Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Ken_Block Creative Commons License 2013.10.07 0 0 11820

Értem. Erre voltam kíváncsi.
Világi hülyeség szerintem ez az elektromotoros. Hatszor egyszerűbb lenne egy baypassos vagy még a maradék fajták közül egy...

Előzmény: Infomaker (11818)
Infomaker Creative Commons License 2013.10.07 0 0 11819

már=más

Előzmény: Infomaker (11818)
Infomaker Creative Commons License 2013.10.07 0 0 11818

Teljesen már az 1.2 STEC-nél. 

Nem az a szokásos 2 csavarral kivehető kúpos kis alapjárati motor, hanem:

 

A gázpedállal egy bowdennel nyitogatot a pillangószelepet, de alapjáratnál, ha elengeded a gázt, akor ugyanazt a nagy pillangószelepet, és annak tengelyét finoman állítja egy elektronika, szóval től van bonyolítva kissé.

 

Ha kipucolod, akkor összevissza lesz az alapjárat, és SCAN100 daewoo computerrel kell egy "adaptív értékek visszaállítása" funkciót nyomni.

 

Időközben nálam a pucolás és a computer dolog is megtörtént, és még rosszabb lett, most 1500 az alapjárat, akárhogy gyújtáson hagyom, akármennyit megyek vele, stb.

 

marad tehát a fojtószelepház csere, mert az egész egyben van. 15 bontottan.

Előzmény: Ken_Block (11811)
Ken_Block Creative Commons License 2013.10.06 0 0 11817

Ezen részét nem tanulmányoztam még soha, de nem hidrotőkés az állítása?

harcsasanyi Creative Commons License 2013.10.06 0 0 11816

Szervusztok!

 

Szelephézagot szeretnék állitani az 1.2 kalosomon,légyszi irjátok meg a pontos értékeket!

Ken_Block Creative Commons License 2013.10.05 0 0 11815

Én kalap szart se csináltam vele kb, és jó lett. Talán annyi volt, hogy összerakás után várni kell egy kis időt, vagy gyújtáson hagyni egy kicsit, nem tudom már.

Előzmény: pity68 (11814)
pity68 Creative Commons License 2013.10.05 0 0 11814

Hali !

Az okos mondják /szerelők / hogy van egy betanulási folyamata az alapjáratinak,mikor megvettem az enyémet kb 3 hónapja akkor mondta a /WRC boltban a szaki / mit kell vele csinálni hogy meg legyen a 800-as alapjárat.Én sem értettem de megcsináltam . 

Előzmény: Ken_Block (11813)
Ken_Block Creative Commons License 2013.10.05 0 0 11813

Nem úgy gondoltam az alapjáratot. Az minden típusnál egy adott tartományközegben mozog. Magára az alapjárat szabályzóra. Mert én nem láttam még 1.2-s motort közelről, de azt mondják, nem olyan az alapjárati motor benne, mint az 1.4-ben. Vagy nem úgy van megoldva.

Ennek ellenére akárhol nézem a léptetőmotort 1.2-1.4-re van írva.
Amúgy ha ugyan olyan, akkor kitakarítás úgy 5 perc, és mint egy faék olyan egyszerű. Programozást meg nem értem, mit kéne azon programozni?

Előzmény: tungsram82 (11812)
tungsram82 Creative Commons License 2013.10.05 0 0 11812
Ken_B.

Az 1.2-ben nek 800 körül van.
Nem rég vezettem egy 1.4-est és annak is 800 körűl volt.
Viszont a hátramenet az 1-es fokozat mellett van jobban húz, veszesebb a váltója, és többet eszik.
Az alapjárat az Én tapasztalataim alapján egyforma.
Ken_Block Creative Commons License 2013.10.04 0 0 11811

1.2-ben milyen az alapjárati?
Mindig mondják, hogy tök nem olyan mint az 1.4-é, de sosem láttam még.

Előzmény: Infomaker (11810)
Infomaker Creative Commons License 2013.10.04 0 0 11810

Nekem is 5.5-re jött ki végül M0 + kis város.

 

 

srácok, tudtok Bp vagy környékén jó Kalos gurut? Alapjárati pucolás plusz beprogramozás... (1.2 stec)

Ken_Block Creative Commons License 2013.10.03 0 0 11809

Kb annyira van szükség, hogy nem nagyon érné meg átrakni, meg nem tudom mennyire férne el abban a konzervesdobozban az 1.2-es motor.
Amúgy kell az nkh-tól vagy hogy tökbe hívják már őket egy átépítési engedély, majd egy számla a blokkról, hogy hol vetted, ha azt mondják, hogy erre vevők ők is., akkor mehet a móka. Majd utána azt hiszem szigorított műszaki vizsga.
Elvileg amúgy olyan motor nem építhető be, ami nem volt gyárilag benne. Szóval én az 1.2-es Kalosba átrakhatom az 1.4-es blokkot, megkapom rá az engedélyt. De ha beteg az agyam ,és azt mondom, hogy egy 2.0-es benzines blokkot akarok bele rakni, lehet beintenek, hogy az öregapukád térde kalácsát.
Valamelyik nap olvastam ilyensmiről, sokan akarnak motort cserélgetni hivatalosan, de nem emlékszek pontosan mit írtak.

