70 szerintem jó érték :-) (Lefele mennyivel jöttetek ott?)
Előzmény: MaRTiNuS (222)
MaRTiNuS Creative Commons License 2001.08.01 0 0 225
Ha az autópályára gondoltál Graz és Villach között akkor azon mi is mentünk ott ment is az autó. Nem mentünk gyorsan, mert muter valami miatt instabillnak érezte az autót 120-szal mentünk kb. Leeresztettük az autópályán a gumikat melegen 2,3-ra így stabilabb lett, de azt mondta folyton korigálnia kellett ezért nem, mert gyorsan menni vele. Lehet nem szokta ezt még meg, de arra gondoltam a sebességfüggő szervo nem úgy müködik ahogy kellene neki. Nem hiszem muter bénázott volna, mert az előző autókat ő is hajtotta, de azt mondta ezt úgy kell korigálni, mint egy régi céges Ford Oriont nagy szélben 145km/h fölött. Majd fater is meghajtja, ha neki is ilyen akkor lehetséges, hogy valami nem smakk.

2.0 8V Laguna a 115Le és 168Nm-vel és rövidebb váltójával 1-es 40km/h, 2-es 80km/h sokkal jobban ment hegyen.

Fogyasztásról meg annyit 7,5-et evett átlagba 2290km-en 52km/h átlagsebességmellett, a Laguna 7,4-et evett két éve, de szerintem most többet mentünk hegyen igaz a Lagunával meg 160 körül mentünk autópályán ahol az többet eszik, mint a Picasso.

Stallerzatten hágónál mentünk és az olyan volt, hogy a végénél 1-esben kellett menni, mert a kanyarokat nem bírta kettesben.

Manapság nagyon síkra készítik az autókat nem meredekre. Azt viszont észrevettem a turbódízelek nagyon mennek a meredeken meg a turbós benzinesek, de a dízelek egytől egyig füstölnek bármilyen újról is van szó.

Előzmény: treffhetes (224)
treffhetes Creative Commons License 2001.08.01 0 0 224
Na hali,

Martinus: hmmmm.... erdekes amit irtal, mert en nem ezt tapasztaltam. Telen voltunk "sielni" siboxszal a tetejen, negy szemellyel es egesz jol muzsikalt az auto. Mondjuk nagyon hosszu emelkedo nem igazan volt, de odafele a Graz-Villach uton meglehetosen jol lehetett vele haladni(140-160)
Persze ahol az ut megengedte. A "Wuerzen Passage" nevu hago pedig kifejezetten elvezetes volt. Nem volt ho, ezert lehetett tepni a kanyarokba ezerrel (egyik utasom kicsit el is hanyta magat a vegen :-)) mondjuk masnapos volt ) Mindenesetre azt en is eszre vettem, hogy porgetni kell, de ez meg nem volt ujdonsag. A kijelzorol meg annyit, hogy en csak akkor latom rosszul, ha polaroid szemuveget viselek. Nem lehet, hogy le van "halkitva", vagy rossz? Nekem az egyik lampa egyszer ki volt egve, eszre se vettem, aztan a szerelo szolt, hogy kicserelte(ujabb + a hivatalos markakereskedo szervizenek)

udv
treffhetes

Előzmény: MaRTiNuS (222)
MaRTiNuS Creative Commons License 2001.08.01 0 0 223
Egy nagyon jó tulajdonsága volt az autónak egy emelkedő se tudta a hűtővizet a normál hőfok felé vinni a visszajelző szerint pedig volt olyan szakasz ahol 1-esben kellett menni a meredeken 10km-en, mert olyan rossz volt az út.
Előzmény: MaRTiNuS (222)
MaRTiNuS Creative Commons License 2001.08.01 0 0 222
Ausztriában voltunk egy hétig és ez idő alatt kint kb. 5 Picasso-t láttam, átmentünk az olaszokhoz ott elég sok volt, de Multipla több :)

Az 1.8 16V-es picassonk mit ne mondjak a hegyeken nem produkálta azt amit vártunk tőle. Az Alpokban a meredekeken elég nehézkesen ment fel, ha egy meredekebb részen 2-esben 25-30 köré csökkent a sebességünk 2-esben már nem bírt menni. Gyorsulásról nem is lehetett beszélni csak, ha hosszabb egyenes volt és szép lassan fel tudott kettesben gyorsulni a max nyomatéka felé, olyan 60-70 körül lehetett érezni, hogy van erő az autóban. Kipróbáltuk a 23%-os meredek úton is ott elég hosszú egyenes volt az út és a kanyarokat is viszonylag gyorsan be lehetett venni ezért 2-esben felmentünk vele 70 körül. Tegnap előtt az egyik hágón amikor kanyarodtunk balra teljes kormánybeforgatás mellett valami berezonált az első futómű körül, de azóta ezt nem csinálta. Az autó foltozott úton már zörög. (Az ajtókban hallani zörgéseket, a kormányrúd alatti burkolólap perceg, hátul a biztonsági öveknél is lehet hallani ilyen kis percegést ez valamikor elmúlik, ha megnyomorgatom a műanyagot, de valamikor nem.)

A kijelzői nagyon rosszak az autónak, mert ha süt a nap már nem látni semmit a kijelzőkből (lehet jobb lenne narancssárgába). Szerintem Citroen Kacsa találkozó volt kint, mert mindenhol azt lehetett látni tömegével azok persze simán felmentek a hágókon egyesben és le is jöttek :). Volt egy olyan kacsa ami felére le volt keskenyítve az nagyon jól nézett ki. Winklerben meg volt szintén egy Citroenes találka, de itt nagyon öreg Citroenek voltak kb. olyan 1930 körüliek kinézetre, egy 50db biztos volt.

Ha még eszembe jut valami rögtön megírom.

Előzmény: MaRTiNuS (221)
MaRTiNuS Creative Commons License 2001.07.31 0 0 221
Direkt ezt választottuk. Megnéztem több Picassot meg mást is és mindegyiknél látszik, de a miénknél szerintem elég durvám, egy Mazda 323-on láttam még ilyen durva eltérést. Holnap elmesélem az autóval kapcsolatos élményeimet, mert most fáradt vagyok hozzá.
Előzmény: treffhetes (220)
treffhetes Creative Commons License 2001.07.31 0 0 220
Hali,

Mi van mar, mi ez a tespedes? Csak nem nyaral mindenki?

mas: azt olvastam, hogy a c5-ot mar lehet rendelni win ce-sen is. Engem az erdekelne igazabol, hogy meg lehet-e szerezni valahogy a leirast(esetleg hardware-t) hozza. Marmint a picassot is biztosan meg lehet csapolni valahogy.
Nekem meg van egy ipaq-om, osztan az meg win ce(most ugyan mar pocket pc-nek hijjak)
Mellesleg ez megoldhatna a ford.szam.mero, kijelzo porblemamat is.

udv
treffhetes

treffhetes Creative Commons License 2001.07.24 0 0 219
Haliho mindenkinek,

Martinus: megneztem a kepet, de en nem latok ezen kulonbseget.
masreszrol.... Ti direkt ezt a szint valasztottatok, vagy "ez volt" ?

udv
treffhetes

Előzmény: MaRTiNuS (217)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!