Én a csippelést Pesten csináltattam és egy osztrák tuning programot írtak.
kb. 120 ezret mentem idáig vele, minden probléma nélkül. Az első változat sajna nem jött be mert az alsó tartományban sokat kapott. 1500-as fordulattól határozottan beremegett az autó a nagy nyomatéktól. Ezen változtattam úgy, hogy fokozatosan kezd felépülni a nyomaték az alsó fordulattól. Sokkal rugalmasabb és nyomatékosabb lett az autó. Arra nem tudok választ adni, hogy pontosan mennyi lóerő és NM- em van. A csippes pali 130/300-at mondott amikor megcsinálta. Hatalmas a változás, nagyon jól megy az autó tőle.
Ha érdekel megadom a számát, és 75000.- volt 2004-ben.
Az én autóm 2003-as 147000km-el, de még nem éltem át olyan hibákat amit itt az előző hozzászolásokban olvastam.
Nekem is bőrkormányom van de kopás vagy fényesedés abszolút nem látható.
Hátsó fékbetétet 70ezer körül cseréltem elöszőr. Gumiharangot ,azt sajna mindkét oldali 100 körül. Észre lehet venni mert kiba...sza a zsirt az autó oldalára és a kerékdob belsejébe. Aki nem veszi észre, annak sajna, utána már csuklót is kell cserélni. A futóművem gyári, minden gömbfej lengőkar eredeti.
A jobb hátsó gátlóm szivárog, de még megfelelően müködik a mérés alapján.
3.5 évet bírt ki a gyári akumlátorom.
Az ajtó kapaszkodók nekem is hámlanak.
A váltógombom hibátlan. De a váltó is. Pöckölgetve rakom a sebességekbe minden erölködés nélkül és abszolút nem lehet összekeverni a sebesség fokozatokat!(ckertli)
A kuplungom is még gyári.
Nyáron nekem is elöjött egy alapjárati reconancia, ami érdekes modon magátol megszünt. Ezt a lendkerék okozhatja ami gumirozott és egy idő után leválik róla.
A szerelőm szerint 130 ezer km körül szokott ez tönkremenni.
Vezérműszij cseréhez valóban le kell bontani az autó egész elejét.
Igaz ezt csak 90 ezrenként kell! Az új tipusoknál meg 130ezrenként!
Olajat a kijelző szerint cserélek.
Összegezve, ez egy teljesen jó és megbizható autó. :-))))
Most én is bele esetem abba a hibába hogy 1 válaszba írtam, 2 hozzászólásra választ. A váltót nem Te minősítetted ezért elnézésedet kérem. A saját észrevételemet írtam oda.
Én kb 1 éve vagyok Superb tulaj, és elmondhatom, hogy nagyon kellemesen csalódtam a Skoda márkában: Nekem a Skoda a faterom kredenckék S-100-asát
jelentette évekig :) Hát mit mondjak, eléggé utáltam az a kocsit!
Amikor megvettem a kocsimat, és megmutattam fateromnak, ránézett, és azt mondta: Úgy tudtam, Skodát akarsz venni! Azt hittem besz.rok a röhögéstől! Amíg nem sasolta meg az emblémát, nem hitte el, hogy Skoda.
A kocsiról meg csak annyit, hogy volt már pár autóm, hasonló kategóriás is, de semmiben nem marad el a nagy márkáktól. A nagy előnye, hogy kapsz egy luxust, anélkül, hogy irigykednének rád.
A másik amit szeretnék mondani, hogy találtam egy tunung céget, akik csak Skodában utaznak. Látom hogy itt sokan szeretnék kissé feldobni az autójukat.
A céget megtalálod a milotec.hu oldalon. ( Ez nem a reklám helye )
Én már vásároltam tőlük, korrekt a minőség, és az árak is kellemesek.Megér egy klikkelést.
Más: A találkozó sztem is életképes ötlet, biztos tudnánk egymásnak használható ötleteket adni.
