Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GPS Creative Commons License 2010.04.05 0 0 15593

Nem is neked írtam - hisz te segíteni próbálsz - hanem úgy általában.

A dugasz attól is "leszakadhat" úgymond - hogy szarrá ég a nagy hőtől, amit az áram-túlterhelés okozott.

Én (részemről) biztos óvakodnék tanácsot adni ilyen esetekben - mert akinek ilyen problémája adódik - ott már egyéb bajok is könnyen lehetnek.

A 12 Volt NEM VICC !!!!

Műszer, szerszámok, jó és megfelelő segédanyagok - de főleg és elsősorban SZAKÉRTELEM ÉS GYAKORLAT nélkül nekiállni - enyhén szólva is rizikós.
.
Előzmény: k 5.20 (15592)
k 5.20 Creative Commons License 2010.04.05 0 0 15592
Valamit félreértettél: én éppen komolyan akarom venni, csak azt nem értettem, hogy melyik dugasz melegszik. Történetesen éppen a 220-asra gondoltam, de azt akkor sem értem, hogy a melegedés és a kiszakadás között mi a kapcsolat?
Előzmény: GPS (15591)
GPS Creative Commons License 2010.04.05 0 0 15591

Én még nem láttam olyan nem-szakembert, aki a 12 V-ot komolyan vette volna.

Mert "ha nem ráz - akkor nem is veszélyes" - ugyebár?

De Isten örizzen meg mindenkit attól, hogy egyszer, az úton, azt vegye észre a visszapillantóban, hogy lángol a bódéja a hátamögött.
Mert akkor azt már senki nem oltja el, amíg porig le nem ég - az már biztos.

Volt már egy ilyen eset az M1+M7 közös szakaszon.
.
Előzmény: k 5.20 (15590)
k 5.20 Creative Commons License 2010.04.05 0 0 15590
Üdv,
Csak én vagyok errefelé, de én meg nem értem a szűkszavú leírásból, hogy mi a probléma...
Minden esetre a melegedés vagy túlterheléstől jön létre, vagy olyan zárlattól, amit a beiktatott biztosíték nem képes kezelni valamilyen oknál fogva...
Előzmény: Törölt nick (15589)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.05 0 0 15589
Jó reggelt mindenkinek!

Egy kis segítség kellene Már megint,felmelegedett a lakókocsi dugasz felmelegedett és kiszakadt.Mit tudnánk tenni,hogy működjön?
fekvőrendőr Creative Commons License 2010.04.04 0 0 15588
Itt a lakó lökésgátlója volt ki, és biztos, hogy hatvannal vitte végig a haver a tengerig, mert Ő a cég tulajdonosa, és így biztosított a dolgozóknak ingyen nyaralást. Becsületbeli ügy volt neki, hogy lejusson a lakó. Én is voltam benne egy hétig, aztán ott porlott el valahol a tengerparton.
Előzmény: PPJL (15586)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.04 0 0 15587

Gyors helyzetjelentés:

Jó kis banda jött össze itt Majsán, fotók készülnek.

 

Üdv és kitartás :)

