Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Szkátó Creative Commons License 2002.09.13 0 0 773
Ja, ezeket hívták régebben temperának. :))))

Ha a Bp-i lakosok bicóval járnának, nem mennének tönkre az utak, nem lenne rossz a levegő, és az autóik futóműve se menne galyra + nem lenne olyan tápos a nagytöbbség mint most.

Szkátó, aki megmondta a tutit.

Előzmény: stevie wonder (771)
analasgem Creative Commons License 2002.09.13 0 0 772
1etértek, de az utcátok szvsz akkor lesz megcsinálva, ha a polgármester is abban lakik...:}
Előzmény: szutsg (768)
stevie wonder Creative Commons License 2002.09.13 0 0 771
Vizbazisu, kornyezetkimelo festekek ruleznak :-(
Előzmény: Aewyn (770)
Aewyn Creative Commons License 2002.09.13 0 0 770
Másrészt ugye ezeknek az "újautóknak" olyan szinten érzékeny a fényezése, hogy a cicaköröm az biztos befutó.

Valahogy régebben ez nem így volt. Nem azt mondom, hogy a régi omegám fényezése újnak hat, de a madárszart hónapokig bírta, és a bokrok éles tüskéi ágai sem hagytak maradandó nyomot rajta.

Ja, nemrég láttam egy 147-es alfát. Azon vastagon volt a madarszar, mégsem nagyon érdekelte a fényezést. Szóval ez még típusfüggő is.

Ezért is kellene vmilyen lágyviasz. A méhviaszt kipróbálnám, ha nem félnék, hogy az is felmarja.

Előzmény: Löncshús (769)
Löncshús Creative Commons License 2002.09.13 0 0 769
Egyetértek! Ha mászik fel és kicsit megcsúszik, akkor első reakciója, hogy kitolja a karmait és frankón azzal kapaszkodik fel. Na ezt azért nem nézem olyan nyugodtan. Na meg, ha úgy nézzük, akkor nem mindegy, hogy én karmolok meg valakit, vagy a macska.:-) Szóval le a macskákkal! :-)))))
Előzmény: MrZoleeka (759)
szutsg Creative Commons License 2002.09.13 0 0 768
A Jó-Bü-Ku-va anyját az összes olyan felelősnek, aki elhanyagolta Budapest útjait,
ha jól hallottam, akkor jövőre a gépjárműadó teljes egészében a helyi (kerületi, városi, stb) önkormányzatoknál marad, így a befizetett pénz valóban arra a területre összpontosul majd, ahol lakunk. Tehát ha én itt fehérváron fizetek, akkor abból nem záhonyban javítják a kátyúkat, hanem itt a házam előtt.
még van remény. :-))))
Előzmény: Aewyn (761)
Paco155 Creative Commons License 2002.09.12 0 0 767
Pontosan én sem tudom, mi lehet. A keményviasz valójában nem is viasz, hanem egy vékony müanyagréteg amit felrax. Van benne teflon meg mindenféle firlefranc, gondolom a kímélö az a festékvédö anyagot jelentheti, hogy ne egye meg a védöviasz oldószere.
HA tényleg lágyviaszt akarszfelvinni, akkor menj el egy mezögazdasági boltba, és vegyél tiszta méhviaszt :) Persze mielött felkened nézd meg valami semleges helyen, mondjuk az ajtók belsö ívén :)
Előzmény: Aewyn (766)
Aewyn Creative Commons License 2002.09.12 0 0 766
Pontosan mit is jelent az a kímélő akármicsoda az összetevők között?

És tényleg használ vmit? Képez vmilyen védőréteget?

Én most azzal vígasztalom magam a mocskos szélvédővel kapcsolatban (azért annyira nem veszélyes), hogy legalább azt is védi a karcolódástól.

Új korában egyébként gyárilag volt rajt vmi réteg, ugyanis kapott egy vastagabb faágat a tető, ami rendesen végighúzta és látszott is a karc szépen. Elkeztem törölgetni a karcolást egy puha ronggyal és teljesen eltűnt. De annyira, hogy mosás után sem látszik, akkor sem, ha tudom, hogy hol volt és ott keresem. Akkor -gondolom- ez a védőréteg karcolódott fel csak. Ez azonban az első mosás után eltűnt, és most szeretném pótolni vmivel. A gépkönyv szerint írt, és ajánlott lágyviaszról a márkakereskedés természetesen nem is hallott. De azt sem tudták, hogy miről beszélek. (Nekik is kéne egy kis kimélő...)

