Keresés

Részletes keresés

névtelen Creative Commons License 2016.12.21 0 0 434397

Egy érdekességet találtam:

Szíriában, Damaszkuszban 2015-ben újraindult a vasúti közlekedés, az egyetlen megmaradt vonattal, aminek a szerelvénye magyar gyártású:

http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/syrian-civil-war-damascus-clings-to-normal-life-amid-the-chaos-of-conflict-10318367.html

 

itt van egy belső videó:

http://www.cbc.ca/news/world/damascus-train-1.3285645

 

Egy külső:

http://www.bbc.com/news/world-middle-east-32561050

 

Még egy cikk az újraindulásról, fotóval:

http://english.alarabiya.net/en/life-style/travel-and-tourism/2015/05/01/Tourist-train-brings-puff-of-hope-to-Damascus-.html

és egy videó:

https://wn.com/jordan_new_amman_to_damascus_express_train__v

 

Mindegyik 2015 májusa körül készült, tudtok erről valamit, működik még, megvan?

20-as vonal Creative Commons License 2016.12.21 0 0 434396

Ha nem,akkor kiadná a start a szerelvényt.Csak akarat kellene...

Előzmény: haha 1970 (434395)
haha 1970 Creative Commons License 2016.12.21 -2 0 434395

Ez jogos, mondjuk azt nem tudom hogy a "csörgő" kompatibilis e ezekkel a felújitott Gyseves kocsikkal!

Előzmény: 20-as vonal (434389)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2016.12.21 -6 0 434394

Uraim,

 

Aki trollnak vagy hülyeségeket író kisgyereknek hisz vagy titulál azt csak nagyon sajnálni tudom.
Jómagam egy szabad országban élek ahol a gondolatok megfogalmazása vagy tények közlése  alap lehetőség.
Nincsenek "korlátozások", azaz csak az jelenhet meg amit egy csoport jónak tart és nem attól akik a klikkjébe elfogad. Mindenki más ki van közösítve.

 

Ahogy tegnap leírtam az élet más területén is voltak, vannak és lesznek - tehát nem csak a vasútnál - "nehézségek" és ésszerűtlenségek.


Egész véletlen ma ezt találtam:

http://index.hu/belfold/2016/12/21/elfuseralt_a_mentokbe_telepitett_tabletes_rendszer/

 

Ez a cikk egy vélemény vagy tény? 
Jegyzem meg én vasutas témákról írtam, arra reagáltam. De most az igazam miatt más példát (a cikket) linkeltem be.

 

Ezek után én maradok tisztelettel

MfG

1047 005-2 Creative Commons License 2016.12.21 0 0 434393

Elfogyott a borsóm.

Előzmény: kopaszsop (434392)
kopaszsop Creative Commons License 2016.12.21 0 2 434392

Előzmény: 1047 005-2 (434390)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2016.12.21 0 0 434391

Véleményt vagy véleményeket nem én alkottam, csak leírtam azt amit korábban a vasúttól távozóktól
egyszóval kifejezve negatívumként hallottam - ha már ide elkanyarodott egy fórumtárs -. Amúgy eredetileg bárki számára akár utasként elérhető adatkapcsolatról irogattunk itt- nem pedig ezt a témát feszegettem, tessék visszaolvasni -. 

 

A hálózat miatt kérdeztem rá a QoS csomagkapcsolatú elérésre, azaz esetleges multifunkciós hálózatra amit több mindenre fel lehetne használni. Ekkor kanyarodott el egy fórumtárs egy másik irányba. Mivel azt a választ kaptam, hogy 10-20 másodperces kommunikáció és hálózatkiesés nem gond. Továbbá publikus mobilhálózat - már elnézést de "barkács" redundanciával - megoldott kapcsolattal. Ezért nem felelnem meg bizonyos követelményeknek.


Ez nem az én magánvéleményem, hanem tények. Vannak előírások ezzel kapcsolatban, akit bárki elérhet.
Tehát ha valaki itt leír egy műszaki jellemzőt, akkor abból kapok információkat.


