Értem. Erre voltam kíváncsi. Világi hülyeség szerintem ez az elektromotoros. Hatszor egyszerűbb lenne egy baypassos vagy még a maradék fajták közül egy...
Nem az a szokásos 2 csavarral kivehető kúpos kis alapjárati motor, hanem:
A gázpedállal egy bowdennel nyitogatot a pillangószelepet, de alapjáratnál, ha elengeded a gázt, akor ugyanazt a nagy pillangószelepet, és annak tengelyét finoman állítja egy elektronika, szóval től van bonyolítva kissé.
Ha kipucolod, akkor összevissza lesz az alapjárat, és SCAN100 daewoo computerrel kell egy "adaptív értékek visszaállítása" funkciót nyomni.
Időközben nálam a pucolás és a computer dolog is megtörtént, és még rosszabb lett, most 1500 az alapjárat, akárhogy gyújtáson hagyom, akármennyit megyek vele, stb.
marad tehát a fojtószelepház csere, mert az egész egyben van. 15 bontottan.
Én kalap szart se csináltam vele kb, és jó lett. Talán annyi volt, hogy összerakás után várni kell egy kis időt, vagy gyújtáson hagyni egy kicsit, nem tudom már.
Az okos mondják /szerelők / hogy van egy betanulási folyamata az alapjáratinak,mikor megvettem az enyémet kb 3 hónapja akkor mondta a /WRC boltban a szaki / mit kell vele csinálni hogy meg legyen a 800-as alapjárat.Én sem értettem de megcsináltam .
Nem úgy gondoltam az alapjáratot. Az minden típusnál egy adott tartományközegben mozog. Magára az alapjárat szabályzóra. Mert én nem láttam még 1.2-s motort közelről, de azt mondják, nem olyan az alapjárati motor benne, mint az 1.4-ben. Vagy nem úgy van megoldva.
Ennek ellenére akárhol nézem a léptetőmotort 1.2-1.4-re van írva. Amúgy ha ugyan olyan, akkor kitakarítás úgy 5 perc, és mint egy faék olyan egyszerű. Programozást meg nem értem, mit kéne azon programozni?
Az 1.2-ben nek 800 körül van.
Nem rég vezettem egy 1.4-est és annak is 800 körűl volt.
Viszont a hátramenet az 1-es fokozat mellett van jobban húz, veszesebb a váltója, és többet eszik.
Az alapjárat az Én tapasztalataim alapján egyforma.
Kb annyira van szükség, hogy nem nagyon érné meg átrakni, meg nem tudom mennyire férne el abban a konzervesdobozban az 1.2-es motor. Amúgy kell az nkh-tól vagy hogy tökbe hívják már őket egy átépítési engedély, majd egy számla a blokkról, hogy hol vetted, ha azt mondják, hogy erre vevők ők is., akkor mehet a móka. Majd utána azt hiszem szigorított műszaki vizsga. Elvileg amúgy olyan motor nem építhető be, ami nem volt gyárilag benne. Szóval én az 1.2-es Kalosba átrakhatom az 1.4-es blokkot, megkapom rá az engedélyt. De ha beteg az agyam ,és azt mondom, hogy egy 2.0-es benzines blokkot akarok bele rakni, lehet beintenek, hogy az öregapukád térde kalácsát. Valamelyik nap olvastam ilyensmiről, sokan akarnak motort cserélgetni hivatalosan, de nem emlékszek pontosan mit írtak.
Első körben nem árt, ha nyitva a termosztát, hogy ne csak a nagy fütőkörben cserélj vizet, másodlépésben a fűtést is kinyithatod, hogy onnan is menjen ki. Edény kocsi alá, egyik csövet lehúzod, és kb annyi.
Az az ötletem támadt, hogy veszek egy Matizt, aminek rossz a motorja, és ahhoz vennék egy Kalos 1.2 S. motort és azt tenném bele.
NEkem a KAlosom 1.2 S. vegyesen 6 litert fogyaszt. Hozzáteszem, hogy fogott az jobb első fékem, a munkahengerben a dugattyú szarakodott. + 1-esben tettem meg vele alapjáraton kb. 10km. is.
Szóval jü a fogyazstésa, de ha ezt egy kissebb kaszniba méretre és kg.-ba is nézve beletenném akkor sokkal keesebb lenne a fogyazstásom is.
Mi szókséges ennek a megvalósitásához. Most itt engedélyekre gondolok. NKH? műszaki. Átépitési engedély vagy mi?
Szerény véleményem szerint jó az univerzális is, feltéve, ha van az embernek kedve mókolni kicsit vele. Régiről szét kell szedni a csatit, azt hiszem a fém lábakról nem vehető le a vezeték, így egy darabbal át kell forrasztani, zsugrocső, és egyéb szigetelési verziók egyike, majd csati össze, összedug, és várni a csodát.
Én már régóta ki szeretném cserélni a lambdaszondám, nem egyszer keresgéltem már a neten, de sosem találtam ilyen árban. Ha netán tudod még, hogy honnan szerezted, megoszthatnád :) Valamilyen univerzális szondát vettél, vagy gyári csatlakozóval ellátottat?
Rettenetesek a pótlakatrészek. Ez egy borzalmas probléma, mert a márkaképviselet is a sarki gatyit veszi meg - utángyártottat - csak éppen extra drágán adja. Profilt kell = lehúzás.
1. Beírod a google-ba hogy "daewoo kalos lambdaszonda" és az elős amit kidob ott 13.000 Ft a szonda. Kis keresgélés után én 5800 Ft -ért vettem meg. Beszerelve volt az egész 9300 Ft. Nem sok...
2. "A hiánya csupán annyi bajt okoz, hogy télen később vált át a számítógép szabályozott befecskendezésre." ne ezért eszik többet...
3. nekem nem volt szerencsém, zabált...
4. Ha majd egyszer eladod - mivel előbb utóbb minden autó eladó lesz - akkor mi lesz? A hozzá nem értő kiakad a barkácstól, ha meg kiveszed... tucatnyi olyan Kalos van a piacon amiben nem ég a NINCS check lámpa.
Ám összefoglalva... a te döntésed, ötletes megoldás ez igaz csak én nem értek vele egyet. Ami nem baj.
Nekem ugyanez a motoros van, és nem sok várossal 5.2-5.5l/100km-ert tudok menni, általában 17 km oda, és vissza ( na persze most nyáron, a télit nem tudom, mert tavasszal vettem, most van 102000 km benne ) , de akkor biztos több lesz. Most a hétvégén mentem 312km-ert , és kíváncsiságból rátankoltam. Mivel aránylag egyenletes 80-90 km/h-ás sebességgel tettem meg és így jött ki 5.08l/100km (15.87l/312km), a kocsiban 3 felnőtt utazott.
Nekem a check lámpám jópár éve világít a lambda szonda miatt. Nem okoz túlfogyasztást, mert a szonda működik, csak a fűtő áramkör hibás benne, ezért világít a check lámpa. Időnként kiolvasom a hibakódot, mert sajnos másképp nem venném észre ha újabb hiba is fellépne.