Előzmény: Paco155 (765)
Paco155 Creative Commons License 2002.09.12 0 0 765
Itt a topicon a világoskékra gondolhattak, abban tényleg van políranyag.
Előzmény: Paco155 (764)
Paco155 Creative Commons License 2002.09.12 0 0 764
Pontosan az volt, Neuwagen Balsam. Nem tartalmaz polírozót, rózsaszín lötty, minden stimmel. Nyugodtan felviheted a kocsira én is azt használom. Nem csiszol semmit. A másik sötétkék meg szintén nem tartalmaz, az a sampon+lágyviasz keverék, de szerintem ugyanúgy fox vele járni mint a másikkal, hogy foltosan szárad meg. Persze ha miután rendesen lemostad, egy puha ronggyal áttörölgeted jó alaposan akkor ezek a foltok eltünnek.
Előzmény: Aewyn (763)
Aewyn Creative Commons License 2002.09.12 0 0 763
Hát ez egy ilyen lapos fémflakonban volt, folyékony rózsaszín trutyma volt és viaszra emlékeztetett legkevésbe. A fürdőszobatükrön próbáltam ki, de a száradás után maradéktalanul és simán eltávolítható volt. Inkább tisztító-polírozó folyadékra emlékeztetett. (Ami igaz az igaz, a tükör csillogott-villogott)

A másik sötétkék REX, amit láttam az egy ugyanilyen kiszerélésben lévő Dauerwachs dobozos trutyma volt, de azt nem próbáltam ki, mert itt a topicon olvastam, hogy az tartalmaz valamennyi polírozót.

Előzmény: Paco155 (762)
Paco155 Creative Commons License 2002.09.12 0 0 762
> Ami viasz találtam az valójában nem is viasz, hanem polírozó szer. Pld. "REX újautó balsam". Persze az összetevőket jól letakarják cimkével, magyarul pedig nem tüntetik fel. Tartalma "kímélő fényezőszer" vagy vmi ilyesmi. (nix dajcs). <

Pedig ami a kezedben volt, az pont nem tartalmaz polírozószert, hanem önmagában viasz. (Legalábbis ha a sötétkék dobozos REX újautó balzsam volt az). A többiek, sorrendben a világoskék, zöld, narancs... Azok már tényleg tartalmaznak polírozószert. Abban igazad van viszont, hogy nem lágyviasz, hanem keményviasz, és ezzel dolgoznod kell: felvinni és elsimítani, nem csak rápermetezni és kész.

Előzmény: Aewyn (761)
Aewyn Creative Commons License 2002.09.12 0 0 761
Nos, akkor hadd osszam meg friss autóápolási tapasztalataimat:

1., szivacs rulez.
Csak előtte jól be kell nedvesíteni, kicsavarni az adott rész felett, azután a lefolyó habot áttörölni. Ekkor tényleg siklik a vizen. Egyébként lehet érezni, amikor egy picit szárazabban kezd járni és húzódni kezd.

Szóval szivacs + sok hab = cool.

2., waxos mosószer szar. (simoniz kétrétegű zöld+áttetsző)
Ha öblítés után egy kicsit is kezd száradni akkor iszonyatosan foltos lesz a fényezés. Látszik rajt a kiülő viasz? (Inkább pornak tűnik).

Márpedig kezd száradni, mert mire az ablakokat lehúzod és letörlöd a tetejét, addigra az oldala már rászáradt foltos.

Az üveget hiába húzod le, képződik rajta egy gyönyörűen csillogó film. Levakarhatatlan. Persze ez csak belülről látszik, ha rásüt a nap.

De nemcsak a kasztni lesz foltos, az ablak opálos, hanem a gumi részek, ajtógumi, ablaktömítés lesz fehéres színű. Épp csak olyan, mintha ezer éves lenne az autó. Remélem ez azért levakarható lesz.

Pedig én csak szerettem volna egy lágy, védő viaszt felrakni a kocsira. Ami viasz találtam az valójában nem is viasz, hanem polírozó szer. Pld. "REX újautó balsam". Persze az összetevőket jól letakarják cimkével, magyarul pedig nem tüntetik fel. Tartalma "kímélő fényezőszer" vagy vmi ilyesmi. (nix dajcs).

Hát ennek a forgalmazóját megkínálnám egy kímélő körfűrésszel...

A homasitában például azt sem tudták, mi az a lágy viasz. Adja a kezembe a faszi a polírozówaxot. (Ide is kímélő körfűrész).

