- A kulcsos idomot nem szabad elburkolni/betonba tenni, a gyártó sem ad rá így semmi garit.
- Az ívet amit hajlítani tudsz hajlítórugóval megadja a táblázat, ha jól megvésed a sarkot át lehet fordítani, de egy rendesen kivitelezett préselt kötés semmi gondot nem fog okozni, ellenben ha megtöröd a csövet a szűk ívnél az már annál inkább!
A 16-os cső amit sokan használnak 12mm belül, ami kb. ~1/2"
Sziasztok, szeretném a vízvezetékemet cserélni a házban, és a régi acél csövek helyett ötrétegű flexibilis csövekre cserélném.
A kérdésem, hogy melyik típust (rendszert) ajánljátok, illetve falon belül mennyire megbízható a villáskulccsal szerelhető csatlakozók használata a roppantóshoz képest.
Hideg és meleg vizes vezeték is érintett, gondolom a 10bar-os cső a megfelelő. Milyen vastagságút vegyek?
Jól gondolom, hogy a sarkokat nem tudom sarokelem nélkül megúszni? (jobban szeretném minél kevesebb illesztéssel megoldani)
Nem vagyok egy nagy műszerész :) Szóval: az mindegy, hogy a szivattyút a vevőegységbe kötöm a a 2 szálhoz, ami indul a kazán felé, vagy a kazánnál lévő végébe kötöm. Vagy van jelentősége?
OK, este megnézem. És ha ez így van, akkor mit kell tennem? A szivattyút is bekötni a vevőegységbe, vagy a kazán termosztátjához? Mert akkor azt is kapcsolná, gondolom....
Ma nyomáspróbáznám az 5 rétegű csőből letekert padlófűtést, holnap betonoznánk. Ha esetleg valahol hiba van, azt lehet javítani, vagy cserélni kell az adott szakaszt, de akkor már kötés kerül a betonba?
A kazánba 2 ér ment be, leellenőriztem kapcsolási rajz alapján, a termosztát 2 szála volt az. Erre kötöttem a vevőegységet, a termosztát kapcsolja is a kazánt, a külön lévő keringető viszont nem indul. Hogy lehet ezt rosszul bekötni? Az gondolom mindegy, hogy a vevőből melik szál hova megy a kazánba. Azt nem tudom, hogy a keringető hova van kötve, vagyis mi indítja azt.
Akkor rosszul kötötted be ha nem indítja a szivattyút! Nem tudom melyik HoneyWell termosztátod volt a rendszerben, mert az érzékenysége tényleg 0,5 c fok de közben arányosan (PI) és jól szabályoz.
Azt írja a használati, hogy padlófűtésnél 0,1 legyen az érték a nagy hőtehetetlenség miatt. Szerintem tuti nem fogok érezni 0,5 fok különbséet se, eddig se éreztem a honeywellel, csak a hőmérőn láttam. Összeraktam az egészet, szépen kapcsolja a kaznt, de a padlófűtés keringetőszivattyúja nem indul valamiért, azt ki kell derítenem még a szakitól, aki csinálta, hogy azt a szivattyút mi indítja és most miért nem indul...
Bocsi ,de Én is csak bele ugattam ,de nem nagyon vált be nálam a Q7,pedig 0,1 -es beállításon volt.Lehet rendszer hiba ,de ha bekapcsolt ment a szivattyú (időjárástól függően) 10-20 perc között és mire visszaesett a hőfok 0,2 c fokot volt hogy eltelt 20-40 perc is és bizony akkor már érezhető volt a levegő visszahűlése.
Bocsi, hogy belevauzok! Ugye nem azt akarod mondani, hogy 4 tized fokot eszreveszel? Nalam 0,5°C a hiszterezis es abszolutt nem erzem, hogy 21,5-nel hidegebb van bent mint 22,5-nel, pedig az mar 1 egesz°C.:)
Ha jól tudom a 0,2 -nél hagyod akkor az 0,4 c fokos eltérést produkál a kapcsolások között.Pl 20 c fokra állítod ,akkor 20,2 c ig melegszik és 19,8 c foknál kapcsol újra.Hőérzetnek nem a legjobb!
Már megvettem, kötöm is be, kazánt is szétkaptam, ki tudom próbálni. Köszi mindenkinek a segítséget. Egyelőre a gyári 0,2-n hagyom az értéket, aztán majd ősszel kipróbálom 0,1-esen...
Pont padlófűtésnél jó, ha kicsi a hiszterézis. Mivel a padló amúgy is lassan reagál, mire eléri a beállított tartomány +0,1C-ot a szoba hőmérséklete, és kikapcsol a kazán, a padló még bőven nyomja utána is a meleget, és tovább fűt. Ha 0,5 fokos hiszterézissel vezérelsz padlófűtést, akkor simán fog fokokat is lengeni a lakás hőmérséklete. Szerintem.
Kösz mindent, már meg is rendeltem. A lényeg, hogy a padlófűtést jól vezérelje, ne kapcsoljon túl sokszor ki-be a kazán.De mivel neten veszem, majd 8 napon belül visszaviszem, ha nem tetszik.