bocsi nekem nem volt gondom a váltóval a kipufogóm zörgött néha és én nem komálom az ilyesmit és a kormányt is azért cseréltewttem mert egy 7 misis autóban 45000 km-nél ne legyen kopott /nem fényes hanem lejött rólla a festék/
alapvetően a váltómnekem is hibátlan pedig sokszor nem is használom a kuplungot 2. tól felfelé
egyébként a p-nál már hallottak ilyenekről és a motor csapágyasságán nem állt égnek a hajuk mondták ők néha eőfodul ill láttunk már ilyet csak gondolom nem reklámozzák egyébként szerintem hülyeség a rugalmas intervallum az olajat max 15 e km-né ki kell cserélni én azótta nemszórakozom és mivel nem garanciális othon mindig időben felállok a csáposra és letekerem a letekerni valókat és azótta kevessebb a gond talán
Nekem a harmadik skodám. Még hírből sem hallottam olyanokat amiket írtál /szerencsére/. Más: az én váltóm sem szereti a kapkodást. Pontos könnyen jár alapvetően jónak tartom, de nem kell ráncigálni./lehet csak nem szereti/
nem mo.-nem is tudtak a ph-nál a változtatásról és ezért került 3 hétbe ennek a kiderítése nekem ez tette be egy kicsit a kaput bár én faxnisabb vagyok az átlagosnál és a kipufogónak az volt a baja hogy zörgött de szerinten nem a csere a megoldás hanem mégegy felrögzítési pont gumibakkal mert ez az autó hosszabb a passatnál de hát ezért szeretjük csak kár, hogy nincs kombi
bár a papám octáviájával és előtte a felicskával sem volt baj de ezzel egy kicsit sok volt nekem ez a tapsztaltom remélem nem álltalános ez viszont még eggyik toyotámmal sem volt megkzelítőleg sem ennyi probléma
nem tudom de nem is kérdezték a szervízben azt sem hogy cserélhetik-e a betétet de abban igazad lehet valami mer utána legközelebb kb 87-88 nál cseréltem és érdekesmódon nekem az unixnál a gyári csak kb 7 e ft volt igaz 30% kedezményem van de ök a számlát mostnéztem valami 18 e ft körül számláztá és volt még egy gázolajszürő is a számlában 45000 ft körül az enyémben most 114 e km vam a gyári gumik kb 80 e km-et bírtak most cseréltem őket szeptemberben igaz télen nem futottak
na szoval a kedves farok hungária egy olyan autót adott el aminekaz 1,9 motorban 2 literes főtengely és hajtókarok voltak / mielőtt nagyon okos lennél akkor tudd hogy ebből a motorból csak 500 db készült 2003 ban sem előtte sem utána / nem tudom miért de egy német o.-i út uán elkezdett kopogni a motor és bevontattam a pb-hoz
ahol viszonylag korrektűl áltak a dologhoz csak nyári szünet lévén 3 hét telt el addig amig ez a főtengely mizéria kiderült és útána láthattak csak hozzá az éremi munkához igaz akkor kb 4 további hét alatt készlett és azótta hibátlanúl megy a motot de mintha eg leheletnyit többet fogyasztana kb 0,5 liter pedig a lábam nem lett nehezebb.
a gk rövid hibái
garis be. övfeszítő, jh. övfeszítő be, je ajtóbehúzó / gumirozás lejött de azótta a kicserélt darabról is bocsi /váltógomb csere 4 napos korában
majd eddig 2 db kipufogó középrész 1 db katalizátor
2 db első féltengely , külömböző gumírozott kárpit darabok , börkormány csere fogy föfelügeleten kereszül, egy apróbb motor javítás szinte mindent cseréltek
nem garis klima kompresszor 2 féltengely csukló elöször a balos kb 90 e km nél és most a jobbos 114 nél de szerintem csak a gumiharangok fáradása miatt
amit egyébként javasonám hogy mindenki figyeljen rá
valamint volna mint szerelőket is szerintem érdeklő kérdés miért kell egy vezérműszíjj cseréhez lebontani az autó komplett elejét és ha már szét kell ennyire bombázni akkor miért nem láncos legalább, hogy ritkábban keljen
most hirtelen ennyi jutott eszembe
egyébként kényelme az autú csak pakolni nem lehet a csomiba limuzin jellege miatt de legalább a hátsó ülés lehajtható lehetne bár ezt azthisem már orvosolták
én ezt a kocsit már több mint 3 éve használom de, nem hiszem, hogy nagyon nyúznám használom mert arra való
Amit leírtam azok az én tapasztalataim és mint ilyenek teljesen szubjektivek és lehetnek téves benyomások is.
Mivel én összesen 270 km-t vezettem ezt a kocsit, minden bizonnyal nem tapasztaltam ki minden csínját-bínját.
A kanyarokban -nincs kizárva- véthettem vezetői hibát, lehetett a téli gumi is nem megfelelő ezen a +14 fokon, vagy az úthibák befolyásolták a kocsi mozgását...
Aki több tízezer kilométert lehúzott már a típussal -mint pl. Te vagy szili- nyilván jobban árnyalja a képet, sőt már tudja, hogyan kell úgy vezetni a Superbet, hogy jobban kanyarodjon, mint akár egy RS Octi. (igaz szili? :-))
Nekem ezek voltak a tapasztalataim, de nem írtam olyat, hogy a kocsi szar, mint a trabik, nem lehet vele csak 80-al menni...
