Van egy nagyon egyszerű, de nagyon hatásos megoldás: már írtam itt.
Kell egy (talán másfél K-s? keress vissza akkor leírtam) ellenállás párhuzamosan a levegő-hőfokérzékelővel. Emiatt az elektronika nem ordíttatja a motort hidegben. Melegen a szenzor karakterisztikája miatt már nem szól bele a keverékképzésbe.
Három éve így használom. Azelőtt egy évtizeden keresztül őrjöngtem, hogy ez milyen borzasztó. Iszonyatosan idegesített.
10Ft-os alkatrész, 15 perc alatt megcsinálható és onnantól nyugalom van.
A gyári váltómban először a szimering fújt ki, aztán ugyanebben a váltóban a kettes szinkron. A második váltóban a hármas szinkron volt szar és zúgott a 4. A harmadik váltóban a kettest dobálta ki. A jelenlegi negyedik váltóban most kezd akadozni a 3-as szinkron :)))) Még mindig nem vetettem el az 5. váltó gondolatát :))))
Hallani hallottam róla, de én ilyen hibát nem tapasztaltam. Azt mondják alul van méretezve a csapágy. Hát nem tudom hogy lehet alulméretezni egy csapágyat. Tulajdonképpen az elmondások alapján nem lehet eldönteni, hogy milyen körülmények között, mitől jön elő a hiba. Én inkább arra tippelnék, hogy mikor milyen gyártótól származót építettek be. Lehetett egy gyengébb széria valamelyik beszállítótól és azokkal lehet gond. De ez csak az én véleményem.
Landsmann kolléga!Látom régi motoros vagy itt, nekem is,és a nejemnek is vvt van, 2005.09/07 havi. Te találkoztál már nyelestengely csapágy problémával?Sok helyen olvasom, hogy a gyári elég gyenge, és viszonylag hamar megadja magát.De fura hogy kérdeztem swifteseket is, de nekik sincs semmi baj a váltóval, pedig valamelyik ignis már 200 ezren tul is van.Vagy lehet hogy csak a vezetési stílusban van gond?Üdv
Ha nem lesz ilyen hideg, akkor alacsonyabb lesz a hideg alapjárat. Nincs ezzel semmi baj, jól működik az. Nekem ilyen időben 1700-1800-ról indul. Aztán üzemmelegen 740-750 a fordulatszám. Az enyém VVT, Ignis motoros.
Szia!előző irásomban olvashatsz erről.Mikori kocsi?76 Le, 2002-2003?Nekem is olyan volt, és gyárilag ilyen magasra van felhuzva az autómata szivató, a hideg motornál.Anno kérdeztem szakikat, hogy van e valami megoldás, de ezen nincs mit variálni, igy gyári.A vvt motoros wagonnál már más a szabályzás, csakúgy mint az ignisnél.Remélem megnyugodtál.üdv
Szüleim 1.3 WagonR+át megjárattam a hétvégén. Ami furcsa hogy indításkor 2100-as alapjárati fordulaton ment a motor. Lehet ezt az alapjáratot egyszerű módon szabályozni? Nekem Opelom van de ott 1100-1200 körül van, családban van még egy 1.5 Ignis is de ott sem rémlik hogy ennyire magas lenne a fordulat. Nem is értem a Suzuki miért pörgeti ennyire hisz nem 2T.
Köszi előre is, és bocs hogy nem kerestem vissza, de elég kevés időm van minden fórumon átrágni magamat.
2000-es évjáratú 1.3-as Wagon R+ -om van. Ha a csomagtér ajtót kinyitom nem gyullad ki a belsőtér világítás. Ez gyárilag így készülhetett vagy van valami megoldás, hogy működjön a beltér villany, ha a csomagtérajtót kinyitom. Előre is köszi a válaszokat. Szép Vasárnapot mindenkinek. Üdv Feri
Sziasztok, álló helyzetben, járó motornál rettenetes kipufogógáz szag van az utastérben. Esetleg van valami tipikus hely, ahol a tömítés elszakad ennyi idős korára vagy szét kell nézni/bontatni a kipugó és leömlő környéken mindent? A kipufogórendszer még nem volt cserélve, sehol sem, de elöl lehet valami, mert ha be van kapcsolva a levegőbeszívás (ventillátor), akkor jön be csak.... és hangja sincs a kipufogónak... nincs valami ötletetek? Köszönöm szépen
BIztos hogy működik is a kulcs és az immo együtt? Nemem 1,3-as M13A változat van, de gondolom a tiednél is ugyanúgy működik a dolog. Tehát gyújtás ráadás után a lakatolt autó lámpa kigyullad. Amikor indítózok, a lámpa kialszik, a motor beindul. Mikor indítózol, elalszik a lámpa, vagy égve marad?
Megnéztem a rajzot. MIndegyik érzékelőhöz más-más színű vezeték megy az ABS vezérlőtől. Tehát a testelés nincs összekötve. Legalábbis kívül nincs, a vezérlőn belül lehetséges. Így viszont nem ad magyarázatot, hogy a két első miért nem jó. Egy kábel sérülése nem magyarázná meg miért nem jók az elsők. Lehet a hiba a vezérlőn belül van?
