Kedves hozzáértők, okosabbak mint én! Ha az interneten rendelek pár dolgot, amit egyben csomagolva hoz ki egy futár, és a felbontás után látom, hogy hiányzik belőle egy kiegészítő (viszotn odaadtam az összeget érte), akkor mit lehet tenni? A futárnak mondtam, hogy hadd bontsam ki őelőtte, de nagyon agresszíven viselkedett, hogy amíg ki nem fizetem, egy ujjal nem nyúlhatok hozzá és különben is tök mindegy, hogy ő látja-e mi van benne vagy mi nincs. Én megértem, hogy csak egy futár, de én hogy tudom bizonyítani, hogy a hiányzó dolgot nem én vettem ki, hanem nem csomagolták mellé? Köszi a segítséget.
Én drukkolok neked, de az FVF szerinted rendelkezik nyomozati jogkörrel? Már úgy értem, hogy tanúmeghallgatás, egyebek....?????
Mert ha van számla, és a vállalkozó nem v. hibásan teljesít, akkor sima ügy. VAgy hát persze úgyse sima, mert mehetsz a Békéltető Testülethez, akik max. ajánlást fogalmazhatnak meg, kötelező érvényű határozatot nem hozhatnak. Az a max., hogy felteszik a feketelistájukra a céget, aki ellen elmarasztaló határozat született, és a cég nem tett eleget az ajánlásnak.
Egyébként a vállalkozót befenyítetted már, hogy bejelentést teszel az FVF-nél? (hátha ő nem olyan tájékozott, és beijed...) Sokszor - főleg boltokban - az FVF puszta megemlítése is elég hatásosnak tud bizonyulni. :-DDDDD
A Fogyasztóvédelmi felügyelet oldalán ezt olvasni:
12. És ha mégis megtörtént a baj:
Semmiképpen ne törődjön bele! Harcoljon a jogaiért, tegyen panaszt. Ne feledje, egy szabálytalanság felfedésével nem csak magának segít. Ami önnel megtörtént, könnyen megtörténhet másokkal is! Mi segítünk!
Számlám meg tényleg nincs az elvégzett munkáról,de azt hogy ott voltak tudom bizonyítani sok tanúval és a sajátnevére kért anyagszámlával,amit viszont a mi címünkre íratott.
Egyezkedni annyira egyezkedtünk eddig,hogy hetek,hónapok óta mondogatják,hogy megcsináltatják.Csak én már nagyon unom ezt és lassan költöznénk az új lakásba.
A legtöbb vállalkozónak nem érdeke, hogy rossz híre legyen. A villanybojlerem pl. fél évvel a 12ezer forintos javítása után újra bekrepált. Aggódva hívtam fel a szerelőt, mivel semmilyen papírom nem volt róla, hogy valaha dolgozott volna nálam. Semmi probléma nem volt belőle, garanciálisan vállalta a javítást, egy fityinget nem kért érte.
Egyértelmű, hogy cserélniük kell ingyen és bérmentve. Mi fürdőszobával jártunk így, az egyik munkás véletlenül beleejtett valamit az újonnan beépített kádba, és megrepesztette a zománcot. Nem is volt vita belőle, szó nélkül vettek helyette egy új kádat és beépítették újra. Pedig mi sem kértünk számlát.
Én többedszeri szívás után és azután, hogy az utcabéli pasit elkergettem, na ezután voltam úgy ezzel az egésszel, hogy soha többet ismerőst, de még ismerős ismerősét sem. Telefonkönyv felüt, másokat megkérdez, más munkát megnéz, szerződést megír, utána jöhetnek
Már az építkezős topicban írtam a gondomról,de vázolom újra,hátha van vmi jótanácsotok.
Adott egy kőműves brigád,akik számla nélkül dolgoztak,beraktak egy ajtót ami vadonatúj volt.
Berakás 25.000.-
Ajtó 40.000.-
Majd ezt az ajtót a munka során szétverték,a keretből kitörtek egy kb.10cmes darabot,a festét rajta leverték,a gimiszigetelést kiszaggaták,valamint nincs is jól berakva mert nem lehet csukni és láthatóan kopik a fém záródó részeknél.