Előzmény: GPS (15570)
PPJL Creative Commons License 2010.04.04 0 0 15586
Hát én elsősorban a vontató kocsi lengéscsillapítóját vélelmezem, merthogy a lakót januárban vizsgáztatták, azóta kb. 60 km-t mentem vele, nem romolhatott el ezalatt csak így ukkmukkfukk, de, mint írtam, kedd az igazság napja, terhelésvizsgálat, lengéscsillapító mérés, fékek ellenőrzése és még amit a mérőállomás jónak lát. Egyébként a Kempingvilág telepén vállalták az ellenőrzést, van ott egy szuper lakókocsisbolt is és normális szakemberek, kedvesek és segítőkészek, első nyugatást tőlük kaptam. Visszatérve az ismerősödre, nem igazán értem, hogy volt bátorsága ilyen táncolva végigautózni Európát. Lehet, még élvezte is? Vagy marhaerős és nehéz kocsival vontatta!De az biztos, hogy nagy mákja volt - vagy csak mesélt!
Előzmény: fekvőrendőr (15585)
fekvőrendőr Creative Commons License 2010.04.04 0 0 15585
Nekem egy ismerősöm mesélt arról, milyen volt, mikor a céges lakókocsit vitte telepíteni a francia tengerpartra, és a lakónak rosszak voltak a lengéscsillapítói. Azt mesélte, hogy ahogy 60 fölé akart gyorsítani, a lakó olyanokat csinált, mint egy megvadult musztáng a rodeon. Kitört minden irányba, jobbra-balra, le-fel. Azt mesélte, hogy fél európára kiterjedő dugót okozott az autópályákon, mire leért.
PPJL Creative Commons License 2010.04.04 0 0 15584
Na igen, hát ezt vártam és megest csak köszönni tudom az észrevételeiteket, igen, visszagondolva az elmúlt hetekre - mostanáig nem vontattam - bizony hallottam valamit jobbról, hátulról, de azt véltem, rosszul pakoltam a napi cuccokat a csomagtartóban, és nem is mindig jött elő, miután átrendeztem. De mostmár erősen hajlok a lengéscsillapítót gyanítani, évekkel ezelőtti hangok jönnek elő egy korábbi kocsival kapcsolatban és ott tényleg a csillapítóval volt baj. Lehet, unalmas a köszöngetésem, de hát örülök a segítő szándékotoknak, ja, és én is nagyon várom a keddet, mindkét gép vizsgálva lesz, mostmár kihegyezve a tanácsaitok szerint. Sajnos, rossz volt a pakolásom is a lakóba, alaposan átgondolva Párommal ezt már 100%-ra vesszük. Fene megette, jó pap holtig tanul, mégis... ugye? Üdv! 
Előzmény: BiaStrom (15581)
fekvőrendőr Creative Commons License 2010.04.04 0 0 15583
Na ezért érdemes ide belátogatni, azt hiszem megint tanultam valamit
Nekem még csak akkor volt szitálásom, ha gyorsabban mentem mint kéne, de ezt gázlevétellel mindig tudtam kompenzálni, bár nem is volt túl nagy a szitálás. A terhelés és súlyelosztás is sokat változtat a megszokott menettulajdonságokon.
Kíváncsian várom a kivizsgálás eredményét!
brumilány Creative Commons License 2010.04.03 0 0 15582
Az Emberem szerint is a Ford hátsó lengéscsillapítója nagyon gyanús! Velünk is előfordult, hogy lejtőn menet beszitált a szerelvény, minden látszólagos ok nélkül. Ellenkormányzással, enyhe gázadással sikerült kivenni a rángatásból. Félelmetes érzés volt, mit ne mondjak! Amikor stabilizálódott, akkor kezdtük visszavenni a fokozatosan a sebességet. Másnap vontatmány nélkül 85-90 km körül egy kis kormánymozdulat után elkezdett a kocsi hátulja jobbra balra imbolyogni! Ezután nézettük meg a lengéscsillapítókat (szintén) a Kárászynál Újpesten. Mindkét hátsót ki kellett cserélni. Utána mintha elvágták volna.
BiaStrom Creative Commons License 2010.04.03 0 0 15581
...persze a legfontosabb: a kocsi hátsó lengéscsillapítóinak 50% felettieknek kell lenniük...
Előzmény: PPJL (15579)
BiaStrom Creative Commons License 2010.04.03 0 0 15580
Szitálást okozhat, ha a lakó egyik oldalán befog a fék. Eltérő guminyomás. Vagy lehet sokkal komolyabb probléma a lakó futóművével. Nálam a vonófej stabilizátor+ESP csodákat tesz (LMC 610, 1800 kg). Főleg a menetszélre szitál be, ha kamionok előznek. Én is vagy gurulok vagy folyamatosan enyhén gyorsítok....
PPJL Creative Commons License 2010.04.03 0 0 15579
Köszönöm az együttérzést, mint a másik válaszomban láthatod, harcrakész vagyok máris, csak mérnök mivoltom nem szereti a megoldatlan dolgokat, most nagyon a súlyelosztásra gyanakszom. Végigrágtuk  Párommal az előzményeket, kedden tengelyenmért súlyellenőrzés is lesz, ha az igazolja a gyanúnkat, veszek egy mérleget és kicsit majd mindig elszöszmötölök a felkészüléssel - az új nevem meg " A méricskélő" lesz, de nem adom, dehogy adom fel ezt az életformát, annyi gyönyörűséget jelent a haladás, a kötetlenség, a millió kicsi probléma megoldása, az esti csillagnézés a Balaton-parton, vagy akárhol, Isten őrizz! Egyébként nekem is stabis a vonófejem, de lehet, hogy már öregecske a lengéscsillapítója, jövő héten Kárászyékhoz viszem, szerintem is oké ha van, de persze mindent nem tud kivédeni és nagyon igazad van: senkit nem törtem, a lakó ép, Luxymat (Ford Focus kombi, Ghia felszereltség) kedden viszem orvoshoz, mi épek vagyunk, csak kicsit rezignáltak. Köszönöm mégegyszer - ja, annyit el kell mondanom, olyan rendesek voltak a fiatal rendőrök, hogy le a kalappal, a tűzoltók is - valaki riasztotta őket, a közlekedés többi résztvevői is azonnal jöttek segíteni, a pályafelügyelet munkatársa is, hogy nem is tudom, kezdek újra bízni az emberekben, köszönet nekik is! A kocsink lábon hazahúzta a lakót ilyen állapotban, minden gond nélkül!Kellemes Húsvétot Neked és a többi válaszolónak is!
Előzmény: k 5.20 (15577)
PPJL Creative Commons License 2010.04.03 0 0 15578
Köszönöm a reagálást, persze nem akarok én "kilépni", csak az elkeseredésemet akartam érzékeltetni, a megoldás érdekel, nem vagyok könnyen feladós tipus, csak Parancsnokomat védem mindenáron, őt féltem elsősorban. Sokmindenen átmentél én a csajozással vagyok így :), persze nem is hagytam abba:)! Na, félre  a tréfával, feltámadt a harci kedvem, már tegnap is folytatni akartam az utat, csak párom okos észrevétele - amíg nincs meg az ok, megest előfordulhat, ne kockáztassunk - tartott vissza, aztán gyött az éjszaka és a rágódás, na most már jobb. Köszönöm!
Előzmény: Helem (15576)
k 5.20 Creative Commons License 2010.04.03 0 0 15577
Üdv,
Fogadd őszinte együttérzésem! Magam is azt tanácsolom, hogy vond le a következtetéseket és bódézz tovább!

