Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ZsákváryA Creative Commons License 2024.03.29 0 3 64030

AC 916

Adler Trumpf 1,7 Cabriolet

fortepan_191307

apron64 Creative Commons License 2024.03.29 -1 2 64029

XS-68-26  /"Pille" utánfutó motorkerékpárhoz. Praktikus kemping asztal a teteje./

 

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.28 -1 2 64028

YG-81-03 (Típus?)

(Simon Dezső gyűjteményéből)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.28 0 2 64027

RB-07-80 (Audi 80)

Tomsz85 Creative Commons License 2024.03.27 0 1 64026

Gödöllőn asszem a G-116 dompert gyártották, amit a Rábátol vettek át, kifejleszteni meg lehet hogy még a Vöcsiben kezdték.  Az biztos hogy képen láttam Rába néven is meg Gödöllőn is. Gépen lehet hogy még képet is találok,  rendszam vagy látszik vagy nem. 

Előzmény: trizs77 (64025)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.27 0 1 64025

A Dutrakat a Kispesti Vörös Csillag traktorgyar gyártotta, nem Gödöllő,  ezt eltevesztetted.

 

----------------------------------------------

 

Jogos.

Tudtommal az eredeti Dutra dömpereket a VÖCSI kezdte gyártani de később átadták Gödöllőnek a gyártást.

Előzmény: Tomsz85 (64024)
Tomsz85 Creative Commons License 2024.03.27 0 3 64024

A Dutrakat a Kispesti Vörös Csillag traktorgyar gyártotta, nem Gödöllő,  ezt eltevesztetted. 

Nagyon jó olvasni ezeket az írásokat, annak aki érdeklődik a technikatortenet iránt. Sajnos ezt a köztudatbol kiirtani nagyjábóllehetetlen, szerintem a mai napig minden történelem tankönyvben le van írva hogy a KGST szakosodasban Magyarország kapta meg a buszgyartast, a szemelyauto gyártást pedig megtiltották. 

Ahogy írod konkrét tiltás nem volt mondjuk az autogyartasra, de azért ahányszor nekifutottak,  az itthoni politika annyiszor állította le a próbálkozást. Horváth Ede többször is bele akart vágni az autó gyártásba, a japanokkal elég komoly tárgyalásokat folytatott, fejből írom de asszem a 60-as évek vége fele vagy a 70-es eleje, de aztán leallitottak. A traktorgyartast viszont megcsinálta a szovjetek rosszallása ellenére is, igaz hogy jóformán csak belső piacra készültek a Rába-Steigerek, viszont a Kiroveceknek ettől kezdve leáldozott itthon. Ráadás a traktor amerikai kooperáció volt. 

Előzmény: trizs77 (64015)
MUM.21 Creative Commons License 2024.03.27 0 2 64023

Pobeda M20

Előzmény: Gordon Zsigmond (64022)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.27 0 2 64022

JA-219 (Pobjeda vagy Warszawa?)

trizs77 Creative Commons License 2024.03.27 0 1 64021

Harmadik kérdés:esetleg véletlenűl infó,hogy

 - 1./ a Dac 665T nevű román csodák mikortól voltak rendszeresitve a Néphadsereg kötelékében?

 - 2./  platós verzióban a rendszám kb HV akármennyitől indult?

 

 

------------------------------------------------------------

 

 

1./ Ha jól tévedek talán 1980-ban +/- 2 év jöttek az első DAC teherautók.

szerintem 1979-1980 a helyes évszám.

Állami tartozás kiegyenlítésnek.

Nem a Néphadseregnek hanem az Állami erdőgazdaságoknak.

De ők nem vették át.

Így lettek katonai teherautók.

 

2./ Az első rendszámsorozatuk a HV 67-xx volt.

Vigyázat a rendszámokat - szándékoltam - nem sorrendben adták ki, tehát később lehetett az elsőnél kisebb rendszám is.

trizs77 Creative Commons License 2024.03.27 0 0 64020

Egyébként-meg mi köze hozzá-miért nincs Csepel,Dutra,stb..-  meg miért van helyette Zil,Ifa,Skoda,Avia,Robur,stb...

 

------------------------------------------------------------------------

 

Ugyan annyi írógép leütés leírni az igazat, mint helyette azt írni/mondani :

 

Mert a KGST megtiltotta, előírta...így osztotta el.

Előzmény: ötbites stihles ziles (64018)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.27 0 3 64019

A cukrásznak, cipésznek, kertésznek nem kellett tudnia a hazai haszongépjármű kereskedelem ügyeiről.

Még a közlekedés mérnökök kb. 90%-nak *** se kellett ezt tudni.

 

A gépjármű üzemi szakosok, leánykori nevükön forgalmi- kereskedelmi szakos közlekedési üzem-mmérnököknek és közlekedési mérnököknek viszont tanítottuk.

Azon kívül a már kevésbé ismert de akkori jelentős társasági (vállalati és szövetkezei) befolyással rendelkező pár ezer fős Gépjármű előadói csapatnak is tanítottuk, lévén ők voltak a beszerzők.

