Sziasztok. Kérdésem lenne a tudorokhoz. Ha egy komponensü alapozót használok, a száradás után, a 2k festék felmarja vajon? Vagy az alapozónak is muszáj 2k lennie? Köszi.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni motorfestéssel kapcsolatban. Simsonomat szeretném itthon lefújni fekete színűre, a sárvédőket pedig ezüstre. Ezeket válogattam össze hozzá:
-U-Pol ezüst és fekete fényes festék
-HB body 770 szilikon eltávolító
-HB body 992 1k alapozó
-spraymax 2k lakk
A kérdésem annyi lenne hogyan lehetne lefesteni úgy hogy ne legyen "rücskös" a teteje hanem szép sima tükörhatású legyen mint az autók fényezése? Valaki letudná nekem írni a lépések össze szedetten? Esetleg ha ezek nem jók hozzá valaki tudna ajánlani más anyagokat? Részletesen szeretném tudni mi ennek a menete, mikor hanyas papírral, vízpapírral kell csiszolni stb..
Ez nem így müködik. Bekevert 2K-s festéket nem tudnak spray-be tölteni. (Elvileg tudnának, csak nem tudnád már felhasználni mert belkötne a spray-be.
A töltehetö spay-k egy komponenses lakkok (festékek) töltésére alkalmasak. Vegyél (vagy töltess/kevertess) neked megfelelö 1K-s színt (bázislakk), és ha azt ráfújtad, száradás után lakkozd le színtelen 2K-s lakkal. A 2K-s lakkspray-ben külön tartályban van a két komponenes (lakk és edzö) amiket csak közvetlenül a felhasznáas elött szabad összekeverni.
Van arra valami megoldás, hogy a házilag lefújt fém dolgokon, az új szín, valamelyest karcálló legyen? Pl motor kormány, kerékpár váz...
Sprayt használtam, próbáltam magában is, meg színtelen lakkal utána lefújni is... De motornál a gyújtáskulcs pl annyira közel van, hogy óhatatlanul is hozzáér....
Az a szárny így első bliklre PUR-ból készült ami elvileg nem fényezhető a puhasága miatt. Vannak lágyító anyagok amiket a festékbe/lakkba keverve rugalmassá teszik a bevonatot mondjuk egy műanyag elemen de annyira nem hogy ezek a szinte szivacs keménységű darabok fényezhetőek legyenek.
Ha a fényező kollegák nem válaszolnak akkor a legpontosabb infót egy festékboltban fogsz kapni a lehetőségekről.
Gondolom ezerszer felmerült már kérdésként, de most mégis újra felteszem. Sokan írják, hogy garázsban fényeznek (sőt itt a szomszéd utában is abban dolgozik a fényező és szép az eredmény). Hogyan tudtok ott pormentesen fújni? Milyen trükköket lehet alkalmazni pormentes fülke készítéshez? Csak hobbi célra kellene.
Sziasztok! Az autómon lévő hátsó "szárnyat" szeretném felújítani, lefesteni. A csatolt képeken látszik miről van szó. Valamilyen szivacsos anyagból van, ezért gondolom valami adalék kellhet a festékhez, hogy ne repedezzen be. Valaki festett már ilyet? Vagy gyárilag, hogy csinálhatják? Köszönöm a segítséget!
Sanjos a Te eseted a legsz@rabb, még nem annyira hervadt de elindúlt. :(
Igazából elviheted fényezőhöz aki kipucolja (már amennyire lehet) a felületet és kívűlről mindenféle "mágikus" kencékkel lekezeli. Sajnos ez ideig-óráig lesz jó mert eddigi tapasztalataim azt mutatták hogy az ilyen "pici" rozsda kezelés után 1-2 tél után még látványosabb rozsdásodás kezdődött. Hiába lett ráfújva a lejobb alapozó, filler stb, valamiért pikk-pakk kirügyezett. Valószínű hogy a megpiszkált élen a két réteg közül jött kifelé de baromi látványos volt.
Igazából a legnagyobb probléma hogy ott azon a "szákáll" részen két réteg van összehegesztve ami közé roncsolás nélkül (szétfúrás) bejutni lehetetlen. Kívűlről lehet ugyan "kozmetikázni" csak az elég költséges és sajnos nem lesz tartós. Az igazi "gócpont" az a két réteg közt bújik meg amit csak bontás során tudsz érdemben feltárni.
A gari a gyártó részéről akkor él ha folyamatosan márkaszervízben volt szervizelve és évente ellenőrízték a bódé állapotát. Bevonat állapotát, a vízkifolyók és gumidugók meglétét, és nem utolsósorban pótolták vagy frissítették a konzerváló rétegek állapotát. Ha ezek elmaradtak akkor tuti felejtős lesz a részükről. Ha esetleg mégis ott szervízeltetted akkor egy fokkal előrébb vagy DE, nézik a futott km-t, a korábbi sérüléseket stb. A 12-év csupán arra szól hogy ezen idő alatt nem fogsz a családoddal a kocsi alján kiesni.
F@sza kis fogyasztóvédelmis perek szoktak ezügyben indúlni és az esetek nagy %-ában a gyártónak mindig van mibe kapaszkodnia. Pl hogy elment a Tied is tíz évet, likas nem lett sehol=cseréld le és kezd előről. Fogyasztói társadalom csak éppen a keresetek... :(
Biztos, hogy ezen a fórumon már vagy százszor megkérdezték, de hadd legyek a százegyedik, lényeg a kilencéves japán-japán:) autómon megdöbbenve fedeztem fel,hogy a két hátsó sárvédő "befelé hajló" élénél (ahol a két lemez össze van dolgozva)megjelent a ROzsda. Ez egy agyonkímélt autó,garázsban áll,bár kétségtelen hogy mindig használva van,és hát télen a mosás...hát nem az igazi.Főleg az alváz.A rozsda jelenleg úgy néz ki, hogy a befelé hajló rész(tehát ami nem látszik)kb.másfél centijéből a legszélén lévő fél centi érintett,és apró hólyagok formájában jelentkezik, viszont a gyári fekete metál-lakk keményen áll ezeken is, egyet megkapartam, alatta barna volt,egyszóval tenni kellene valamit de nem tudom hogy mit. Plusz kérdés az is, hogy a tizenkét éves gari a bódéra az áll-e ilyen esetekre, mert ha nem akkor kell valamilyen megoldás.Tud valaki erre valami okosat mondani? ( rozsda eltávolítására, ajd konzerválásra) Köszönöm...
Sziasztok. Nézegettem ebayen anest iwata w400 162gt. Gondolom 40ért a másolatot kapnám de azzal is lehet szépen dolgozni? Kezdő lévén nem akarok százezreket belelocsolni ebbe a dologba. Továbbá itthon találtam úgyszint sata másolatot 10ezerért. Megéri valamelyiket is megvenni? Vagy mit tanácsoltok? Nem egy profi festést szeretnék (egy dobozos uaz lessz festve 😁). Esetleg ha tudtok jobb megoldást az is érdekelne hogy milyen pisztolyt vegyek ami nem horror. Előre is köszi mindenkinek!