Előzmény: tungsram82 (11807)
Ken_Block Creative Commons License 2013.10.03 0 0 11808

Első körben nem árt, ha nyitva a termosztát, hogy ne csak a nagy fütőkörben cserélj vizet, másodlépésben a fűtést is kinyithatod, hogy onnan is menjen ki. Edény kocsi alá, egyik csövet lehúzod, és kb annyi.

Előzmény: KalosPali (11806)
tungsram82 Creative Commons License 2013.10.03 0 0 11807

Sziaszotk.

 

 

Az az ötletem támadt, hogy veszek egy Matizt, aminek rossz a motorja, és ahhoz vennék egy Kalos 1.2 S. motort és azt tenném bele.

 

NEkem a KAlosom 1.2 S. vegyesen 6 litert fogyaszt. Hozzáteszem, hogy fogott az jobb első fékem, a munkahengerben a dugattyú szarakodott. + 1-esben tettem meg vele alapjáraton kb. 10km. is. 

 

Szóval jü a fogyazstésa, de ha ezt egy kissebb kaszniba méretre és kg.-ba is nézve beletenném akkor sokkal keesebb lenne  a fogyazstásom is.

 

 

Mi szókséges ennek  a megvalósitásához. Most itt engedélyekre gondolok. NKH? műszaki. Átépitési engedély vagy mi? 

KalosPali Creative Commons License 2013.10.03 0 0 11806

Aktuális egy hűtőfolyadék csere a 10 éves Kalos1,4-en. Leírná valaki röviden, hogyan érdemes csinálni? Kösz.

Ken_Block Creative Commons License 2013.09.30 0 0 11805

Szerény véleményem szerint jó az univerzális is, feltéve, ha van az embernek kedve mókolni kicsit vele. Régiről szét kell szedni a csatit, azt hiszem a fém lábakról nem vehető le a vezeték, így egy darabbal át kell forrasztani, zsugrocső, és egyéb szigetelési verziók egyike, majd csati össze, összedug, és várni a csodát.

TaNbEaRo Creative Commons License 2013.09.30 0 0 11804

Én már régóta ki szeretném cserélni a lambdaszondám, nem egyszer keresgéltem már a neten, de sosem találtam ilyen árban. Ha netán tudod még, hogy honnan szerezted, megoszthatnád :) Valamilyen univerzális szondát vettél, vagy gyári csatlakozóval ellátottat?

A legolcsóbb, amit találtam az ez: http://wrcauto.hu/?2078,univerzalis4vezetekeslambdaszondachevroletdaewoo gyári csatlakozóval meg ez: http://wrcauto.hu/?2545,lambdaszondadaewookalos148vnubira1816vmatiz

Előzmény: ENGINEER (11801)
ENGINEER Creative Commons License 2013.09.25 0 0 11803

Szeretem az öteltes megoldásokat ami nem gagyi és amiből látszik hogy jobb ha előbb gondolkodunk utána fizetünk. Gratula! :-)

Előzmény: Törölt nick (11772)
ENGINEER Creative Commons License 2013.09.25 0 0 11802

Rettenetesek a pótlakatrészek. Ez egy borzalmas probléma, mert a márkaképviselet is a sarki gatyit veszi meg - utángyártottat - csak éppen extra drágán adja. Profilt kell = lehúzás.

 

Nem tudok rá megoldást.

 

E.

Előzmény: nord (11739)
ENGINEER Creative Commons License 2013.09.25 0 0 11801

1. Beírod a google-ba hogy "daewoo kalos lambdaszonda" és az elős amit kidob ott 13.000 Ft a szonda. Kis keresgélés után én 5800 Ft -ért vettem meg. Beszerelve volt az egész 9300 Ft. Nem sok...

 

2. "A hiánya csupán annyi bajt okoz, hogy télen később vált át a számítógép szabályozott befecskendezésre." ne ezért eszik többet...

 

3. nekem nem volt szerencsém, zabált...

 

4. Ha majd egyszer eladod - mivel előbb utóbb minden autó eladó lesz - akkor mi lesz? A hozzá nem értő kiakad a barkácstól, ha meg kiveszed... tucatnyi olyan Kalos van a piacon amiben nem ég a NINCS check lámpa.