Igyekeztem nem elfogult lenni, pl. leírtam, hogy ahol a 120 már sok volt (érzésem szerint), ott a 110-es tempóval kényelmesen ment a kocsi.
Azért a 110 sem 80, igaz?
Mivel a kocsi továbbra is nagyon tetszik, nem tudom azt mondani, amit esetleg kihallottál a szavaimból, hogy nem kell. :-)
Szerintem szilinek van igaza, nagyon szubjektivek vagyunk.
Ssokszor -akár tudat alatt is- egy elképzelt, előre megformált állásponthoz igazítjuk a tapasztalatainkat.
Még az sincs kizárva, hogy -mivel most nem tehetem meg, hogy lecseréljem az Octit egy Superbre- tudat alatt szándékosan az Octit hozom ki jobbnak, bár a hozzászólásomból szerintem kiolvasható, hogy nem tudom az Octira azt mondani, hogy egyértelmüen jobb.
Szóval PEACE, nem bántottam a 105 lovas Superbeket és gazdáikat! :-)
Nehogy kimaradjak. Van egy rakás negatív toyotás élménnyel rendelkező ismerősöm, de nem ez a lényeg hanem szerintem az hogy minden autót szét lehet taposni és tönkre lehet tenni főleg a turbo dieselt. "a 30000 ezres szervizem 67000 ft volt úgy hogy ök csak 1 garn hátsó fékbetétet adtak a többit én vittem" 2X annyit mentem eddig mint Ő, de a betétcsere igencsak odébb van. Természetesen érdekelne, hogy mi ment szét benne és mitől lett ilyen nagy a számla.
A motor járása sajnos egyre kultúráltlanabb lesz. Ezt a kiegyensúlyozó bizbasznak a kopása okozza. Mentem 270 eKm futott octaviával. Szerintem nem relevánsak azok az egyedi esetek amikre topictársunk akar rávilágítani. Szerintem, megbízhatóság szempontjából nem kell panaszkodnunk.
Népitéletből való az alábbi idézet. Szerintetek milyen autórolszól. És érdemes még az átlagokat megnézni Toyota Avenzisz 7,6, skoda Szuperb 7,9. És ez a vélemény sem mértékadó. Hiszen a Toyota az egyik legmegbízhatóbb technika.
"Az az autó egy kiforratlan sz.rrakás.Mindent a vevőnek kell utólag letesztelni!Minek csinálnak ilyen teljesítményt ebből a motorból, ha nem tudják megbízhatóan előállítani????Óriási csalódás. Olvastam egy hasonló véleményt is,jó melényúltunk.Ja a szervíz az egy gagyi,mindenki mindent tud, csak az én marha autómat nem képesek megcsinálni.Álítólag nagy visszahívások lesznek a toyonál ilyenek miatt.Csalódtam bennük, soha be nem teszem a lábam ehhez a nagyképű marha, vw-szidó bandához.Nem értem miért nem lehet egy autót úgy értékesíteni, hogy azt letesztelik valódi életben!!!!!!!!!!!!!!Zsebkendővel a kormot nézni,az igen(reklámban)!!
a városi 7-7,5 de több nem igen és 140 körül magyar g. olajból kb 6 liter németből ez 160 körüli tempóra jön ki a 130 awx motorkodúval myári gumikkal sajnos viszont az alkatrészek és a kötelező szervizek árai kicsit borsosak motyóért irány árkány de ez minden skodára vonatkozik oct hátsó lengés csillapító gyári ott 14 e itt a szervízben 32 e ez azért elgondolkodtató a 30000 ezres szervizem 67000 ft volt úgy hogy ök csak 1 garn hátsó fékbetétet adtak a többit én vittem
üdv ne legyen kétségetek afelől hogy az 19. pdtdi 80000 km alatt kifeküdhet nekem a 2.4 milliós garis motorjavításom ideje 55000 km nél jött el és az autó garanciális számlája kb 3,6 mill tudnák a skoda superb-röl egy két apróságot mesélni pedig nem feltétlenűl járok padlógázon autópálya 140-160 családdal egyedül 160-180 ez nem széthajtás és trélerrel / ritkán/ myx 120-130 üresen 90-120 teli ha kiváncsiak vagytok a ph és szervizei viselt dolgaira mesélhetek pl 51 napos szervízlátogatás stb de van rendes autóm is az úgy hívják toyota
üdvk robi
ui. a kocsit újjonnan 0 km el vettem a pp-nél nem pépé zúzott külföldi darabról van szó
Szia! Kellene a cím ahol a csíkot vetted a kocsira, ill. hogy hol tudnám megnézni.
