Ma volt a járgány szervízen. Motorolaj, olajszűrő, légszűrő, két első stabilizátor, fékolaj, két első szélvédőlapát lett rajta cserélve. Továbbá átlett vizsgálva a vezérlés, a szekember állítása szerint az újszerű állapotban van. Elől újszerű féktárcsák vannak szintén újszerű fékbetétekkel. A hátsó fék is renben va. A kézifék tökéletes. futómű koppanásmentes, Stabil futású). A karosszéria is rendben van a jobb oldali hátsó kerékíven kezdődő bugyort letekinve. A szaki javasolta annak mielőbbi kijavítását, illetve a további korrodálás megelőzése érdekében egy alváz védelmet. Nagyjából az állapota ennyi. A hátsó ajtónál lévő nyekergés is orvoslva lesz rövidesen. Az meglehet, hogy csupán beállítást igényel.
Ami viszont bosszantó, hogy a bal oldali ajtó zárjába van úgy, hogy nem megy bele a kulcs. Már befújtam neki zárolajzót, WD-40-et de az sem oldotta meg a problémát. Ha van valaki akinek erre tud valami megoldást az kérem ossza meg vele(m)-ünk.
Van egy olyan problémám hogy az oldalablakokat leengedve karcolódik az üveg. Első kérdésem az lenne hogy hogy lehet a karcokat eltüntetni a második pedig hogy lehet megszüntetni azt hogy ne karcolja az üveget?
Szia! Nekem van egy 2000-es évjáratú 2000 cm3-es B(2) Vectrám, amiben a szél suhohásán kívül szinte semmi egyéb hang nem jön elő. Igaz! ezen a területen ő is átesett annó kissebb beavatkozáson.
Tegnap filc darabokkal körbe stócoltam a Mazda csomagterének műanyag borítását. Némi javulás már tapasztalható. Az a gyanúm, hogy a csomagtér ajtó, a gumigéder a gumibakon valo kisebb mozgása adhatja azt a nyakergő hangot. Pedig az ajtónak semmi lógása nincs. Igaz! Lecsukott állapotában ránehezkedve 1-2 mm-er játéka van még, de azt szerintem a géder és a gumibak rugalmassága engedi.
Te írtad korábban a lemezfelniket!? Én alufelnit szeretnék rá. Tegnap megnéztem a kerekeket és azon:
5JX13 ET 45 feliratot találtam. Megmértem a csavarok távolságát, amik átlóban 100 mm, ha egymás mellett mérem akkor 70 mmer volt.
Nézegettem a neten de ez idáig még olyant nem takláltam ami külsőleg és árban is tetszett volna. Ha neked vagy valakinek van a fenti adatoknak megfelelő jó állapotú alufelnije eladó, akkor azt jelezze már felém.
Holnap ha nem esik megint egész nap az eső akkor, ahogy írtad!
Minden centimétert átfogok tapogatni.
A hajam égnek áll amikor odanem illő hangok jönnek. Ma is átnézegettem kisebb takarítás közben. Kissé elszomorított, hogy a csomagtartó oldalburkolata tiszta műanyag. Az is lehet, hogy lekell bomtani őket és fílces betétekkel újra rakni.
Volna még egy szakmai kérdésem! Azt tudom, hogy jelenleg 170/70 R 13.-as felnik vannak fenn, de tudja e valaki hogy ennek mi a többi adata. Pld Et szám stb?
Ma délután birtokba vettem a család első japán csodáját. Ez idáig három kivétellel (román-francia-olasz) csak német technika szolgállt nálunk. Igaz ez a feleségemé de, Pécsről én hoztam haza (kb 80 km) és mondhatni, hogy elég jóra vizsgázott.
Ami zavart, hogy a rázós útszakaszokon a csomagtérfelől valami nyekergés szerű hang jött elő. Az biztos, hogy nem a futómű mivel az szinte teljesen fel van újítva. Annak megfelelően igen jó az úton haladása. Inkább az a gyanúm, hogy vagy a csomagtér ajtó, vagy a potkerék környékéről származhat a zaj. Ha valakinek van ezzel kapcsolatban tapasztalata, most szívesen venném. A másik, hogy szeretnék egy jóbb minőségű CD-s rádiót belerakni, azonban a kocsi csatlakozoi nem kompatibilisak a nálunk kapható fejegységek bemenetelével. Ha valaki találkozott ezzel a kérdéssel kérem írja le, hogy mijen megoldást talállt rá. Létezik esetleg közbetét, vagy a megoldás csak az, hogy a japán csatit levágni és Eu csatlakozóval pótolni?
És mégegy dolog! Haza felé jövet megálltam tankolni, majd kissé lendületesebben tettem be a 115 km-at és pattant egyet lattam az ülés. Alányultam és tapogatva éreztem, hogy egy keresztbe lévő rugó (hasonló mint valamikor a trabik ülésében volt.) az ülés belső feléről lóg a padlózatra. Valószínű, hogy vagy kiakadt, vagy letörött a vége. Ezzel kapcsolatban is érdekelne a tapasztalatotok.
Ok, megbeszéljük! Nem sűrűn járok arra(lehet csak nyáron..), de ha Neked nem sürgős akkor én majd elhoznám egyszer.Persze ha másnak hamarabb kell, viheti!
XI kerület, a nicknevemmel rendelkező freemailes postafiókon is elérhető vagyok, azt rendszeresem nézem. Jónak kell lennie BA, BJ sorozatra, úgy tudom ugyanazok a felni méretek. Addig is megnézem mi van a felnire írva.
Ha nem kell Kapufának, akkor később engem édekelne ( jövő télre keresek vasfelnit, meg gondolom BP körül laksz, ha valamikor arra lenne dolgom, elhoznám). Persze ha jó az enyémre ( 99-es 323f Safety).
