"hanem hogy forgalomban nem előzgetnek." Nem annyit így pontos. Nekem halálfélelmem van, ha a városon keresztülmegyek. Inkább megyek a bicikliúton. (ami ugye lakotterületen belül nem szabályos) Felénk sok kamion megy át. ( török szerb macedon stb. ezek nem nagyon szabálykövetőek) A rendőreink meg nem állítják meg őket, mert zavarban vannak, hogy semmit sem tudnak beszélni velük.) Engem könnyeb macerálni, hogy kerékpárúton megyek. Múltkor mikor "ellenőriztek" vagy 4 kamion elhúzott olyan 70 km/h val. Mondtam nekik, hogy ott kéne intézkedni.
Na a figyelmeztetés miatt párszor mentem az úttesten, de egy szerb kamion jött mögöttem vagy 2 km-en és nyomta a kürtöt végig. (nem volt helyem lehúzódni ő meg nem akart megelőzni, mert jó mókának vélte. ) Na azóta a bicikliúton kocogok megint.
Most már valamennyire kapizsgálom. A nagybordásról és a váltópofákról van szó. Így nevezve tiszta. Az ottani csőtengelyek körmeiről van szó. Mert, ha pofás részről írsz az lehet kuplungpofa és indítópofa is. A megszorulást okozhatja a szabadonfutó hibája is.
A Robi55 gyarilag NEM bronzperselyes, hanem tugorgos (de nem kosaras).
Ettol fuggetlenul lehet hozza kapni bronzperselyt (Babetta 210), azt vegyel bele. Ha netan az is hajlamos lenne megforogni a hajtokarszemben, akkor csapagy ragasztoval rogzitheted.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni! Felújítás alatt van egy Robi 55 rotátor. A motor Babetta alapokon nyugszik. Elforog a bronz persely a hajtókarban. Nem tudok már semmi szakít akivel újat lehetne illeszteni. Látok webáruházakban tűgörgős kosarakat Babetta hajtókarhoz a persellyel megegyező méretben. A kérdésem az lenne, hogy ha gyárilag bronz persellyel készítették a hajtókar akkor a perselyt ki lehet e váltani a tűgörgős kosárral? Képes e a hajtókar anyaga, felülete elviselni, hogy a tűgörgők futó felülete legyen? Vagy amit gyárilag bronz persellyel szereltek azt szigorúan csak bronz persellyel lehet javítani? Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv. A nagy szíjtárcsa körmei és a pofás rész körmei. Sajnos valószínű hogy a szabadonfutó ment tönkre mert ha mindent leveszek akkor forog a tengely de amint visszarakom a szíjtárcsát a pofákkal onnantól nemmozdul.
Igazad van, teljesen egyet értek Veled. Én arról írtam hogy a Robi hengernek más a vezérlése, ezért erősebb lett tőle a motor. Nekem bejött. Igaz nem sokkal, de azért a dombokat jobban bírta, meg a végsebessége is nagyobb volt.
A motorom továbbra is 50-es, igaz versenyhengerrel, ezért 70 fölött képes menni. De nem ez a fontos, hanem hogy forgalomban nem előzgetnek.
Én nem tudom értelmezni a leírást. (biztos az én hibám) Milyen 4 körömről van szó? Az első szíjtárcsa felrakva a pofákkal kompletten a bordásszíj nélkül forog? És a szíj feltéve a nagybordás kerékkre akkor megszorul? Akkor a váltórész körül van a hiba. (nincs jól összerakva esetleg)
Azt nem tartom tuningnak, hogy ráteszel egy Robi hengert. Ugyanaz a gyártó, csak 4 felömlővel. Mint a 210-es. Nekem is van egy 207-es MOTOR 210-ES HENGERREL. Nem sokkal erősebb és nem sokkal gyorsabb tőle a szerkezet. Jobb a motor öblítése az evidencia. A Babettához nem kapsz tuning alkatrészt, ami "gyári". Vannak kókány kisipari termékek, de azok gagyi dolgok. Neked a Puch motorodhoz kapni gyári tuning szettet de az más dolog. Ott az erősített főtengely a 70-es hengerrel
együtt van a szettben. És az anyagminőség miatt a hajtómű is bírja. Ezért mondtam, hogy a Babetta nem egy tuning alap. Ezt tartom.
