Ugyanakkor megtettük az első 5000 km-t és itt vannak a tapasztalatok:
az autó nagyon jól viselkedett nem volt vele semmi baj, megjártuk vele Bécset, Münchent meg városban is slattyogtunk és minden o.k. amit negatívumként tudok említeni az a tetőkárpit zizegése,de ha elhuzom a napfénytető takaróját akkor ez is elhallgat, más semmi.
Tegnap voltam vele 5000-es szervizen és teljesen el volt halva a szervízfőnök, hogy semmi olajat nem evett, pedig Németbe beleszaladtam néhányszor a 200-ba, de amugy normálisan 140-150-nel mentünk.
A nivópálcán ugyanott állt az olajszint, mint mikor elhoztam a szalonból, én nem lepődtem meg mert elég sokszor nézegettem, de nagyon örülök neki, meg az ülést is megcsinálták, a tartócsavarjait kellet meghúzni.
Leszedettem a motorrol az összes burkolatot csak kiváncsiságból hogy így halkabb-e a rezonancia, és szerintem halkabb lett, szerintetek ettől lehet vmi baja a szervizesek azt mondták nincs jelentősége.
Szóval elegedett vagyok, a fogyasztás is jó ,viszont az utóbbi napokban voltunk Bécsben és a hidegben, meg a pályán megevett vagy hét litert pedig csak 150 körül mentünk, de ez belefér.
Évek óta Castrolt használok /kb.1M km./ Superb-be az első cseréig Aralt töltöttem /azt mondták az van benne gyárilag, persze../, most viszont Castrol long life II van benne. Negatív tapasztalat:Shell, Mol. A motortéri matrica csak reklám!
A magyar bankoknal a vallrangatos ugyintezovel emelt hangon egyszeru szavakkal (mozogj mar, megint eltoltal valamit nem vagy eszednel, mit kepzelsz ki vagy te liba? stb kell kommunikalni). Fenyegetni nem szabad, esetleg beleszolo biztonsagi ort szinten elkuldeni. Ha parszor igy egeted a fiok teljes letszama elott akkor pillanatok alatt begyorsul... csak nyugisan bunkozni :) - ezt a tanacsot annak idejen egy bankos kozepvezetotol kaptam es eddig bejott. Udvariassaggal semmire nem mesz :(.
Szerintem nem kicsit ordibáltam volna az illetékessel, akár Skoda, akár nem.
Annyi jó azért van benne, hogy nem a tolvajok vitték el, hanem egy rablóbanda, akiknek ismert a címük. :-/
Nekem a munkáltatói kölcsönömmel kapcsolatban borzolta most az idegrendszeremet az OTP.
A kérelmet beadtam augusztusban, szeptemberben megszavazta a munkáltató a kölcsönt. Október közepére sikerült átküldeniük a papírokat az OTP-be, ahol édes semmittevésben telt el közel két hónap.
Miivel már mindennap hivogattam Őket, megelégelték és visszabüfögtek, hogy lejárt a lakás adás-vételiben rögzített fizetési határidő, kérjek engedélyt a munkáltatótól, hogy eltekinthessenek az adás-vételiben foglaltaktól.
A munkáltató ettől elzárkózott, mondván ő elbírálta a kérelmet, a pénzt az OTP csak kezeli, tessék kiutaltatni velük. Mármint, hogy én utasítsam az OTP-t, hogy adja ki a munkáltatóm pénzét nekem.
Hát nem sikerült.
Akkor jöttek azzal, hogy írassam le az eladóval, hogy továbbra is el akarja adni azt a házat, amiben már két hónapja én lakom és az én nevemen van, a vételár teljes összege pedig az Ő számláján.
Na, ezt leírta.
Két hét alatt sikerült ezt beiktatni, elküldték a kölcsönszerződést, amiben a jelzálogot a győri OTP épületére akarták bejegyezni. Mondtam, nekem jó, de akkor inkább 60 milliót kérek, nem 600.000-ret. :-)
Na, ez nekik nem volt jó.
