A lánckerek cseréje helyett, egyszerűbb kihagyni az áttátelt. Közvetlen rászerelni a motort az első kerékre, eredeti Solex módon. Ez, így már nagyobb sebességet biztosít. A "roki kocsin" az áttátel, lassítás az elérhető végsebesség korlátozására szolgált. Ez kihagyható. Így egyszerűsödik, és nő a megbízhatóság.
A váltó alkalmazása sem lehetetlen, de elég bonyolult volna a megvalósítása. A problémák a következők: Itt fordított írányú, a nyomaték átvitel. A nagy lánckerék a hajtott, így ezt egy szabadonfutóval (racsni) kellene ellátni, a vissza hajtás elkerülésére. Továbbá rugós láncfeszítőt.
Ezek a megoldások, tovább bonyolítanának egy számodra "felesleges" lomot.
Nem kevés idő, és pénz bánná.
A roki kocsi sebességét, növelheted az elsőkerékre szerelt Solex motorral, úgy hogy a drörzskerék közvetlen a kereket hajtja. Így talán 20 Km/h sebességet is elérhető, de ez részemről csak becslés.
Az így elérhető maximális sebességnél, többet áttételekkel sem lehet kihozni, csak kevesebbet!
A motor szolíd teljesítményével, és nyomatékával kell számolni.
Az a helyzet, hogy vagy/vagy megoldásokról van szó.
Vagy tekerek, de az érzékelő azt érzi nehéz a hajtás, akkor rásegít az elektromotor - pedelec.
Vagy hajtom lábbal és brümmög a solex, és termeli az áramot
vagy megy a solex és nem tekerek, nem megy az elektronika.
Az is lehet, hogy a végére kimarad a Solex.. :(
Láttam a Németeknél a weben 250-1500 KW teljesítményü trike-t, pedelecet az levisz therrel együt a trképről és leírva 45 Km/h sebesség van rá írva .
Egyelőre a Solexből akaro kihozni a legtöbbet a mert a pénztárca ezt kívánja.
Üzemanyagszűrőt lehet csinálni 5 mm vastag szivacs lapból?
Lehet beépíteni valamilyen motor - külső - üzemanyagszűrőt?
Ki tud ebben segíteni?
A fogaskerekek cseréjével 59-ről 13 ra a meghajtott kerék vagy esetleg rá lehet szerelni egy bringa hátső váltóját a motorhoz meg esetleg egy 3 fokozatú első váltóként működtetni?
Szóval hibrid meghajtású tricikli, a terved. Nem megvalósíthatatlan.
Viszont, amit érdemes számításba venni a Solex Maximális teljesítménye 0,58kW (0,8 LE) (2500 ford/perc mellett) Tehát a teljesítmény igen csekély, ez éppen elegendő a kerékpár meghajtásához (kb 25-30 Km/h esetleges eléréséhez) pluszban még, elektromos hajtás akkummulátorait nem lesz képes tölteni.
A következőt kell végig gondolni, ha az elektromos motor, és a benzinmotor együttes üzemeltetése biztosítja a kellő sebességet, plussz az akkumulátorok töltéséhez az áramot a benzinmotor. Akkor, az utóbbinak egyedül több mint képesnek kellene lennie a jármű kívánatos sebességének az eléréséhez is.
Ugyan is, ahhoz képest, hogy a motor nyomatékát klasszikus módon mechanikusan, visszuk át a kerékre, elektromos módban már több féle veszteséggel is kell számolni.
A generátor vesztesége, az egyenirányítás és a töltés szabályozó vesztesége. Továbbá maga az akkumulátorban folyó elektrokémiai folyamatokból adódó veszteség. Végül maga a vilanymotor vesztesége..
Az eredeti háromkerekűn a részedről kívánt sebésséghez nics megfelelő teljesítményű fék!
Ha "normál" motoros triciklit készítel, legalábbis formailag hasonlót (vidéken, sok van belőle). Azzal még, "hivatalosan" is kevesebb probléma adóthat. Egy ilyen építése megtűrt Besorolása teljesítményétől és tömegétől függően, segéd illetve motorkerékpár kategória.
Egyébként, házilag tilos a segédmotoros járművek összeépítése.
Így sem egy Solex,( ha nem az eredeti gyári kerékpáron van) sem egy Dongó amelyet kerékpárra szereltek utólag, elméletileg nem vehetne részt forgalomban.
Minden 300 W motor teljesítmény fölötti jármű, kategóriájának megfelelő vezetői engedély szükséges.
