Nekem is ez tunt fel, hogy elfogadhato aru. Jol jonne, foleg hosszu utakon (amikor kijovok Daniaba pl.). Bar az az erdekes, hogy nekem nem a jobb labam, hanem inkabb a bal farad el, azzal ugyanis nem tudok mit csinalni, mig a jobbot aktivan hasznalom. Nalam legalabbis a semmitteves farasztobb, mint egy kis munka.
Egy tempomat igazán jól jönne, és a legolcsóbb nem is kerül olyan sokba (38e Ft). Csak ezt gondolom valakinek be is kell szerelni. Sajna ehhez már én nemértek.
Minden tagot SI mértékegységben kell beírni. Lehet, hogy nem váltotad át a 1/min-t 1/sec-ba. Mivel én MathCAD-el számoltam így nekem nem kellett átváltani, csak azt kell beírni, hogy mibe írja ki az eredményt ill. milyen mértékegységben vannak a tagok.
A számításoddal kapcsolatban kérnék némi segítséget. Én sajna, hülye vagyok a fizikához, emiatt valószínű hogy elrontok valamit, emiatt a maximális teljesítménynél a nyomaték illetve a maximális nyomatéknál a teljesítmény értékek nekem sehogy se akarnak kijönni az általad irt értékekre (1.2-es motor:Mp=97,444Nm, PNY=43,253hp) A következők szerint számoltam:Mp=58,165KW/(2*pi*5700), PNY=110Nm*2*pi*2800 Mi az, amit elrontok? Előre is köszi.
"Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium innovációs díjában részesült ice>Link Plus kifejlesztése hatezer munkaórát és 310 ezer eurót emésztett föl" - avatta be a részletekbe az mfor.hu-t Kiss Sándor, a Dension Audio Systems Kft. értékesítési igazgatója. Igaz, a cégnek volt már ilyen tapasztalata, hiszen nem ez volt az első, autóba építhető termékük. A 2005-ben 1 milliárd forintos bevételt elérő cég fő profilja ugyanis a gépkocsikba utólag beépíthető mp3-átalakítók gyártása. E berendezések lehetővé teszik az Apple iPodjának, a világ vezető mp3 lejátszójának az autókban már meglévő hangrendszerhez történő csatlakoztatását.
Én kipróbáltam a Mazda2-est. Beltéri tágasságban gyakorlatilag meg1ezik a Jazz-al, de a csomagtere kisebb és a hátsó ülés-tér nem variálható. A dizájn ízlés kérdése -nálam(is) a Jazz a nyerő. Ergonómiában,minőség érzetben 1értelműen elmarad a Hondától, és nem made in Japan. Made in Spain a Ford Fusion gyártósorán... Nem véletlenül 1értelműen bukta a Mazda számára és nem véletlen, hogy a következő generációs Mzd2-es Japánban fog készülni.
Ha valakit érdekel néhány kényelmi extra (tempomat, ülés fűtés/hűtés, tolató kamera,stb) az autójába (Jazz), akkor ajánlom az alábbi oldalt a figyelmébe :
Köszönöm a kijavítást. Sajnos ezt nem tudtam leellenőrizni, mivel nekem 1.2-es autóm van. Az adatokat a honda.de oldalról vettem, és végáttételenek 2 adat van megadva (Achsübersetzung 4,411 / 4,333) és én a nagyobbal számoltam. Sajnos az 5. fokozat áttételénél egy 0 kihagytam, helyesen 0,805.
Így átszámolva 101 km/h-nál 3200 1/min forog a motor. Ez már jobban közelít a valósághoz? Ez azt jelenti, hogy a két motor fordulata között 400 a különbség, Lóerőbe meg 10.
egyik ismerősöm szinte lehülyézett, amiért szóba sem jött nálam a mazda 2. na most utánanéztem, de azért várok véleményeket, bár már tuti 100% a jazzcool1.2, de azért érdekelne, ha valaki esetleg próbálta a járgányt. nálam mondjuk szóba sem jött, csak a jazz, colt, fabia combi.
Ok köszönöm ha járunk arra előtte írok mindenképp, nyáron sokat járunk arra, mert a hajdúszoboszlói strand a kedvenceink között van, szal ha máskor nem akkor biztos..:) De lehet már a Jazz el...:)
Az igazsághoz tartozik,hogy az előző Jazzünk -mi kb.42Ekm-vel adtuk el- jobb hátsó kerékcsapágya cserére szorult 60Ekm-nél a 2.tulajnál. Nemrég itt a topikban valakinek előfordult ugyanez a hibája talán kisebb futásteljesítmény után is, de ez sztem nem kiálltható ki típushibának...
:):) Ja hátha ragad a két 6-osra valami a Jazz megbízhaóságából..:) Mondjuk jezjazz nak szerencséje van lehet azért nincs gond az autójával mert mindig mellette parkol? :):):)
Köszönöm...Igen gyári mazda felnik egy korábbi GT felszereltséghez tartozott, nekem is megtetszett rögtön, és mivel kifutó modell volt egész jó áron adták, és annyira rendes volt a Mazda szalon, hogy berendelt még 2 db-ot ha ezek valamelyikével történne valami. Meglepő, hogy van ilyen hely Magyarországon.