Sziasztok. Újból itt. A 210es elkészült, dellorto karbi jól működik. A motor is jól ment tegnapig. Ma indítanám de a pedál megsem mozdul.Szétszedtem a pofáknál. Szíjtárcsa felöli tengellyel lehet valami a blokkban. Ha külön külön visszateszem a szíjtárcsát és a pofát akkor forog a tengely. De amint kompletten rárakom, mind a 4 köröm beakad és onnantól megsem mozdul pedállal. Mi csinálhatja ezt?
Azért vannak akiknek sikerült tuningolni a Babettáját. Nekem úgy sikerült hogy Robi hengert szereltem rá. Sokkal erősebb lett tőle a motor. 55-el tartósan lehetett menni vele. Szélvédőt is csináltam rá plexiből, mert télen is muszáj volt menni vele.
"De azt tudnod kell hogy ez nagyobb fogyasztást okoz és gyorsabb elhasználódást."
Van olyan, hogy a futam végén a motor kuka. Van olyan, hogy rögtön a rajt után kuka lesz. Addig meg van számtalan lehetőség. Erre a tuningra a Babetta nem egy jó alap ebben az 50 ccm kategóriában. Én nem tudok Babetta gyári tuning motorról. Lehet, hogy nem is véletlen.
A Cw értékkel (európai körökben) nincs dolgom, két ok miatt.
1. A sebességhatár messze nem érinti a légellenállási tényezőt
2.Nincs szélcsatornám.
A teljesítmény/tömeg problémát megoldottam kb 30 lve, akkor 88-ról lefogytam 70 kilóra, azóta értékelem a könnyűséget, könnyedséget és a hajlékonyságot.
Az a kérdés hogy mit szeretnél elérni. Ahhoz hogy erősebb legyen a motor, minden változtatást együtt kell kezelni. Esetleg nagyobb henger, vagy más vezérlésű. Nagyobb porlasztó, nagyobb átmérőjű kipufogó. Nagyobb előgyújtás, nagyobb fordulat, nagyobb végsebesség. Minden, mindennel összefügg. De azt tudnod kell hogy ez nagyobb fogyasztást okoz és gyorsabb elhasználódást.
Hát erre nem gondoltam!---- Lehetne még a teljesítmény/ tömeg arányt javítani a tömeg csökkentésével és a légellenállási tényezőt (CD) értéket minimalizálni.
Köszönöm a gyors választ. Kimértem a tekercseket,a töltő 183ohm,míg a jeladó 20 Ohm. A tranzisztort lehet valahogy ellenőrizni hogy jó vagy sem? Neten kerestem de a rajta lévő számnak megfelelőt nem találtam. Ha kapnék valahol kicserélném hátha az a hibás.
Sajnos a Tranzimo egy kényesebb dolog, szinte semmit nem lehet vele csinálni a tranzisztor cserén kívül, és ugye nem beszerezhető. Ha minden csatlakozás rendben van (sehol nincs kontakthiba) és a tranzisztor cserén is túl vagy, akkor sajnos át kell alakítani tirisztorosra, amihez viszont az alaplapot is cserélni kell.
Amit még érdemes megnézni, az a gyújtás töltőtekercs forrasztása, illetve hogy a tekercs mozog-e a vasmagon vagy rögzül rendesen. A tekercsek ellenállását is érdemes kimérni, ha jól emlékszem 200-220 Ohm körül van a töltőtekercs, a jeladó tekercs meg 18 Ohm körül.
Kis segítséget kérnék. 207 Babim nem akar beindulni.A hiba úgy kezdődött hogy hol beindult hol nem.Karburátor tisztitás és gyertya csere után egy pár napig jó volt,majd újra nem akar indulni.Üzemanyag oldalról rendbe van,de szikra hol van hol nincs.Van hogy szép erős szikra látszik,de van amikor csak alig látható kis szikra van.Gyertyát és gyertyakábelt cseréltem de nem javult a helyzet.Mi lehet a gond? A mocin a piros tranzimo van.
Igen, egyébként én is gondolkodtam, hogy esetleg a tengelyhez vajon hozzá lehet-e hegeszteni a fogaskereket, vagy hogy mennyire tartós. Apám ügyesen hegeszt, napi szinten ezzel foglalkozik, úgyhogy egy próbát megérhet (elvégre úgyis kuka lenne az alkatrész).
Nagyon szépen köszönöm a felajánlást, egyelőre előreláthatólag nem tudom mikor állunk úgy neki igazán, mert én is dolgozok a nyáron, meg építkezés is van közben, szóval lehet tolódik, de a felajánlást nagyon köszönöm! :)