A kormányra rájöttem magam is egyből, anélkül teljesen véletlen módon néhány perc után tesz egy 180 fokos fordulatot a hajó :)
Én 30 ezerért vettem, de csak azért, mert láttam az új árát, gondoltam, hogy nem olyan gagyi, mint egy pár ezres (15) gumikajak a bevásárlóközpontokban.
Tavaly megszívatott mondjuk, húsvétkor használtam és leengedett, azt hittem defekt. Csak nyár végére sikerült foltot és ragasztót szereznem rá (mivel spéci anyagról van szó, nem a szabvány intex), amikor akartam ragasztani, akkor láttam, hogy nem is ereszt. Valószínűleg nem jól tekertem be vagy koszos volt az egyik szelep.
Elnézést, én azt hittem, lemaradt a képe, hogy milyen sátrat vettél, most kapcsoltam csak, hogy az enyémre reagáltál.
Előnyei:
+kedvező ár
+könnyen kezelhető (ha nincs nagy szél, egyedül is felállítható-szétszedhető, 15-20 perc max)
+tágas tér (mi is 2 felnőtt+1 kicsi, kimondottan 1 szobásat kerestem, közel merőlegesek a háló falai)
Néhány negatívum:
- az előtérnek nincs alja (igazság szerint nekem még nem volt olyan sátram, aminek volt, így ez nem is hiányzott)
- egy kicsit meleg ebéd utáni szunyókáláshoz, bár még nem volt módomban összehasonlítani egy 4.2-es XL Air-rel, lehet, hogy az is meleg lenne délben, nem tudom. Így marad az árnyékos hely keresése
- lehetne több akasztó, zseb, de ezek utólag is beépíthetők.
Segítségeteket szeretném kérni! Kb. féléve olvasgatom a fórumot, kezdő sátorozó vagyok. (Trogirba voltam tavaly és nagyon megtetszett ez az életforma). Sikerült elég olcsón hozzájutnom egy Quechua 4.2 xl air-hez. Idén egyelőre hazai kempingbe gondolkodom és inkább Pesthez közel (sajnos ilyen benzinárak mellett). A cél hogy lehessen horgászni, legyen a kempingnek medencéje. A Dömös kemping szimpatikus, de itt másnak ajánlottátok az esztergomi Gran kempinget és a neszmélyi Éden kempinget. Esetleg ha tudtok a Tiszánál vagy a poroszlóiról véleményt mondani, azt is megköszönöm.
Nekem ugyanez volt, az eredeti Cseh gyártmány, több mint 15 évig bírta. Különbség csak a színe, nekem szürke/narancs és a név Albatros volt.
Nagyon jól siklik még túlterhelten is. A végére felcsavaroztam egy saját gyártású kormánylapátot. Görgőket nem lehet szerelni, ezért sajnos csak fixen működött de az is elég az egyeneshez. Egyébként nagyon elhúzza az orrát, ha egyedül evezel.
Nagyon erős tartós anyaga van ezért lehet fújni keményre a jobb siklás érdekében. Idősebb korában viszont mivel ragasztott, ez a gyenge pont. Nem szabad túlfújni!
Én itt követtem el a hibát és sajnos kétszer. A túlnyomás miatt átszakadtak a fenékbordák, ezáltal kissé oldalra dőlve kellett ülni benne. Ez már elég volt egy gerincferdüléshez, a második bordaszakadás pedig a kukához. Mivel 10ezerért vettem valamikor 91-ben, úgy gondoltam most se lehet több 40-50 ezernél. Tévedtem! Nem akartam hinni a szemnek mikor megláttam mindenhol 150-180 ezer körül vesztegetik újonan. Ha ezt tudtam volna lehet nem dobtam volna ki, inkább edzem a derekam a másik irányba. :)
Egyszóval ha jók a ragasztások és vigyázol rá, nagyon sokáig nagyon sok örömöd lesz benne.
Ha mindent tudtál róla, akkor bocs, hogy beledumáltam. :)
azt még 2 éve vateráztam, 8ezer volt postával együtt, nagyon megérte, egész kis helyen elfér.
