Na, akkor jól emlékeztem erre a sörszállító Csepelre, de bevallom, a tényleges funkciójával a mai napig nem vagyok teljesen tisztában.
A tartályos tűzoltó kocsi, az rendben van, ahol tűz volt, oda vitték a vizet, még a tejszállító szerepét is gyanítom talán az akkori időkből, a tejüzemekből vitték a tejet a palackozó üzemekbe, vagy ezzel gyűjtötték össze a hajdani TSZ-ek, állami gazdaságok istállóiban megtermelt tejeket és vitték a tejüzemekbe (megjegyzem, ez azért számomra már akkor is neccesnek tűnhetett volna), na de ez a sörszállító??! Úgy tudom, az országban volt talán 5 vagy 6 sörgyár, de ezekben ott voltak a palackozók is helyben! Akkor mégis hova kellett ennyi sört szállítani ilyen tartályokban? Szerintem ekkor még az éttermek, vendéglátóhelyek kocsmák is palackos söröket, vagy hordókban odaszállított söröket kínáltak, árusítottak, és a hordókat is a sörgyárakban töltötték. Vagy rosszul tudom?
Azért jók, ezek a monokróm képek, mert olyan jól meg lehet állapítani, hogy az a zöld, valójában kék-e. A mögötte parkoló tűzveszélyes vélhetőleg vörös, de, annak más a puttonya.
Ja, értem. Rákerestem, valóban ez van odaírva, fura... pedig biztosan a tejszállító jön, hiszen ott vannak a bejelentőképek amik az újságok hátulján szoktak lenni. Egyébként van egy jó oldal, https://coleccionescheveres.blogspot.com/2022/01/kultowe-ciezarowki-z-epoki-PRL-u-deagostini.html?m=1&fbclid=IwAR2TArcL0U8bFoQhv_yZj8zfdEhRL3fonqZ2wTtaFl6WnmY9AkXcAdQ7f2g ahol lehet látni összeszedve, képekkel a lengyel megjelenéseket. Régebben a Deagostini sokkal jobban, korrektebben az érdeklődők tudtára adta a következő megjelenéseket, mint manapság. A magyar és a lengyel sorozatnál sem mutatja a következő számokat a honlapon, érdekes, hogy a cseheknél egyáltalán van valami ilyesmi.
a CSeh oldalon van így kiírva a honlapjukon ott találtam. Néha szoktam nézegetni aCseh és a Lengyel megjelenéseket hogy kb lássam mik jelenhetnek meg nálunk is.
Mintha lett volna ennek a típusnak az 1:1-es méretében "sör" szállító változata is. Legalábbis valamelyik nagyon régi BNV, vásáros fotón mintha láttam volna azt a tartálykocsit is.
Nem tudom, hogy honnan van ez a D707-es infód, de a D710-es Csepel jön a cseheknél a tejszállító felépítménnyel.
Érdekes, hogy a lengyelek 'MLEKO' feliratosat kaptak, a csehekhez viszont 'TEJ' felirattal érkezik, ráadásul a rendszámon is variáltak, a lengyel rendszámokra jellemző fekete alapon fehér betűset a magyar rendszámokhoz hasonlító fehér alapon fekete betűk váltották fel ezen a fenti promóképen.
Itt viszont a rendszám ugyanaz, a felirat változott, illetve ha a szemem nem csal, világosabb árnyalatú kéket kapott a TEJ feliratos, de ez lehet, hogy csak a fényviszonyok miatt van.
Sziasztok. Most vettem észre hogy a korai előfizetési ajándék teherautónak elírták a tipusát mert az nem Liaz RT TN mert az tudtommal egy nyerges vontató. A képen pedig egy Berliet GHB 12_es van.
A hirdető "védelmére" legyen mondva: Lehet, hogy a korábban indult, német országban megjelent sorozatának egyik darabja a modell és az akkori, kinti árát számította át.?
(Ha üzletelni akart, akkor pech neki, hogy nem sokkal később itthon is kiadták a sorozatot.)
Csak tippelni tudok. Nem a hamarosan kifutó VW soré lehetett? Nekem ismerősnek tűnik ez a bogárformájú kisautó, mintha már láttam volna a hazai utakon is ilyeneket. :-)
Amúgy nekem ebből a sorból talán még a legutolsó darabra fáj a fogam.
Kell a vastagon szerencse ilyen darabok megvásárlásához.
Vagy csak folyamatosan résen kell lenni. Nekem ennek köszönhetöen már többször volt "vastagon szerencsém" modell foronton is, meg relikvia fronton is. Nemrég például sikerült egy 120.000Ft-ot érö nagy Ikarus szárny emblémát 60€-ért megvennem. Nekem a modellek gyüjtésében is ez vadászat ami tetszik. Jelenleg is van olyan modell amit vadászok, folyamatosan nézem a hirdetö oldalakat. Elöbb/utóbb felbukkan, és ha ésszerü ára van akkor megveszem.
Ne temesd még őket. 2008-ban indult az első, ilyen technológiájú sor nálunk, amiből nekem a lengyel ezeröcsi is megvan, amikor utoljára láttam őket még egyben voltak. Bár, ha VW-s nem jelez én a Warszawa
és a Bombel rohadását sem biztos, hogy észreveszem, a Nysa 522R-en és Lublinon nagyon látszott. Az Elekon Kamazokról, 199x-es és 200x-es PVC makettjeimről ne is beszéljünk. :(((
Szóval, bízz a szerencsében: EÜ-ben elpakolnak... 2-3, 5-10 éven belül, amikor bekerülsz, simán túlélnek a vackaid :)
Én beszéltem a hirdetővel, egy olyan kislány volt aki egyáltalán nem volt képben modell fronton. A sorozat minden darabját egységesen 14-ért hirdette. A 280T, a sárga 280, és a 266 3 másodpercen belül elfogyott ezen az áron, a többit pedig talán még most is árulja 14-ért. Kell a vastagon szerencse ilyen darabok megvásárlásához.
Ez azért nem túl biztató jövőkép a most induló teherautó sor leendő gyűjtői számára sem. :-)
Gyors átlagolás és fejszámolás után (belekalkulálva a sorozat teljes kifutásáig tartó időszakban a Dea részéről elrendelt áremeléseket is) min. 650 ezer Ft-ért megvenni a modelleket, amelyek aztán mehetnek majd a sószóróba..?!
Neeem, a bliszter megmarad, csak besárgul, majd bebarnul, aztán szétrepedezik. Ezért nem szabad kibontani: rázogathatod benne a sittet, mint a hógömböt, vagy forgathatod, mint egy interaktív kaleidoszkópot: megint a volán jön, egy darab lökös, egy fényszóró, a másik, egy felni, egy ülés... ez meg mi a nyavalya :?
Igen, a modelleknek megvan ez a hátránya is, de amúgy sem tart semmi örökké. A relikviák anyaguknál fogva tartósabbak, de szinte már beszerezhetetlenek. Hiába írod be a hirdető oldalon a kereső szót, max modelleket dob fel. A gyűjtők is inkább cserélnek mint eladnak. Meg egy szép állapotú gyűjtői darab árán a legtöbb ember csak bosszankodni tud. Megértem…
Na de visszatérve a topic témájához bízzunk abban hogy jönnek még számunkra érdekes, jó minőségű modellek.