Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.02.11 0 0 16932

Osszevetes...mert kivancsi voltam es ra is ertem eppen :-)

 

Az uj Opel Astra-1,6 contra JAZZ-1,4

Mindket auto 2004-es model ev...

 

(adatok astra/jazz  formaban)

 

Hossz: 4249/3830    +419

Szelesseg: 1753/1675    +78

Magassag: 1460/1525    -65

 

Tengelytav: 2614/2450    +164

Nyomtav: 1488:1488/1460:1455    +28:33

 

Csomagter alapban: 350/380     -30

Csomagter max: 1295/1323     -28

Csomaghossz:1520/1740     -220

 

Suly: 1230/1047   +183

 

Motor 1598/1339    +259

Teljesitmemy: 105/83    +22

Nyomatek: 150:3900/119:2800 

 

Fogyasztas

vegyes: 6,7/5,8   +0,9

varos: 8,7/7,1    +1,6

orszagut: 5,5/5,0    +0,5 

 

Gyorsulas. 12,2/12,9   -0,7

 

Fejtér elol: 989/1031     -42

Fejter hatul: 973/980     -7

 

Labter elol: 1067/1066    +3

Labter hatul: 897/856     +41

 

Csiposzelesseg elol: 1315/1300    +15

Csiposzelesseg hartul: 1307/1296     +11

 

Vallszelesseg elol: 1370/1341   +29

Vallszelesseg hatul: 1342/1391     -49

 

 

Szoval ismet kiderult, hogy a JAZZ 1.4LS egy igen jo vetel....

 

Gyakorlatilag TOTAL AZONOS az utastermeret, de tagasabb erzetet ad a JAZZ!

A csomagter egyertelmeun nagyobb es hosszabb

A nagyobb motor ellenere ugytunik nem fog igazan jobban menni az Astra.

A gyakorlati tartomanyban (<4500 fordulat) szinte biztosan nem.

Viszont cserebe joval tobb (~+1,5liter) benzint ker majd :-( 

A bizositasok kb. azonosak a Honda "buntetese" miatt

Az azonos felszereltseghez tartozo ar ugyszamolom

cirka 450 eFt-tal magasabb az Astra eseten, azaz ~ 3,9 milla

De! akkor meg nincs meg  a (reszben)bor belso es az alufelni....

Ezekkel egyutt bizony 4,2 milla a vegso ar.

 

Tehat gyakorlatilag ~800 eFt-t er az, hogy

RANEZESRE  egyosztallyal nagyobb

es elegansabb auto az Astra mint az 1.4LS

 

 

eotvoskuna Creative Commons License 2007.02.11 0 0 16931

Nekem is ez tunt fel, hogy elfogadhato aru. Jol jonne, foleg hosszu utakon (amikor kijovok Daniaba pl.). Bar az az erdekes, hogy nekem nem a jobb labam, hanem inkabb a bal farad el, azzal ugyanis nem tudok mit csinalni, mig a jobbot aktivan hasznalom. Nalam legalabbis a semmitteves farasztobb, mint egy kis munka.

Előzmény: Ptom71 (16930)
Ptom71 Creative Commons License 2007.02.11 0 0 16930
Egy tempomat igazán jól jönne, és a legolcsóbb nem is kerül olyan sokba (38e Ft). Csak ezt gondolom valakinek be is kell szerelni. Sajna ehhez már én nemértek.
Előzmény: zoli_p11 (16924)
Ptom71 Creative Commons License 2007.02.11 0 0 16929
Minden tagot SI mértékegységben kell beírni. Lehet, hogy nem váltotad át a 1/min-t 1/sec-ba.
Mivel én MathCAD-el számoltam így nekem nem kellett átváltani, csak azt kell beírni, hogy mibe írja ki az eredményt ill. milyen mértékegységben vannak a tagok.
Előzmény: zotty1 (16928)
zotty1 Creative Commons License 2007.02.11 0 0 16928
A számításoddal kapcsolatban kérnék némi segítséget. Én sajna, hülye vagyok a fizikához, emiatt valószínű hogy elrontok valamit, emiatt a maximális teljesítménynél a nyomaték illetve a maximális nyomatéknál a teljesítmény értékek nekem sehogy se akarnak kijönni az általad irt értékekre (1.2-es motor:Mp=97,444Nm, PNY=43,253hp)
A következők szerint számoltam:Mp=58,165KW/(2*pi*5700), PNY=110Nm*2*pi*2800
Mi az, amit elrontok? Előre is köszi.
Előzmény: Ptom71 (16907)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.10 0 0 16927

dension...