Egyébként csak azért szólok, mert bizonyára nem tudod, hogy e fórum szakavatott résztvevői (sok-sok ezer km-rel a hátuk mögött) éppen tavaszi évadnyitást tartanak, tehát nincs senki idehaza. Fogsz válaszokat kapni - 100-at is - de várj hétfő estig!

Én eddig csak keveset vontattam, de nem volt rángatás.
Biztos, hogy szerepe lehet benne a súlyelosztásnak(vontató-vontatmány viszonyában; vontatmányon belüli eloszlás), keréknyomásoknak, sebességnek, útminőségnek.
ÉS - bár ezt sokan vitatják - szerintem a vonófejnek is! Nekem stabilizátoros van, szerintem ez nem hülyeség, biztos futást ad, éppen a kilengéstől hívatott védeni.

Kíváncsian várom magam is a többiek véleményét. Addig is fel a fejjel, csak olyan tört, ami gyógyítható is! Fő, hogy nem esett bajotok, és másoknak sem okoztatok sérülést!
Előzmény: PPJL (15575)
Helem Creative Commons License 2010.04.03 0 0 15576
Hali!

Én tízenegy éve vontatok egy kürtőskalácsos büfékocsit. Naponta 50-100km. Ugyanaz, mint a lakó. Most vettem még egy lakókocsit, amivel még nem voltam sehol. Ha lengeni kezd, a bódé akkor én azt csinálom, hogy leveszem a gázt. Nem fékezek semmit. Hagyom kigurulni. Ettől mindig megszűnik a lengés. Lenghet a lapos keréktől a széltől meg a semmitől is ha túllépek egy sebességet. Azonnal érzékelem, hogy mintha úszna az egész egy vizen.

