Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

JRevai Creative Commons License 2017.01.23 0 0 30754

Az nem úgy van, hogy ezressel még soha senkinek nem volt váltó gondja?

Tudtommal a VVT-sek váltói szoktak a leginkább elhasalni, aminek az okát egyértelműen a nagyobb teljesítményben (és annak kiaknázásában!) látom.

Vagy tévedek? Sorra döglenek az ezresek is?

Előzmény: Landsmann_ (30751)
JRevai Creative Commons License 2017.01.23 0 0 30753

Van egy nagyon egyszerű, de nagyon hatásos megoldás: már írtam itt. 

Kell egy (talán másfél K-s? keress vissza akkor leírtam) ellenállás párhuzamosan a levegő-hőfokérzékelővel. Emiatt az elektronika nem ordíttatja a motort hidegben. Melegen a szenzor karakterisztikája miatt már nem szól bele a keverékképzésbe.

Három éve így használom. Azelőtt egy évtizeden keresztül őrjöngtem, hogy ez milyen borzasztó. Iszonyatosan idegesített.

10Ft-os alkatrész, 15 perc alatt megcsinálható és onnantól nyugalom van.

 

Előzmény: kobraCode (30747)
ugyörgy Creative Commons License 2017.01.23 0 0 30752

A gyári váltómban először a szimering fújt ki, aztán ugyanebben a váltóban a kettes szinkron. A második váltóban a hármas szinkron volt szar és zúgott a 4. A harmadik váltóban a kettest dobálta ki. A jelenlegi negyedik váltóban most kezd akadozni a 3-as szinkron :)))) Még mindig nem vetettem el az 5. váltó gondolatát :))))

Tehát nem a csapágy volt a fő ok.

Előzmény: Landsmann_ (30751)
Landsmann_ Creative Commons License 2017.01.23 0 0 30751

Hallani hallottam róla, de én ilyen hibát nem tapasztaltam. Azt mondják alul van méretezve a csapágy. Hát nem tudom hogy lehet alulméretezni egy csapágyat. Tulajdonképpen az elmondások alapján nem lehet eldönteni, hogy milyen körülmények között, mitől jön elő a hiba. Én inkább arra tippelnék, hogy mikor milyen gyártótól származót építettek be. Lehetett egy gyengébb széria valamelyik beszállítótól és azokkal lehet gond. De ez csak az én véleményem. 

Előzmény: baritibi (30750)
baritibi Creative Commons License 2017.01.23 0 0 30750

Landsmann kolléga!Látom régi motoros vagy itt, nekem is,és a nejemnek is vvt van, 2005.09/07  havi. Te találkoztál már nyelestengely csapágy problémával?Sok helyen olvasom, hogy a gyári elég gyenge, és viszonylag hamar megadja magát.De fura hogy kérdeztem swifteseket is, de nekik sincs semmi baj a váltóval, pedig valamelyik ignis már 200 ezren tul is van.Vagy lehet hogy csak a vezetési stílusban van gond?Üdv

Landsmann_ Creative Commons License 2017.01.23 0 0 30749

Ha nem lesz ilyen hideg, akkor alacsonyabb lesz a hideg alapjárat. Nincs ezzel semmi baj, jól működik az. Nekem ilyen időben 1700-1800-ról indul. Aztán üzemmelegen 740-750 a fordulatszám. Az enyém VVT, Ignis motoros.

Előzmény: kobraCode (30747)
baritibi Creative Commons License 2017.01.23 0 0 30748

Szia!előző irásomban olvashatsz erről.Mikori kocsi?76 Le, 2002-2003?Nekem is olyan volt, és gyárilag ilyen magasra van felhuzva az autómata szivató, a hideg motornál.Anno kérdeztem szakikat, hogy van e valami megoldás, de ezen nincs mit variálni, igy gyári.A vvt motoros wagonnál már más a szabályzás, csakúgy mint az ignisnél.Remélem megnyugodtál.üdv

kobraCode Creative Commons License 2017.01.22 0 0 30747

Sziasztok

Nem tudom volt e már téma, de tudnátok segíteni?