 

http://www.mfor.hu/cikk.php?article=26726

 

 

"Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium innovációs díjában részesült ice>Link Plus kifejlesztése hatezer munkaórát és 310 ezer eurót emésztett föl" - avatta be a részletekbe az mfor.hu-t Kiss Sándor, a Dension Audio Systems Kft. értékesítési igazgatója. Igaz, a cégnek volt már ilyen tapasztalata, hiszen nem ez volt az első, autóba építhető termékük. A 2005-ben 1 milliárd forintos bevételt elérő cég fő profilja ugyanis a gépkocsikba utólag beépíthető mp3-átalakítók gyártása. E berendezések lehetővé teszik az Apple iPodjának, a világ vezető mp3 lejátszójának az autókban már meglévő hangrendszerhez történő csatlakoztatását.

 

Előzmény: Törölt nick (16926)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.10 0 0 16926

Azt ugye tudjatok, hogy

 

a DENSION a latszat ellenere bizony

az egyik sikeres magyar ceg

a nagyvilagban...

Előzmény: zoli_p11 (16924)
fdoki Creative Commons License 2007.02.10 0 0 16925
Én kipróbáltam a Mazda2-est.
Beltéri tágasságban gyakorlatilag meg1ezik a Jazz-al, de a csomagtere kisebb és
a hátsó ülés-tér nem variálható. A dizájn ízlés kérdése -nálam(is) a Jazz a nyerő. Ergonómiában,minőség érzetben 1értelműen elmarad a Hondától, és nem made in Japan. Made in Spain a Ford Fusion gyártósorán...
Nem véletlenül 1értelműen bukta a Mazda számára és nem véletlen, hogy a következő generációs Mzd2-es Japánban fog készülni.
Előzmény: calamites (16920)
zoli_p11 Creative Commons License 2007.02.10 0 0 16924

Sziasztok,

 

Ha valakit érdekel néhány kényelmi extra (tempomat, ülés fűtés/hűtés, tolató kamera,stb) az autójába (Jazz), akkor ajánlom az alábbi oldalt a figyelmébe :

 

Transaurus

 

És nagyon figyelemre méltó ez a Dension Ice Link Gateway is (bár az ára elég borsos) :

 

Dension

 

Mostanában ezeket az érdekességeket találtam, amit gondoltam szívesen megosztok veletek. Aki ismeri, azoktól utólagos bocs.

 

Üdv,

zoli_p11

Törölt nick Creative Commons License 2007.02.10 0 0 16923

...a Mazda2-t ugyan nem ismerem, de

ma egy vadiuj 5 ajtos Astra Cosmo-hoz volt szerencsem

ami ~4,5 millaert kerult a rokonsagba....

 

Ranezesre egyertelmuen eggyel magasabb kategoria.

Ujabb design, bor belso, sport ules, lagy muanyagok, stb

 

Nade... a belmeretek....haaat

igen szukosek a JAZZ-hez kepest.

 

Fejbeveres nelkul alig lehet ki/be szallni es

bentulve is keves a hely, bantoan kozel van

a jobboldali ajto, a hajam surolja a karpitot.

Szoval a JAZZ bizony tagasabb...

es meg a szerinetm legjobb ar/ertek aranyu

1.4LS JAZZ is olcsobb bo 1 millioval.

Abbol, akar a sport ulesr es a bor karpitra is futná :-)

es megmindig maradna benzinre jo sok penzem....

 

 

 

 

 

Előzmény: calamites (16920)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2007.02.10 0 0 16922
A 4.333 a CVT-é :)
Előzmény: Ptom71 (16921)
Ptom71 Creative Commons License 2007.02.10 0 0 16921
Köszönöm a kijavítást. Sajnos ezt nem tudtam leellenőrizni, mivel nekem 1.2-es autóm van. Az adatokat a honda.de oldalról vettem, és végáttételenek 2 adat van megadva (Achsübersetzung 4,411 / 4,333) és én a nagyobbal számoltam.
Sajnos az 5. fokozat áttételénél egy 0 kihagytam, helyesen 0,805.
1.4

Így átszámolva 101 km/h-nál 3200 1/min forog a motor. Ez már jobban közelít a valósághoz? Ez azt jelenti, hogy a két motor fordulata között 400 a különbség, Lóerőbe meg 10.
Előzmény: konyak_ad (16912)
calamites Creative Commons License 2007.02.10 0 0 16920
egyik ismerősöm szinte lehülyézett, amiért szóba sem jött nálam a mazda 2. na most utánanéztem, de azért várok véleményeket, bár már tuti 100% a jazzcool1.2, de azért érdekelne, ha valaki esetleg próbálta a járgányt. nálam mondjuk szóba sem jött, csak a jazz, colt, fabia combi.
jezjazz Creative Commons License 2007.02.10 0 0 16919