Sok dolog történt már velem is. Kétszer kiesett a kerék. Kétszer égett is már a kerék, mert beszorult egy kicsit a fék. Vízzel locsoltam és alulról fújva hűtöttem :-) Élmény volt. Volt, hogy egy ködös sötét hajnalon elém ugrott egy szarvas. Reflexből megpróbáltam kikerülni és úgy megpördültem mint egy bicska. Magam se tudom hogyan fordultam meg olyan keskeny úton. Épp szembe kerültem. Bebicskázott. Megtört a kocsi sárvédője. A bódé törte össze. A bódé sarka is összetört. A vontató rúd elgörbült, úgyhogy amikor mentem mögöttem mellettem jött. Mintha előzni akart volna. :-) Ezután még elmentünk a piacra ami sikerrel megcsináltunk. Másnap 4méteres vastag csővel visszagörbítettük. Egyszer oldalról belém szált egy telefonáló kisteherautó. Akkor is megpróbáltam kikerülni. A kocsi mellett elment, de a bódét totálkárra törte. Hiányzott a fél oldala. A palackot előtte tettem át a másik oldalra. Vennem kellet egy új bódét.

Saját szememmel láttam a tükörben, hogy egy vasat szállító futó felborult mögöttem. Láttam a tükörbe amint lengett. Mondom ezek fel fognak borulni. Már benn is voltak az árokba. Fejjel lefelé a Wartburg. Húztuk ki őket. Szerencsére bajuk nem esett.

Ne keseredj vontass tovább. Élni kell! Nekem 70-80 a sebesség határ, jó néha túllépem, de ha jön egy szél vagy kamion leveszem a lábam a gázról. Figyelem a lengést vagy az asszony szól.

Előzmény: PPJL (15575)
PPJL Creative Commons License 2010.04.03 0 0 15575
Üdv Mindenkinek!

Ha off lennék, elnézést, kínomban keresek fórumot, lakókocsis - vezetési(?) - problémám adódott – valaki biztosan tapasztaltabb  és tud valamit segíteni. Kb. 20 éve lakókocsizunk, sátras utánfutóval kezdtünk, és most egy Ford kombival húztunk volna egy 425-ös Knaust. Tegnap, többhetes rákészülés után délután, szép, napos időben indultunk neki az M0-son át az M7-nek és közepes tempóval, 60-70 km/ó - még sajnáltam is a mögöttünk haladókat a 0-on - elértük az érdi felhajtót, ott a nagykanyarban 40-50 km/ó-val haladva éreztem, amit még eddig soha - kicsit beszitált a szerelvény. Párom még meg is jegyezte, mit bolondozok, miért rángatom a kocsikat, pedig eszembe se jutott akkor, igaz évekkel korábban egyenes haladásnál kipróbáltam, hogy hogy reagál a lakókocsi a hirtelen kormánymozdulatokra, de semmi különös nem történt, akkor szépen futott kis imbolygás után a szerelvény. Most ilyesmit nem csináltam és meg is lepett a szitálás,  nem értettem, különösebb jelentőséget akkor még nem tulajdonítottam a dolognak, persze nem lettem nyugisabb tőle. Ráhajtottunk ezt követően az M7-re, mindkét sávban normális tempóval haladó kocsisor volt - belsőn ritkásabban - simán beengedtek és felballagtunk az érdi emelkedőre, aztán kb 50-60 km/ó -ás sorban-haladással, nyugodt körülmények, jó látási viszonyok, száraz út, majdnem új gumik mindkét járművön, közel 40 év autóvezetés és aránylag sok vontatás után nyugodtan haladtunk lefelé AMIKOR BEMOZDULT A LAKÓ, ERŐS RÁNGATÁSSAL SZITÁLNI KEZDETT és bevallom, ösztönösen ellen- és nem rákormányzással majd fékezéssel próbáltam meg irányban tartani a járműveket, de ez nem sikerült, végül a lakó balra elrántotta a gépkocsi farát, az jobbracsapta az orrát és a szalagkorlátnak csapódott, az orra megtört, az egész szerelvény majdnem 180 fokban megfordult és stabilan, talpon megállt. Bocs a hosszas bevezetőért, a dolog lényege: nem értem, mitől kezdett el szitálni, ja mégannyit, hogy ott (20-as km szelvény) az M7 mintegy "árokban" halad, jobbról magas rézsű védi(?) a széltől. Mi az ördög okoz ilyen váratlan lengéseket, mi a fenét csináltam most rosszul, hogy beszitáltam? Nem volt hirtelen kormánymozdulat, se hirtelen fékezés, se kamionszél, se semmi, ami általában okozhat problémát.  Be vagyok - vagyunk - ijedve, még soha hasonlót se éreztünk, kérem a tapasztaltabb ridereket, gondolják át, amit írtam és a tapasztalatuk alapján járják körbe a témát, a lehetséges okokat és a jövőre nézve tanácsokat, mert most éppen ott tartunk, abba akarjuk hagyni a vontatást, de akkor végünk, oda a kempingezés, az öröm a haladásban, stb, stb, aki csinálja, úgyis érti. Hölgyek, Urak, padlón vagyok! Na persze felállok majd, de nem tudom-merem vállalni a további vontatást, ha nem derül ki az ok - ja, igen, Ünnep után általános vizsgálatot csináltatunk mind a lakón (januárban vizsgázott), mind a gépkocsin. Egyszerűen nem hiszem el, hogy ebben az esetben, szituációban a szél ilyesmit produkálhatott, de ha igen, akkor többet nem merek elindulni - na, most amúgyse próbálkoznék a zabszemmel, dinnyének tűnik. Adjatok tanácsot, tapasztalatot, ötletet, előre köszönöm a ránkfordított időtöket, lehet a privát E-mail fiókra is! Kellemes Húsvétot, nekünk nem jött be, pedig nagyon-nagyon készültünk rá! De legalább

