A készültségi fok alapján ez a modell már 2007 folyamán bemutatható, év végétől vagy 2008-tól forgalmazható.
Szerintem ez -a 3 évenkénti- ráncfelvarráshoz nagy módosítás, és a Superb már elég régi modell ahhoz, hogy lecseréljék.
Nem is beszélve arról, hogy a modellpalettán éppen a Superb a legidősebb, mert friss az OII, új a Roomster, még meleg a Fabia, a Yeti egyenlőre sehol sincs (talán 2009-ben?), tehát nincs más, csak a Superb, ami még nem viseli a modern Skoda jegyeket.
Persze -ahogy nézem- ez sem igazán Roomsteres inkább önálló modell, talán tudatosan elszakadva egy kicsit az olcsóbb Skodáktól.
Mondjuk a hátsó ajtó valóban nem olyan hosszú, mint a mostani Superben, és elgondolkodtató az ötajtós kasztni is, de a fentiek miatt nekem hihető, hogy ez a Superb II.
Nem szerencsés olyan autóval összehasonlítani amit eleve tök más céllal gyártottak, egy dolog egyezik bennük mégpedig az hogy négy kerekük van és azok leérnek a földig. Viszont nekem tetszik, hogy pl. sem a bmwmotorosomega2.5td sem az 525tdbmw nem tud meglépni az érdi emelkedőn sőt. A kategória hasonló és a méretek is, a motor nagyobb ezért zabál viszont van pár év /nem sok/ korkülömbség.
Lehet. apámnak 115 lovas vectrája van,még azzal se veszi fel a versenyt /gyorsulásban,nem végsebiben/.1 be és 2 be tartom gyengének a Skodát./Piros lámpánál egy 1.6 os civic, kb:10 éves, állva hagyott/ 80-100 körül már nincs baj vele. igaz még csak 150 volt vele a max,mert 700 km van csak benne. Ennek ellenére nekem nagyon tetszik, nem bántani akarom.Ekkora kasznihoz min. 140 ló kellene.
Öcsémnek 1,6-os SI astrája van, /egyenesben mérges/. Tavalyelött bejártuk szovéniát, a hajtűkanyaros részen szegény opel csak eggyesben (!) bírta, hangja legjobban egy szirénára hasonlított ráadásul félúttól még a víz is forrt. Néha lemaradtam egy kicsit /amennyit az egyenes részek engedtek/ majd 1-2-3 , harmadikban még majdnem letépte a fejünket. Nagyon tetszett. Lefelé öcsinek kicsit felmelegedtek a fékjei mert harmadikban hatástalan volt a motorfék, de azt kellett használni mert másodikban kiakadt a fori mérő /kézzel lehetett gyúrmázni a dísztárcsákat/ engem simán lehozott a tempomat. Lehet hogy azért szeretem mert alattam még nem volt 215 ló?
Nem akarok ünneprontó lenni,de én valahogy azt érzem, hogy ez nem az új Superb a képeken, de ez az én saját véleményem.Szerintem ez inkább Octavia, mint Superb, de ne kövezzetek meg.Én így érzem.
Én nem járok autópályán. A Mecseken próbáltam átjutni a hétvégén.Hát nem neki való. Hosszú egyenesen nekem sincs gondom. De amerre én lakom kevés az ilyen. Autópálya a közelben sincs. /baranya megye/ Lehet,hogy csak hozzászoktam a 215 lovas benzineshez./igaz 14 l es átlag/ .
Amikor én írtam, hogy lehetne kicsit fürgébb a 105 lovas, majdnem leharapták itt a fejem ;-)
Szerintem ezt a kocsit -még a 105 lovas TDI-vel is- autópályán lehet igazából kihasználni, ahol órák hosszat elmegy gond nélkül a 150-es tempomatos sebességgel.
Az ülések kényelmesek, a tengelytáv nagy és ebből fakadóan, gondolom az egyenesfutás is jó, a zajszint alacsony, az utasok hátul aludni is tudnak.
