Amikor megálltam a garázsban nem volt tócsa az autó alatt.
Megnéztem a motortérből az alsó burkolatot, az is csontszáraz.
Majd újra benéztem az autó alá, és láss csodát pár percre a megállás után volt egy kicsi tócsám a jobb első kerék vonalától hátrafelé olyan 40 centire, nem teljesen az autó közepén, inkább jobbra kicsit.
egyszer beszólt, hogy téligumival nem kellene 140 km/h felett menni (a menűben elfelejtettem kivenni a pipát a figyelés mellől).
Téli gumival is a gumi sebességindexével jelzett sebességig biztonságos haladni. Az Octavia méreteiben nem gyártanak T sebességindex (190 km/h) alatti gumikat.
Stevie! Itt nem a téli gumiról meg sebességindexről van szó.... csupán a menűben egy tetszőleges sebességértéket be lehet állítani, melynek elérésekor figyelmeztetőleg sivítozik az autó, hogy elérted az általad beállított értéket. Ha 140-re állítod, akkor 140-nél, ha 200-ra, akkor 200-nál.
A hegytartó féket mi aktiválja? Próbáltam nyomni a lábféket, behúzni a kéziféket, de nem vettem észre, hogy működne
(Hivatalosan hegymenet asszisztensnek hívják). Próbálj egy emelkedőn megállni, majd felengedni a fékpedált, ha az asszisztens aktív, csak 1-2 másodperc múlva kezd gurulni az autó, azaz késleltetve szűnik a fékhatás.
Figyeld az első gumikat, hogy ne kopjanak sarkosan. Esetleg fordítsd át őket 2oe km után.
Nekem a tavaj rendesen beállították a futószöget, de úgy veszem észre, hogy picit sarkosan kopik a két első abroncs, pedig ez Misi P3-om. Arra gondolok, hogy a kanyarba megtól a háta, mert meghuzatom- ahogy a farhajtásos kocsikat szokás, hogy maradjon meg egy normális sebességem a kanyar után is és fellép egy pici alúlkormányzás (pedig túlkormányzás kéne). Mintha a külső sarka kopna jobban mindkét első guminak. A Te szélesitő tárcsáiddal ez prominensebb jelenség lehet, a kanyarban, talán huzatás nélkül is.
Mindenesetre a jövő héten átfordítom a gumikat.
A futóműtől pedig ne félj, csak a hátsó szilent megy tönkre az első villán, semmi más.
Tavaly December közepén, állítottam munkába. Városban megy javarészt,kevés a vidéki fuvar.
Itt nem elterjedt a Scout, az FL ( mióta megjelent ,)előttiből összesen négy darabot láttam,abból is három külföldi rendszámmal. Az FL-ből, még egyet sem. A sok lebeszélés ellenére, két hete vettem szélesítő tárcsát előre és hátra,nagyon jutányos áron,csavarokkal együtt. Csak 10-10 mm-esek. Szélesebbet nem is akarok. A kocsi menettulajdonságai nagyon megváltoztak,de ezt tudtam előre. Eddig minden gödröt, út egyenetlenséget keményen észrevett. Most lágyan megy át ezeken, sokkal stabilabb a kanyarban, puhán halad az úton. A kormányzás is lágyabb lett,tehát csak előnyére szolgált a beavatkozás. Biztos lesz hátránya a futómű hamarabb javításra szorul majd, de szerintem a komfort megéri. Nem csattoknak a fogaim,minden döccenőnél. :)
egyszer beszólt, hogy téligumival nem kellene 140 km/h felett menni (a menűben elfelejtettem kivenni a pipát a figyelés mellől).
Téli gumival is a gumi sebességindexével jelzett sebességig biztonságos haladni. Az Octavia méreteiben nem gyártanak T sebességindex (190 km/h) alatti gumikat.
Mivel augusztus közepén indulunk Görögországa, csináltunk egy előtesztet, 4 napra elmentünk kempingezni Bogácsra (Görögországba majd nem sátorozni megyünk, hanem 10 napra apartmanba, de 4 nap sátorozás és 10 nap apartman nagyjából ugyanannyi cuccot jelent).
Elég jól sikerült a dolog, a cuccokat gond nélkül elnyelte a csomagtartó. Egy gond volt csak, a korábbi autóba keresztbe befért a napernyőnk, az Octavia csomagtartójába viszont nem fért be keresztben, ezért be kellett dobni a hátsó ülés elé.
Az autó elég szépen ment leterhelve is, bár egyszer beszólt, hogy téligumival nem kellene 140 km/h felett menni (a menűben elfelejtettem kivenni a pipát a figyelés mellől). A fogyasztás is szépen alakult, a dízel autóval megszokott vezetési stílus itt is hasznos (nem gyorsítunk padlóra nyomott gázpedállal, lendületből kigurítjuk az autót, nem fékezünk hanem a motorféket használjuk, stb.) Amióta tudom, hogy ezekben a motorokban nincs EGR szelep és szívóoldali lerakódást nem a visszavezetett kipufogógáz okozza, hanem az, hogy a túlmelegedett szívószelep-szárra ráég a kartergázban lévő olajpára (ami akkor dús, ha a turbó és maga a motor meg van pörgetve), azóta nem félek a részterheléses üzemtől, ami szépen csökkenti a fogyasztást.