Pár nap alatt módosítottak, lett belőle jelzálog az én házamon, bár a szerződésben 3 helyen 3 irányítószámmal szerepelt.
Kijavították.
Akkor jött, hogy a pénzt kinek folyósítják.
Szerintük az eladó özvegy apa, a nagykorú gyerek és a gyámhatósági fenntartásos számlát vezető kiskorú gyerek egyenlően részesedik, tehát csak kb. 4 év múlva kaphatom vissza a nekik folyósított, egyszer már kifizetett, ezért nekem átutalandó pénzt, amikor a kiskorú betölti a 18-at.
Megoldás: a kiskorú gyerek írja le, a gyámhivatal pedig igazolja, hogy az ő tulajdonrésze ki van fizetve. A nagykorú szintén, az apa pedig nyilatkozzon, hogy neki kell a lóvé.
Pár röpke nap és ez is megvolt, onnantól tényleg két nap a folyósítás, mert a Földhivatalnál elég csak érkeztetni a kölcsönpapírt és jelzálog-bejegyzési kérelmet.
Na, így lett nekem december végére meg az augusztusban megigényelt kamatmentes kölcsönöm.
Ja, a kezelési költség évi 1,5 %!
Bocs, tudom OFF és érdektelen, de végre kibeszéltem magamból..
Nem a "lopás" miatt eladó az autó. A lopás inkább elvitel volt, a mocskos magyar bankrendszer mindent megengedhet magának.
Hitel van a kocsin (2 van a cégünk nevén), és elmaradtunk 2 részlettel. A bank (szándékosan kisbetűvel) átadta az ügyet a Credit-nek, akik telefonáltak, hogy el vagyunk maradva. Persze, se a csekkeket, se a leveleket nem a jó címre küldték, pedig be volt jelentve a címváltozás, meg hát benne van a cégtárban is régen. Csak a bénák nem nézik meg.
Szóltak, X forint, még aznap átutaltuk. Később hívtak, hogy büntetőkamat is van, Y forint, átutaltuk. Aztán 2 nap múlva az üzlet elől, nyitvatartási időben, úgy, hogy ott ültem a kocsitól 5 méterre, elvitték trailer-rel. Senki nem hívott, nem küldött levelet, nem jött be: Hello, visszük az autót, vagy fizess! Benne a lakáskulcsom, stb. Otthon este a házon zárcserék, feleslegesen.
Undor, amit megengednek maguknak. Oké, lesz kártérítés meg minden, de amit aznap átéltem, és amit megmozgattam az autó visszaszerzéséért, azt már soha nem kapom vissza, nem lehet meg nem történtté tenni.
A vége az lett, hogy másnap délután még Z összeget be kellett fizetnünk, elég sokat, és a mai napig nem tudom, mi volt az elmaradás, mert egy levelet, egy elszámolást sem küldtek, több, mint 1 hónapja.
A neves hitelintézet a CIB, és be*artok, ha megmondom a hölgy nevét, aki intézte:
Skoda Júlia!
Megvan a névjegykártyája, nem vicc, így hívják! Mondjuk akkor nem tudtam nevetni rajta...
Szóval! CIB-et elkerülni, ha nem akartok bajt!
Ott olyan emberek dolgoznak, akik márkaspecifikus névvel rendelkeznek ráadásul! Gondolom van Volkswagen Géza, Audi Tibor, Citroen Jenő, Peugeot Mária és hasonlók. Skoda Júlia tutira van. A vállát marhára tudja rángatni.
Bár nagyon szeretem, de eladósorba került a Superb-em. Az okok családiak, nem részletezném.