 

Ám összefoglalva... a te döntésed, ötletes megoldás ez igaz csak én nem értek vele egyet. Ami nem baj.

Előzmény: Árpi76 (11737)
Szaszi i Creative Commons License 2013.09.24 0 0 11800

Nekem ugyanez a motoros van, és nem sok várossal 5.2-5.5l/100km-ert tudok menni, általában 17 km oda, és vissza ( na   persze most nyáron, a télit nem tudom, mert tavasszal vettem, most van 102000 km benne ) , de akkor biztos több lesz. Most a hétvégén mentem 312km-ert , és kíváncsiságból rátankoltam. Mivel aránylag  egyenletes 80-90 km/h-ás sebességgel tettem meg és így jött ki 5.08l/100km  (15.87l/312km), a kocsiban 3 felnőtt utazott.

Előzmény: Infomaker (11792)
Infomaker Creative Commons License 2013.09.24 0 0 11799

Na srácok, kiolvastam a hibát: P1382 - ez a keréknél egy szenzor, ami a rossz utat figyeli, és akkor kiiktatja kopogásérzékelőt ha rossz utat érzékel.

(NEM ABS az autó!)

 

de ha jól tudom, attól még van egy ABS szenzor valamelyik első keréken, és az hibás. 

Volt már valakinek ilyen hiba?

DelSonar Creative Commons License 2013.09.24 0 0 11798

Tud valaki olyan helyet a Kalos műszerfalán, ahol vezetékeket le lehetne vezetni különösebb átalakítás vagy roncsolás nélkül?

Infomaker Creative Commons License 2013.09.23 0 0 11797

koszonom! es akkor az abs nem is mukodik? mert hogy nem muxik de nem tudom hogy van e benne egyatalan - ez honnan latszik?

 

 

mas: havernal van ebayrol obd2 olvasoja, az jo hozza? usb, de gondolom valami szoftver is kene hozza :(

Előzmény: Ken_Block (11794)
TaNbEaRo Creative Commons License 2013.09.23 0 0 11796

Nekem a check lámpám jópár éve világít a lambda szonda miatt. Nem okoz túlfogyasztást, mert a szonda működik, csak a fűtő áramkör hibás benne, ezért világít a check lámpa. Időnként kiolvasom a hibakódot, mert sajnos másképp nem venném észre ha újabb hiba is fellépne.

Előzmény: Infomaker (11792)
Ken_Block Creative Commons License 2013.09.23 0 0 11795

Bocs, Infomaker-nek szántam az üzenetet.

Ken_Block Creative Commons License 2013.09.23 0 0 11794

Ha abs-es és kátyúba verték bele, akkor lehet megszakadt az abs vezetéke és azt jelzi be. Mivel azt is be tudja hibának írni.

Nem mellesleg lehet alapjárati motor-egr(agr)-2 lmabdaszonda-vezérmű pengő(lehet nem az, nem láttam motorteret mostanában) érzékelő.

Hibakód olvasás itt már nem villogtatással működik, az egy másik korszak műve. Ide egy hibakód olvasó kell (OBD 2).

 

Előzmény: nord (11793)
nord Creative Commons License 2013.09.23 0 0 11793

Igen, ez slágertéma a topikban. :)

Nekem kábé egy évig világított a lámpa, semmiféle többletfogyasztás nem volt. 

Előzmény: Infomaker (11792)
Infomaker Creative Commons License 2013.09.23 0 0 11792

Még valami: ha jól olvasok vissza, ez valami típushiba ugye, hogy a lamba szonda miatt kigyullad a checkengine...

 

ez okoz túlfogyasztást? mire számítsak tartós 90-100nál ezzel az autóval? 5 literből el kellene mennie, nem? :)

Infomaker Creative Commons License 2013.09.23 0 0 11791

Sziasztok,

 

elhoztam az autót, bikázva elindult szépen, a folyás klímából jön, azt majd megnézetem, most mindegy is, DE:

 

ég a check engine, állítólag azóta, hogy valami bika nagy kátyúba belementek.

tünetet nem okoz, szépen megy az autó (1.2 8V, 2004 11 havi), de én titokban félek, hogy mondjuk lambda szonda, és túlfogyasztást fog okozni...

állítólag valami fútóműű környéki érzekelő lehet az?? furcsa..

 

ki lehet a kódot villogtatni, vagy műszer kell hozzá?

 

Arra gondoltam, hogy nem foglalkozom vele, megnézem a fogyasztást, és ha oké, akkor járok így...

Előzmény: Infomaker (11785)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!