Akkor a két Jazz közé állítjuk be a hatost :))))

Előzmény: Jhonyka2 (16918)
Jhonyka2 Creative Commons License 2007.02.10 0 0 16918
Ok köszönöm ha járunk arra előtte írok mindenképp, nyáron sokat járunk arra, mert a hajdúszoboszlói strand a kedvenceink között van, szal ha máskor nem akkor biztos..:) De lehet már a Jazz el...:)
Előzmény: jezjazz (16917)
jezjazz Creative Commons License 2007.02.10 0 0 16917

Várunk szeretettel Debrecenbe.

Nekem a Jazz (35 ezer km) és a 6-os (26 ezer km) is bejött.

Előzmény: Jhonyka2 (16913)
fdoki Creative Commons License 2007.02.10 0 0 16916
Az igazsághoz tartozik,hogy az előző Jazzünk -mi kb.42Ekm-vel adtuk el- jobb hátsó kerékcsapágya cserére szorult 60Ekm-nél a 2.tulajnál. Nemrég itt a topikban valakinek előfordult ugyanez a hibája talán kisebb futásteljesítmény után is, de ez sztem
nem kiálltható ki típushibának...
Előzmény: Jhonyka2 (16915)
Jhonyka2 Creative Commons License 2007.02.10 0 0 16915
:):) Ja hátha ragad a két 6-osra valami a Jazz megbízhaóságából..:)
Mondjuk jezjazz nak szerencséje van lehet azért nincs gond az autójával mert mindig mellette parkol? :):):)
Előzmény: fdoki (16914)
fdoki Creative Commons License 2007.02.10 0 0 16914
Büszkék lehetnek majd a 6osok,hogy milyen jó társaságba keveredtek...
Előzmény: Jhonyka2 (16913)
Jhonyka2 Creative Commons License 2007.02.10 0 0 16913
Köszönöm...Igen gyári mazda felnik egy korábbi GT felszereltséghez tartozott, nekem is megtetszett rögtön, és mivel kifutó modell volt egész jó áron adták, és annyira rendes volt a Mazda szalon, hogy berendelt még 2 db-ot ha ezek valamelyikével történne valami. Meglepő, hogy van ilyen hely Magyarországon.

Sajna ma nem jutottam el Honda szalonba, hogy kipróbálhassam és kicsit tüzetesebben átnézzem a gépet, de ha más nem majd megkérem jezzjazz-t, hogy mutassa be nekem az övéket és max csinálunk egy közös fotózást a két hatossal közrefogjuk a Jazzt :):)

Előzmény: konyak_ad (16911)
konyak_ad Creative Commons License 2007.02.10 0 0 16912
Hmm, az enyém (1.4) tutira nem 3443-at pörög száznál... Inkább 3043-at.
Előzmény: Ptom71 (16907)
konyak_ad Creative Commons License 2007.02.10 0 0 16911
Ejha, gyönyörű a kocsid. A felnik gyáriak? Nagyon jól harmonizálnak a verdával.
Előzmény: Jhonyka2 (16901)
Ptom71 Creative Commons License 2007.02.10 0 0 16910
Édesapámnál a Honda Civic és a Toyata Corolla Sedan "versenyzett" és a Honda győzött. :-) Sokkal jobb felszereltségű, jobb korszerűbb motorral, jobb váltóval rendelkezik mint a Toyota.
Szerintem jobban jársz a Hondával, mint a Toyotával. Bár az igaz, hogy a Toyota sokkal nagyobb autógyártó, mint a Honda.
Előzmény: Jhonyka2 (16908)
DuJoe Creative Commons License 2007.02.09 0 0 16909

Hát ez sem rossz ótó:))  No meg az a táj a háta mögött!!

Szia:

DuJoe

Előzmény: Jhonyka2 (16901)
Jhonyka2 Creative Commons License 2007.02.09 0 0 16908
Olyan igazán erős soha nem voltam matekból de azért köszönöm ezt a kimutatást is..:)
Meg kell mondjam azért már 80/20 arányban a Jazz vezet nálam, Adrinál meg egyenesen imádja szal már szinte semmi nincs ami minket elválasztana egy 1.4 LS-től, mert az ES árkülönbsége kicsit lehúzásnak tünik illetve nem is, csak nem ér annyit amennyit kérnek érte a meglátásom szerint...