Szüleim 1.3 WagonR+át megjárattam a hétvégén. Ami furcsa hogy indításkor 2100-as alapjárati fordulaton ment a motor. Lehet ezt az alapjáratot egyszerű módon szabályozni? Nekem Opelom van de ott 1100-1200 körül van, családban van még egy 1.5 Ignis is de ott sem rémlik hogy ennyire magas lenne a fordulat. Nem is értem a Suzuki miért pörgeti ennyire hisz nem 2T.

Köszi előre is, és bocs hogy nem kerestem vissza, de elég kevés időm van minden fórumon átrágni magamat.

hunorok Creative Commons License 2017.01.22 0 0 30746

Siker!  Az egyik saru elmozdult a helyéről. Most működik a kapcsolás, ha kinyitom a csomagtérajtót! 

 

Köszönöm még egyszer!

Előzmény: miklos.a (30744)
hunorok Creative Commons License 2017.01.22 0 0 30745

Köszönöm a gyors választ, délután szétkapom a zárat :-) .

Előzmény: miklos.a (30744)
miklos.a Creative Commons License 2017.01.22 0 0 30744

A csomagtér nyitásával a belső világitás is bekapcsolódik.

A világitáskapcsoló a zárba van beleépitve. Nézd meg a vezetékeket, de valószinübb, hogy a kis kapcsoló mehetett tönkre.

Legrosszabb esetben a zárat kell cserélned.

Előzmény: hunorok (30743)
hunorok Creative Commons License 2017.01.22 0 0 30743

Üdv Mindenkinek.

 

2000-es évjáratú 1.3-as Wagon R+ -om van. Ha a csomagtér ajtót kinyitom nem gyullad ki a belsőtér világítás. Ez gyárilag így készülhetett vagy van valami megoldás, hogy működjön a beltér villany, ha a csomagtérajtót kinyitom. Előre is köszi a válaszokat. Szép Vasárnapot mindenkinek. Üdv Feri

 

 

emts Creative Commons License 2017.01.20 0 0 30742

Hátsó dob lyukas, de felül. A kardánalagút visszavezeti elölre a gázt. Dobcsere lesz ....

Előzmény: emts (30741)
emts Creative Commons License 2017.01.19 0 0 30741

Sziasztok, álló helyzetben, járó motornál rettenetes kipufogógáz szag van az utastérben. Esetleg van valami tipikus hely, ahol a tömítés elszakad ennyi idős korára vagy szét kell nézni/bontatni a kipugó és leömlő környéken mindent? A kipufogórendszer még nem volt cserélve, sehol sem, de elöl lehet valami, mert ha be van kapcsolva a levegőbeszívás (ventillátor), akkor jön be csak.... és hangja sincs a kipufogónak... nincs valami ötletetek? Köszönöm szépen

RetteNETes Lalyos Creative Commons License 2017.01.19 0 0 30740

Ide is beillesztem:

 

Itt az alkalom, hogy világhíres legyél (vagy az autód...)! :-)

Az új honlap fejlécére keresek nagyfelbontású, tűéles wagonr+ -os témájú képeket, melyeknek a mérete: 2500x625 pixel.

Küldd el nekem az általad olyannak ítélt képe(ke)t, ami jól reprezentálhatná a wagonrfanclub.hu-n a "wagonizmust"...

Köszönet érte!

Landsmann_ Creative Commons License 2017.01.17 0 0 30739

BIztos hogy működik is a kulcs és az immo együtt? Nemem  1,3-as M13A változat van, de gondolom a tiednél is ugyanúgy működik a dolog. Tehát gyújtás ráadás után a lakatolt autó lámpa kigyullad. Amikor indítózok, a lámpa kialszik, a motor beindul. Mikor indítózol, elalszik a lámpa, vagy égve marad? 

Előzmény: Szabolcs Kicsi Pozsgai (30738)
Szabolcs Kicsi Pozsgai Creative Commons License 2017.01.17 0 0 30738

immmoval  kezdtük az  cserélve  lett     Wagoner  1000  res  az  auto   biztik  relék  cserélve    ...Ötletem  már  nincs  

Előzmény: Landsmann_ (30737)
Landsmann_ Creative Commons License 2017.01.17 0 0 30737

Immobilizer oké? Nem lett kulcs másoltatva? A műszerfalon egy autó ikon lakattal lezárva nem jelenik meg indítás közben?