Az autó paraméterei:
- Újonnan vásárolt, a Skoda Palotából, 2005 szeptemberben - Van benne 56 000.- km, legtöbb autópályán, Ausztria, Svájc és Németország oda-vissza - Nem volt sérülve, javítva, de volt 3xolajcsere a Palotában, szervizkönyv - Fekete üvegek, műbizonylattal. Egyszer állított meg a rendőr, de látta, hogy rendben van, és elengedett. - VW navi, összes Európa térképpel, 12db CD lemez (nem olcsó), GPS vevő beszerelve, 6-os CD-tárral a csomagtartóban. Sokkal jobban szól, mint a Symphony CD, de az is megvan hozzá, odaadom, ha kell.
- Még gyár garis, 1+1 év - ezüst, jól áll neki a fekete üvegezés - 131 lovas, átlag 6,5-7 liter közötti fogyasztással - nagyon megy, tuning nincs, lehet, hogy csak a szoktatás miatt. - hátra bekötve a DVD, a navihoz a media modul is megvan, lehet nézni és hallgatni a DVD-t - pollen- és légszűrő 7-8 ezrenként cserélve, Castrol Longlife III olajat is tudok 2800/liter áron hozzá - tempomat van benne, egyébként Classic felszereltség, alufelnivel - hitelátvállalás megoldható, részleteket magánban
Ez egy békés kis topic volt mindig, és szerintem annak is kellene maradnia. Annyit szeretnék csak hozzátenni, hogy ha gyorsan közlekedsz akkor mindig utolérsz egy számodra csak vánszorgó dilletánst aki szerinted túl rossz ütemben és látva közeledésed akkor vált sávot, vagy nem enged el a közúton. Na ő az aki próbálja viszonylag betartva a szabályokat hazajutni. Te viszont ezen szabályokat súlyosan áthágva, valószínű magadra éppúgy veszélyesen közlekedsz és felháborítónak tartod, hogy ezek a vánszorgó mazsolák nem veszik észre, hogy egy 2500 cöbcentiméteres turbódízel skoda szuperb vágtat feléjük. Egyébként, ha nagyon padlózod ezt a technikát nem lesz túl hosszú életű, ui. nem erre találták ki. Nem csoda ha eszi a féket, gumit, kuplungot... stb. Félre ne érts, rúgjad neki ahogy akarod csak fogadd el, hogy nem mindenki hajt ennyire.
2,5V6 TDI-m van és cshipet vagy valami mást akarok bele rakni.Érdeklőnék hogy ki mit gondol erről.Azt mondják hogy a P-BOX nem máés mint két ellenállás ami nem csinál mást mint hogya a számítógépnek azt az információt küldi hogya gázolaj hideg , így folyamatosan dúsítja.ez igaz.
Mi a vélemyényetek arról amikor egy számítógépet kötnek rá és soft "verésen" át állítják az adatokat? az jobb?
Minden infónak nagyon örülnék. előre is Köszi.
ja és még valami ...az első fék tárcsám folyamatosan elkopik ugy 15-20ezrenként.vegyek bele valami sportosabbat.
Egyébként az autó nagyon jó.9,2 az átlag fogyasztásom.Egy baj van vele az pedig hogy a belső részen a fogók stb... folyamatosan elkopnak pedig már volt cserélve valamint az üléstámlám kiadta, a derék támasznál és nem tudok vele mit csinálni igyfolyamatosan recseg ropog.
A Skoda orrmotor topikban stevie egyszer leírta a nézeteit a méltányossági garanciáról.
Már nem emlékszem pontosan, de a lényege az volt, hogy egy gyorsított eljárású, közös megegyezéses alku neve ez a PoHu-nál.
Nem mindig jár jól az, aki ezt elfogadja.
A felelősség kérdésének ki nem tárgyalása miatt lehet ezt az utat választani.
Na, ez hülyeség volt.
Szóval a lényeg, hogy kit terhel a bizonyítási kényszer a hiba okát illetően.
A garancia alatt a forgalmazónak kell bebizonyítani, hogy Te okoztad a hibát, alapból ő a hunyó, a garancia után, a szavatosság vagy jótállás időtartama altt Neked kell bizonyítani, hogy nem Te voltál az okozó.
