Üdv, akkor már a dugókkal csalós volt mert ezek lapos tetejűek voltak. Hogyan tudom megmérni hogy az R es bütykös van e nálam mondjuk tolómércével? Az emelést elméletileg megtudom ugye? Az az izmosítás érdekelne, ha nem gond és te értel hozzá elbeszélgethetnénk akár másik topikban is.
A 110L-ben lapos tetejű, a 110LS (R)-ben púpos tetejű 72 mm-es dugattyúk vannak, de az eltérő lökethossz (és az ehhez tartozó főtengely-hajtókar kombó) miatt nem egy az egyben csereszabatosak a 120-as Skodák hasonló átmérőjű dugattyúival.
A bütykös- azaz a vezérműtengely is más, a 110L-ben és LS (R)-ben, utóbbi sportosabb fokolású, "hegyesebb". Ez csereszabatos a 105/120-as széria vezérműtengelyével (sőt, még Favorit blokkban is használható), olyannyira, hogy '76 és '82 között ugyanazt a vezérműtengelyt használták a 110R-ben és a 120GLS-ben.
A 110LS(R) vezérműtengely egy sima mezei 120L-ben szerintem nem hozna érezhető erőtöbbletet, inkább csak picivel feljebb tolná azt a tartományt, ahol leadja az erejét a motor (értsd: alul lehelletnyivel gyengébb volna, felül pedig kb ennyivel erősebb, a kettő között viszont nagyobb lenne a különbség, mint a kiegyensúlyozottabb hangolású 120-as vezérműtengelyel... "játékosabb" lenne a motor).
Ha fickósabb 120-as motort szeretnél, akkor érdemes inkább a sűrítési arányt változtatni, esetleg egy ehhez kalibrált 270 fok környéki vezérműtengelyt szerezni és a karburátort mindehhez hozzáfúvókázni... de ez már nem ennek a topicnak a témája.
Ha van egy hibátlan állapotú 110LS/R vezérműtengelyed, kár lenne elhasználni egy széria 120-as motorban, a Coupésoknak drága kincs, mert a legtöbb Coupé motorból kilopkodták a szerelők a '70-es, '80-as években vezérműlánc-cserekor, most meg szinte lehetetlen pótolni.
Sziasztok, szerintetek a 110 es ls motorban domború vagy lapos tetejű dugó van? A bütykös más mint a sima 110 esben? Esetleg ha be raknám a 120 asomba segítene valamit motorerőben? Előre is köszönöm a válaszokat!
Ez az autó első tulajos és nem hiszem hogy alakítgattak rajta. Beszélgettem két éve Gebei Bácsival és ő mondta, hogy a gyárban azt az alkatrészt rakták az autókba ami éppen volt... Nem tudom hogy így volt -e ?... viszont ha lehetne élnék most egy átalakítással amit még Ő tanácsolt hogy cseréljem ki a fék alaplapokat és a szerkezetet a kombiéra mert azok hátulról állíthatóak és a fékmunkahengerek is zártabbak. Ilyet is be kéne majd szereznem...
A 62-es Octaviaban még nem volt hardy tárcsa, amiről te is beszélsz. Ott fém a fémmel úgynevezett nyeles tengelyen ment át a hajtás. A kombikba tették azt ami a tiédben van. Komfortosabb az biztos, de nem gyári. Minden kukacoskodás nélkül írom neked, ha az enyémben volna én sem módosítanám vissza, mert sokkal kényelmesebben indul így az autó.
Nekem van egy teljesen új, nem repedezett hardym, ha érdekel. :)