Kértük valamit csináljanak vele,azt mondták,majd utána kérdeznek mit lehet tenni és majd megcsinálják.
Ez történt két hete,semmi jelentkezés,de én még mindig azona véleményen vagyok,hogyha megvettem egy vadonatúj ajtót,és drágapénzért betetettem,akkor nem szeretnék egy felújítgatott,javítgatott ajatjú lakásba költözni.
Szerintetetek jogos ha kérem az ajtó cseréjét és persze az inegyenes újrabehelyezést?
Igaz hogy számlám nincs,tehát konkrétan nem tudom bizonyítani hogy itt dolgoztak,csak a sajátnevére de az én címemre kiállított építőanyag számlák.
Valamint az aljzatbetonozásnál nemigazították úgy be a fűtéscsöveket,hogy eltűnjenek,így most a parkettázásnál,burkolásnál ki fognak néhol látszani a fal mellett,ki kell vágni a parkettát,padlólapot,az a csődarab ott fog díszelegni.
A wcnél pl.elfelejtették,hogy hova megy az ajtó és odahúzták a fűtéscsövet,most azt teljesen fel kellett vésni.Szerintem az ő munkájuk lenne ezt is javítani,visszabetenozni,vagy nem?
Ja és ráadásul elég jó ismerős volt az illető.
Bocsánat ha hosszú lett,de felét el sem meséltem még.:O(
Gondoltam írok a fogyasztóvédelemnek,csak előbb informálódom.
Fontos még megjegyezni, hogy a kötelező jótállásról szóló rendelet hatálya alá eső termékek esetén, ha a meghibásodás 3 munkanapon belül jelentkezik, nem utasítható el a csereigény az aránytalan többletköltségre hivatkozva, ekkor bizony cserélni kell, még ha az aránytalan többletköltséget jelent is. Kivétel azért itt is van: csak akkor kell, ha a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
Kicserélés csak ugyanolyan típusú új termékre történhet. Nem dolog szolgáltatása esetén a csere a szolgáltatás újbóli elvégzését jelenti. Kicseréléskor a jótállás és a szavatosság újraindul. .......
"Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót. 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet 3.§ (4)"
Á, nem egy jelentős összeg ám, mert ősszel nem bírtam bekapcsolni a konvektort, így alacsony a tavalyi átlagfogyasztásom. Csak bosszantott a dolog. De ma eljött a várva várt huszadik munkanap, és végre bediktálhattam az óraállást.:) Valami nagyon türelmetlen automata rendszerük van, mert először a 10 számjegyből álló azonosítót kellett bepötyögnöm, de nem bírta kivárni, amíg a számláról a minibolha méretű számokat hármasával-négyesével memorizáltam és bepötyögtem, de azért harmadszorra sikerült.:) Utána kellett volna a gázóra gyári számának utolsó 4 számjegyét bepötyögni, de bevallom, hogy csak nagyon hosszas keresgélés után találtam egy 5 jegyű számot, ami talán az, amit kértek. Persze, megint kicsúsztam a határidőből, ezért nekifutottam negyedszerre is, de akkor meg azt mondta a géphang, hogy nincs ilyen fogyasztási azonosító, majd ötödszörre mégiscsak beazonosultam, de akkor meg a 4 jegyű nem tetszett neki, ezért közölte, hogy kapcsolja az ügyintézőt, aki viszont kétszer foglalt volt, harmadszorra a vonal volt túlterhelt, de a negyedik nekifutásra ez is összejött.:))) És a hölgy most már nem ragaszkodott a pontosan 20. munkanaphoz, áprilisban már lehet ezt követő egy-két nap is, csak a napszak legyen nagyjából ugyanaz, mint a mai. Így aztán happy and. Röpke 25 perc alatt bejelenthettem egy óraállást.