 

Akinek a hiány gazdaság azt jelentette, hogy (valóban) nem volt kapható 44 fajta farmer nadrág hanem csak 3 fajta, azt nem kell, hogy érdekelje a Csepel autó sorsa.

De aki ír róla, legyen az firkász vagy hozzászóló, az nézzen már utána mielőtt megszólalna.

 

-------------------------------------------

 

** = Közlekedés mérnök = gyűjtő fogalom.

Talán nincs is olyan ismeret mely minden részterületre igaz.

Hiszen a :

     - repülőgép vezetőtől,

     - a hajógépészen át,

     - a trolibusz üzemeltetőig

vagy 40-50 részterületet fed le.

 

 

Előzmény: ötbites stihles ziles (64018)
ötbites stihles ziles Creative Commons License 2024.03.27 0 1 64018

Visszatérve erre a dologra-a köznépnek honnan illett volna tudnia a valóságot?A közlekedési mérnök jelölteknek is honnan illett volna tudnia?Egyébként-meg mi köze hozzá-miért nincs Csepel,Dutra,stb..-  meg miért van helyette Zil,Ifa,Skoda,Avia,Robur,stb...ez nem mérnöki téma..vagy tévedek..?

Tehát akkor önként,dalolva,szabad akaratunkból léptettük le ezen tipusokat,gyártmányokat ..?Semmi központositás,semmi KGST nyomás..és akkor miért hangoztatták az illetékesek-tudnánk mi,de a KGST nem engedi- ez akkor csak olyan tipikusan magyaros önmarcangolás volt-ahelyett,hogy a valóságot mondták volna..

Másik:közlekedési embernek szakmailag ilyen témáik voltak?Miért nincs Dutra gyártás?Miért nincs Csepel 344,stb..?

Harmadik kérdés:esetleg véletlenűl infó,hogy a Dac 665T nevű román csodák mikortól voltak rendszeresitve a Néphadsereg kötelékében?Pl platós verzióban a rendszám kb HV akármennyitől indult?

 

Előzmény: trizs77 (64017)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.27 0 3 64017

Az lehet, sőt ha Te írod, akkor így is van.

Ám arra határozottan emlékszem, hogy a korabeli sajtóban ezt rendszeresen emlegették indokként. 

 

 

----------------------------------------------------------------------------------

 

Ezzel egyetértek.

Korán megboldogult gépjárműtechnika tanárunk, a Ló (Cs.E)**a kamu feleletekre mondta mindíg a nebulónak aki már 5 perce mellébeszélt:

                  - No idáig volt az újságíró duma, most kezdj el felelni.

 

amíg közlekedésmérnök jelölteknek próbáltam a fejükbe tölteni ezt-azt két dolgon mértem le, hogy tanult vagy mellé beszél?

                  - az egyik az említett KGST szabályozás.

Ha azt mondta van ilyen, tudtam, hogy hazudik, mellébeszél, nem olvasta, nem tanulta meg az anyagot, hanem újságíró szintű izékkel akar szakmai órán takarózni.

                    - a másik : sorolja fel az 1968-as Közlekedés politikai koncepció 4 fő célját.

Ha a vasútbezárás jutott az eszébe = lebukott.

 

----------------------------------------------------------------------------------------

 

Nem baj ha egy civil az újságból tájékozódik, hisz honnan máshonnan szerezzen tudomást az élet dolgairól.

Azért szoktam leírni, hogy akiket érdekel azok tudják a valót és ne újságíró szintet közvetítsenek utódaik felé.

 

Dugovics Títuszról majd évszázadig tanultak magyarok százezrei, utcákat neveztek el róla, stb. mire kiderült, hogy Nándorfehérvár után kb. 300 évvel egy fószer a sztorit kitalálva próbált a császártól kisnemesi címet szerezni magának és családjának ezzel az ürüggyel.

 

Ezért legalább a szakma beliek, vagy a szakma iránt érdeklődök tudják, hogy a KGST-ben igen kevés határozat volt (de volt) amit bevezettek, betartottak, (elsősorban a nukleáris iparban, hadi iparba, fosszilis energia ügyben) speciel pont a gépjármű iparban alig volt ilyen, hiába írnak róla

 

** = bocsánat a LÓ kifejezésért de tényleg ez volt a beceneve..

 

 

 

 

 

 

Előzmény: gumidani (64016)
gumidani Creative Commons License 2024.03.27 0 2 64016

Az lehet, sőt ha Te írod, akkor így is van. Ám arra határozottan emlékszem, hogy a korabeli sajtóban ezt rendszeresen emlegették indokként. 

 

------------

FA 175

(a fortepan_134269 és fortepan_134270 képek részletei)

 

 

Előzmény: trizs77 (64015)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.27 0 5 64015

Na akkor egy népszerűtlen mondat jön.

 

a városi legendákkal ellentétben,............NEM  VOLT ...........KGST szereposztás.

