A "workaround" dolgot én is alkalmazom, mert zavart hogy koppan. Olyankor csend honol. :)
De ha más vezeti az agyhalál, az a kattogás.
Zörögni nem zörög csak kattan vagy koppan, amit a csapágy elvileg nem tud. De a hang egyértelműen a kuplung felől jön. Majd megmutatom azért szerelőnek.
Koppan nekem is, de megoldást nem tudok. Workaround jelleggel azóta nekem hozzáigazodott a lábam, és már tudat alatt úgy kuplungolok, hogy nem koppan, legalábbis én nem hallom :D Nekem az az érzésem, hogy valahol a váltó környékén van egy extrém nagy holtjáték.
Féltengely elvileg rendben van. Üresben a kuplungot felengedve zörög egy kicsit (talán nyelestengely-csapágy), de a szerelőm azt mondta, hogy ezért még nem érdemes szétszedni, illetve itt a fórumon is írta már valaki, hogy évekig járt így vele. Meg hát most van benne 203e km, előbb-utóbb a kuplungbetét is elkopik, és akkor majd szét lesz szedve. (Most lett felújítva a generátor és cserélve a szervoszivattyú, úgyhogy próbálom a kiadásokat apránként adagolni :)
Nemrégiben beszéltünk itt a kopogó váltóról. Én is azt gondoltam, hogy az "csinálja" vagy a féltengely stb, de mégsem az lesz.
Hideg indulásnál nem volt hang csak melegen, de ez mellékes, mert ha nyomkodom a kuplungot (ki-be) már rögtön jön a hang még hidegen is. Aztán meghallgattuk közösen egy ismerőssel és úgy tűnik a kuplungtól jön. Nemrég szerelték nekem a kinyomóvilla miatt, de nem találtak hibát pedig említettem a jelenséget akkor még a melegen koppanó verziót. Valószínűleg megint bontani kell az autót.
Keresgéltem a napokban ilyen hibajelenséggel hozzászólásokat francia autós topikokban és volt is, de megoldás nem.
Ujj vagyok ebben a fórumban így elsőre is üdv mindenkinek! Nem rég tettem szert egy pici 1995 ösCitroën re egy ax re , gondoltam melóba járni jó lesz . Számításom eddig nagyon bejött jön megy teszi a dolgát , és itt jön a de . 5 hó ba lejár a műszakija és kérdeztem egy vizsgával foglalkozó egyént aki elmondta hogy így ahogy kinéz át megy elsőre ha a jobb hátsó lámpa burát ami sajna törött lecserélem. Ebben szeretném a segítségeteket kérni mert sehol nem találok jobb hátsó lámpaburát!Segítségeteket előre is köszönöm !
Köszi a tippet! Jól hangzik és gazdaságos megoldásnak tűnik,de több szerelőtől kérdeztem és mind egyértelműen hibás váltót diagnosztizált, illetve Citroen M5 is hibás váltó mellett érvelt, illetve a legelején a saját szerelőm akihez lassan 20 éve járok egyértelműsítette,hogy váltóhiba.Ezért is indultam egyből cserére utalva. A egyik szerelő felvetette szintén az olajcserét és vagy untántöltést,de kb 1,5 óra várakozás után feladta,mert nem találta a leeresztő csavart és a töltőnyílást.. :-) Nem is nagyon erőltettem vele az együttműködést. :-)
Meg a másik, hogy milyen váltóolajra szól az árajánlat? Elsőre kicsit soknak tűnik a 2 l-ért a 8500 Ft! (Total váltóolajok java része 1500-2000 Ft/l körül van, de persze létezik 3000 Ft/l-ért is de ez tényleg a plafon.)
Ja, akkor már tuti biztos, hogy szimeringet is kell cserélni? Azt hittem még nincs diagnosztizálva a zaj pontos oka. Azért írtam, hogy első körben csinálj csak egy olajcserét, mert egy sima váltóolaj cseréhez nem kell szétszedni, leszerelni a váltót, csak leengedni, és utántölteni.