Előzmény: Szabolcs Kicsi Pozsgai (30736)
Szabolcs Kicsi Pozsgai Creative Commons License 2017.01.17 0 0 30736

Üdv   Szakik   Valaki  Találkozott  Már  azzal Jelenenségel   Hogy   Ac  elindul  szikra  van  Benzin  van  benne    Inyektor   Jo    De  nem  indul  be  Kocsi   ????   Köszönöm   

Landsmann_ Creative Commons License 2017.01.14 0 0 30735

Megnéztem a rajzot. MIndegyik érzékelőhöz más-más színű vezeték megy az ABS vezérlőtől. Tehát a testelés nincs összekötve. Legalábbis kívül nincs, a vezérlőn belül lehetséges. Így viszont nem ad magyarázatot, hogy a két első miért nem jó. Egy kábel sérülése nem magyarázná meg miért nem jók az elsők. Lehet a hiba a vezérlőn belül van? 

Előzmény: Landsmann_ (30734)
Landsmann_ Creative Commons License 2017.01.14 0 0 30734

A hőfoknak nagy jelentősége nincs. Az viszont érdekes, hogy a két első 0 feszültséget jelzett. Nem hinném, hogy mindkét érzékelő egyszerre romlott el. Nem tudom hogy van megoldva, de gyanítom, hogy a testet egy kábelről kapja a két első érzékelő. A generált jelet már kerekenként külön kábelen juttatják el az ABS-hez. Meg kellene nézni azt a közös testet az érzékelőnél, hogy jó-e.

Előzmény: Triacus (30733)
Triacus Creative Commons License 2017.01.14 0 0 30733

Kedves Wagon R+ FANatikusok!

 

Kis előrelépést értünk el az ABS-sel történő kalandozásaink során: lemértük a keréksebesség-jeladókat:

  • Bal hátsó: 1,030 kOhm (normális értéke 0,9-1,3 kOhm 20 °C-on); lassan megforgatva ~200 mV váltófeszültséget ad le
  • Jobb hátsó: 1,027 kOhm (normális értéke 0,9-1,6 kOhm 20 °C-on); lassan megforgatva ~200 mV váltófeszültséget ad le
  • Bal első: 1,314 kOhm (normális értéke 1,2-1,6 kOhm 20 °C-on); lassan forgatva nem mérhető feszültség
  • Jobb első: 1,302 kOhm (normális értéke 1,2-1,6 kOhm 20 °C-on); lassan forgatva nem mérhető feszültség

Mondjuk annyi szépséghibája volt a mérésnek, hogy a környezeti hőmérséklet ~3 °C volt; illetve az első kereket elég nehéz forgatni (gyanítom az elsőkerék-hajtás miatt) ;)

Előzmény: Triacus (30720)
Csillagnyee Creative Commons License 2017.01.10 0 1 30732

Szia!
Én bontóból vettem egy hátsó utastérlámpát, gyári kábelköteget. Ennél "gyáribban" szerintem nem kivitelezhető a projekt :)

Készítettem egy egyszerű elágazást az utastérlámpához. A saruk forrasztva és kívülről zsugorcsövezve.

A hátsó kédergumit lehúztam egyszerűen és onnan kényelmesen be tudtam tenni az előre elkészített vezetékeket a kárpit mögé.
Az oldalsó műanyag teljes levételéhez ki kell csavarni a torx? csavart, ami tartja a hátsó öléstámlát. Szerencsére ehhez egy mezei csillag-csillag kulcs teljesen megfelel.
Nehezen akad ki ez a műanyag elöl, de ne aggódj, ki lehet szedni ügyesen.
Itt már be van fűzve a vezeték, de még nincsen bekötve.
Mintha csak ide találták volna ki.. Ráadásul a lámpa hátulja sem ér bele semmibe, mert bőven van mögötte hely.

Szépen világít és gyárinak néz ki. (végül is az is)
A burkolatba berajzolás után flex-szel lett bevágva a helye, szépen, könnyen és precízen vágja ezt a műanyagot.