Elkezdtem tervezgetni a nyaralást. Jó idő esetén Révfülöp, rossz idő esetére még agyalok. Valami olyan kéne, ahol van a közelben borospince-képződmény, és az alanti gumikajakot is be tudom nedvesíteni.
A képen egy hároméltű hűtő van, de villanyra kapcsolva.
A kis rezsó egy olyan patronos gázfőző, nem megy palackról, mellette egy indukciós főzőlap.
Nem próbáltam még tűzhelyet és hűtőt üzemeltetni egy palackról, mert eddig mindig kértem áramot és vadulni nem szoktunk.
A hűtő fogyasztása nagyon csekély, alig pislákol benne nagyobb láng, mint egy öngyujtóban vagy egy bojler szúrólángjában.
Van egy kétlapos rezsóm is, de az sem kér sokat.
Ezek a cuccok többnyire 30mbar nyomáson mennek, szerintem ezeket egy kommersz reduktor (1-1,2kg/óra gázfogyazsztásra) kiszolgálja. Egy 2,5-3 kg-os palack egy hetet simán kibír!
Csak kell egy T-idom, amivel elosztod a gázt. A tömítéssel észnél lenni ám!
Ha mégis kevés lenne a reduktor átbocsájtőó képessége, tűrhető áron lehet venni nagyobb teljesítményűt pl. itt:
Sokat dolgoztam vele, tobbekkozt az eladotol visszakonyorogtam a gyari hutoszekrenyt, visszaraktam a helyere, megcsinaltam a futest es a gaztuzhelyet beuzemeltem, elektromos dolgok is javultak. A belso korrekt allapotu, kiveve a falakat. Gyarilag olyan, mintha igen vekony furnerlemez lenne es erre van raragasztva hajszalvekony hasitott bor, vagy velur anyag. Ez az anyag sok helyen piszkos es tisztithatatlan, vagy kikopott es latszik alola a falemez. Vagy tapetaznom kellene ideiglenesen, vagy az egeszet szetbontani es ujragyartani ezeket a karpitokat.
Ja, engem nem zavart egyaltalan, sot. En is kivancsi voltam (lettem volna) a vegeredmenyre. En is tobb oldalon olvasgatok. Asszem 20-at tesz el az index memoriaja. Na nekem ez tele van.
A kengururacsot nem tudom eldonteni, hogy otromba, vagy jol nez ki. De szerintem ledobom rola. Pedig eredetileg is rajta volt, meg a gyari cimke is megvan. Amugy benzines volt es diesel motort tettem bel, syncro (4X4). Rengeteg munka van rajta, sokminden hianyzik rola, marmint ami a motorral kapcsolatos. Lakokocsis forumon mar egyszer megmutattam, amikor a zugolvasok osszeszamolasa volt.
Sajat, meg keszul. Egy t3 Transporter. 87-es evjarat, gyari lakoauto. Kompresszoros huto, mosogato, futes, gaztuzhely. Ket szemelyes, de ez eleg is. Keves penzert vettem, viszonylag korrekt az allapota. Majd meglatjuk, hogy bevalik-e. Igazabol szivesen toltenek akar egy ejszakat is a nyaralasba menet szebb helyeken.
Két ember+ Multipla jó arány. Mi négyen vagyunk, korábban egy fabia kombival nyomtuk, de tavaly átnyergeltünk ez zafirára. Amikor pakoltam szívtam a fogamat, mert egy doblóba is épp, hogy elférnénk, pedig a tetőbox sem kicsi, 480liter. Morogtam is a zasszonynak, minek ez a sok ruha. :-)
A kék sátor egy 3x3-as pavilon, két fix és két szúnyoghálós oldalfallal. Nem túl nagy, a dóm formája miatt a fejnél kicsi a rér, viszont nagyon könnyű és reményeim szerint jobban bírja a szelet, mint a sima áruházi pavilonok.
Olaszban vettem, ki lehet venni a labait, de azert foglal nemi helyet. Egy Fiat Multiplaval megyunk ketten, nincs helyhiany. Az iden mar valoszinu lakoautoval megyunk. De visszuk a satrat is.