Ha szeretsz barkácsolni, akkor nekem van egy lefutott 14-es téli gumi/vasfelni szettem. A felnikre ráfér egy kis felújítás, a gumik cserések, de 10-ben odaadom az egészet. 323F-en volt. Megütve nem voltak. Egy csiszolás + festés kell neki.
Az ET számnál az a lényeg, hogy ne legyen nagyobb, mint a gyári adat. Minél kisebb az ET, annál kijjebb kerül a felni külső pereme a kerékagytól. Ha nagyobb, akkor beleérhet dolgokba. LLegjobb hasonló ET-t választani, vagy kicsit kisebbet (ha sokkal kisebb a szám, nagyon kinn lesz a felni, és az megviseli a futóművet.).
A kalkulátor szerint a 175/70 R 13-ast 175/65 R 14-esre vagy 175/55 R15-re lehet váltani. Ezeknél +8 mm illetve + 2 mm-el nő az átmérő. Azt viszont nem tudom, hogy az ET számmal mennyire lehet játszani. Azt a kalkulátort nem értem.
Egyébként én is a 14-esben gondolkodom. A 15-ösnél a /55 -ös gumi a mi utainkon szerintem nem tanácsos.
14es fekni szerintem azért kell egy ekkora autóra. Olvass utána, hogy bizonyos mértéket betartva előnyös lehet a kerékátmérő növelése. 14es gumik se sokkal drágábbak, hisz sok van belőle.
A hírdetésben is és emlékezetem szerint is 175/70 R 13"-as méretű téli gumiabroncsal van szerelve, gondoltam arra, hogy 14"-esre kéne váltani a nyári gumikat, de nem tudom, hogy van-e neki előnye. Viszont valamennyivel drágábbak.
A jófogáson találtam 13-as alufelni garnitúrát 36000-ért lefutott gumikkal. A napokben tették fel.
Egyenlőre csak keresgélek, remélem, előbb vagy utóbb találok elfogadható árban akár alut avagy lez felnit.
Napokban beszéltem a megszokott szerelőmmel, és aközben merült fel, hogy fenn áll a lehetősége ammak, hogy ez az évjáratú és típusú Mazda hibakód kiolvasása a mostani műszerekkel nehézkes mivel eltérő a csatlakozása. Nektek ezzel kapcsolatban mi a tapasztalatotok?
Köszönöm a felvilágosításokat. Ezekre oda fogok figyelni. A megalkudott összeg és a + 65 ezerben minden költség benne van (névre írva), nem gondolom, hogy ezenkívül más egyéb akár az eredetvizsga is engem terhelne. Holnap délután ha minden jól megy már okosabb leszek, mivel várhatóan birtokba veszem a járművet. A többi az nagyrészt úgy is a szerencsémen múlik.
Köszönöm mindenkinek, hogy kérésemre reagált.
A hétvégén ha időm engedi teszek fel képet róla.
Még egy kérdésem lenne hozzátok! A kocsin viszonylag jó állapotú téli gumiabroncsok vannak lemezfelnire szerelve. Nyári gumit muszáj lesz rá vennem, de gondolkodom azon is, hogy ahhoz felni is jó lenne, már csak azért is, hogy ne keljen bajlódnom illetve költenem arra, hogy tavasszal és ősszel cserélgessem. Tudtok-e erre korrekt megoldást.? Esetleg van-valakinek eladó?
Ne olyan garanciára gondolj, mint egy újnál. Ha rendes adásvételivel veszel autót, akkor ha a vásárlás után rejtett hiba jön elő és ezt jelzed az eladónak, akkor köteles visszavenni az autót, vagy megjavíttatni. Amennyiben a Te nevedben hozzák be, nem tudsz ikyet csinálni, hisz nem tőlük veszed, hanem az eredeti eladótól.
mindenképp kérdezz rá a dolgokra, lehet nem így csinálják, és minden ok lesz, de annak kicsi az esélye...
Ha valóban át kell íratnod, akkor van esély, hogy a 2. verzió van folyamatban, bár sosem lehet tudni, lehet ez még durvább átverés, és még egy átírást is le akarnak húzni rólad.
Mindenképp beszélj velük, hogy hogy csinálják a dolgot! Kérdezd meg, ki szerepel a kinti adásvételin, kinek a nevében lesz befizetve a regadó, stb.
Valóban egy papír van a birtokomban, az pedig az előlegről szolt.
A többi folyamatról nem tájékoztattak.
Az alku úgy történt, hogy a vételi áron felül az átírás költségeit kell állnom, ami a kereskedő számítása alapján 65 ezer.
Írtad a garanciát! Hogy is van az? Mikor és milyen esetben jár a garancia?
Mivel a gépkocsi még nem került átvételre, gondolom van van lehetőségem az általad írtak szerint ellenőrizni a folyamatot!? Vagy nem? Van valami tanácsod?
Már csak az a kérdés, hogy kerül a tulajdonodba.... 2 lehetőség van:
1., aláírtál egy papírt előlegről. Ezután kitöltik a kinti biankó adásvételit a Te adataiddal, majd a Te nevedben honosítják, műszakiztatják, stb. Mondanom sem kell, hogy ez törvénytelen, hisz Te nem jártál külföldön. Ráadásul garancia sem lesz, mivel nem tőlük veszed az autót. Ha meg később esetleg kiderül, hogy pl visszatekerték az órát, Téged huzkodhatnak, hisz Te hoztad be.
Ebbe azért megnnek bele sokan, mert így ugye egy teljes átírást megspórolnak. Én is így jártam, meg is szívtam....
2., ők rendszámozzák a nevükre, Te meg megveszed rendes adásvételivel, átírással, stb. Ez lenne a legális, de ez drágább.