Én így oldottam meg pár hete, de kíváncsi vagyok, mások hogyan

Előzmény: rezso54 (30730)
Landsmann_ Creative Commons License 2017.01.10 0 0 30731

Nem volt világítás egyikben sem. Én úgy oldottam meg egy led csíkkal, hogy a hátsó utastér lámőpától vittem le vezetéket a bal hátsó C oszlopban befűzve. Ehhez a burkolatot kicsit meg kellett bontani és egy 1,5 MCU vezetéket használtam befűzésre. Lűámpát mindkét oldalon a kis téglalap alakú bemélyedésbe szereltem. A baloldalitől a csomagtéralj fedél eltávolítása után az alatt veztettem át a jobb oldalra a vezetéket. Ha már szétszeded, javaslom a jobb oldalra a csomagartóba egy dugaszolóaljzat beszerelését. Az aljzathoz ki van könnyítva a műanyag, ott a kör forma, könnyen ki lehet vágni. A vezeték is ki van építve, ott van a burkolat alatt a jobb hátsó sárvédő belsőfeléhez rögzítve. Bár nem tudom, hogy az 1.0-ás GL-be ez ki volt-e építve. A 1,3-as M13A motorosban igen.

Előzmény: rezso54 (30730)
rezso54 Creative Commons License 2017.01.09 0 0 30730

Sziasztok

 

Hátsó csomagtartó világítás gyárilag létezett a Wagon R+ ba?

Ha létezik ilyen mi a cikkszáma? hol lehet kapni?

Ha nincs, ti hogy oldottátok meg? Akár másik típus, vagy valami kínai LED-es?

 

Az a baj, hogy a hátsó üléssor feletti ugyan nagyon szépen világít, csak a kalaptartó betakar, szóval a csomagtartó elég sötét :)

Egyébként 2003-as 1.0 GL fapad a miénk

 

üdv Köszi

 

Törölt nick Creative Commons License 2017.01.08 0 0 30729

Lehet ott is vagy e-mail, telefon.

Előzmény: Nihil1965 (30719)
monobombola Creative Commons License 2017.01.08 0 0 30728

No igen. Fényszórókat cseréltek nekem. Leégett a kapcsoló. Majd a következő is. Ez ilyen. Mondták.  - Nem. A szerelő egy  130 Wattos izzót rakott bele. Életemben nem láttam ilyet! Eddig.  Ja. Csak az egyikbe. Mert a másik amit elsőre kivettem az a normál 60/55W-s volt.

Mottóm: a kocsiban keletkezett hibák közel 90%-ért az autószerelő a hibás. Sorolhatnám. 

Előzmény: Szabolcs Kicsi Pozsgai (30726)
stegere Creative Commons License 2017.01.08 0 0 30727

14-es Wagon R  gyári felni::

 

 

155/65 Szuper Uniroyal téli gumikkal--még pár telet simán elmegy-- 5 éves gumikkal... 

Ár ::45000 ft csak egyben eladó....

 

Érd : 06302586897 

Szabolcs Kicsi Pozsgai Creative Commons License 2017.01.08 0 1 30726

Sziasztok   Fanok  Megirom    Tapasztalatom   6  hónap  Szenvedésem  véget  Ért    :)    Kocsi  Ugy  kezdte  Hogy   Árébb  Áltunk  vele  Következöleg  Már  nem  Indult  ...Relék    Biztik  Cserélve    ,,,  Akkor  se    Autovillamosági    Nem  tudta  mI  BAJ     ...  saját  Kezembe   Vettem  Dolgokat  Müsszerfal  Ki  bontva   Át  nézve  Multi  Méterrel    vezeték  Köteg  jok       Követtkezett  motor  tér      ---Ami   Motor  Mögött  van  vezeték  köteg   Computere   Ac  pumpára   megy  rá   csatik    ki  huztam  vezeték  kötteget   sok   minderre   rá  megy  Pl  lámpa  indesz  ködlámpa  .....na  aszt   cseréltem  és  Lás  csodát  indul  :)    Teszem  Hozzá  nem  vagyok  autoszerelö  ..Nemzetközi  Gépkocsivezetö  vagyok  

Triacus Creative Commons License 2017.01.07 0 0 30725

"Most viszont előbb hívott az asszony, hogy egyáltalán nem teker az önindító. A kocsi kint áll az utcán, tehát -10 fok körüli."

Nálunk is csinált ilyesmit - akkumulátorra rátöltöttünk és újból megy.

Itt is erről írnak: https://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/akkuproblema_hidegben_legtobbszor_ez_a_gond-6435

Meg itt is: http://www.origo.hu/auto/20120210-sok-autosnak-megy-tonkre-a-hidegben-az-akkumulatora.html

 

 

Előzmény: bt74 (30722)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!