Sajna ma nem jutottam el Honda szalonba, hogy kipróbálhassam és kicsit tüzetesebben átnézzem a gépet, de ha más nem majd megkérem jezzjazz-t, hogy mutassa be nekem az övéket és max csinálunk egy közös fotózást a két hatossal közrefogjuk a Jazzt :):)
Édesapámnál a Honda Civic és a Toyata Corolla Sedan "versenyzett" és a Honda győzött. :-) Sokkal jobb felszereltségű, jobb korszerűbb motorral, jobb váltóval rendelkezik mint a Toyota. Szerintem jobban jársz a Hondával, mint a Toyotával. Bár az igaz, hogy a Toyota sokkal nagyobb autógyártó, mint a Honda.
Olyan igazán erős soha nem voltam matekból de azért köszönöm ezt a kimutatást is..:) Meg kell mondjam azért már 80/20 arányban a Jazz vezet nálam, Adrinál meg egyenesen imádja szal már szinte semmi nincs ami minket elválasztana egy 1.4 LS-től, mert az ES árkülönbsége kicsit lehúzásnak tünik illetve nem is, csak nem ér annyit amennyit kérnek érte a meglátásom szerint...
Magyarúl az 1.2-es Max nyomatéknál (110Nm) 2800-at pörög 101-el megy és a motor teljesítménye 43 LE, addíg az 1.4-es ugyanennél a sebességnél, nyomaték 117Nm, 3443-at pörög, és a motor teljesítménye 57 LE! Ez 30% nagyobb mint az 1.2-é!
A hölgyike biztos a dákó, akarom mondani a váltókar hossza alapján ítélkezett. Az egynégyesnek szerintem ilyen szempontból nem rövidebb a váltója, de majd megmérem.
Szóval, Japo Fan jó kis kortesszöveget írt, büszkék is vagyunk rá, Ő egy igazi precíz ember! :))))) A tojotások csak betojni tudnak ezután, a Corollának esélye sincs!
A miénk csak egy kis szerény 1,2-es. Japo Fan-nak abban is igaza van, hogy a két motorverzió között 0,5 liter a különbség: az 1,4 javára, ha én vezetem, és az 1,2 javára, ha az Asszony vezeti.
Én mostanában hétvégén sóvárgok a Jazz-re.
A 6-ossal átlag 800 km-t nyomok le hétfőtől péntekig. Szombat-vasárnap, főleg városban a jazz-t használjuk. Jó érzés visszaülni bele (másfél évig én használtam, még a nick-emet is tőle kaptam). Az igazi "rusztikus" dízel után (húz mint állat, gázfröccs nélküli visszaváltáskor ránt mint állat és hangos mint a veszedelem) néha ráindítózok a járó motorra, patent a váltó, és közben végig olyan minibusz érzésem van benne. Mint a nagyok!
És egy átlagos japán méretű embernek - mint én - tökéletes az üléspozíció és minden épp kézreesik. A Jazz az ergonómia csúcsa!
A héten megtettem két Szeged-Bp-Szeged utat a Jazz-zel, meg volt egy kis fővárosi rohangálás is.
A tapasztalatom az, hogy ezzel az autóval elfelejtették közölni, hogy egy konvencionális autómobil hogyan illik, hogy fogyasszon különböző szituációkban. :))
Ma, nulláztam a mérőket Szeged egyik szélén (Nagymihály autóház, Algyői út) és átverekedtem magam a de. 9 órás forgalomban a pesti útig, ahol a Szeged vége táblánál 5,5-ön állt a fogysztás mérő. Ez megdöbbentően jó városi fogyi. Ellenben autópályán 150-160 közt haladva felvittem ezt 8,5-re, ami a pesti forgalomban (Budaörsre) LEment vmeddig, aztán hazafelé csak 120-al jöttem így az egész napos átlag 7,3 lett.
Meglátásom szerint üzemmeleg állpotban megdöbbentően takarékos városban a Jazz (1,4-es a konkrét példány), országúton olyan 110-es tempóig kiváló a fogyasztása, de 120 fölött elkezd eltünni ez a tünci-bünci, édibogi kis fogyasztás. Mármint arányaiban is. 140-150-nél már alig fogyaszt kevesebbet, mint a hangolt Favorit motoros 120-as Skodám (amit persze a dinamikát leszámítva semmilyen más szempontból nem lehet a Jazz-zel összehasonlítani).
Én egy éve tettem fel a következő kérdést a tarjáni honda szalonban a (csinos) hölgynek:: "Igaz, hogy az egynégyesben rövidebb váltó van?"
Szem elkerekedett, arc megfagyott, majd 1 másodperc rémület után: "Á, dehogy. Szinte semmi különbség nincs a kétféle típus között. Az az 5 lóerő elhanyagolható különbség...."
Mondjuk én magam is gonosznak éreztem a kérdést...:-/