Ha valaki esetleg tud valahol lágyviaszt, legyen olyan kedves megosztani velem.

TOPIC OFF, FLAME ON:
Engedjétek meg, hogy kifejtsem véleményemet a budapesti közlekedésről:
A Jó-Bü-Ku-va anyját az összes olyan felelősnek, aki elhanyagolta Budapest útjait, aki nem törődik a keréktörő kátyúkkal és a hiányzó kockakövekkel, aki egyszerre lát neki a város összes útját felújítani, aki teleszórja a felújítás törmelékével az utakat, aki képtelen megszervezni a közlekedést, aki lerombolta a tömegközlekedést, aki nem épít metrót és M-nullást, aki 2x2 sávosra tervezte a lágymányosi hidat, aki nem épít több hidat, aki beengedi a városba az átmenő kamionokat, azoknak az autósoknak akik csernobilnyi rákkeltő füstöt eregetnek, és azoknak is, akik ezt engedik és egyáltalán mindenkinek, aki amúgy jó magyarosan beleszarik mindenbe amivel törődnie kellene.
Lángszórót nekik. Olyan kíméletes, lassú halált.
FLAME OFF.

MrZoleeka Creative Commons License 2002.09.12 0 0 760
10K-ért beállhatsz szinte bármelyik bevásárló kp mélygarázsásba.
Végül is nem olcsó, de persze mihez képest.
Számolj úgy, hogy naponta "csak" 333Ft-ért teljesen yool érzi magát az ótod (meg te is)
:o))
Előzmény: zordon_ (742)
MrZoleeka Creative Commons License 2002.09.12 0 0 759
Bizony, hogy össze tudja karmolni!
A macsesz körmét inkább egy gombostűhöz hasonlítanám mint emberi körömhöz :o))
Előzmény: Thomaster (747)
vipex Creative Commons License 2002.09.12 0 0 758
:-)) Akkor elárulnád, hol van?
Előzmény: kivi (749)
szutsg Creative Commons License 2002.09.12 0 0 757
mivel érdemes autót mosni: szivaccsal, ronggyal, vagy kefével?
A szivacs és a rongy ellen az szól, hogy beleragad a por és az rendesen karistolja utána a kasztnit.

új szivaccsal, bő habbal.
én 2-3-nál többször nem használom a szivacsokat, mert látszik rajta, hogy piszkosabb, akármennyire is kimosom kocsimosás után, ezért inkább újat veszek 100 ft-ért. ennyit megér szerintem.

Előzmény: Aewyn (753)
Aewyn Creative Commons License 2002.09.12 0 0 756
Köszi a válaszokat, a víz lehet, hogy tényleg fontos :)))

Igen, arra gondoltam, hogy ahogy húzom pld a szivacsot, akkor az első centiméteren a por beleragad, ami a 2. cm-től kezdődően karcol.

De ezek szerint még a szivacs a legkevésbé rossz.

Más: a mosás után még mindig rajtamaradt por a szárazra törölgetés során nem políroz ugyanígy?
Talán az kevésbé baj, ha vízkő miatt egy kicsit foltos marad.

Valahol ez már paranoia, de tényleg hihetetlenül érzékeny a fényezés.

fargo Creative Commons License 2002.09.12 0 0 755
Kocsit mosni szivaccsal + bô habbal kell. A habon úgy sikik a szivacs mint a dugattyú az olajfilmen, az apró szennyezôdéseket pedig a hab körbefogja és nem engedi karcolni...
Előzmény: Paco155 (754)
Paco155 Creative Commons License 2002.09.12 0 0 754
> mivel érdemes autót mosni: szivaccsal, ronggyal, vagy kefével? <

Vízzel :)

Komolyra fordítva, szerintem puha természetes szivacs, és egy kicsivel keményebb a makacsul ottragadó rovaroknak. A kefe karcol, a rongy meg eleve ló*. Ha az a problémád, hog ybeleragad a por a szivacsba, az kiváltható azzal, hog yhavonta veszel egy másik szivacsot.

>a kocsira rakódott városi por károsítja a fényezést?<
Minden károsítja, még a normál városi levegö, és a napfény is. No meg a hideg, a meleg, a por, a pára, a madárürülék, a só, aszemmelverés. Egyik kevésbé, a másik jobban. De ha mielött elkezded csiszolni a kocsit lemosod bö vizzel a port akkor kevésbé karcol :)

Előzmény: Aewyn (753)
Aewyn Creative Commons License 2002.09.11 0 0 753
Az autómosás 0. axiómáját még nem közelítettük meg:

mivel érdemes autót mosni: szivaccsal, ronggyal, vagy kefével?

