Van itt valaki, aki ismeri a Stanicar pályaszerkesztőjét? Az a problémám, hogy hiába rakom le a vágányokat, váltókat és jelzőket, ha elindítom a szimulátorral, nem lehet vele vágányutat állítani. Ez nyilvánvaló, ugyanis nem adtam meg, hogy mi melyik "kezelési körzethez" tartozik, így nyilván nem tudja a vágányutat betárolni és felépíteni. A kérdésem az, hogy hogy kell ezt a "vágányúttárolót" elhelyezni és hozzárendelni az objektumokat?
Szerintem meg nem olvastad el a User Manualt... :)
Az Exeterben olyan útátjárónál van az OOU, amelyik helyett már épült felüljáró (Silk Mill). Azaz lezárod, és nem kell vele foglalkozni a továbbiakban. A Google Maps-en is megtalálod a helyét. És azért így van benne, hogy ha teszem azt, 2004 (kb. ekkor épült a felüljáró) előtti időszakot játszod, akkor nyomkodhasd a sorompót.
Thornaby utáni részt meg már valóban régesrég nem használják, Google Földben megnéztem és sok helyen már fa nőtt a sínek között.
Szerintem az OOU inkább a szimulációbeli nem működést jelzi; a 80-as módban is ugyanúgy van az a rész; plusz emlékszem az Exeter egy korábbi verziójában is kint voltak az útátjáróknál, amelyek a forgalommal kapcsolatban nem is működtek akkor.
Worksopban vannak személyvonatok, melyek visszafordulnak azért... :)
Az OOU jelentése: Out of Use, azaz használaton kívül. Az 1980-as évekbeli állapotban még használatban volt (mint ahogy a Seymour - Creswell összekötő vágány is). A "csengős" blokkok pedig jól meg tudják tréfálni az embert, csak óvatosan vele! :)
A 4K57-et úgy tudod körbejáratni, hogy belenyúlsz a menetrendjébe, de ez az angol fórumon részletesen le van írva (ha kell, akkor majd lefordítom).
South Humberside viszont tényleg elég ütős darab, a rengeteg útátjáróval és a nyitható híddal(!). Továbbá érdemes kinyomtatni a User Manual mellékletét képező Immingham térképet, anélkül esélytelen, hogy az intenzív teherforgalmat gördülékenyen tudd kezelni.
Worksop-ot ki is próbáltam: így elsőre egy könnyű-közepes központnak tűnik, igaz még nem indult be a személyforgalom, de a megállok alapján én főleg átmenő forgalomra számítok a területen. Plusz újdonság, ami eddig nem volt a többi központnál a blokkok és az automata átjárók kijelzései. Viszont látszik, hogy a központ nincs teljesen befejezve, erre utal Thoresby-nél a sárga (OOU) jelzés, plusz még a forgalom sem tökéletes: próbálom a 4K57-et körbejáratni, de ahelyett, hogy a gép ráakadna, csak panaszkodik, hogy a vonat útban van (ráadásul még be sem fér a jelzőn belülre).
Igen, az "ORBITÁLIS" jelző talál a Braunschweig hibáira is. Az a baj, hogy olyan mennyiségű és súlyosságú hibákat találtam, hogy teljesen elbizonytalanodtam.Nem érzem, hogy ez egy alapvetően jó szmulátor, ami alapvetően élethű, korrektül működik, csak egy pár hiba van benne; inkább olyan "véget ért az alfa-teszt, hát kiadjuk, majd még faragunk rajta"-hangulatú progi, és még azon funkciók élethűségében sem vagyok biztos, amik többé-kevésbé működnek.
Nevezett P. Richard engem is megkeresett, de végül a frissítésekért felelős modul programozójával sikerült lokalozálnunk a hibát a frissítés körül (és megkérdezte, hogy akarok-e béta-teszter lenni náluk:)
Egy listát is elkezdtem tölteni a talált hibákról-kérdésekről, de a fórumon olyan szinten nem válaszolnak a kérdésekre, hogy inkább feladtam.
Én személyesen is felvettem a kapcsolatot a P.Richard Úrral, aki személyesen felügyeli a fejlesztéseket, de csávó olyan mint a kormányunk, ígérget, ígérget és még ígérget is.