Gruau Creative Commons License 2010.04.02 0 0 15574
Kellemes húsvéti ünnepeket!!!
temprás Creative Commons License 2010.04.02 0 0 15573
Még 2 óra aztán Mi is indulunk.
Kellemes Húsvéti ünnepeket mindenkinek!
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.02 0 0 15572

Felajánlottam,hogy elviszlek!Két pipi közt csak ellettél volna hátul:-)))

Na zuhanyozok,aztán páá!

Előzmény: GPS (15570)
Crvoyager Creative Commons License 2010.04.02 0 0 15571

Jó reggelt!

 

Hát ennyit a mostanság hangzatosan közösségi közlekedésről.

Gondoltam délután ha kell menni az autóért elmegyek tömeggel.

Képzeljétek a kb 180 km-es utat. vonattal 5.45 perc alatt tudom le, busszal is 4.45 és 7 óra hossza között lenne. Ezekután hogy üljön fel a póri nép és tegye nyereségessé ezeket a szolgáltatótak.

kalkulálva egy hétvége péntek délutántól hétfő reggelig kb 72 óra. Ebből kb nevezhetünk 24 órát éjszakának. és még mondjuk oda vissza 10-12 óra utazást az összesen 36 óra. Szóval akkor a hétvége felét átalussza és elutazza az ember.

Marad a kétemberes megoldás még egy járgánnyal, az oda vissza kb 4 óra.

GPS Creative Commons License 2010.04.02 0 0 15570

Csinájjjatok jó sok fotót - mert különben egy szavatokat sem hiszem el :-))))
.
Előzmény: Törölt nick (15569)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.02 0 0 15569

Akivel nem találkozunk Majsán annak Kellemes húsvéti ünnepeket kívánok!

 

Jó locsolkodást és ne igyatok szeszet :-)))

Törölt nick Creative Commons License 2010.04.02 0 0 15568
De előtte egy kis reggeli :)

Előzmény: caerleon (15567)
caerleon Creative Commons License 2010.04.02 0 0 15567
induljunk lassan.
Előzmény: Crvoyager (15566)
Crvoyager Creative Commons License 2010.04.02 0 0 15566
Itt sincs már senki.
caerleon Creative Commons License 2010.04.01 0 0 15565
ja
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.01 0 0 15564

Nnna!-előjött az éjjeles műszak?

Itt vagyunk ám csak a skypon konferencia van!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!