A következő az elképzelés és várok esetleg megvalósítási ötleteket is, mert rossz ötlet nincs csak nem biztos , hogy meg lehet, vagy érdmes csinálni:
A tricikli ugyebár kézi és motoros hajtással bír.
A motort két funkcióban lehetne használni:
1 hajtás ezt legalább 30-40 km/h sebességgel kellene egyenes, sík úton teherrel aminek kb súlya lesz:100 kg + ÉN 96 kg+ a gép 60 kg = ?
2 akkumulátor töltáés
A triciklire szereve lesz egy 30 sebességes kerékpár szett elsőkerékhez -talán
Az első kerékhez - vagy hajtott kerékhez inkább egy 250-1000 W os - tudom nem engedélyezett - elektromotor megy melyhez irányitás és , pedál erő érzékelő lesz téve - egyben így veszem.
Külön külön is kell tudniuk 30 KM/h sbességet üresben , de a 40 elvárt teherrel- kivéve a lábbal hajtásnál.
Budapesten megy majd a szekér ott kicsit gyors a forgalom, nem lehet laca-facázni mert letolnak a pályáról!
Vázlatosan ennyi!
Kérdzni lehetne, miért nem autó, vagy Piaggio háromkerekü motor? CSAK ! NO KOMMENT!
De bizony azzal akarok száguldozni. Utánfutóval terhet szállítanék vele. Kanyarodni természetesen kisebb sebességgel, ....kis gyakorlattal és a teher függvényében kb 20 km/h-val. :-D
A fotón, úgy néz ki mintha oxidált volna a megszakító.
Mellékesen a rengeteg vaspor sem természetes a tekercsekek vasmagjain. Vélhetőleg a lendkerék belejárt a vasmagokba., mert vagy lelazult, vagy üt mert excentrikus.
Rendbe kellene tenni elsőnek a gyujtást. Továbbá ellenőrízni hogy van-e elégséges kompresszió, és megfelelő üzemanyag ellátás.
Az előző hozzászólásomat követően, utánna néztem hogy mit is jelent a "pedlec". Ez olyan elektromos meghajtás, a kerékpárokra kifejlesztve, amely csak akkor hajt illetve rásegít, ha a kerékpáros is pedálozik. Érzékelők és elektronika segítségével.
Szóval a motor és az ember munkája, összegződik.
Így a Solex motort sem kelene feltétlen tuningolni, a 40-45 Km/h elérése illetve tartásához. Nagyobb gond, szerintem az ember és a motor szinkronizálása, a pedlecel ellentétben. Itt ugyan is a motor gáz adagolását kellene elektromechanikusan vezérelni a szinkron miatt.
Azt csak remélem, hogy nem a háromkerekűvel szándékozik megvalósítani. Ezek a kocsik alacsony sebességre tervezettek. 10 Km/h alatt biztonságosak. Nagyobb sebességnél már rohamosan csökken a kanyarstabilitás. Továbbá a fékek sem megfelelőek.
azért az a 40-45 kicsit erősen tulzás, jó hátbarugnak, szakadékba hátszélel talán. jó lesz az 28-32 nek is. fel lehet gyorsitani 75 ig, de az 100 ezer legalább a ráforditás anyagban.
Valamikor ott dolgoztam ahol, gyártottuk ezeket a rokkant kocsikat. Ha kerékpárra akarod szerelni, akkor a gyári szisztéma szerint lehet. Magában a motorban nem korlátoztunk semmit. A plussz áttátelek elhagyásával közvetlen a kerékpár kereket hajthatod a dörzskerék segítségével. Remélem nem a háromkerekűvel szándékozol 40-45 km/h sebességet elérni az életveszélyes. Todom miről beszélek, ott voltam az első darabok születésénél.
Nem régen vettem egy Solex motoros rokkantkocsit, - pedlec lesz belőle- .
Valaki nem tudna nekem segíteni 2 dologban:
1 levegőszűrőt keresek ebbe a járgnyba
2: hogyan tudom gyorsítani kb 40-45 km/óra sebességre a szerkezetet?
Gondolkoztam , talán a kézi fogaskereket cserélném- egyszerő kerék oldal cserével - 59 fogasról, 13 fogasra:
Csinált valaki hason lót?
Hogyan cseréljem a kereket, vagy van e valakinek ötlete, miként lehetne esetleg hátsó akár 10 sebességes kerékpár váltós fogaskereket beleszereni a masinába?