Mivel én elég sokat autópályázok is, ott biztos nagyon jó, különösen, hogy a kisfiam szeret a kocsiban aludni.
Kiraktam az új Superb képét a képernyőre háttérnek.
Minél többet nézem az elejét, annál jobban tetszik a lámpája.
Olyan szigorú, nem?
A krómmaszkot meg most láttam egy OFF X-Type Jaguáron ON. Ha ott jó, majdcsak megszokom, nem? :-))
Gyorsulásnál valóban lehetne vehemensebb, ez tény, de az emelkedőkön, arrafelé van jónéhány, nem éreztem azt hogy túlzottan erőlködne.Tempomattal nyomta hegyen-völgyön a 150-et ki se kapcsoltam végig csak ha nagyon szükséges volt.
Igaz,hogy én csak 300 km mentem a hétvégén,de nekem nagyon lustának tűnik az autó /föleg ha egy pici dombot is lát/.Ez is csak 105 lovas. 2x meggondolom,hogy nekiállok-e előzni. remélem a chiptuningtól egy kicsit morcossabb lesz. Senkinek nem tűnik lustának a 105 lovas? Vagy csak én akarok túl sokat?
Megjártuk No.-ot a vassal 2700 km-t csavartam bele 3 nap alatt és teljesen elégedett vagyok, jól vizsgázott az autó.Jónéhányszor próbáltam, 200-al úgy megy mint az állat,pedig csak 105 le, de többet nem mertem a téligumik miatt, egyedül azt találtam érdekesnek hogy 110-120-nál sokkal morgósabb a motor, mint 150-160-nál sokkal csendesebb.Átlagfogyasztás 6,3-ra jött ki,pedig végig nyomtam tempomattal a 150-et.Szerintem nagyon jó.Gps-szel mérve az óra kis sebességnél 4-5, míg nagynál 8-9 km/h-át csal,150-et mutat,de csak 141-el megy gps szerint.
Végülis sikerült nagy nehezen szereznem első fékbetétet 11,000-ért ABS Belga, a szerelő szerint kifogástalan márka. A szerelés 2500. volt. Remélem kitart jó ideig gond nélkül.
Nekem bejön. Főleg az 5 ajtó. Máfél éve Superbre és Mazda6 között vacilláltam (végül Mazda lett) és az egyik érv az volt, hogy Mazdában van 5ajtós. Ha ez a modell akkor már futott volna, lehet, hogya Skoda nyer.
Egy 5ajtós Primerával jártam évekig, akkor éreztem át az 5. ajtó előnyeit. Nagyon élvezem, hogy kiveszem a kalaptartót és van egy majdnem-kombim, visszateszem és van egy majdnem-lmuzinum. A fél évig tartó lakásfelújítás során az anyagbeszerzést és a költözködést sokkal nehezebben tudtam volna megoldani. 2,5 m-es konyhai munkalapot és 4 lapra szerelt bútort egy perc alatt beraktam és még ketten be is tudtunk ülni. A bringa is egy mozdulattal bent van, és a nagyobb nyílás miatt sokkal könnyebb pakolni.
OFF: A Lexus GS-t viszont nem értem, úgy néz ki mint egy 5ajtós, de csak 4 ajtaja van.
Nem azt mondom, hogy úgy pont jó, ahogy van, pl. az elején a vastag króm nekem sem jön be, és a lámpák is kérdésesek, de nekem kifejezetten jól jön, hogy lesz olyan autó a piacon, ami amellett, hogy hatalmas a hátsó lábtér, még ötajtós is.
Én azt mondom, csináljanak egy Sedant is, hogy legyen választék (van aki a kombi Superb-et várja :-)), de nekem bejönne.
A kasztni merevségét meg csak megoldják valahogy, elvégre létezik a RR Drophead is meg a Mercedes Ocean Drive is (igaz ezek még csak tanulmányautók, de hatalmas nagy kabriók).