Előzmény: Ptom71 (16907)
Ptom71 Creative Commons License 2007.02.09 0 0 16907
Pontos számadatokban a különbség a 2 autó között.
1.2
1.4

Magyarúl az 1.2-es Max nyomatéknál (110Nm) 2800-at pörög 101-el megy és a motor teljesítménye 43 LE,
addíg az 1.4-es ugyanennél a sebességnél, nyomaték 117Nm, 3443-at pörög, és a motor teljesítménye 57 LE!
Ez 30% nagyobb mint az 1.2-é!
Előzmény: Jhonyka2 (16900)
jezjazz Creative Commons License 2007.02.09 0 0 16906

"Igaz, hogy az egynégyesben rövidebb váltó van?"

A hölgyike biztos a dákó, akarom mondani a váltókar hossza alapján ítélkezett. Az egynégyesnek szerintem ilyen szempontból nem rövidebb a váltója, de majd megmérem.

 

Bocs, hölgyeim, már el is szégyelltem magam :((((

Előzmény: Keleg (16903)
jezjazz Creative Commons License 2007.02.09 0 0 16905

Szóval, Japo Fan jó kis kortesszöveget írt, büszkék is vagyunk rá, Ő egy igazi precíz ember! :))))) A tojotások csak betojni tudnak ezután, a Corollának esélye sincs!

A miénk csak egy kis szerény 1,2-es. Japo Fan-nak abban is igaza van, hogy a két motorverzió között 0,5 liter a különbség: az 1,4 javára, ha én vezetem, és az 1,2 javára, ha az Asszony vezeti.

Én mostanában hétvégén sóvárgok a Jazz-re.

A 6-ossal átlag 800 km-t nyomok le hétfőtől péntekig. Szombat-vasárnap, főleg városban a jazz-t használjuk. Jó érzés visszaülni bele (másfél évig én használtam, még a nick-emet is tőle kaptam). Az igazi "rusztikus" dízel után (húz mint állat, gázfröccs nélküli visszaváltáskor ránt mint állat és hangos mint a veszedelem) néha ráindítózok a járó motorra, patent a váltó, és közben végig olyan minibusz érzésem van benne. Mint a nagyok!

És egy átlagos japán méretű embernek - mint én - tökéletes az üléspozíció és minden épp kézreesik. A Jazz az ergonómia csúcsa!

Szóval, hallgass az eszedre, szavazz a .......

....Jazz-re!!!

Előzmény: Jhonyka2 (16901)
daVeFR Creative Commons License 2007.02.09 0 0 16904

A héten megtettem két Szeged-Bp-Szeged utat a Jazz-zel, meg volt egy kis fővárosi rohangálás is.

A tapasztalatom az, hogy ezzel az autóval elfelejtették közölni, hogy egy konvencionális autómobil hogyan illik, hogy fogyasszon különböző szituációkban. :))

 

Ma, nulláztam a mérőket Szeged egyik szélén (Nagymihály autóház, Algyői út) és átverekedtem magam a de. 9 órás forgalomban a pesti útig, ahol a Szeged vége táblánál 5,5-ön állt a fogysztás mérő. Ez megdöbbentően jó városi fogyi. Ellenben autópályán 150-160 közt haladva felvittem ezt 8,5-re, ami a pesti forgalomban (Budaörsre) LEment vmeddig, aztán hazafelé csak 120-al jöttem így az egész napos átlag 7,3 lett.

Meglátásom szerint üzemmeleg állpotban megdöbbentően takarékos városban a Jazz (1,4-es a konkrét példány), országúton olyan 110-es tempóig kiváló a fogyasztása, de 120 fölött elkezd eltünni ez a tünci-bünci, édibogi kis fogyasztás. Mármint arányaiban is. 140-150-nél már alig fogyaszt kevesebbet, mint a hangolt Favorit motoros 120-as Skodám (amit persze a dinamikát leszámítva semmilyen más szempontból nem lehet a Jazz-zel összehasonlítani).

Előzmény: Törölt nick (16897)
Keleg Creative Commons License 2007.02.09 0 0 16903
Én egy éve tettem fel a következő kérdést a tarjáni honda szalonban a (csinos) hölgynek::
"Igaz, hogy az egynégyesben rövidebb váltó van?"

Szem elkerekedett, arc megfagyott, majd 1 másodperc rémület után: "Á, dehogy. Szinte semmi különbség nincs a kétféle típus között. Az az 5 lóerő elhanyagolható különbség...."

Mondjuk én magam is gonosznak éreztem a kérdést...:-/
Előzmény: Törölt nick (16899)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!