Ha sikerül, akkor mindent Ők fizetnek, ha nem, akkor lehet egyezkedni.
Ezut előzi meg a PoHu, hogy biozonyos esetekben felajánlja eleve a "méltányossági javítást".
Vagyis ezekben az esetekben érzi, hogy aki nagyon akarja, rájuk verhetné az egészet, ezért abban bízik, hogy ha eleve átvállal valamennyit, akkor nem kell az egészet fizetnie.
Általában bejön neki, elvégre akinek "méltányosságból" nem kell munkadíjat fizetni, az már nem ugrál az anyagköltségért is.
Ha kizárnak a méltányossági javításokból, akkor mindent bizonyítanod kell.
Rakjad el a számlákat az anyagokról és ha a PoHu nem cserél pl. dugattyúgyűrűt a feltételezhetően hibás olajszűrőn átjutott kosz károkozáésa miatt, és ezt le is írja, akkor lehet menni az olajszűrőt forgalmazó céghez, álljon helyt a hibájáért.
Ez persze mind elmélet, a gyakorlat sokszor mutat mást.
Bocs, hogy hosszú lett, megszaladtak az ujjaim. :-)
Ezek szerint az autód már elmúlt 2 éves. Ez a méltányossági garancia elég nehezen megfogható számomra. Nekem a múltkor azzal érvelt a szervizes munkafelvevő, hogyha én hozom a szűrőket (kötelező szerviz) akkor automatikusan kizárnak a méltányossági garanciából, ami elvileg azt jelenti, hogy a 2 év garancia után +2 évre a főbb alkatrészek cseréjekor csak munkadíjat kell fizetni. Ehhez képest nálad már azt mondták, hogy csak alacsony futásteljesítménynél jár a m.gari. Ez meg megint megfoghatatlan mert van akinek az évi 5000-10000 km az alacsonyfutás, nekem meg az évi 30000 km is annnak számít. Az az érzésem, hogy ez a "méltányossági garancia" = nesze semmi fogd meg jól akció, parasztvakítás. Van esetleg valakinek méltányossági garancia ügyben pozitív, vagy negatív tapasztalata?
A nejem Citroen C3-asával a gariba még benne lévő lendkereket kellett ( tévesen..) cserélni . Az anyagot (lendkereket) igen , a munkadíjat nem adták "ingyen".
Aztán pár héttel a gari lejártával a 2 db hátsó (!!) teló elengette magát és természetesen nem cserélték ki. Itt a munkadíj lett volna ingyen. mondanom sem kell, hogy monroe telót nem márkaszervízben olcsóbban tettünk mint a márkába munkadíj nélkül.
Én komolyan venném. Azt hiszem csak a maximum futást korlátozzák be 30e-re, kevesebb lehet ha úgy gondolja hogy megérett az olajad. Vagy letelt a két év? Esetleg nem jól állították vissza? (Amennyiben a közbenső olajcserénél kézzel állítottad vissza a kijelzőt akkor autómatikusan a fix szervizre áll /15000e/)
Úgy emlékszem, hogy abban az időben amikor én vásároltam nem volt rendelhető világos belső sem pedig villanyos szék a classic és a business kivitelhez. Comfort-tól felfelé igen, de ott már olyan hatalmas volt az árkülömbség hogy ritkán vásárolták és gondolnám hogy használtan is szeretne valamit visszakapni belőle. /130-150 nem kevés/
Skoda superbet venni jó ötlet. Hátsó lábtérrel (sem) lesz gondod. A hirdetésben szereplő autó km-re hihetetlen. Én alig használom mégis 7 hónap (fél év) alatt 25000 km csúszott bele. Kis jóindulattal 128ekm hihetőbb. A világos uatatér és a motoros ülés szerintem elegant kivitel esetén valószínű.
Vélemények vonatkozásában a totalcar.hu-n a népítélet rovatot ajánlom figyelmedbe, jó pár véleményt olvashatsz itt.