Ezekből az információkból jelenthetem ki amit itt leírtam. Ha ezek az információk valótlanok, akkor más(ok) közlése alapján írhatok valótlanságot.

 

Azt, hogy miért nincs ez a rendszer bent egy listában annak több oka lehet:

1. Gyártó, forgalmazó nem minősítette
2. Nem akar nemzetközi résztvevő lenni
3. Nem felel meg a követelményeknek

 

Amúgy lótenyésztéssel nem foglalkozom....


Véleményem szerint egyes megoldások eladása -haknizással ahogy a fórumtársnő fogalmazott- a ráerőltetés kicsit durva kijelentés. De az én körömben totál nem jellemző.  Komoly együttműködési lehetőségeket az ügyfél igényeit felmérve és minden kívánságát lehet elérni. Ennek egyik eleme az,  hogy európai kompatibilis rendszereket lehet felkínálni.

 

Magam nem vagyok kereskedő, de néha ilyen kollégákkal kell megjelenni. Ez a haknis magatartás nem jellemző rájuk. Lehet Magyarországra egy másik cég vagy csapat jár.

Előzmény: 1047 005-2 (434390)
1047 005-2 Creative Commons License 2016.12.21 0 1 434390

"Ezeket a rendszereket nem ismerem, így nem tudok véleményt alkotni."

 

 

Mégis megtetted és erőlteted a saját lovad jóságát.

Előzmény: oldmumus_v.2 (434380)
20-as vonal Creative Commons License 2016.12.21 0 0 434389

Igen,méghozzá Pápán keresztül.Sárvár ,Cell,Pápa megállással,Celli gépcsere nélkül.

Előzmény: lineagialla (434384)
haha 1970 Creative Commons License 2016.12.21 -2 0 434388

PETI te még mindig tudsz meglepetést okozni, úgy gondoltam hogy számodra a "hazai" Szombathelyi utasok a fontosak erre te.....

Előzmény: M63 010 (434385)
rm40 Creative Commons License 2016.12.20 0 0 434387
M63 010 Creative Commons License 2016.12.20 -1 0 434386

Mármint mínőségi vonat (EC/IC/railjet).

Előzmény: M63 010 (434385)
M63 010 Creative Commons License 2016.12.20 -1 0 434385

Az sem normális, hogy Móvárról nincs reggel értelmes időpontban vonat Budapestre, csak kora hajnalban és késő reggel, már majdnem délelőtt.

Előzmény: lineagialla (434384)
lineagialla Creative Commons License 2016.12.20 -1 0 434384

Talán mert azon a 46 kilométeren a kihasználtsága a béka bizonyos testrésze alatt volt?

 

És bizony a románnak pl. azért a 2*46 kilométerért is perkálni kellett.

 

Annak a vonatnak Budapest és Szombathely között kellene közlekednie, mint reggeli első páratlan és esti utolsó páros IC.

Előzmény: rutthin (434382)
haha 1970 Creative Commons License 2016.12.20 -1 0 434383

Jó a kérdés,egyébként anno azért lett visszavágva Győrig mert Hegyesig állitólag csak 4-5 utas volt igazából érdemben nem tudok hozzászolni mert kétszer utaztam csak rajt!

Előzmény: rutthin (434382)
rutthin Creative Commons License 2016.12.20 0 1 434382

A probléma az hogy hiába van 19 óra 10 perces IC,ha az nem Szombathelyre közlekedik! Elég régi probléma hogy Szombathelyre a 18:10-es az utolsó IC vonat, volt róla szó hogy az Arrabona Szombathelyig közlekedjen miután Hegyeshalom helyett Győr lett a végállomása, de ez ugyanaz a kategoria mint a gyorsvonatok visszaállitása!

 

Az Arrabonához miért nem csinál akkor a GySEV saját hatáskörében egy csatlakozó vonatot Győr-Szombathely közé?