Én személy szerint ORBITÁLIS hibákat találtam az Arnheim 1965-ben és a Hengelo-ban. Persze ezeket a problémákat megosztottam velük, de egyszer sem orvosolták azokat eredménnyel.
Az egyik problémára az volt a válasz, hogy telepítsem az Office 2003-ast!!! Minek? Azt soha!!!
Észrevettem, hogy a tesztelésekre igen kicsi időt fordítanak és dobják is ki a piacra a prg-t. Az elmúlt 2 évben 4 sorozatot, kb. 10 új szimulációt küldtek a boltok polcaira, ez a mennyiség sajnos a minőség rovására megy.
Személy szerint az Amszterdam szimulációt még megvásárolom, de a többi hidegen hagy.
"Minden esetre a SimSig jóval kevesebb hibával modellezi a jóval összetettebb IECC-t. És lényegesen olcsóbb is."
Azt már nagyon sok esetben megfigyeltem, hogy a "Donationware" szoftverek kidolgozottságban magasan verik a kommersz meg shareware cuccokat. Mintha az ember a saját szabadidejéből szívesebben áldozna a kidolgozásra, szemben azzal, aki "ebből él"...
Amúgy fellőttem nekik egy-két kérdést a forumon, de sehol semmi válasz... Kezdik elvenni a kedvem az egésztől, pedig még csak a kérdéslistám elején járok. Lehet hogy túl nagyok az igényeim? Minden esetre a SimSig jóval kevesebb hibával modellezi a jóval összetettebb IECC-t. És lényegesen olcsóbb is.
Értem én, értem... Amit nem értek, az az, hogy ha még teszem azt, árkon-bokron túl van a vonat, és nyomhatok sima (nem számlált) KO-t a vágányútnak, akkor a megcsúszásinál miért kell számlált KO?
Az egy fél átszelési kitérő, úgyhogy nem igazán tud oldalvédelmet adni, illetve csak részben :)
Illetve lehet, hogy a 105-ös kitérő felé rövidebb a ténylegesen megtett út a félangolon, mint a k104 átszelés felé. Ilyenkor a hosszabb út felé terel a logika. Ha nem világos, akkor majd lerajzolom, ha IRL összefutunk :)
Ha a vonat leközlekedett, akkor nem kell a megcsúszási vágányutat törölni, mert 30" múlva magától old. Azért villog a céljelzőnél a kis fehér lámpácska, mert számolja a 30"-t.
Nem tudom, miért nem törli a megcsúszási távolságot, de a német erre is kitalált egy megoldást: megcsúszási távolság-kényszeroldó. :D
A "H" gombos ablakot Magyarországon úgy hívják, hogy kódos kezelő. Az Sp Dr S 60 használati utasításában tessék elolvasni az erről szóló részt, ha érdekes! Braunschweig Hbf. berendezése ezt a funkciót nem támogatja, csak a következő kiadású állomások.
- vágányutat állítva HGgl felé helytelenbe, majd törölve a menetirány beragad, nem tudom visszaállítani, küldenem kell egy vonatot;
- Gabelungnál állítottam vágányutat a 7-es jelzőtől a w525-ig, mire átdobta kitérőbe a foglalt 521-es váltót :)
- Ez is egy érdekes állat, simán leakasztja a vágányútállító logikát:
- illetve miért van az, hogy adott esetben egy beállított vágányutat simán tudok oldani, ha nem közeledik a vonat, de a hozzá tartozó megcsúszásit még a vágányút oldása után is csak KO-val tuok törölni? Nem túl logikus...
Én azt tapasztaltam, ha foglalt megcsúszásira állítasz vágányutat, akkor az elmenő vonat után oldódik a megcsúszási is és a rátárolt vágányút nem ad jelzőt. Ilyenkor KO, s újra.
Bennmaradt céltalan Szabad tolatásjelzőket betöltött játéknál szokott beadni, de az nem zavar, mert a legközelebbi vágányút visszabillenti a kis lelkét. Ha zavar téged, akkor csinálj tőle egy tolató vágányutat, s töröld el!
