Sziasztok ! A vonóhorog vezérlőegység meghibásodása milyen hibát generálhat ? Az index együtt kezdett égni a féklámpával, helyzetjelző lámpával. A dugaljt leellenőriztem, rendben volt a bekötés, majd a dugalj és a CAN busz csatlakozója közötti vezetékeket is ellenőriztem szakadásvizsgálóval, de ott sem találtam hibát, így a vezérlőegységre gyanakodom. Volt motorvezérlő cserém korábban és szoftverfrissítés is, az bezavarhat a működésbe ?
Gondolom már sokan feltették a kérdést amit most en is fel fogok :-)
Autócsere előtt állunk. 3 gyerkőcünk van és mind a 3 még ülésben utazik .
A Zafira Tourert nézegetem abból is az 1.4 vagy 1.6 turbót .Az lenne a kérdésem hogy ezek a benzines erőforások mennyire megbízhatóak? Mire kell vásárlásnál mindenképp odafigyelni, ez a motor.is hajlamos a kokszosodásra? Sokáig az S-maxokat nézegettük mert abban azért csak nagyobb hely van, és a Fordal is jó tapasztalataink vannak . De ami szóba jöhetne 2.0.szívó vagy a.ritka 2.5 T . De ezek már 12-13 éves autók amikre rövidesen lehet kell költeni . Az új Ecoboost motorok meg nem valami megbízható konstrukció, legalább is.az 1.6 az 1.5 meg elég friss. Szóval így jött képbe a Zafira. Ami még fontos azért benzinesben gondolkozunk mert főként városi es országúti használatra lenne .Pályázni nagyon ritkán szoktunk.
Szerintem nehéz lesz ilyen anyagot találni. Bírnia kell a hőt (mert a kipufogóval érintkezik), rugalmasnak kell lennie (ne az első ütődésnél nyomódjon teljesen össze és maradjon úgy hogy megint kopogjon), ne tartsa meg a vizet (mert egyébként alatta sokkal jobban korrodál a fém), legyen tartós (bírja a menetszelet, vizet, kavics felverődést, esetleg a sót, ne minden héten kelljen felrögzíteni), és esetleg még könnyen felrakható is legyen. 🤪
Nem tudok ilyet. Szerintem sokkal tartósabb, hosszú távon egyszerűbb megoldás lenne az ismételt megbontás és jól osszerakás. De tudom, ezt akarod elkerülni.
Hello, 2006 Zafira B 1.6. Szétrohadt a hátsó és középső kipufogódob csövei között a bilincs és egy szakaszon a középső cső is. Flex-szel szét tudtam vágni, de a középső szakasz jelentősen megrövidült, így nem tudtam újabb bilincsekkel és toldalékkal összeilleszteni őket. Rendeltem flexibilis csövet, de rossz méretet küldtek, az autó meg sürgősen kellett, ezért elvittem szerelőhöz, aki egy merev csődarabbal és két bilinccsel illesztette össze őlet. Problémám csak az, hogy minden fekvőrendőrnél vagy úthibánál hallom, hogy nekikoccan a hátsó hídnak. Megbontani már nem szeretném a kötést és máshogy megoldani. Tudok esetleg valamit a cső és a híd közé tenni, hogy ne verjék szét egymást?
1. Havonta 1 max 2 alkalommal olyan hiba jelenségem van, hogy amikor vissza váltok 3.ba és elkezdek gyorsítani, motor leáll. Néhány perc elteltével mintha misemtörtént volna mehetek tovább.
2. Van egy hibakódom ami kitörlés után egyszer csak visszajön : P0170.
3. Amikor hideg a motor(reggel vagy ha egésznap a melegben áll) és beindítom az alapjárat össze-vissza jár, kb 1perc után szépen beáll. . Amíg nemáll be addig nem lehet elindulni, mert hiába nyomom a gázt nem veszi fel a fordulatot.
Zafira, km számláló, és a board computer középen nem világít ha rá teszem a világítást! A kapcsoló rossz, vagy mind a kettőben van hátér vill. és az ment ki?
Itt egy videó a rádiós problémáról. Az első alkalommal nem vártam eleget (a kéziféklámpa kikapcsolása után várni kell 8-10 mp-et, hogy teljesen áramtalanítódjon a fejegység), de egyértelműen látszik mi a gondom...
10-es Androidom van, abban már alapból benne van és Playból frissül hivatalosan, rendesen az Android Auto. Fut mindkét autóban szépen.
A K Astra a Zafirával szerzett egyébként nagyon pozitív tapasztalatok (na meg nem utolsósorban a verhetetlen ár :)) miatt született meg februárban a 12 éves Toyota helyére, és együtt is tudtam volna élni a Zafiban ezekkel a problémákkal (mert ezen túl tényleg szenzációsan jó autó), ha nem lenne mellette a tényleg hibátlan és gyors Intellilinkes Astra. Így viszont zavar. A WiFi arra jó, hogy elvileg tudnál frissíteni rendszert is a neten keresztül, de hát az Opel nem egy Tesla, itt erre szerintem kb. sosem fog sor kerülni. Ki is kapcsoltam, feleslegesen nem kell hogy fusson. :)
Na mind1, majd még masszírozom őket, nem fogom annyiban hagyni, nameg majd ha lesz időm szórakozok egy kicsit, hátha el tudom kapni a gyújtásnak azt a pillanatát, amikor ezt csinálja. Azt megfigyelem, hogy ha indítás előtt várok egy kicsit (5-6 mp elég), akkor sosem jön elő ez az állapotsor lefagyás. A rádiós malőrt könnyen tudom reprodukálni. :)
Aki kitalálta, hogy leállított autónál de benthagyott kulcsnál sosem kapcsol le a világítás, azt kilőném a Holdra. Reggelre megint 4,6 V-ra merült akkumulátor, mert benne maradt a kulcs az autóban...