A szivacs és a rongy ellen az szól, hogy beleragad a por és az rendesen karistolja utána a kasztnit. A kefe (amit én találtam) az meg önmagában elég karistolósnak tűnik.

Szóval a kérdés nagyon alapnak tűnik, de azért érdekelne a válasz.

Más: a kocsira rakódott városi por károsítja a fényezést?

A kérdés szintén egyszerűnek tűnik, de a jelek szerint az autóm fényezése a madárszartól azonnal, a szemmel veréstől némi idő után már pusztulni kezd.

Hantaboj Creative Commons License 2002.09.11 0 0 752
Csatlakozom a kérdezőhöz.
Előzmény: vajmer_the_real (750)
stevie wonder Creative Commons License 2002.09.11 0 0 751
B@szni es szuznek maradni egyszerre nem lehet.
Előzmény: vajmer_the_real (750)
vajmer_the_real Creative Commons License 2002.09.11 0 0 750
Hali!

A problema hasonlo az elozohoz! Ha minden nap, vagy ket naponta hasznalom a kocsit, de megis megszeretnem ovni a hotol, jegtol akkor mi lenne jo megoldas. Termeszetesen csak csillaggarazsom van. Gondolom a ponyva felejtheto. A jegkaparoval sem szeretnem osszekaristolni...
5let?
Koszike!

kivi Creative Commons License 2002.09.11 0 0 749
Honnan tudod? :-)
Előzmény: vipex (748)
vipex Creative Commons License 2002.09.11 0 0 748
Sziasztok,

Tudtok egy mosót Pesten ahol vállalnak motormosást és még megbízhatóak is

Thomaster Creative Commons License 2002.09.11 0 0 747
Zordon,

a lecsúszó jég nem árt a fényezésnek. Amikor ui. a jégtábla már olvadozik, akkor a felülete (az alsó is) már víz. Azon csúszik.
Amúgy macskabarát is vagyok. A macska se árt a fényezésnek! A karmát amúgy is csak akkor ereszti ki, ha mondjuk seprűvel rohansz felé és halálra ijedve menekül, amúgy a puha tappancsain közlekedik. De a karma is csak olyan kemény, mint a te körmöd. Körömmel pedig nem hiszem hogy meg lehet karcolni egy jó fényezést.

Szóval én is a waxolást és a havonta egyszeri megjáratást javaslom.

Előzmény: zordon_ (744)
Löncshús Creative Commons License 2002.09.11 0 0 746
Ki mondta, hogy a jégdarabok jót tesznek neki?? Igaz, az közel sem csiszolja annyi ideig, mint a ponyva. A ponyva alá be tud menni a por és onnantól cinkes a helyzet. A szomszéd macskát meg széjjel rúgdalom, ha megpróbálja..:-)

Ahogy fargo írta a a vaxolás jó 5let, bár havonta elég lemosni, ha nem használod. Illetve ne csak indítsd be, hanem menj is vele havonta úgy, hogy teljesen bemelegedjen a motor. Ha egyhelyben járatod és nem melegszik be az sem a kipufogó rendszernek, sem a katalizátornak nem tesz jót.(kondenzvíz megáll benne a hideg járatástól, illetve kormolódik is.)

Előzmény: zordon_ (744)
fargo Creative Commons License 2002.09.10 0 0 745
Van olyan ponyva, ami belül puha-pihe velúr. Ezt rá lehet rakni a leporolt-felpolírozott kasztnira. De ha ôsztôl tavaszig rajta hagyod, az többet árt mint használ.

Szerintem állj be vele valami raktárba.
Vagy jó vastagon vaxold be ôsszel, ozt kéthetenként menj el lemosatni, a motornak is jót tesz ha néha beindítod...

Előzmény: zordon_ (744)
zordon_ Creative Commons License 2002.09.10 0 0 744
Löncshús:

és mi van, mikor a 20 centis ráfagyott jégdarabok szánkáznak rajta le olvadáskor, esetleg a szomszéd macska pihen a gépháztetőn ha kicsit felmelegszik a napsütéskor...

Alapvetően nem akarok ponyvát, de kedvenc élményautómat ugyanúgy szeretném visszakapni tavasszal mint amilyen most.

Akkor milyen intézkedéseket javasolsz? Aksi ki, gumik szilikonozása stb. Ezen kívül?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!