 

Valóban volt egy gépipari ajánlás, mely pont a belső ellentétek miatt nem került el még a határozat szintjére se.

Nem tiltotta meg senki, hogy Magyarország :

 - személyautót,

 - teherautót,

 - rádiót,

 - akármit gyártson.

 

A bolgár BALCANCAR gyár termelési volumenével szemen a kispesti VÖCSi gyár és a gödöllői DUTRA művek se kapacitásban se nem bírta a versenyt.

Majdnem dupla annyiért gyártottunk targoncát, rakodó gépet, akármit mint ők.

 

az ORION gyárthatott továbbra is rádiót és TV-t, amúgy gyártott is, de az árversenyt nem bírta.

 

Nem igaz az se, hogy Magyarországra az autóbusz gyártást szignálták ki.

Rajtunk kívül több mint évi ezer buszt gyártott :

 - az NDK,

 - Csehszlovákia,

 - Lengyelország,

 - Szovjetunió,

 - Románia,

 - csak évi pár száz db-t Bulgária.

 

Teherautót gyártott minden ex szocialista ország.

 

A Csepel 344-es/450-es 1970 körül kb. 2x vagy 2,2x erült többe mint egy IFA vagy egy ZIL.

S itt hiába jön pár felkészületlen, hogy ez transzferrábilis (csinált valuta) elszámolással ment, mert mehetett volna zabszemért is a tény az tény.

 

A CSEPEL 700-as sorozat millió kicsi változata örül, nagyobb szériát a közel keleti fél baráti országoknak adtunk el, jellemzően nem pénzért hanem bartelben, olajért, ottani termékekért.

 

----------------------------------------------------------------------------------------

 

Azt, hogy Petőfi a Nemzeti Múzeum lépcsőjén szavalta a tömegnek - esőben - a Nemzeti dalt, száz valahány évig hirdettük.

Most már hála Istennek ki merjük mondani, hogy akkor ott se volt.

 

Ezt a KGST mindenhatóságot is jó lenne már elfelejteni.

Volt KGST.

Néha, földgáz, olaj, stb. elég keményen léptek fel.

(lásd a hírhedt Koszigin beszédet a Gellért szállóban)

 

De minden arra fogni több mint bűn.

Hiba.

 

a Csepel 700-as teherautó család az akkori Kelet-Europai szintjén létező minőségű teherautó volt.

Leginkább egy kisipari összeszerelő üzem termékéről beszélhetünk, még akkor is ha a Csepel Autógyár Szigethalmon egy moly nagyüzem vala.

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: gumidani (64011)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.27 0 3 64014

JB-11-41 (Zsiguli)

gumidani Creative Commons License 2024.03.27 0 2 64013

Ezt kifelejtettem:

JA 15-21

Előzmény: gumidani (64012)
gumidani Creative Commons License 2024.03.27 0 2 64012

Taxizzunk!

JA 16-64

 

JA 24-79

gumidani Creative Commons License 2024.03.27 0 2 64011

Én úgy emlékszem, hogy a KGST szereposztásban a Csepel Autógyárnak a különleges járművek gyártását osztották ki. Azt viszont kétlem, hogy bármilyen különleges járműből többezres sorozatra lett volna igény a Béketáborban. Tehát valóban sufni-műhellyé degradálták a gyárat. Nagy sorozatban csak az Ikarus padlóvázakat gyártották. 

Előzmény: trizs77 (64010)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.27 0 3 64010

Az összes 700-as Csepellel (kivéve a 705-ös és 710-es sorozatot), az volt a bajom, hogy készült 116 különböző fajta altípus, és minden altípusból készült kb. 4-18 db.

 

Mintha egy lelkes, önmagával soha meg nem elégedő, önkielégítésre létrehozott sufni műhely lett volna annak a gyárnak az utolsó 15-20 éve.

 

 

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (64008)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.27 0 2 64009

AG-68-04 (GAZ-13 Csajka)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.26 0 2 64008

YA-47-24 (Csepel D-744)

gumidani Creative Commons License 2024.03.26 0 2 64007

Orionton táskarádió.

Előzmény: Gordon Zsigmond (64006)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.26 0 4 64006

CN-48-64 (Moszkvics 408)

(Forrás: regifotok.hu)

apron64 Creative Commons License 2024.03.26 -1 5 64005

IH-75-86  /Wartburg 353. A balassagyarmati AFIT autószerviz műhelyében, 1976-ban./

 

scsabi Creative Commons License 2024.03.26 0 1 64004

Én ebből a nézetből meg nem tudnám különböztetni a 21061-től.

Előzmény: pizo (64001)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.25 0 0 64003

Írtam.

Előzmény: trizs77 (64002)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.25 0 0 64002

OFF

 

Írj egy email címet.

Vagy írj nekem egy sort.

 

ON

Előzmény: Gordon Zsigmond (64000)
pizo Creative Commons License 2024.03.25 0 1 64001

Vaz 2106 (Lada 1600)

 

Zoli

Előzmény: Gordon Zsigmond (63999)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!