Biztos van rá szoftver frissítés, majd rákérdezek én is az autó 1 éves szervizénél, bár nem hiszem hogy megcsinálnák konkrét hibajelenség nélkül, nehogy elcsesszenek valamit. Melyik szervizben próbálkoztál? A 2 esetben előfordult klíma kijelzés lefagyást eltekintve egyébként én elégedett vagyok a rendszerrel, fontos szempont volt az autó választásnál az AndroidAuto funkció. Bárhova megyek, fut a waze. Amire figyelj, hogy az AndroidAuto hivatalosan nem engedélyezett ebben a régióban, így nem is telepíthető a Play áruházból. Gondolom te is .apk -ból telepítetted. Ennél fogva nem is frissül automatikusan, úgy mint a többi alkalmazás. Én múltkor frissítettem kézzel a telefonon, és meglepődtem, hogy több javítás, új funkció is van benne.
Abban igazad van, hogy a rendszerben van wifi hálózati kártya, csak valamiért ki van kapcsolva nálunk gyárilag. Mondjuk nem tudom mi értelme lenne bekapcsolni, ha ott van az AndroidAuto funkció? A telefonodon van mobilnet, arról megy a navigáció. Az Astrában mire használod a wifi képességet? Milyen hálózati funkciót tud a készülék önmaga?
A rejtett developper menüben egyébként van rá lehetőség hogy bekapcsold a wifi-t, de én nem próbáltam, hátha letölt olyan frissítést a rendszer, amit nem kéne egy garanciális autónál. Nincsenek tapasztalataim ezzel kapcsolatban, talán másnak van.
Amit még észrevettem, hogy az AndroidAuto vagy a rendszer nagyon érzékeny az USB kábelre. Az egyik Samsung telefonunk (A6) működik a gyári kábelével, de ugyanazzal a kábellel (pedig gyári Samsung) egy régebbi Samsung készülék (J5) nem megy. (azt mondja az autó rendszere, hogy nem kompatibilis a készülék) Viszont van olyan noname ( rövid) kábel is, amivel mindegyik megy!
Igen, erre gondolok, minden működik rendesen, csak a kijelzés hülyül meg. Akkor nem vagyok egyedül.
A kedvenceknél az csak azt állítja, hogy mennyi legyen a képernyőn, ha több van mint 5, akkor lehet lapozni közöttük. Olvastam erről a problémáról külföldi fórumokon. Voltam bent az Opelnél vele, először hadolváltak, hogy lesz majd rá frissítés, de még nincs kész (?), utána hogy videózzam le a problémát, ha tudom (ha tudnám hogy lehet előhívni, akkor megcsinálnám, de tök ritka és random). A rádió RDS név megjegyzése viszont nagyon idegesít. Amíg nem jött mellé a K Astra ugyanezzel a rendszerrel (illetve nem ugyanezzel, mert érdekes módon az már tud WiFire csatlakozni, meg sokkal, de sokkal gyorsabb, Android Auto szó szerint száguld rajta a másikhoz képest, pedig a Zafirán is elfogadható sebességgel fut) addig nem is zavart, de most idegesít, hogy nem 100%-os, hibás rendszert kaptam az autóval...
Szia Krinyó, nekem is utolsó szériás Zafirám van R4.0 Intellilinkel. (Navi nélkül) Augusztus óta nálam is előfordult kétszer, hogy nem frissült a klíma beállítás jelzése a képernyőn, de ettől még lehetett a hőfokot, ventillátor sebességet állítani. Csak a kijelzés nem mutatta az aktuálisat. Egy újraindítás után simán ment minden. A rádió kedvencek neveinek az elfelejtése nem történt meg még soha. Valami menüben láttam olyat hogy lehet a kedvencek listáját aktiválni, deaktiválni. (valami olyasmi logikával, hogy ki van pipálva az első 5, első 10, első 15...) Nem lehet, hogy nálad ez lett elállítva? Hali!
Szép napot mindenkinek, van-e itt olyan Zafirás az utolsó darabok közül, akinek szintén vacakol a (Navi) R 4.0 Intellilinkje? Előfordul, hogy a felugró értesítés, amin pl. a légkondi hőfokállítását jelzi vissza "beragad", nem mutatja a változtatást, és ami még feltűnőbb, nem jegyzi meg a rádió a kedvenc csatornák nevét, csak a frekvenciáját írja ki minden gyújtásráadás után alul, azt, hogy Petőfi pl. nem. Tapasztalatok? Külföldi fórumok szerint volt ilyesmi probléma 2016-2017 körül, de az autóm 1 éves, a frissebb Astra K-ban ugyanez az Intellilink rendszer van (navi nélkül), de az nem csinálja ezt...
Csak a pótkulcs használatával is ezt csinálja? Ha nem próbáltad én kipróbálnám. De szerintem jó lesz a tipped, gyanúsan kábeltörés (szinte biztos nem is egy).