Szerintem bármikor kérheted az egyenleg egyeztetését. Semmi sem tiltja, hogy akármikor, amikor úgy gondolod, kérj egy rendkívüli leolvasást, vagy te magad bediktáld az óraállást, és kérj egy elszámoló számlát. Lehet, hogy ezért valamilyen díjat fel akarnak majd számítani. Legjobb lenne egy hivatalos hangvételű levelet küldeni a szolgáltatónak, a központi ügyfélszolgálatra, vagy a számlázási osztály vezetőjének, és nyomatékosan kérni az egyeztetést, és a túlszámlázás jóváírását. Ha van ügyvéd ismerős, fogalmazza meg ő. Az ilyesmi általában használ. Ha nem, akkor jön a hosszú veszekedés, párhuzamosan a fogyasztóvédelemnél is tegyél bejelentést. Személyesen is bemehetsz, de én a hivatalos utat szeretem, nekem az szokott bejönni. Úgyis csak az számít, ami papírra le van írva, és tértivevénnyel elküldve.
A gázszolgáltatókkal rengeteg hasonló probléma van manapság, sajnos nem követtem a fejleményeket, de a híradókban is szerepeltek.
Nem egészen értem, hogyan csúszhat ki egy drót? Miért nem raknak oda valamilyen kicsúszásgátlót? Egyszerűbb volna, mint a mókusokat beidomítani, hogy ne piszkálják, és pár ember idegrendszere se menne tönkre.
Nálunk, Zabaron a Globonet a netszolgáltató. Havi 12 ezerért adja a korlátlan adsl-t. Néha itt is vannak gubancok, ha vihar van (szerencsére nem túl gyakran). Nekem azt mondták, hogy csak akkor vonnak le a számlából, ha 3 napig nincs net. Tehát elméletben, ha naponta kiesik több óra, akkor is a teljes díjat kell fizetnünk. Szerencsére augusztusban letelik a két év hűségem, és akkor azonnal átváltok havi 4900-ért mikróra.
A Tigáz ilyenkor átalányt számláz, és csak évente egyszer gondolja a differencia elszámolását. Épp most vannak emiatt szinte naponta a tévében. Nekem is túlszámláztak, mert nem tudtam bekapcsolni a konvektort pár hónapig, ők meg csak nyomatták az átalányt, így már most is 100 m3 van előre kifizetve. A vízzel nincs bajom, mert nagyjából ugyanannyit használok havonta, és ha néha 1 m3-rel több, hát nem egy nagy összeg. De a gáz, ha azzal fűtök, elég sokra felszaladhat, ha viszont a kályhámba hordom a fát, akkor meg minek fizetnék nekik 10 hónappal előre? Kérdeztem amúgy telefonon az ügyintézőt, hogy de mi van akkor, ha azon az egyetlen napon épp nem jutok telefonhoz, vagy rosszul számolom ki, hogy melyik nap a hónap 20. munkanapja? Válasz: kérjek meg egy szomszédot. Másik kérdésem: és honnan kell tudnom, hogy nekem a 20. munkanapon kell felhívnom őket? Válasz: rajta van a számlán. Nem, a számlán nincs rajta! Hát, akkor most én megmondtam önnek. Szóval így megy ez a Tigáznál.
Index fórumon ebben a részben még nem voltam, de szeretnék pár dolgot kérdezni.
Pár napja vettem egy pda-t (kéziszámítógép), és már másnap észrevettem, hogy van benne egy pixelhiba. Ami azt jelenti, hogy a kijelzőn egy pont mindig kéken világít, és nagyon zavaró. Rögtön telefon, és vittem is vissza az üzletbe személyesen Pécsről Pestre. De az eredmény az, hogy nem cserélik, mert 1 pixelhibát nem minősítenek hibának. 3 napon belül vittem vissza, azt hittem így kicserélik, de nem.
Egy másik fórumon (pdamania) már irtam erről, ezért becsatolom azt a hozzászólást, ahol részletesebben írtam róla. Szeretném megkérni az olyan olvasókat, akiknek van tapasztalatuk ezen a téren, hogy segítsenek, milyen lehetőségim vannak még.
Na sziasztok!
Elkeseredésemben rá sem néztem a pdamaniára egy napig. Szomorú Sajnos semmi esélyem nem volt a pixelhibával kapcsolatosan.
Gyorsan válaszolok ErocssonRulez társunknak. Úgy tudom asusnál nagyon ritka a pixelhiba, nem is nagyon hallottam eddig róla. De ha kikapsz egyet, mint én akkor szopás. Engem azzal "vigasztaltak" hogy a pixelhibát leszámítva nagyon jó ez a 639-es. Erre mondam hogy "kössz". Az elkalibrálódás meg szerintem nem hiba. Microsoft sohasem tökéletes...