Mondjuk az Arrabona is érdekes eset, mert arról volt szó, hogy visszaáll Hegyesig. Aztán nem lett belőle semmi...pedig ha Hegyestől nem is, de Móvártól lettek volna rajta, az biztos. Nem tudom, ha már Győrig eljön, miért azon a 46 km-en spórolnak. Tök mindegy, hogy Győrben, vagy Hegyesben éjszakázik.

Előzmény: haha 1970 (434254)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2016.12.20 0 0 434381

Ez az interface vagyis a jól egymásba illeszthetőség nagyon fontos. Mert így lehet más hasznos és kapcsolódó rendszerekkel könnyen összehozni és mint új funkciót eladni.  pl. volt egy fuvarokmány elektronikus rendszer, meg egy mozdony fedélzeti. Nem tudom magyar gépeken be kell-e adni olyan adatokat mint:
Fékfajta, fékszázalék, vonathossz, Vmax?

német nyelvterületen a Bremsart téves megadása ellen összekapcsolták a két rendszert. Ha pl. valaki tuskófékes G esetébe BRA 3-at ad meg akkor hibát jelez. Mert itt BRA 2 a helyes.


Ha valaki hajlandó a magánvasutas topicba visszaolvasni, ott írtam a visszatermelt energia premizálásáról. Itt nem az van kinyomtatjuk a listát majd átadjuk valakinek. Majd az begépeli, harmadik feldogozza. Hanem összekapcsolható a bérszámfejtő rendszerrel. Mivel olyan adatot ad ami standard és minden rendszer tud értelmezni. Emiatt könnyen illeszthető. Tehát ilyen az ügyfélbarát magatartás

Előzmény: _Nyuszi (434370)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2016.12.20 0 0 434380

Ezeket a rendszereket nem ismerem, így nem tudok véleményt alkotni. Viszont vannak olyan tényezők amik egységesek bárhol is legyünk a világon. pl. egy tehervonatban másodikként hidegen vonatott gépet a terhelés miatt felkeltenek. De lehet valahol kocsikat soroznak ki/be vagy iktatnak ki a fékezésből. Ekkor változik a vonat hossza, súlya, fékezettsége, állvatartási fékszázaléka, de lehet akár maximális sebessége. Ilyenkor az adatok átírása, továbbítása, fékpróba, stb. stb.  Akár több országon át.

A felkelő gépnél megállás nélkül tovább lehessen menni. Mert az idő pénz és nem arra megy ki a dolog, hogy szociálisan foglalkoztatok emiatt még 2 embert, mert ezt szoktuk meg.

Kisoroznak 2 kocsit valahol és emiatt ne kelljen mindent kézzel újra számolni és bevinni mindent az elejéről. Ezek olyan alap dolgok amik több éve üzemelnek.

Most várom azt, hogy szakmailag mit írtam hülyeséget. Mert azt kaptam a fejemhez azt sem tudok miről írok...

 

 

 

 

Előzmény: _Nyuszi (434374)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2016.12.20 0 0 434379

Emiatt írtam a fórumtársnőnek, hogy ne vegye ezt magára az adott rendszerre vagy fejlesztőire személyesen. Ez a komplikáció az élet minden területén megvan (sajnos).... Totál mindegy vasút, bank, állampolgári ügyintézés.

A mondandóm lényege az, hogy el akarunk húzni az egységes és jól bejáratott dolgoktól.

Előzmény: v_peti (434377)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2016.12.20 0 0 434378

Nos nekem ebből az jön le, hogy más igények és más gondolkodásmód van ott meg itt.

 

Illetve azt nem értem milyen ide nem illő dolgokat írtam vagy ezzel kapcsolatos felvetéseket írtam??!!!

v_peti Creative Commons License 2016.12.20 0 0 434377

Hallottam már olyant, amikor egy magyar multi vett külföldről egy komoly, az egész vállalat üzemét érintő szoftvert, amit igencsak durván át kellett alakítani, hogy megfeleljen a céloknak.

Előzmény: _Nyuszi (434374)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.12.20 0 2 434376

Ez egy diagnosztikai-monitoring rendszer, és senki sem akar egy 40-60 éves mozdonyt távvezérelni, pláne nem ezen keresztül. (Vagy ha igen, akkor egyedi megoldással.)