Autószerelőm mesélte egyszer, hogy egy Xsara Picassot vittek hozzá, hogy hangos, zörög a váltója. Szinte porzott a szerkezet belül... Feltöltötte olajjal, és a zajok megszűntek!
Igen 45 a le-fel szerelés. Eben benne a 2liter olaj ami 8500 ilketve kettő szimering ami pár ezer forint körül van. Maga a munka 35 de olaj meg szimering kell bele. Találtam műhelyet aki 25-ért leszedi meg felrakja de ott is plusz az olaj stb. és még kér 8 ezret naponta hogy ott tárolom mert addig mással nem tud foglalkozni.
Elsőre én nem ugranék neki ilyesminek. Első körben cseréld le az olajat a váltóban. Ha a friss, szintig feltöltött olaj mellett is hallod a zajt, akkor lépj tovább az ügyben.
Sziasztok tud valaki segiteni?Citgoen eggyes tipusaihoz Berlingo stb-hez irja hogy jó Mahle KX206D üzemanyagszürö vagy van Delphi 511Az a kérdésem hogy valaki vett már ijen tipusu gázolaj szűrő????Ha igen tudja valaki esetleg hány mikronos???
Nah sziasztok! Kellene egy kis tipp,tanács,ötlet,segítség. Van egy Citroen C2 2004 1.4HDi-s kisautónk.Mechanikus váltóval szerelt. Az elmúlt napokban a váltó felől fura zajok-hangok kezdtek kiszűrődni.Sebességet jól veszi, de sebességben induláskor és menetközben kapcsolgatva gázadásra fura hangja van (mint gyerekkorunkban a lendkerekes autót amikor toltuk-húztuk)Voltam Citroenéknél, ahol csak a váltó megbontása után tudnak pontos hibát illetve árajánlatot mondani. Ez érthető is. De nézegettem váltófelújító műhelyet illetve bontott váltót is.Van a szomszéd utcában ahol lakunk egy felújító több embertől hallottam róla és szinte csak jókat, de ő nem szereli le az autóról csak a váltót szereli szét,és ha gazdaságos akkor javítja.Ha nem akkor marad a bontott. A vizsgálat 5ezerbe kerül ami tekintve az árakat szerintem vállalható ár,plusz a felújítás költsége ami 55-60 körül kezdődik. A legolcsóbb szerelő aki egyáltalán vállalná a leszerelést az olyan 45-öt kérne a le-felszerelésért váltóolajjal és szimeringek cseréjével. Ez eddig minimum 105 de ez lehet 150 is. A bontott ritka mint a fehér holló,egyet találtam ami elvileg stimmel az 70,plusz a le-felszerelés tehát 115, de 3 munkanap gari van rá mint általában a bontott termékekre szokott lenni. És bennem van a félsz, hogy "X" idő múlva kuka. Ha felújíttatom akkor annak nincs pontos ára, de fél év gari van rá illetve nagyobb a bizodalmam egy felújítottra mint egy ismeretlen előéletű bontottra. Kérdésem, hogy van-e valakinek hasonló tapasztalata, ki mit tenne a helyemben.Illetve Budapesten van-e valakinek megbízható szerelője aki vállalná jó áron (45-nél olcsóbban) a le-felszerelést és hogy minimum 2-3 napig útban lesz neki az autó. Köszönöm szépen előre is a támogató válaszokat. A legkisebb segítség is számíthat. Csaba
1,6 16v 109 Le PSA Berlingoban vezerles csere utan is olyat produkalja, hogy alapjaraton 10bol 7szer kotyoraszik valami a vezerles kornyekerol az Utasterben is jol hallhato. ..gazadasra felveszi a fordulatot majd magatol 1 percre ra elhallgat majd kovetkezo pitoslampanal megint ketyereszik valami....
Akkor nem értem. Neked is elb@aszták vagy mi? Jó lenne tudni, mi volt az eredeti forgalmiban. Bár azt se tudom, abban benne volt-e egyáltalán. Többiek? Felhívtam a havert aki műszakiztatta, azt mondta OBD-nek is kell benne lenni, csak akkor lehet EURO 3. De ezekben van OBD (sok értelme nincs, de gondolom, pont ezért került belle a motorvezérlő).