BIztos hogy működik is a kulcs és az immo együtt? Nemem 1,3-as M13A változat van, de gondolom a tiednél is ugyanúgy működik a dolog. Tehát gyújtás ráadás után a lakatolt autó lámpa kigyullad. Amikor indítózok, a lámpa kialszik, a motor beindul. Mikor indítózol, elalszik a lámpa, vagy égve marad?
Megnéztem a rajzot. MIndegyik érzékelőhöz más-más színű vezeték megy az ABS vezérlőtől. Tehát a testelés nincs összekötve. Legalábbis kívül nincs, a vezérlőn belül lehetséges. Így viszont nem ad magyarázatot, hogy a két első miért nem jó. Egy kábel sérülése nem magyarázná meg miért nem jók az elsők. Lehet a hiba a vezérlőn belül van?
A hőfoknak nagy jelentősége nincs. Az viszont érdekes, hogy a két első 0 feszültséget jelzett. Nem hinném, hogy mindkét érzékelő egyszerre romlott el. Nem tudom hogy van megoldva, de gyanítom, hogy a testet egy kábelről kapja a két első érzékelő. A generált jelet már kerekenként külön kábelen juttatják el az ABS-hez. Meg kellene nézni azt a közös testet az érzékelőnél, hogy jó-e.
Kis előrelépést értünk el az ABS-sel történő kalandozásaink során: lemértük a keréksebesség-jeladókat:
Bal hátsó: 1,030 kOhm (normális értéke 0,9-1,3 kOhm 20 °C-on); lassan megforgatva ~200 mV váltófeszültséget ad le
Jobb hátsó: 1,027 kOhm (normális értéke 0,9-1,6 kOhm 20 °C-on); lassan megforgatva ~200 mV váltófeszültséget ad le
Bal első: 1,314 kOhm (normális értéke 1,2-1,6 kOhm 20 °C-on); lassan forgatva nem mérhető feszültség
Jobb első: 1,302 kOhm (normális értéke 1,2-1,6 kOhm 20 °C-on); lassan forgatva nem mérhető feszültség
Mondjuk annyi szépséghibája volt a mérésnek, hogy a környezeti hőmérséklet ~3 °C volt; illetve az első kereket elég nehéz forgatni (gyanítom az elsőkerék-hajtás miatt) ;)
Szia! Én bontóból vettem egy hátsó utastérlámpát, gyári kábelköteget. Ennél "gyáribban" szerintem nem kivitelezhető a projekt :)
Készítettem egy egyszerű elágazást az utastérlámpához. A saruk forrasztva és kívülről zsugorcsövezve.
A hátsó kédergumit lehúztam egyszerűen és onnan kényelmesen be tudtam tenni az előre elkészített vezetékeket a kárpit mögé. Az oldalsó műanyag teljes levételéhez ki kell csavarni a torx? csavart, ami tartja a hátsó öléstámlát. Szerencsére ehhez egy mezei csillag-csillag kulcs teljesen megfelel. Nehezen akad ki ez a műanyag elöl, de ne aggódj, ki lehet szedni ügyesen. Itt már be van fűzve a vezeték, de még nincsen bekötve. Mintha csak ide találták volna ki.. Ráadásul a lámpa hátulja sem ér bele semmibe, mert bőven van mögötte hely.
Szépen világít és gyárinak néz ki. (végül is az is) A burkolatba berajzolás után flex-szel lett bevágva a helye, szépen, könnyen és precízen vágja ezt a műanyagot.
Én így oldottam meg pár hete, de kíváncsi vagyok, mások hogyan
Nem volt világítás egyikben sem. Én úgy oldottam meg egy led csíkkal, hogy a hátsó utastér lámőpától vittem le vezetéket a bal hátsó C oszlopban befűzve. Ehhez a burkolatot kicsit meg kellett bontani és egy 1,5 MCU vezetéket használtam befűzésre. Lűámpát mindkét oldalon a kis téglalap alakú bemélyedésbe szereltem. A baloldalitől a csomagtéralj fedél eltávolítása után az alatt veztettem át a jobb oldalra a vezetéket. Ha már szétszeded, javaslom a jobb oldalra a csomagartóba egy dugaszolóaljzat beszerelését. Az aljzathoz ki van könnyítva a műanyag, ott a kör forma, könnyen ki lehet vágni. A vezeték is ki van építve, ott van a burkolat alatt a jobb hátsó sárvédő belsőfeléhez rögzítve. Bár nem tudom, hogy az 1.0-ás GL-be ez ki volt-e építve. A 1,3-as M13A motorosban igen.
No igen. Fényszórókat cseréltek nekem. Leégett a kapcsoló. Majd a következő is. Ez ilyen. Mondták. - Nem. A szerelő egy 130 Wattos izzót rakott bele. Életemben nem láttam ilyet! Eddig. Ja. Csak az egyikbe. Mert a másik amit elsőre kivettem az a normál 60/55W-s volt.
Mottóm: a kocsiban keletkezett hibák közel 90%-ért az autószerelő a hibás. Sorolhatnám.