Ha valaki akar, akkor tud merev kasztnit csinálni, kétségtelen, hogy nagy autót öt ajtóval nehezebb kimerevíteni, mint egy kicsit 3-al.
Nézzük meg élőben és akkor kiderül.
Mire én odajutok (kb. 2010-ben), addigra még frissíthetik is, ha gond lesz vele.
Lehet hogy praktikus, de szerintem egy ekkora autónál ez ne legyen a szempont. Ugyanolyan hülyén /bénán/ néz ki mint mondjuk ha Jaguár, Merci, BMW, Audi, lenne öt ajtósban, természetesen csak méretben hasonlítom össze őket a külömbséggel tisztában vagyok. Legyen kombi meg limuzin, ezt az elb*szott formát meg hagyják meg a kicsiknek./volt octaviam is amit nagyon szerettem, ahoz ment ehez viszont nem/ Komolytalanná teszi az egész autót, és akkor még nem beszéltem a karosszéria merevségéről meg a zajokról......... Alapból krómbuzi vagyok, de ez már sok.
Szerviz... neked legalább mondtak valamit, nekem csak a "majd"-ot tudták ígérni...
...aztán mikor úrja érdeklődtem türelemre intettek :)
Igazán az az érdekes hogy 2005-ös modelleknél a "0" állásban nem ég, de mégsem lehet a 2007-eseket "lebutítani".
Amúgy hihetetlenül jó a Xenon szet, mindenkinek csak ajánlani tudom, mert nekem valahogy a gyári H7-es világítás talán picit átlagon alulinak tűnt! Nagyon gyenge fényt adott.
Nálam ugyanez a probléma, én is utólag szereltettem bele a xenont.
Ezt teljesen feleslegesnek tartom én is, hogy nulla állásben világít a tompított, de nem ugyanakkora feszültséget ad a lámpának mint mikor rendesen 1-es állásba van kapcsolva.
Tehát ez a szívás, mert a xenonnnak a gyújtáshoz nem ad elég feszültséget, ezért van, hogy nem indítja be az ízzót és csak az egyik ég vagy az sem.
Majd próbáld ki azt mikor már használod a xenont, tehát az ízzó "meleg" és mondjuk 5-10 percre leállítod az autót utána "0" állásban is felkapcsolja mindkét xenont, de így meg ne használd, mert nem elég nagy a feszültség és az ízzó meg az elektronika élettartamát csökkented vele.
Nincs más megoldás még csak az amit írtál, hogy "P" állásba indítassz aztán vagy mész helyzetjelzővel vagy felkapcsolod a világítást.
A szervízben nekem úgy 1-2 hónap múlva ígérték a megoldást,ha lesz vmi írok.
sima szettel vettem, sajnáltam a 200akárhány ezret a xenonra, de találtam Pesten egy korrekt céget, aki berakta a gyári Siemens Xenon-t hihetetlen korrekt áron.
korábbi modelléveknél a 0 állásban a lámpa nem világított így ha be akartad kapcsolni hát bekapcsoltad ha nem hát nem.
2007-nél sajna a 0 nem nulla mert ott ő bizony ég (sima H7) de a Xenon már valahogy vacakol, hol ég hol nem vagy egyik vagy másik... de ha rendesen felkapcsolom 1-be ott már hibátlan.
Skoda szalonban NEM TUDTÁK - egyelőre - a kapcsolót visszaállítani úgy mint a régieket, tehát 0-nál ne világítson.
így viszont az indításkor parkoló fokozatba rakom a lámpakapcsolót és ha a motor már jár felrakom a világítást.
1.: Normális ez így hogy a sima H7 ég a Xenon meg vacakol a 0 kapcsolóállásban?
2.: Le lehet-e butítani a kapcsolót, hogy 0 állásban ne világítson?