Viszont nem meríti le az akksit. Végszükség esetére nem rossz megoldás, Jack úgyis mindenkinek van a csomagtartóban, csak pár apróság kell hozzá pluszban. Ettől függetlenül amíg a motor jár, addig úgyis a csörlővel fogom húzni magamat. :)
Semmi gond :) Ha egyszer majd sokára ez a Disco nyugdíjba megy, addigra nemigen marad már Disco 1, amit meg lehetne venni és egyben van... akkor biztos vmi Range lesz helyette :) úh. bevallom, nekem ki van jegyzetelve a fórumon a hasznos hozzászólások zöme, hogy ne kelljen újra megkérdezni, amit már 100x elmondtak itt a nagyok...
Na itt a feladvány. Remélem vizuális tipus vagy. Veszed az emelőt. Az egy hosszu rúd , amin az aljától a tetejéig mozog egy kiálló sarkantyús egység. Az emelési hossz legyen kb 120 cm.
A rúd tetejét egy kötéllel hozzákötöd az elakadt kocsihoz. A csörlő a földön fekszik. A sarkantyút pedig leeresztett állapotban egy másik kellő hoszúságú kötéllel egy fához, vagy ekéhez. Ha ez a rendszer elég feszült állapotban van , akkor a csörlő kar pumpálásával az autót majd egy méterre tudod húzni. Ez viszont - tegyük fel - kevés .
Ott állsz egy kifeszített rendszerrel. Hogyan tovább ? ( A megoldások a szatócstól a géniuszig terjednek )
Ha hitelesített emelőlánc, akkor egy egytonnás lánc bőven elég lesz neked, mivel minden hitelesített emelőberendezést és emelőeszközt (kötél, lánc, heveder, stb) ötszörös túlbiztosítással gyártanak, tehát az egytonnás lánc 5 tonnát ki kell bírjon, nem szakadhat el.
Elhatároztam, hogy az emelőmet kézicsörlőnek is használnám. Ehhez láncra van szükségem. Na jó, de milyenre ? Semmi vész, kerestem egy vas szakkereskedést ahol tanácsot kértem. A beszélgetés szó szerinti jegyzőkönyvéből idézek.
- Jó napot kívánok ! - Mindjárt. - Csak tanácsot szeretnék kérni. - Azt lehet. - Ezeken a láncokon van valami adat arra, hogy mennyit bírnak ? - Ezek a legjobb láncok. - Jó. Akkor például ez: mennyit bír ? - Bármennyit. - De itt mellette az van, hogy 500 kg. - Na ja, de emelve. - Nekem arra kell, hogy terepjárót húzzak ki, ha elakadt. - Ezek a láncok úgy vannak tesztelve, hogy 500 kilót felfüggesztve kibírnak. - Jó, de nekem húzni kell. - Az autónak kereke van, ezért még ennyi sem kell. Még egy repülőt is elhúznak egy kötéllel is. - De az én autóm elakadt a sárban. - Akkor is van kereke. - Ok. tételezzük fel, hogy nincs és úgy akarok két tonnát kihúzni. - De van. Higgye el hogy jó ez a lánc, függesztve tesztelték 100 méteren. - 100 méteres láncra függesztették fel a súlyt ? - Hát. - Azt hiszem még meg kell ez ügyben kérdeznem valakit. - Na ha én nem tudom,akkor ezt magának meg nem mondja senki. - Mindenesetre köszönöm. - Akkor nem kell a lánc ? - Hát talán majd máskor. - Idióta! ( Ezt ugyan nem mondta, de az arcára volt írva. )
Hát itt tartok. Tényleg , milyen lánc kell nekem ?
LÉGRUGÓK 250-300EFT!!A Célmotorsnál talán....Honnan veszed te is ezeket a nevetséges árakat?Olyan vagy mint Tie ebből a szempontból.
Még az Arnott(Arnott III.) által gyártottak is voltak tavaly120 ezer FTért és az plusz 2,5cm emelés....(4db)A gyári meg 210-230 Font Dunlop szintén 4 db......