Sziasztok Fanok Megirom Tapasztalatom 6 hónap Szenvedésem véget Ért :) Kocsi Ugy kezdte Hogy Árébb Áltunk vele Következöleg Már nem Indult ...Relék Biztik Cserélve ,,, Akkor se Autovillamosági Nem tudta mI BAJ ... saját Kezembe Vettem Dolgokat Müsszerfal Ki bontva Át nézve Multi Méterrel vezeték Köteg jok Követtkezett motor tér ---Ami Motor Mögött van vezeték köteg Computere Ac pumpára megy rá csatik ki huztam vezeték kötteget sok minderre rá megy Pl lámpa indesz ködlámpa .....na aszt cseréltem és Lás csodát indul :) Teszem Hozzá nem vagyok autoszerelö ..Nemzetközi Gépkocsivezetö vagyok
Indítózásnál kattog az önindító, de nem forgatja. Viszont rajtatartottam tovább, mintha indítóznék és kb 3-4 másodperc után indított is rendesen. Utána akárhányszor újrapróbáltam, indul rendesen.
Szerintem ki kéne mosnom a bendixnél és újrakennem, de ilyen időben nem sok kedvem van. Kiváncsi leszek reggel megint csinálja-e.....
Már többször előfordult, hogy indulásnál, amikor a kulcsot elfordítom és indítózok, nem forgatja azonnal az önindító a motort, hanem kis késéssel indít. kb 1 másodperc késéssel.
Most viszont előbb hívott az asszony, hogy egyáltalán nem teker az önindító. A kocsi kint áll az utcán, tehát -10 fok körüli.
Van valami tipikus önindító problémájuk ezeknek? Volt már ilyen probléma valamelyikőtöknek?
"Fék hibalámpa: fékfolyadék tartályt töltsd fel, alacsony a folyadékszint. "
Kösz, de a fékfolyadék szintjével semmi gond, és az ABS hibalámpa is folyamatosan ég.
Az időközben beszerzett 99500-83E00-01H számú szervizkézikönyv 5E1 fejezetének 17. oldalán található "E" diagnosztikai folyamat-táblázat szerint - tovább kellene menni az 5E1 fejezet "B" táblázatában található diagnosztikai lépésein, de ahhoz valahogy ki kellene olvasni a diagnosztikai hibakódot.
Ehhez műszerünk nincs (de úgy látszik az általunk megkeresett 3 autószerelő sem rendelkezik az ezt a típust kezelni képes változattal - állítólag az európai gyártóknak ez idő tájt nem/sem igazán fülött foguk az együttműködésre), ezért kérdeztünk Titeket - mint WagonR+-ban járatosokat - hogy ilyen esetben mit lehetne tenni.
A kézikönyv állítólag ír olyasmit, hogy van valami "monitorcsatlakozó" az anyósülés előtti részen, és ha annak a
diagnosztikai kapcsoló érintkezőjét a testtel összekötjük, és a gyújtáskapcsolót "BE" állásba kapcsoljuk, akkor az ABS lámpa visszaadja a tárolt DTC kódo(ka)t - a kérdés az, hogy ez melyik csatlakozó, milyen színű?
Egy másik lehetőség, amit még megpróbálunk, hogy a keréksebesség-érzékelő szenzorok ellenállását, illetve a kerék megforgatásakor az azon mérhető váltakozó feszültséget kimérjük - reméljünk előrébb jutunk.
Vagyis: Amit mondtál, arról tudom, hogy van ilyen, de nem tudom hogy működik... :-(
(Bonyolítja a dolgot, hogy egy agyonmókolt e107-es rendszer a régi, amibe teljesen belerondítottak a támadáskor. Az új meg WordPress... A hatalmas adatbázis bugok miatt nem akarok a régi "gyökerekben" turkálni... )
- Megkezdődött a képtár "átmentése" és a küllem is megvan, mármint ahogy kinéz majd a lap... Lehet majd tabletről és okostelefonról is böngészni.
- elkezdtem átmásolni a híreket is, jelen pillanatig 2005.07.30-ig jutottam... :-( (Van még vissza 118 oldal, oldalanként öt hír, vagyis 590 hír átmásolása, a hozzávaló kép kikeresgélése) Már most látom, hogy a közlemények mennek a kukába...
A fentiek alapján a visszaszámláló aktuális száma:
Adott egy ~100.000 km-t futott, 2002 novemberi, 1,3-as GLX Wagon R+ autónk (G13-as motorral), melynél a gyújtás ráadása után, az ABS és a fék hibajelző lámpa felgyullad, de nem alszik el, hanem továbbra is égve marad - a kocsiban így bár nincs ABS, de fék szerencsére van.
A hiba a műszaki vizsgáztatás közben jelentkezett, előtte alváz- és motormosáson esett át.
A jeladó szenzorokat megnéztük: a két hátsó keréknél a dobfékben a szenzorok erősen fémporral szennyezettek voltak - ezeket letisztítottuk (gondolván, hogy ez okozta a hibát) - de a hibajelzés továbbra is fennáll (gyanítjuk, "ki kellene ütni" a hibakódot a rendszerből).
Kérdésünk az lenne, hogy milyen diagnosztikai eszköz/mód van az ABS pontos hibakódjának kiolvasására/kiütésére? Képes-e OBD-II kapcsolatra? Két szerelőnél is jártunk vele, de egyik sem tudott vele mit kezdeni (az egyiknek pont elromlott a kiolvasó műszere, a másiknak meg ezzel a típussal nem kommunikált az eszküze).
az egyik gyertya kormos volt és volt nemrégiben olyan hiba , hogy arról a gyertyáról lesett a pipa , mikro vissza nyomtam úgy rendbe lett .
Debrecen környékén nincs viszont eladótok .. lehet hogy jó lenne egy Ismétlődő szó törlése szet , gázos a kocsi és volt már gyújtás probléma vele .. lehet hogy trafó is meg érne egy cserére , de azt még kiméretem