Van viszont pár kérdés, mert nem tudom a választ.
Hogyan kell az autó bezárásakor elérni, hogy felhúzza a nyitva hagyott ablakokat? Próbáltam folyamatosan nyomni a bezáró gombot a távirányítón, de nem történt semmi. Menüben nem látok erre vonatkozó tiltó, vagy megengedő részt.
A hegytartó féket mi aktiválja? Próbáltam nyomni a lábféket, behúzni a kéziféket, de nem vettem észre, hogy működne.
Hosszabb menet után erősen csöpögött a víz az autóból a bal hátsó kerék előtt. Az a klíma kondenzvize, vagy mi csöpög ott? (szaglás, tapintás alapján gondolom, hogy vízről van szó).
Az enyémnél 28oekm-ben cseréltem lenditőkereket, mert leragadt és razott egy kicsit alapjáraton, aztán késöbb fordulaton is. Szétszedték és teljesen le volt radagva. De a kupluntárcsa egészen jól nézett ki.
Ha cserélsz lenditőkereket, kell egy spéci 6-os imbusz, vagy 35cm hosszú, hogy leszereld az osztóházat a szekrényről. A Skoda szervízben a célszerszámmal nem sikerűlt kibontani a csavart, aztán készitettek szerszámacélből egyet, azzal sikerűlt.
Dimbes-dombos kanyargós utakon járok, sokat kell előzni is, ott többet fogyaszt. Csak ennyi legyen a baja.
Rendeltem egy O3-as Scout-ot, augusztusban szállítják, remélem az is ilyen jó kocsi lesz.
Annyi O2 Scout lett Romániába, hogy mindennap találkozom legalább 1o darabbal. Nagyon sokat behoztak az utobbi évben. Kivülről nézve, elég jó állapotban vannak, inkább FL elötti modelek.
Még annyit, hogy sokszor kapcsolok gyorsításnál 1-3-5-be 2-4 kimarad. Persze ilyenkor egy picit nyújtva a fokozatokat. Előnye a kevesebb kuplung,váltás . Ez által, kevesebbet fogyaszt jóval.
A Octi I-esnél 4x4 is így volt, és 5,8- 5,9-re jött ki városban.
Most van 20000 km a Scout-ban,mióta nálam van. A fogyasztás csak városban , 6,4-6,8 literre jön ki,mikor mekkora a forgalom a városban. Mikor kint autóúton megyek ,5,4-re jövök ki,90-100-as tempónál. Azt hozzá kell tennem,hogy nem hajtom ki belőle a szuszt . :)
Az egyest ilyen téren nem ismerem, de a kettesnél a kárpitot levéve van az ablakemelő alaplapján két olyan gumidugó amit kivéve az emelő görgőihez lehet hozzáférni és kenőanyaggal (WD-40 vagy egyéb) megkenni. Szerintem ez már az egyesnél is így van.
Van egy háromboxos garázsunk, az egyik boxba volt a műhely egy munkaasztallal és raktár mindenfélének (biciklik, tetőbox, kajakok, sílécek, kerti szerszámok, fűnyíró, vízborotva, kötőelemek és minden, ami kell egy házban). Most, hogy úton van az autó, ki kellett üriteni a harmadik boxot. A fiam azt mondta, hogy hamar építsünk az udvaron egy műhelyt.:)
A munkaasztalt és szerszámokat néhány polcal együtt, leköltöztettem a pincébe, erre ráment a múlt hétvége, mert mindent újra kellet rendezni. Volt közben egy lomtalanítás is.
De a boxot, a csomagtartókat, a kajakokat, a bicikliket és a síléceket a garázsba kell raktározni.
Körülnéztem a netten, hogy miként oldják meg az okos emberek az ilyesmit.
Reggel nekiálltunk a fiammal, délre meg is volt az eredmény.
miután a papírra írt rendszámért meg akartak büntetni (szerencsére nem büntettek), áttetették a rendőrök a helyszínen a Thule-ra a rendszámot. Gondolom nem véletlenül.
timlahozzászólásában linkelt cikk szerint már áthelyezhető és a művelet kockázatai a cikk végén található állásfoglalás kinyomtatásával csökkenthetők! Én valószínűleg a cikkben is említett tavalyi előzményben olvastam azt, hogy nem legális a dolog.
Nem vagyok benne egészen biztos, de azt hiszem, hogy ez itt ebben a maglehetősen logikusan működő, barátságos kis országban nem teljesen legális megoldás! A témában olvastam emlékeim szerint valahol, hogy a hatósági jelzésnek a járművön kell lennie! ...ez sajnos megint alap lehet a "vansapka-nincssapka" precedensre.