Az 54GSP nem védőváltó, hanem kisiklasztó saru, amely vágányúthoz beáll, de alaphelyzetbe neked kell visszaállítani. Apró semmiség.
Ez a kiágazás körüli probléma nálam még nem jelentkezett, igaz, hogy annak minden gondját átplántáltam az ÖJÜ-re, s nem igazán foglalkozom vele.
Igen, közben rájöttem, hogy a hiba azután jön elő, miután engedélyt kétem. Viszont én nem kértem menetirányt (tekintve, hogy nem is lehet váltani), és helyes vágányon küldtem a vonatot. Erre ő úgyszintén menetirányt kér a helyes vágányra... Persze hibának hiba, de már legalább ki tudom kerülni, és használható marad a játék.
Szóval belevetettem magam, és jönnek az újabb kérdések:
1.) Ha úgy állítok vágányutat, hogy a megcsúszási foglalt, akkor mintha változott volna a progi viselkedése.
- beállítja a vágányutat,
- miután felszabadult a megcsúszási, állítja a jelzőt,
- pfff... bonyolult ezt leírni, inkább képet lopok. A lényeg, hogy ha foglalt megcsúszásira állítok, miután a megcsúszási felszabadult, nem fogja feloldani az előző vonat után a teljes vágányutat:
A jelek szerint ez valami általános hiba; a tároló-pályaudvar környékén is láttam hasonló vágányút-maradványokat.
2.) A fenti ábrán az 1. vágányról a 28-asra vágányutat állítva a vonat után az oldódik, de az 54GSP védőváltó nem áll egyenesbe, csak a lezárás-lámpája villog. Viszont csörömpölni sem kezd. Ha meg kézzel állítom védő állásba, a lámpa is abbahagyja a villogást.
3.) Az ábra szerint ha állítok vágányutat a 25-ös jelzőtől, majd a 7-estől is, és a vonat leközlekedik a 25-östől a teherpályaudvarra, a vágányút oldása visszavágja a 7-es jelzőt M!-ba:
Gyanítom, hogy a gubanc valahol az 524-es váltó körül lehet: ez mindkét vágányút oldalvédelméhez hozzátartozik. Attól függően áll be, hogy milyen sorrendben állítom a vágányutakat. Miután mindkét vágányutat beállítottam, a váltó _elvileg_ nincs lezárva, viszont ha hozzápiszkálok a váltóhoz, mindkét jelző visszaesik vörösbe. A jelek szerint ha úgy oldódik az egyik vágányút, hogy a váltónak át kellene állnia, az is kimeríti a hozzápiszkálás esetét, mire a másik jelző is visszaesik vörösbe :)
Még tanulmányozom egy kicsit az esetet, aztán elmegyek Signalsoftékhoz béta-tesztelni >: )
A megoldás: sose kérj engedélyt menetirány-rögzített vonalon, s akkor tőled sem fogják kérni. Ha rászorulsz, hogy a menetirányválós vonalon kérj engedélyt, akkor viszonzásként a helyes irányt add neki vissza, mondván: nem tudsz neki menetirányt fordítani.
Na kérem, nekem is megvan a 2.0.0.96. A jelek szerint egy 2006-ban leírt .NET bug volt a hiba oka, amit azóta sem javított a Mircosoft. A programozójuk "kikerülte" a problémás részt, így végre nálam is működik.
A 2.0.0.96-ban javították ugyan az ominózus 7-es jelző problémáját, meg állítólag kipofozták Buchhorstnál az egyirányú vágányok menetirány-kérését, viszont bejött ugyanaz a probléma Schandelah és Rüningen felől: menetirányt kérnek, mielőtt vonatot küldenének. És tekintve, hogy nem tudok menetirányt adni egy egyirányú vonalra, hát a vonat sem jön. Szóval a 2.0.0.96-os egy (nagy) fokkal használhatatlanabb, mint a 2.0.0.0... Szerencsére csináltam mentést a 0-sból :)
Ja, meg Leidingen felé sem 100%-os a dolog. Ha mindkét vágány menetirányát magam felé állítom, majd küldök egy vonatot Leidingen felé, Leidingen mindig a helytelen vágányon állít menetirányt, így Teufelspringnél rakhatom át a vonatot helytelenbe.