Másik: nagyon úgy tűnik, hogy hangosodik az autó. Egyértelműen nem lehet megállapítani, de mintha kezdene igazi dízel hangja lenni. Nem rezonancia attól félek. Olyan nemistudommilyen. 80.000 km. sztrádán nem kímélve. Olajcserék rendben. Kicsináltam volna a szerencsétlent? Menjek szervízbe nézessem meg?
Ezt a műmájer szöveget ;-( A végén kiderítjük, hogy az autó nem is fogja az utat és csak 80-nal lehet vele menni, mint a trabantokkal. A 130 lovas még jobban megy. Azzal lehet, hogy Gagarinnak érezheted magad a kanyarokban. Csak az űrből gyere is vissza! A felszereltséget mindenki maga választja ki. Azért jó, hogy elmondtad :-;
szia, talán késői a válasz, de a szerviz másodjára cserérlte a szűrőt, és a következőhib esetére megígérték, hogy visszaveszik új áron. Nem írnám a szerviz nevét, de ha te is vered az asztalt biztosan megy
Szombaton -hála a Porsche Győrnek- volt egy futó kalandom egy 105 lovas Superb-bel.
Péntek délutántól szombat délutánig, egy Balaton felvidéki kirándulás erejéig kölcsönadtak nekem egy fekete tesztautót Classic felszereltséggel.
Mivel nekem egy 1,6-os OII-m van, de vágytam a nagy lábtérre és még nem vezettem a Superbet, csak rövid tesztutakon, nagyon megörültem a lehetőségnek.
Pár szóban a tapasztalataim:
-Hatalmas a Superb. Szerencsére jó nagyok a tükrök, ezért tolatva beállhattam a szűk kapumon keresztül az udvarra, de a tolatóradar nagyon hiányzott (esetleg egy kicsi csomagtartóspoiler is jó, legalább látszódna a kocsi vége).
-A motor a normális, KRESZ+10% autózásra megfelelő, ami a jó, hogy az ember nem érez késztetést a száguldozásra, jól esik kényelmesen ringatózva utazni.
-A hátsó lábtér kolosszális, a 192 cm-es magasságomra beállított első ülés mögé beülve még marad 3 ujjnyi hely a térdem előtt. A csomagtartó egy barlang, ami a támlához csúszik, azt csak horgászbottal lehet visszaszerezni. :-)
-Tetszett, hogy a csomagtartót belülről kulcsra lehet zárni, bár soha nem jutna eszembe, de jó lehetőség megvédeni az értékeket.
-Fogyasztás. 130 km-en, kétszámjegyű utakon, szolid tempóban 5,9. Ugyanarra visszafelé, keményebben vezetve a teljes átlag felment 6,3-ra, tehát a visszaút kb. 6,7 l/100km volt.
Ami nem tetszett:
-a szín, bár ez szubjektiv. Szerintem a szaharabézs jobban áll neki, de a fekete kétségtelenül elegáns.
-a váltó. Tulságosan előredől a kar a páratlan fokozatokban és néha nem tudtam eldönteni, fokozatban vagyok-e vagy sem ill. kettesben vagy négyesben. Nem szerette a gyors váltást, bár sarkosan váltva (4-ből 5-be kapcsolásnál pl. fel-jobbra-fel) pontos volt, de "srégen" áttolni nem lehetett. Az OII. váltója sokkal pontosabb, igaz nehezebben jár, "súlyosabb" a kar.
-a kormány és a futómű. Talán a nagy tengelytáv és a kényelmesre hangolt rugózás miatt a pontatlannak érzett kormányon sokat kellett korrigálni, a kanyarokat szinte csak becélozni tudtam, a végén kicsit mintha megindult volna a fara, még relative nem nagy sebességnél is. A kocsi egésze tiltakozott a gyorshajtás ellen, a kétszámjegyü utakon 120 felett "úszott" az úton, kicsit sodródott is -alulkormányozott volt-, a kanyar végén túlkormányozottá vált. Igaz azonban, hogy ugyanott 110-el simán haladt, pontosan kanyarodott,. Egyszerűen érződött, hogy nem erre van kitalálva. Gyorshajtásra jobb az Octi, hosszú távra, nyugodt embereknek jobb a Superb.
Azt hiszem én még nem vagyok elég nyugodt a 105 lovas Superbhez, talán a 130 lovas -ha a futóművön is módosítottak- jó lesz nekem.