Közkívánatra, valamint az újoncok és a forróbb fejű őstagok okulására az alábbi szösszenetet kéretik elolvasni mindazoknak, akik először járnak itt és azoknak, akik csevegni kezdenek friss topiklakóinkkal:
Itt inkabb a hasznalt autosok kapnak a szivukhoz igazan. Pl anno a £1000-ert 1.8-as benzines Toyota Avensisunk adoja valami £240 volt evente, mig kesobb a £1900-ert vett 1.4-es TDI Mazda 2-esunk adoja £20. Tiz evet nezve az £2200 kulonbseg csak adoban (meg hasonlo biztositasban is), tobb (vagy akar tobbszorose) mint a (hasznalt) auto erteke. (Es persze ott van meg a fogyasztas is, pl a mostani Suzuki es a Toyota kozott van bo harom liter fogyi kulonbseg, mivel kb 24000km-et megyek egy evben az 720 liter kulonbseg ami 125p-vel szamolva £900 egy evben, tehat tiz ev alatt £9000, az azert nagyon jelentos, abbol mar lehet venni egy vadi uj kisautot...) Es az autosokat elnezve az autok 90%-ban 1 magaban utazik a sofor, mondjuk 8%-ban ketten, es a fennmarado reszben (talan egybol minden otven autoban) utaznak kettonel tobben. Logikus lenne ha valami Smartnal is kisebb ketszemelyes 400 kilos autokkal kozlekednenk, sokkal kevesebb olaj fogyna, kevesebb kornyezetszennyezes, jobb levego minoseg, tobb penz masra stb... es erosnek se kellene lenniuk, mert ugyis 70mph a max, tehat 80mph vegsebesseg boven eleg lenne, ahhoz meg egy 400 kilos autonal eleg 30 loero, azaz egy 500cm3-as kethengeres motor megtenne, valoszinuleg 3.5 literes fogyasztassal elmenne... Persze ehhez az is kellene hgoy az emberek tomegesen vegyek ezeket, es a nagymennyisegu tomeggyartas reven olcsok legyenek, mert £15K-ert senki nem vesz meg ilyent, £5K-ert viszont valoszinuleg sokan... Es persze lehetnenek elektromosak is ha a toltohalozat megoldott lenne, tuti hogy az autosok 90%-a 90%-ban nem megy tobbet napi 50 miles-nal, mostanaban pedig a 200miles elektromos hatotav valosagos...
Ha valakinek vagy 20K+ penze egy uj autora az nem fog igazan szivgorcsot kapni az adotol.
Mi még a legdragabban adozo (£180) - szinte semmit sem futo cabrionkra - is tobb biztositast fizetunk, mint adot. Pedig nem panaszkodhatunk a biztositasaink osszegere sem!
Azért változtattak a road taxon mert az újab 1,6 dizelek 30 fontba voltak.
De a 1,4 dizelek is 2004 töl 30 fontba vannak, rengeteg hibrid lett ezzek is kikerültek a 0 s ból most csak a tisztán elektromos kocsik a 0 ás roadtaxosok.
Cam, meg egy dolog: mint tudjuk - vilagviszonylatban - a legjobban/legkonnyebben sarcolhato adoalany az AUTÓS.
Mert ha mar vett egy kocsit draga penzen, akkor nem fogja eladni azert, mert mondjuk egy evben nem £20 lesz az ado, hanem £120 vagy uram bocsá £300.
Egyebkent az adó hihetetlenul lement bizonyos tipusoknal az utobbi években... Emlekeim szerint az ororeg Volvokra is £150-£160 amikor még £69.9 volt a benya!
Farnborough az nem nepmulatsag, hanem bemutato es vasar, "nehany" millardnyi uzlet szokott kotodni ekkortajt. Iden ez saccperkb meg fogja mutatni, hogy mi lesz a brexshit utan a repulo-biznisszel.
Farnborough ket het mulva kezdodik :) Ugyhogy mi mar keszulunk nagyon!
Az a jo, amikor a vadaszgep huz FELFELE mint az állat, latod a kertben ulve a hajtomu-fuvoka langjat (pont feletted van) es akkor egyszer csak megjon hozza a hangja is :)
Most nezem, hogy az idei show-ra £42 a jegy, nem semmi (egy napra, egy fore)! Nem lesz telt haz szerintem - bár, ha ilyen marad az ido minden elkepzelheto.
Az nagyon nagyon szol, ablakok beleremegnek betorhetnek tole. Tenyleg olyan gyorsan ment? 1000km/h is bazi gyorsnak tunik am ha par szaz meteren megy a gep.