A Trakció (amíg volt) az egyik leglaposabb szervezeti struktúrával rendelkezett a MÁV csoporton belül, ha nem a leglaposabbal. De egyébként sem hiszem, hogy ne gondolták volna végig, hogy mit csinálnak. (És megint olyan kérdéseket feszegetsz, amiket kultúrkörökben nem vagy nem így illik feltenni.)

Előzmény: oldmumus_v.2 (434373)
v_peti Creative Commons License 2016.12.20 0 0 434375

Van, amikor a számítógéphez igazítják a valóságot. Annó a könyvtárban a számítógép bevezetésekor 9 db-ban határozták meg a kölcsönözhető könyvek darabszámát, mert a szoftver annyit tudott kezelni.

Előzmény: _Nyuszi (434374)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.12.20 0 2 434374

Nekem azt tanították, hogy ha informatikai eszközökkel kell megtámogatni egy folyamatot, akkor ahhoz először a folyamatot kell megismerni (akár beszerzés, akár engedélyezés, akár üzemanyag-vételezés, akár más), és erre a folyamatra kell illeszteni egy rendszert. A külföldön bevált rendszerek általában úgy állnak elő, hogy egy nagy megrendelő számára kifejlesztenek valamit és azzal elkezdenek haknizni és egyre több felé eladni. Ez a megvenni kívánt rendszer nem biztos, hogy illeszkedik ahhoz a folyamatkezeléshez, ami itthon megvalósul, jó példa erre a BKK és az IVU (vagy a Trakció és az IVU) esete. Persze, lehetne a valóságot a szoftverhez igazítani, de nem biztos, hogy az előremutató lenne (mert hirtelen nem csak szoftverberuházásról beszélünk, hanem a technológiaváltáshoz kapcsolódó eszközbeszerzésről és oktatási órák ezreiről - ne tudd meg, hogy a MÁV csoportnál hány ezer óra elmegy az SAP oktatására idén).

Előzmény: oldmumus_v.2 (434372)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2016.12.20 -4 0 434373

Erről beszélek vagyis írok. Kit érdekel egy Dacia fogyasztása meg egyéb adatai Hegyeshalomban pl. Domodossolából. Mivel egyenlőre a magyar vasút ilyen tekintetben nincs a nemzetközi piacon. De mennyibe került az, hogy Pestről ennek a Dacianak az adatokat leolvassák? De vannak modernebb gépek is tudtommal. Ha ezeket akarják diagnosztizálni vagy vezérelni akkor mennyibe fog kerülni ebben az egyedi rendszerben? Na meg mikor fog működni? Az idő pénz.

 

Ne értsd megint félre nem akarok semmit eladni emiatt.


Előzmény: _Nyuszi (434371)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2016.12.20 -2 0 434372

Eszemben sincs kritizálni ezt a rendszert. Ha ezt tenném akkor az adott fórumban tenném meg. De mivel ez nem érdekel és nem érint nem teszem meg. Lehet a magyar rendszerre nincs rálátásom és 0 ismeretem, ebben igazad van, de külföldön üzemelőkre van. Ha hiszed ha nem most is ebben az "iparban" dolgozom. Szerencse személyes megítélés és valós tudás után. Nem holmi fórumos pletykák szintjén ítélnek meg.

 

Ami számomra megdöbbentő, hogy nagyon egyedit és nagyon magyart akarunk. Azaz úgy gondolkodunk mint aki egy gumibelsőben lakik. Ezt ne vedd személyeskedésnek vagy azok akik ezt a rendszert fejlesztik. Ez sajnos igaz az élet más területére is. Azaz nem a logika és az ésszerűség dönt, hanem más elvek. Nem beszélve a pénzkidobásról.

Persze a magyar államvasút ebben a tekintetben nem nemzetközi szereplő, de viszont a GySEV esetében kicsit elgondolkodtam. Valaki kötelezte a céget erre? Ha csak belső piacon akarunk jelen lenni, akkor jó a hazai fejlesztés. De meddig???