Na akkor a történet: Bevittem a gépet, és kb 20 percig nézelődtek valamit rajta hátul. Erre közölték velem, hogy nem cserélhető. Az indok az volt, hogy ez csak subpixel, és csak 1 db úgyhogy ez nem hiba. Hibának az számít, ha min 2 pixelhiba van 1 négyzetcm-en. (Számolgattam picit, és ez a durván 38 cm^2-es kijelzőn ha van 38 szar pixel minden egyes cm^2-en, akkor még az sem hiba. Jó ennek szinte nincs is esélye, de elméletileg van) Még ezt meg kell említenem konkréten, hogy pixel hibának náluk az számít, ha mind a 3 szín ki van lőve. Ha csak subpixel, az azért nem zavaró szerintük, mert az nem mindig látszik, csak ha megfelelő a háttér. Azt én megpróbáltam mindent, amit tudtam, de mindenből ki tudták húzni magukat. Ez azért volt egyszerű nekik, mert mindent az Asus-ra irányítottak. Ők csak közvetítik az árut, gyári matrica van rajta, így ők semmi felelősséget nem tudnak vállalni. Kértem, hogy akkor vegyék vissza, mivel 3 napon belül voltam. Erre csak az volt a válasz, hogy nem mert akkor a nyakukon marad, nem tudják eladni és akkor megszívják. Volt még egy kérdésem, hogy akkor hogy használható ez a 3 napos visszacsere? A válasz annyi volt, hogy csak akkor érvényes, ha original a csomag, tehát még nincs kibontva és rajta van a nem elszakított matrica. Szóval így valaki hülyének nézi az embereket. Ki az az őrült, aki 2 napig ül a csomagon kibontás nélkül, és utána úgy gondolja, hogy visszaviszi, mert érzi hogy rosz lesz. Szóval itt is a 22-es csapda. Így semmit sem tudtam csinálni, egyedül annyit, hogy jegyzőkönyveztettem az eseményt. Röviden a jegyzőkönyv: Vásárló kérése: a készülék garanciális cseréje Bolt: Nem teljesíthető, a gyártó min 3 pixelhibát ír elő a hibához, és nekem csak egy subpixel hibám van.
Még hozzátették szóban, hogy az asus ISO szabványában van, hogy 3 picelhiba kell a hibához.
Így van egy jegyzőkönyvem, majd beszélek még a fogyasztóvédelmisekkel is, de van egy olyan szomorú érzésem, hogy teljesen tehetelen vagyok ebben a témában, és be kell érnem számomra egy hibás készülékkel, amit vadi újan vettem. Szomorú
Ha valakinek bármi ötlete lenne ezzel kapcsolatban, akkor nagyon szívesen meghalgatom.
ui: senkit nem akarok elrémiszteni a vásárlástól, mert szerintem ez a hiba nagyon-nagyon ritka, csak azt nem értem, hogy akkor itt valaki mér nem tudja azt mondani, hogy csere, mivel rossz. Sajna ezt nagyon kifogtam. Szomorú
Lehet, hogy jogos, nézd meg a szerződést. Egyébként mi történik, ha nem jelented be az adott napon? Vízműveknél tapasztalatom szerint semmi különös. Az adott hónapban nem számláznak, csak a következőben. Engem nem zavar.
Az ellenőrzés miatt fordulhatsz közvetlenül a Tigázhoz is. Ha a te szerelőd nem akar dolgozni, nem ad garanciapapírt, akkor szerintem hívd fel még egyszer utoljára, határozottan add elő, hogy nem hagyod ennyiben, és nem érdekelnek a problémái. Ha erre nem lép mondjuk egy héten belül, akkor szólítsd fel tértivevényes levélben a teljesítésre, ezzel egyidőben a kifizetett számla, és minden elkészült jegyzőkönyv másolatával írjál a fogyasztóvédelemnek is. Remélhetőleg nem jutsz el idáig, és a szóbeli felszólítás is sikeres lesz.