Valóban illik cserélni a légrugókat,az enyém 13 évet bírt azthiszem ez elmond mindent kik voltak a gazdái:(
Megjegyzem, hogy terepjáróhoz nem szokott autósnak talán a hajtáslánc problémákat legnehezebb észrevenni.
Ebben a fórumban már párszor leírtátok, mit érdemes nézni:
"Feküdj alá, cibáld meg a kardánokat, hogy mennyit lóg az egész, kapcsolgasd az automatát álló helyzetben ide-oda D és R között, és figyeld a hangokat, hogy mekkorát kottyan a hajtás, ebből lehet következtetni lógásokra, kopásokra (pl. lógó kardánkeresztek, kihajtások, féltengelyen kopott menesztőtárcsák). Ezek a kisebbek, ezek párezer forintos alkatrészek, és időnként amúgy is kell csereberélni, mert kopnak.
Próbáld ki az autót aszfalton, és terepen is, hallgas, hogy jön-e valami nem igazán odaillő hang valahonnan menetben, nyögés, nyikorgás, netán recsegés, kopogás. Szilentek gyorsan fáradhatnak, ha sokat, és durván használják terepen az autót, ezt könnyű észrevenni, mert ha gátlószilentek vannak fáradva, akkor kopog, ha meg mondjuk lengőkarok szilentjei, akkor kóvályog az autó az úton terhelésváltásnál, pl. amikor elveszed a gázt.
Az automatát próbálgasd végig, figyelj rá, hogy hogyan vált, figyeld a váltásokat, hogy mennyire érezhetőek a felváltások nagygázas, és óvatos gyorsításnál, és a visszaváltások, amikor lassítasz. A terepváltót is próbáld ki, tedd be félbe, mozgasd meg az autót, figyeld, hogy könnyen veszi-e a felezőt, vagy izmozni kell-e a bottal, hogy bevegye.
Mássz be alá, és csekkold végig a folyásokat, és a rohadásokat. Sárvédőívek, taposólemezek a lábtérnél, és a küszöbök, ezek szoktak rohadni a sokat jár terepen, és nem mossák ki belőle a sarat, bár 96-os autónál talán még nem számottevő. Olajfolyásokat, szivárgásokat figyeld, a difiknél (a beöntő, és a leeresztő csavaroknál ha szivárog, az nem baj, olajcserénél csavartömítővel megkenve kell visszahajtani a dugót a helyére, viszont ha a tömítésnél szivárog, az új tömítés lesz - az se drága mondjuk), a váltón, és a terepváltón is, no meg persze a motornál alul-felül.
A váltót próbázd le úgy, hogy a felezőt hosszúba teszed, az automatát D-be, beletaposol a fékbe, és lassan, óvatosan elkezdesz gázt adni. Elkezd majd csavarodni az egész autó, ahogy a nyomaték próbálja elfordítani a kardánokat (nem kell nagyon nagy gázt adnod, előbb utóbb úgyis erősebb lesz a motor, mint a fékek). Aztán ugyanezt játszd meg felezőben is, meg rükvercben is hosszúban, félben egyaránt. Ha minden jó, akkor az autó mindig megpróbál elindulni, és nem fogja kidobni a fokozatot sehonnan sem. Szétütött autóknál előfordulhat, hogy vagy az automata, vagy a terepváltó kidobja magát üresbe ilyenkor, az nem túl jó jel. Ha ilyet csinál, akkor inkább keress másik autót, mert alapvetően mindent lehet kapni ezekhez az autókhoz, minden alkatrész van, de a hajtáslánc elemei marha drágák, ha tönkremennek.