Előzmény: _Nyuszi (434370)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.12.20 0 0 434371

És a hazai nemzeti vasútvállalatot ez miért érdekelné?

Van SAP is. Meg RailML, meg IVU, meg a bánat tudja még, hogy mi. És? Ha a megrendelőnek ezek valami miatt nem jók?

Azért, mert a francia határnál valami tudja kezelni a határátmenetet, nem jelenti azt, hogy tudja nézni a Dácsia dízelfogyasztását is....

Előzmény: oldmumus_v.2 (434369)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.12.20 0 2 434370

Heh, energia leolvasás.. Itt a dolog túlmutat azon, hogy egy villanyóra állását szeretném egy monitoron látni. Ha rendesen, a kontrolling megtámogatására szeretném használni, akkor mozdonyvezetőnként, vonatszámonként is kell tudnom keresni a fogyasztásban, ahhoz pedig meg kell kapnom a mozdonyvezető és a vonatszám azonosítóját is. Persze, minden rendszer integrálható minden rendszerrel, ez pusztán csak interface kérdése (mióta együtt dolgozik a Thales és a Siemens elektronikus biztosítóberendezése, ez méginkább egyértelmű), de ha nincs rendszer, amihez integrálni lehetne, csak sok papíralapú meg Excel makrókból álló világ, akkor valamerre el kellene indulni.

Az MFB számomra éppen azért sikertörténet, mert meg tudták csinálni, hogy ne kelljen menetigazolványt vezetni papíron, ne kelljen VTK-t készíteni papíron és ne kelljen ezeket a papíralapú dokumentumokat valakinek feldolgoznia. Működik, jó, használható. Amennyire rálátásom van, a fejlesztő együttműködik a megrendelővel és nem adja el neki a tudodmit masnival átkötve. Egy bevált, de nem a magyar megrendelőre kifejlesztett rendszernél mindig előjönnek hibák, hiányosságok, ahogy az MFB-nél is előjöttek. A különbség a válaszadásban van: az MFB esetén ezeket megoldották, míg más, adaptált rendszereknél az szokott lenni a válasz, hogy "ez egy komplex rendszer, a világ számos pontján alkalmazzák, itt miért nem jó?". Hát pont azért nem jó, mert a vállalati kultúrát, és minden más hozadékát is figyelembe kell venni egy szoftver fejlesztésénél.

 

Mumus: olyan rendszerről mondasz sommás véleményt, melyet nem ismersz még alapjaiban sem (igen, véleményt formálsz a kérdéseid stílusával is, még ha csak egy kérdés is). Ez nagyon veszélyes egy olyan fórumon, ahol ennek a rendszernek az atyjai is jelen vannak (még ha nem is szólnak hozzá). Tessen elébb utánaolvasni, utána kritizálni!

Előzmény: oldmumus_v.2 (434368)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2016.12.20 0 0 434369

Azért kérdezek az egyes pont miatt, mert:
2003. December 9.-én Svájcban, majd 2005. januárjában Franciaországban szabadalmaztattak egy-egy eljárást. 2006 decemberében azaz pontosan tíz éve svájci, holland, francia, olasz, német és holland határmenetekben már tesztelték és kilenc hónap múlva már rendszeresítették az akkori követelményeket és lehetőségeket. Ezek pedig a mai napig csak növekednek és szépen fejlődnek.

Előzmény: 1047 005-2 (434366)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2016.12.20 -1 0 434368

1. Biztos vagy ebben?


2. Fordítva üljük meg a lovat? Vagy azért széles a folyó mert nagyon hosszú a híd. Nem a megrendelőnek kellett volna alaposabban körülnézni?


3. Nincs mese, ezek üzleti titkok. De mégis ha hiszed ha nem megfelelő felszereltséggel az alap dolgok pl. energia leolvasás és ennél bonyolultabban is már üzemelnek.

Előzmény: 1047 005-2 (434366)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!