A hőfoknak nagy jelentősége nincs. Az viszont érdekes, hogy a két első 0 feszültséget jelzett. Nem hinném, hogy mindkét érzékelő egyszerre romlott el. Nem tudom hogy van megoldva, de gyanítom, hogy a testet egy kábelről kapja a két első érzékelő. A generált jelet már kerekenként külön kábelen juttatják el az ABS-hez. Meg kellene nézni azt a közös testet az érzékelőnél, hogy jó-e.
Kis előrelépést értünk el az ABS-sel történő kalandozásaink során: lemértük a keréksebesség-jeladókat:
Bal hátsó: 1,030 kOhm (normális értéke 0,9-1,3 kOhm 20 °C-on); lassan megforgatva ~200 mV váltófeszültséget ad le
Jobb hátsó: 1,027 kOhm (normális értéke 0,9-1,6 kOhm 20 °C-on); lassan megforgatva ~200 mV váltófeszültséget ad le
Bal első: 1,314 kOhm (normális értéke 1,2-1,6 kOhm 20 °C-on); lassan forgatva nem mérhető feszültség
Jobb első: 1,302 kOhm (normális értéke 1,2-1,6 kOhm 20 °C-on); lassan forgatva nem mérhető feszültség
Mondjuk annyi szépséghibája volt a mérésnek, hogy a környezeti hőmérséklet ~3 °C volt; illetve az első kereket elég nehéz forgatni (gyanítom az elsőkerék-hajtás miatt) ;)
Szia! Én bontóból vettem egy hátsó utastérlámpát, gyári kábelköteget. Ennél "gyáribban" szerintem nem kivitelezhető a projekt :)
Készítettem egy egyszerű elágazást az utastérlámpához. A saruk forrasztva és kívülről zsugorcsövezve.
A hátsó kédergumit lehúztam egyszerűen és onnan kényelmesen be tudtam tenni az előre elkészített vezetékeket a kárpit mögé. Az oldalsó műanyag teljes levételéhez ki kell csavarni a torx? csavart, ami tartja a hátsó öléstámlát. Szerencsére ehhez egy mezei csillag-csillag kulcs teljesen megfelel. Nehezen akad ki ez a műanyag elöl, de ne aggódj, ki lehet szedni ügyesen. Itt már be van fűzve a vezeték, de még nincsen bekötve. Mintha csak ide találták volna ki.. Ráadásul a lámpa hátulja sem ér bele semmibe, mert bőven van mögötte hely.
Szépen világít és gyárinak néz ki. (végül is az is) A burkolatba berajzolás után flex-szel lett bevágva a helye, szépen, könnyen és precízen vágja ezt a műanyagot.
Én így oldottam meg pár hete, de kíváncsi vagyok, mások hogyan
Nem volt világítás egyikben sem. Én úgy oldottam meg egy led csíkkal, hogy a hátsó utastér lámőpától vittem le vezetéket a bal hátsó C oszlopban befűzve. Ehhez a burkolatot kicsit meg kellett bontani és egy 1,5 MCU vezetéket használtam befűzésre. Lűámpát mindkét oldalon a kis téglalap alakú bemélyedésbe szereltem. A baloldalitől a csomagtéralj fedél eltávolítása után az alatt veztettem át a jobb oldalra a vezetéket. Ha már szétszeded, javaslom a jobb oldalra a csomagartóba egy dugaszolóaljzat beszerelését. Az aljzathoz ki van könnyítva a műanyag, ott a kör forma, könnyen ki lehet vágni. A vezeték is ki van építve, ott van a burkolat alatt a jobb hátsó sárvédő belsőfeléhez rögzítve. Bár nem tudom, hogy az 1.0-ás GL-be ez ki volt-e építve. A 1,3-as M13A motorosban igen.
No igen. Fényszórókat cseréltek nekem. Leégett a kapcsoló. Majd a következő is. Ez ilyen. Mondták. - Nem. A szerelő egy 130 Wattos izzót rakott bele. Életemben nem láttam ilyet! Eddig. Ja. Csak az egyikbe. Mert a másik amit elsőre kivettem az a normál 60/55W-s volt.
Mottóm: a kocsiban keletkezett hibák közel 90%-ért az autószerelő a hibás. Sorolhatnám.
Sziasztok Fanok Megirom Tapasztalatom 6 hónap Szenvedésem véget Ért :) Kocsi Ugy kezdte Hogy Árébb Áltunk vele Következöleg Már nem Indult ...Relék Biztik Cserélve ,,, Akkor se Autovillamosági Nem tudta mI BAJ ... saját Kezembe Vettem Dolgokat Müsszerfal Ki bontva Át nézve Multi Méterrel vezeték Köteg jok Követtkezett motor tér ---Ami Motor Mögött van vezeték köteg Computere Ac pumpára megy rá csatik ki huztam vezeték kötteget sok minderre rá megy Pl lámpa indesz ködlámpa .....na aszt cseréltem és Lás csodát indul :) Teszem Hozzá nem vagyok autoszerelö ..Nemzetközi Gépkocsivezetö vagyok