A légrugókat mindenképpen nézd meg alulról (akár aláfekve). Amennyiben jól láthatóan repedezett az alsó visszahajlásánál akkor számíthatsz rá, hogy 1, de max 2 éven belül csere lesz mind a 4! Az pedig kb 250-300eFt. Az igazság az, hogy az itt a kérdés, hogy cserélték-e már. Mivel ezek a rugók mindentől függetlenül 5-8 évet bírnak ki ( a 8 már igencsak szar). Nem függ sem a km-től sem a használattól, egyszerűen elöregednek. Ha szarok akkor érdemes megnézni a kompresszort nem-e csinálta még ki. Úgy ellenőrizhető, hogy a kompresszordoboz fedelét leveszed, kitekered a kis hengeres szűrőt és amikor jár betapasztod az ujjbegyeddel, ekkor határozott szívóhatást kell érezned ha jó (cuppan ha elveszed az ujjad). Mivel a szar légrugók miatt sokkal többet dolgozik a kompresszor és hamar kicsinálja. A másik, hogy mindenképpen próbáld ki a szellőzőrendszert, hogy minden állásban ott jön-e a levegő ahol kell. Lábra, fejre, szélvédőre stb. Illetve nézd meg mindkét oldalon, a hideg és meleg állásokat is (persze meleg motornál , különben nem veszed észre a különbséget). A lényeg, hogy ha valamelyik nem megy rendesen (főleg a láb-fej-szélvédő állások) akkor gáz van mert kurva nagy meló kiszedni a műszerfalat, szét a fűtést és megjáratni a lapátokat. Az a gond, hogy gyárilag szorosan illesztettek ezek a lapátok és könnyen meg tudnak szorulni. Jó alku pozíció még ha ég a kis könyv ikon a klima panelen (hibajelzés) az ugyan sokminden lehet, de alkudozni mindenképpen jó. Ülésfűtés szinte biztos, hogy szar lesz, és nem olcsó a csere. Azok mindíg eldörzsölődnek az ülésben a sok fickándozástól. Végül ellenőrizd az összes ajtózárat, hogy a központi zár nyitja ill. zárja-e őket, mivel gyakori és drága a motor (60-80eFt mivel komplett zárastúl kapható) Hű ez kissé hosszú lett, de ez jutott hirtelen eszembe mint gyakori típusbajok, viszont jó alkupoziciót lehet velük elérni. Na sok sikert." Csak hogy ne kelljen megkeresni...
Így nehéz mondani erre bármit. Amit meg merek kockáztatni: - meg kell nézni személyesen nagyon kritikusan. - működik-e sok apró (valójában drága) részlet, pl. elektromos ajtózárak, ablakok, ülésmozgatás (a fűtés a legritkább esetben működik), klíma. Ez sokat elárul az általános állapotról. - légrugózás, maguk a légrugók milyen állapotban vannak, alá kell nézni feltétlenül. - a 2,5 literes dízelmotor ehhez a vashoz alulmotorizált, sokszor széttapossák ennyi km alatt az egyébként jó BMW motort. Amit én próbáltam pár hónapja, annak pl. adagoló vagy vezérlés hibája volt, dadogott az alapjárat, melegen is, de hidegen nagyon látványosan. Általában nézve a villanyos dolgok a nagy átkai ennek a típusnak.
Mennyire van egyben az autó?Főleg a légrugó,érzékelők,motor,adagoló.bcem,váltó..
Mennyire értesz hozzá?(Én semennyire nem értettem vettem is egy leharcoltat,motorikusan adagolósan,légrugósan:O)
De ha megnyugtat van olyan dízel is amit rendben tartottak....
Ha hiszed ha nem ma már inkább benzinest vennék gázzal.OLCSÓBB.MEGBÍZHATÓBB.Legalábbis ha a környezetem nézem...:(
Mennyiért adnák?
A neten van egy Benzin-gázos 4.6 azt hiszem Rhino Limited.253000km.100lit.gázzal,hengerenkéti .Anno mentem vele Szíjjártó Pista is szervizelte.Alig használják de tényleg.Szerintem évi 10000km-t se!!!!
Egyben van 2.490.000FT? de szerintem lazán elhozható 1.800.000ban." éve hirdeti szegény srác beszámításba kapta(ingatlan),ő meg Spanyolban dolgozik.
Helo mindenki.Most szeretnek venni terepjarot es a Range Rovert nezegetem.Ki is neztem egy 2000-es evjartu 2,5 literes dizelt.Ha valakinek esetleg volna tapasztalata a RR II -rol fogyasztasrol,megbizhatosagrol stb kerem irjon ide velemenyt.Elore is Koszonom...Tibi Szlovakiabol.